Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

H&C Hifi

Citaat van: Eddye op juli 25, 2013, 21:17:48
Ik hoor de zucht van verlichting hier helemaal :D

Nu nog even je Ushers verkopen en dan  :music:  :headbanging:

Dan ben ik benieuwd goed hij bekend is in de wandelgangen van Tannoy.. De Nederlandse importeur waar ik mee gesproken heb is ooit de directeur bij Tannoy Schotland geweest
Lijkt mij dat zijn uitspraken meer correct zijn dan van een of andere Duitser. Volgens Henny is de toekomst van de Glenair erg onzeker.


Xander32

Citaat van: HcHifi.nl op juli 26, 2013, 11:29:05
Dan ben ik benieuwd goed hij bekend is in de wandelgangen van Tannoy.. De Nederlandse importeur waar ik mee gesproken heb is ooit de directeur bij Tannoy Schotland geweest
Lijkt mij dat zijn uitspraken meer correct zijn dan van een of andere Duitser. Volgens Henny is de toekomst van de Glenair erg onzeker.
Hij kende Henny ook en had nu een mail uit Schotland waarin werd aangegeven dat de Glenair gewoon in productie blijft de komende jaren. Ik hoop iig. niet zo lang te hoeven wachten, hoop binnen aantal maanden een paartje thuis te hebben staan :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


Xander32

Citaat van: twani op juli 27, 2013, 22:47:24
Yes! Dat is de spirit :pompom:
De spirit dient er nu eerst in kopersland te komen, dat zij in gaan zien wat een moois door mij wordt aangeboden in de vorm van de Ushers ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#1354
Je hebt mooie speakers en ze klinken ook nog goed. Helaas kennen hele volksstammen deze speakers niet. En als ik zo lees dat iemand op marktplaats zijn BE10 te koop aanbied van 1 maand oud omdat hij ze niet goed klinkend krijgt, dan vraag ik mij af waar sommigen mee bezig zijn. 1 maand oude speakers zijn nog niet eens ingespeeld.


Ach je verkoopt ze heus wel alleen in deze markt duurt dat gewoon lang.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op juli 28, 2013, 09:36:55
Je hebt mooie speakers en ze klinken ook nog goed. Helaas kennen hele volksstammen deze speakers niet. En als ik zo lees dat iemand op marktplaats zijn BE10 te koop aanbied van 1 maand oud omdat hij ze niet goed klinkend krijgt, dan vraag ik mij af waar sommigen mee bezig zijn. 1 maand oude speakers zijn nog niet eens ingespeeld.


Ach je verkoopt ze heus wel alleen in deze markt duurt dat gewoon lang.
Dank Frank, en ja, ik verkoop deze wel, heb de tijd/een lange adem.
En ik kan ze altijd inruilen, maar indien op de Glennies, dan schrijf ik er veel te veel op af.

Op een paar MD-1 of MD-2 heb ik een super inruil, maar hoe goed deze ook zijn, het gaan nooit Glennies worden 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#1356
Citaat van: Xander32 op juli 28, 2013, 10:58:28
Dank Frank, en ja, ik verkoop deze wel, heb de tijd/een lange adem.
En ik kan ze altijd inruilen, maar indien op de Glennies, dan schrijf ik er veel te veel op af.

Op een paar MD-1 of MD-2 heb ik een super inruil, maar hoe goed deze ook zijn, het gaan nooit Glennies worden 8).

Klopt Tannoy is geen Usher.  Vind ze beide goed klinken al heb ik een andere voorkeur dan jij.
(heb de Tannoy TD 10 en 12 gehoord evenals de kingdom)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Citaat van: frank2 op juli 28, 2013, 09:36:55
Je hebt mooie speakers en ze klinken ook nog goed. Helaas kennen hele volksstammen deze speakers niet. En als ik zo lees dat iemand op marktplaats zijn BE10 te koop aanbied van 1 maand oud omdat hij ze niet goed klinkend krijgt, dan vraag ik mij af waar sommigen mee bezig zijn. 1 maand oude speakers zijn nog niet eens ingespeeld.


Ach je verkoopt ze heus wel alleen in deze markt duurt dat gewoon lang.

Das gewoon een beetje kansloos, want die man probeert dan ook niet om het
goed te krijgen. Denk dat 20cm meer de kamer in al wonderen zal doen.

Grappig, speakers van 17k kopen en ze daarna maar weer wegdoen  :nopompom:

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op juli 28, 2013, 11:15:07
Das gewoon een beetje kansloos, want die man probeert dan ook niet om het
goed te krijgen. Denk dat 20cm meer de kamer in al wonderen zal doen.

