Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april  5, 2014, 09:32:59
Het is wel M&G dag, zometeen komt Onder13 hier thuis om mijn set te beluisteren.
Laat aub weten hoe de sound was van de traingels....

Ga je ook nog voedingen vergelijken Frank, want dat zou betekenen dat Henk (eindelijk) zijn lang verwachte Teradak 5 volt voeding binnen heeft ?  ::)

Veel luisterplezier nog en groeten aan Henk  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

#2027
Citaat van: YamahaRXV op april  5, 2014, 10:17:55
Ga je ook nog voedingen vergelijken Frank, want dat zou betekenen dat Henk (eindelijk) zijn lang verwachte Teradak 5 volt voeding binnen heeft ?  ::)

Veel luisterplezier nog en groeten aan Henk  :)

We gaan straks even bellen of de Teradak er is, maar we vergelijken de Voltkraft met de BOTW voeding, ik kan hetzelfde netsnoer eraan hangen. Henk gebruikt een Lapp met Iego gold eraan.(deze heeft hij eraan gesoldeerd)  Deze heb ik ook klaarliggen, al gebruik ik zelf een alpha3 met Iego schuko koper en Iego Gold IEC.

Verder gaan we een 2st30 of zoiets van Furutech testen op de Voltkraft.

Daarnaast gaan we testen of en hoe goed de DAC in de anthem is, deze doet altijd mee, maar we gaan als test ook de de Metrum octave eraan hangen, analoog uit en dan op de anthem. Aangezien deze dac erg precies is, hoogoplossend, verwacht ik dat je duidelijke verschillen kunt horen, het is alleen de vraag hoe goed het aangeboden signaal van de Metrum overeind  blijft na bewerking door de anthem dac.

Maar misschien moeten we dit maar in mijn topic bespreken, dit is immers het topic van Xander.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april  5, 2014, 10:25:49
We gaan straks even bellen of de Teradak er is, maar we vergelijken de Voltkraft met de BOTW voeding, ik kan hetzelfde netsnoer eraan hangen. Henk gebruikt een Lapp met Iego gold eraan.(deze heeft hij eraan gesoldeerd)  Deze heb ik ook klaarliggen, al gebruik ik zelf een alpha3 met Iego schuko koper en Iego Gold IEC.

Verder gaan we een 2st30 of zoiets van Furutech testen op de Voltkraft.

Daarnaast gaan we testen of en hoe goed de DAC in de anthem is, deze doet altijd mee, maar we gaan als test ook de de Metrum octave eraan hangen, analoog uit en dan op de anthem. Aangezien deze dac erg precies is, hoogoplossend, verwacht ik dat je duidelijke verschillen kunt horen, het is alleen de vraag hoe goed het aangeboden signaal van de Metrum overeind  blijft na bewerking door de anthem dac.

Maar misschien moeten we dit maar in mijn topic bespreken, dit is immers het topic van Xander.

Mooie plannen en een leuk en interessant tijdverdrijf  :thumbs-up:  Veel succes dan maar en ik ben benieuwd naar de ervaringen die jullie op gaan doen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Xander32 op april  5, 2014, 08:42:03
... precies zoals ik ze na mijn twee luistersessies heb geschreven; een gemakkelijk, vloeiend live geluid met volop detail. Veel dynamischer dan de Ushers. Die laatste hadden echter een grote sweetspot, die van de Glenair is bescheiden.



Dus heb je ook veel minder last van de "room modes" ;)

frank2

Citaat van: YamahaRXV op april  5, 2014, 10:32:20
Mooie plannen en een leuk en interessant tijdverdrijf  :thumbs-up:  Veel succes dan maar en ik ben benieuwd naar de ervaringen die jullie op gaan doen  ;)

Zal in mijn topic wel vermeld gaan worden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op april  5, 2014, 10:25:49
We gaan straks even bellen of de Teradak er is, maar we vergelijken de Voltkraft met de BOTW voeding, ik kan hetzelfde netsnoer eraan hangen. Henk gebruikt een Lapp met Iego gold eraan.(deze heeft hij eraan gesoldeerd)  Deze heb ik ook klaarliggen, al gebruik ik zelf een alpha3 met Iego schuko koper en Iego Gold IEC.

Verder gaan we een 2st30 of zoiets van Furutech testen op de Voltkraft.

Daarnaast gaan we testen of en hoe goed de DAC in de anthem is, deze doet altijd mee, maar we gaan als test ook de de Metrum octave eraan hangen, analoog uit en dan op de anthem. Aangezien deze dac erg precies is, hoogoplossend, verwacht ik dat je duidelijke verschillen kunt horen, het is alleen de vraag hoe goed het aangeboden signaal van de Metrum overeind  blijft na bewerking door de anthem dac.

Maar misschien moeten we dit maar in mijn topic bespreken, dit is immers het topic van Xander.
Ik reken alvast op enorme verschillen...............

frank2

Wat zijn enorme verschillen, definieer dat maar eens.
Ik verwacht verschil maar niet enorm. Meer definitie, of sprankelender echo's beter te horen dat soort dingen, meer niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robiwan

#2033
Citaat van: frank2 op april  5, 2014, 09:32:59
Het is wel M&G dag, zometeen komt Onder13 hier thuis om mijn set te beluisteren.
Laat aub weten hoe de sound was van de traingels....

komt Onder013 nu alweer langs :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april  5, 2014, 10:25:49
Maar misschien moeten we dit maar in mijn topic bespreken, dit is immers het topic van Xander.

Lijkt mij wel het beste ja..  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: frank2 op april  5, 2014, 10:41:03
Wat zijn enorme verschillen, definieer dat maar eens.
Ik verwacht verschil maar niet enorm. Meer definitie, of sprankelender echo's beter te horen dat soort dingen, meer niet.
Zet maar gewoon lekker een muziekje op joh, lekker daarvan genieten ipv het geluid minutieus inspecteren op eventuele veranderingetjes.

Biertje erbij en "rocken met die hap" :pompom:

Robiwan

Citaat van: twani op april  5, 2014, 11:00:47
Zet maar gewoon lekker een muziekje op joh, lekker daarvan genieten ipv het geluid minutieus inspecteren op eventuele veranderingetjes.

Biertje erbij en "rocken met die hap" :pompom:

Volledig met je eens gewoon blazen met die hap en genieten.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Staaled

Citaat van: twani op april  5, 2014, 10:35:05
Dus heb je ook veel minder last van de "room modes" ;)
Die gaan gewoon door. ;)
Reflecties zouden idd minder kunnen zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Citaat van: frank2 op april  5, 2014, 09:32:59
Het is wel M&G dag, zometeen komt Onder13 hier thuis om mijn set te beluisteren.
Laat aub weten hoe de sound was van de traingels....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122119.msg2604681#msg2604681


Citaat van: Staaled op april  5, 2014, 14:02:45
Die gaan gewoon door. ;)
Reflecties zouden idd minder kunnen zijn.
Klopt. Een staande golf is aanwezig, reflecties veel minder dan voorheen dankzij de "hoorntweeter".
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Staaled op april  5, 2014, 14:02:45
Die gaan gewoon door. ;)
Reflecties zouden idd minder kunnen zijn.
Ik bedoel het goed maar zal het verkeerd zeggen denk ik..... :tounge:

vanzomereng

#2041
Citaat van: Xander32 op maart 29, 2014, 16:26:08


De plaatjes bij mijn praatjes:

Zeer fraai Xander32  ::) ,  veel plezier ermee
Moet t.z.t maar eens komen buurten bij jouw  :colgate:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Wel mooi dat je ze zo redelijk vrij in de ruimte neer kan zetten! Geniet ervan Xander32.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Citaat van: Spijkie op april  6, 2014, 16:39:52
Wel mooi dat je ze zo redelijk vrij in de ruimte neer kan zetten! Geniet ervan Xander32.
Ja, met dank aan mijn vriendin, die mij in deze hobby ook letterlijk enige ruimte geeft :worship:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

herkenbaar en ook erg fijn, heb zelf 1 restrictie opgelegd gekregen dat is dat ik bij Piega moet blijven vanwege het uiterlijk :)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Komende week op zoek naar een nieuwe, jeer compacte salontafel en een wat ruimer vloerkleed. Dat zal vast ook weer enige invloed hebben op het klankbeeld.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#2047
Weleens gedacht aan een mooie houten vloer?
Zal een stuk beter klinken dan de huidige stenen vloer...

De reden dat mensen voor tegels kiezen in hun woonkamer?  :crazy:
Ik kan die reden niet volgen

AbZ

Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 18:12:42
Weleens gedacht aan een mooie houten vloer?
Zal een stuk beter klinken dan de huidige stenen vloer...

De reden dat mensen voor tegels kiezen in hun woonkamer?  :crazy:
Ik kan die reden niet volgen
Hij woont er nog maar net  ;D   Ben het verder wel met je eens.

Joris1971

Citaat van: AbZ op april  6, 2014, 18:15:43
Hij woont er nog maar net  ;D   Ben het verder wel met je eens.

Nou nov. 2011 is toch alweer zo een 2,5 jaar.

Ik had gelijk bij aanschaf van dat huis die vloer voorzien van hout.