Grappig, speakers van 17k kopen en ze daarna maar weer wegdoen  :nopompom:
... die gast had/heeft deze vast nodig ter compensatie van wat anders  :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32



... opdat wij niet vergeten  ::)



Deja Vu  :P



Wederom een aantal CD's gerippt. Er staan er nu 375 op de HDD. Het begin is er  :D.
En het werkt echt super dat streamen met een tablet op schoot waarmee je alles kan aansturen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op augustus 14, 2013, 22:00:32


Wederom een aantal CD's gerippt. Er staan er nu 375 op de HDD. Het begin is er  :D.
En het werkt echt super dat streamen met een tablet op schoot waarmee je alles kan aansturen.

Lekker hé  :thumbs-up:
mainly British stuff

Actionhost

#1361
Citaat van: Xander32 op augustus 14, 2013, 22:00:32
Wederom een aantal CD's gerippt. Er staan er nu 375 op de HDD. Het begin is er  :D.
En het werkt echt super dat streamen met een tablet op schoot waarmee je alles kan aansturen.

Stream je nog niet zo lang dan?

Met welk programma rip jij?

Gebruik jij de SA als DAC of gaat de Logitech rechtstreeks de PM in?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Xander32

Citaat van: Actionhost op augustus 14, 2013, 22:15:59
Stream je nog niet zo lang dan?

Met welk programma rip jij?
... nee, ik heb sinds september 2012 een SBT, waarop ik tot voor kort m.n. gebruik maakte van Spotify (Premium). Momenteel ben ik mijn CD's aan het rippen, eind dit jaar komt er een NAS.

Het rippen gaat middels DbPoweramp. Werkt super; direct de juiste metadata en covers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Actionhost

Citaat van: Xander32 op augustus 14, 2013, 22:20:54
... nee, ik heb sinds september 2012 een SBT, waarop ik tot voor kort m.n. gebruik maakte van Spotify (Premium). Momenteel ben ik mijn CD's aan het rippen, eind dit jaar komt er een NAS.

Het rippen gaat middels DbPoweramp. Werkt super; direct de juiste metadata en covers.

Thanx, zal dat programma even checken.

En de SBT rechtstreeks in de versterker of via de SA15s2 of andere externe DAC?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

weust

Covers haal ik handmatig op. Te vaak dat de cover te slecht is.
Dan maar wat meer werk om het goed te krijgen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Rha007

Citaat van: weust op augustus 14, 2013, 23:56:38
Covers haal ik handmatig op. Te vaak dat de cover te slecht is.
Dan maar wat meer werk om het goed te krijgen.

Bedoel je de covers die je met dbpoweramp kan toevoegen? Heb hier eigenlijk nooit last van, maar weet natuurlijk niet wat je onder slecht verstaat.
De covers zijn iig voor de sonos app meer dan voldoende.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

weust

Ik gebruik XLD. En volgens mij ligt het aan de site waar je de track namen en covers vandaan haalt.
freedb of MusicBrainz bijvoorbeeld, niet zozeer het gebruikte programma.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Rha007

Ok duidelijk, al ken ik die sites niet.
Ik vind dbpoweramp echt werelds en oh zo makkelijk in gebruik.
Alleen duurt het soms wat lang om om tags etc toe te voegen, maar waarschijnlijk ligt dat meer aan mijn laptop.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Xander32

Citaat van: Actionhost op augustus 14, 2013, 22:35:49
Thanx, zal dat programma even checken.

En de SBT rechtstreeks in de versterker of via de SA15s2 of andere externe DAC?
... de SBT draagt zijn signaal af aan de DAC van de SA15, dat is een flinke upgrade t.o.v. de SBT eigen DAC. De SA15 bezit echt een goede DAC. Die heb ik al eens 1 op 1 mogen vergelijken met een externe Music Hall DAC en het resultaat van dit vergelijk betrof een kwestie van smaak. Mijn voorkeur ging duidelijk uit naar de SA(meer open, transparant t.o.v. de MH, welke een buisje bezit).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: weust op augustus 14, 2013, 23:56:38
Covers haal ik handmatig op. Te vaak dat de cover te slecht is.
Dan maar wat meer werk om het goed te krijgen.
In het algemeen zijn de aangeboden covers prima, maar af en toe is het idd. bagger en dan zoek ik er ook zelf één op.

Verder vind ik de metadata mooi volledig, alle essentiële info die zit er bij. Wel heb ik de genre's beperkt tot 6 stuks. Daar kom ik tot op heden goed mee weg, al doe ik sommige artiesten wel enigzins geweld aan 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op augustus 15, 2013, 07:08:54
In het algemeen zijn de aangeboden covers prima, maar af en toe is het idd. bagger en dan zoek ik er ook zelf één op.

Verder vind ik de metadata mooi volledig, alle essentiële info die zit er bij. Wel heb ik de genre's beperkt tot 6 stuks. Daar kom ik tot op heden goed mee weg, al doe ik sommige artiesten wel enigzins geweld aan 8).
Welke genres gebruik je?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Rha007 op augustus 15, 2013, 00:26:36
Ok duidelijk, al ken ik die sites niet.
Ik vind dbpoweramp echt werelds en oh zo makkelijk in gebruik.
Alleen duurt het soms wat lang om om tags etc toe te voegen, maar waarschijnlijk ligt dat meer aan mijn laptop.
... of aan de verbinding. Hier betreft het ophalen van de metadata secondenwerk. Maar idd. een fijn progje :thumbs-up:.

Citaat van: Eddye op augustus 15, 2013, 07:09:54
Welke genres gebruik je?

Rock
Pop
Dance
Classic
Jazz
Blues

Met dat enkele album met  "wereldmuziek" kom je dan niet helemaal goed weg (ik bezit 1 album van Clannad en daar blijft het ook bij), maar die zet ik dan maar onder pop ... Maar voorts geen gekke dingen tegen gekomen. Alleen soms afvragen of het nu pop of rock betreft ( bijv. U2, Muse, ...).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Wat metadata betreft heb ik freedb vanaf de jaren negentig gebruikt, maar sinds kort heb ik als voorkeur MusicBrainz ingesteld.
Vind het hogere kwaliteit hebben. Freedb heeft vaak last van prutsers merk ik.
Kwam er te vaak tegen dat de Artist name en Track name allebei in de Artist name opgenomen waren, en de Album name in de track name.
Kan je het hele album doorlopen om het recht te zetten.
Bij Music Brainz nog geen last van gehad.

Plus dat het 9/10 keer vollediger is met informatie. Jaartal, disc nummers.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Actionhost

#1373
Citaat van: Xander32 op augustus 15, 2013, 07:04:16
... de SBT draagt zijn signaal af aan de DAC van de SA15, dat is een flinke upgrade t.o.v. de SBT eigen DAC. De SA15 bezit echt een goede DAC. Die heb ik al eens 1 op 1 mogen vergelijken met een externe Music Hall DAC en het resultaat van dit vergelijk betrof een kwestie van smaak. Mijn voorkeur ging duidelijk uit naar de SA(meer open, transparant t.o.v. de MH, welke een buisje bezit).

Helemaal eens over de kwaliteiten van de SA als DAC. Die ervaring heb ik ook. En niet alleen de DAC chip van de SA is prima, maar ook zeker de mooie interne ringkern voeding en de kwaliteit van de analoge trappen. Al met al een prima externe DAC. Alleen erg jammer dat er geen Coax ingang is.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Xander32

Citaat van: weust op augustus 15, 2013, 07:32:01
Wat metadata betreft heb ik freedb vanaf de jaren negentig gebruikt, maar sinds kort heb ik als voorkeur MusicBrainz ingesteld.
Vind het hogere kwaliteit hebben. Freedb heeft vaak last van prutsers merk ik.
Kwam er te vaak tegen dat de Artist name en Track name allebei in de Artist name opgenomen waren, en de Album name in de track name.
Kan je het hele album doorlopen om het recht te zetten.
Bij Music Brainz nog geen last van gehad.

Plus dat het 9/10 keer vollediger is met informatie. Jaartal, disc nummers.
... allicht ben ik wat minder veeleisend betreft de metadata; hetgeen wordt weergegeven moet kloppen, maar ik heb al voldoende aan artiest/album/track/duur/jaar/genre/cover/cd1 -cd2 -... Veel meer hoeft het voor mij niet te zijn :).


Citaat van: Actionhost op augustus 15, 2013, 08:19:12
Helemaal eens over de kwaliteiten van de SA als DAC. Die ervaring heb ik ook. En niet alleen de DAC chip van de SA is prima, maar ook zeker de mooie interne ringkern voeding en de kwaliteit van de analoge trappen. Al met al een prima externe DAC. Alleen erg jammer dat er geen Coax ingang is.
Betreft het ontbreken van een coax-in ben ik het geheel met jou eens. Naar het schijnt komt deze wel op diens opvolger, de SA14.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT