Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

marcush en 14 gasten bekijken dit topic.

H&C Hifi

Citaat van: Eddye op juli 19, 2013, 15:26:38
Weet je of er wat anders voor in de plaats komt? (gewoon nieuwsgierig)

Zoals het er nu naar uitziet niets.
De hele prestige lijn word weer eens ´´vernieuwd´´ zoals wel vaker is gebeurd, veel kan ik er nog niet over vertellen.

Xander32

Citaat van: Eddye op juli 19, 2013, 15:26:38
Weet je of er wat anders voor in de plaats komt? (gewoon nieuwsgierig)
Dat speelt nu ook idd. mee; komt er een opvolger? In het algemeen zal dat toch weer enige verbetering geven op het huidige ... (echter betreft dat ook weer geen wet van Meden en Perzen).

Resumé; de nodige open eindjes, spannend!

:-X
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ach je kunt altijd nog terugvallen op een Usher 8571 of zoiets. Is toch een flinke verbetering met wat je nu hebt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op juli 19, 2013, 15:47:58
Ach je kunt altijd nog terugvallen op een Usher 8571 of zoiets. Is toch een flinke verbetering met wat je nu hebt.

...

of een MD-2 DMD

of een Adam Pencil mk III

of een Dynaudio Focus 260

of ...


Maar eenzelfde klank/beleving als de Glennies gaan die niet geven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Nee dat zal het nooit geven, elk merk en type is anders. Maar een Tannoy TD12 is ook erg mooi, die wilde ik vroeger kopen, erg mooi geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op juli 19, 2013, 15:55:26
Nee dat zal het nooit geven, elk merk en type is anders. Maar een Tannoy TD12 is ook erg mooi, die wilde ik vroeger kopen, erg mooi geluid.
Not mine cup of tea betreft diens looks, te druk, teveel opsmuk, te veel glimmertjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2013, 15:56:49
Not mine cup of tea betreft diens looks, te druk, teveel opsmuk, te veel glimmertjes.

Inderdaad die zijn echt superllelijk die TD's.

Xander32

We zien wel wat `t gaat geven.


Ik ben wel enigszins in "vertwijfeling" nu;
wil ik wel nieuwe speakers kopen a ruim 5 mille (adviesprijs) waarvan ik weet dat deze op het moment dat ik ze koop al niet meer geproduceerd worden ...
(hoe fraai ze ook klinken)

:turn:


Of dan toch gaan voor die fraaie Adam Pencills of zelf een Usher zuil ... ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds zeer content met de Usher monitoren; dan opteren voor een paartje MD-2 DMD ¿



... maar ff laten berusten, ik heb er geen haast mee, ik ben niet zo van het paniekvoetbal  O0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Wat is het voor nadeel dat de Tannoy Glenairs (waar je miz op doelt) niet meer geproduceerd worden?

Xander32

Citaat van: Joris1971 op juli 19, 2013, 20:20:36
Wat is het voor nadeel dat de Tannoy Glenairs (waar je miz op doelt) niet meer geproduceerd worden?
... het is iets gevoelsmatigs ... Een fors bedrag neertellen voor iets wat op het moment van aanschaf allicht al achterhaald is ...
En het is onzeker of er opvolging komt; komt die er dan is het niet onaannemelijk dat deze weer een stapje verder gaat dan het origineel ...


Maar zoals aangegeven; ik laat het ff berusten.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ken dat gevoel. Dan liever meteen de opvolger en er vanuit mogen/kunnen gaan dat het een verdere ontwikkeling is en daardoor nog beter presteert.
In dit geval word het alleen lastig als de hele serie er uit gaat. Maar dat moet haast wel betekenen dat er iets anders voor in de plaats komt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Joris1971

#1336
Kan ook juist een voordeel zijn, als je wacht op een nieuw model, dan kun je wellicht het huidige model met korting kopen.
Een nieuw model wil niet altijd zeggen beter, dat heb ik wel gezien bij de Definition serie van Tannoy, de oude is beter dan de nieuwe.

twani

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2013, 20:26:43
... het is iets gevoelsmatigs ... Een fors bedrag neertellen voor iets wat op het moment van aanschaf allicht al achterhaald is ...
En het is onzeker of er opvolging komt; komt die er dan is het niet onaannemelijk dat deze weer een stapje verder gaat dan het origineel ...


Maar zoals aangegeven; ik laat het ff berusten.
Ik vind het juist extra aantrekkingskracht hebben. Sander als je je door zo'n onbelangrijk feit van je keuze weg laat duwen moet je jezelf de vraag stellen of je er überhaupt wel klaar voor bent om zulks een bedrag voor speakers neer te tellen. Cool toch juist als ze niet meer te koop zijn...

De red monitors zijn ook niet meer nieuw te koop, iedereen wil ze ;)

Xander32

#1338
Citaat van: twani op juli 19, 2013, 21:52:02
Ik vind het juist extra aantrekkingskracht hebben. Sander als je je door zo'n onbelangrijk feit van je keuze weg laat duwen moet je jezelf de vraag stellen of je er überhaupt wel klaar voor bent om zulks een bedrag voor speakers neer te tellen. Cool toch juist als ze niet meer te koop zijn...

De red monitors zijn ook niet meer nieuw te koop, iedereen wil ze ;)
Waar lees je dat ik ze niet meer wil? Ik heb enige bedenkingen en ga nooit over 1 nacht ijs, laat het daarom ff bezinken.

En zoals aangegeven; eerst dienen de Ushers verkocht zijn. Mogelijk zijn de Glennies ten tijde van verkoop Ushers niet keer leverbaar ... Dat speelt ook mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2013, 22:01:05
Waar lees je dat ik ze niet meer wil? Ik heb enige bedenkingen en ga nooit over 1 nacht ijs, laat het daarom ff bezinken.


Oh ja, dat was het met jou, jij bent een lekkere "twijfelbips" :P.  Als ze er echt uitgaan kun je waarschijnlijk op meerdere plekken demo-exemplaren kopen tegen mooie tarieven.

Vaak zie je kort na het stopzetten van de productie van een dergelijk cultartikel de prijs dalen om later te stabiliseren of zelfs te stijgen. Zeker bij de relatief geringe productieaantallen van de Glennies.

Nee, een Tannoy Prestige is werkelijk de enige speaker die het zou kunnen schoppen tot opvolger van de Harbeths. Iets wat overigens niet zal gaan gebeuren ;)

Xander32

twijfelbips?    :devil:




:D


Nee, daar herken ik mij totaal niet in. Wel ben ik een rationeel mens en weeg daar waar het kan, zorgvuldig de voor en tegens tegen elkander af.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2013, 20:16:44
We zien wel wat `t gaat geven.


Ik ben wel enigszins in "vertwijfeling" nu;
wil ik wel nieuwe speakers kopen a ruim 5 mille (adviesprijs) waarvan ik weet dat deze op het moment dat ik ze koop al niet meer geproduceerd worden ...
(hoe fraai ze ook klinken)

:turn:


Of dan toch gaan voor die fraaie Adam Pencills of zelf een Usher zuil ... ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds zeer content met de Usher monitoren; dan opteren voor een paartje MD-2 DMD ¿



... maar ff laten berusten, ik heb er geen haast mee, ik ben niet zo van het paniekvoetbal  O0

Mocht je toch weer serieus naar Usher gaan luisteren...
Vergelijk dan de MD1 ook met de MD2. Persoonlijk vind ik de 1 mooier.
Heb het dan puur over de beleving van de muziek, die lijkt dan wel wat puurder.
Gaat over de DMD, met de Be versie ervan heb ik te weinig ervaring.

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op juli 20, 2013, 03:20:36
Mocht je toch weer serieus naar Usher gaan luisteren...
Vergelijk dan de MD1 ook met de MD2. Persoonlijk vind ik de 1 mooier.
Heb het dan puur over de beleving van de muziek, die lijkt dan wel wat puurder.
Gaat over de DMD, met de Be versie ervan heb ik te weinig ervaring.
De MD-1 en de monitoren schijnen wat meer upfront te spelen dan de MD-2.


Vooralsnog; Glennies (en die verkopen ze niet bij het U-merk)  :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RoGEK

Citaat van: Xander32 op juli 15, 2013, 07:06:07
Tegen die tijd ben je van harte welkom, dat weet je, maar voordien reis ik eerst eens zelf wat verder richting 't zuiden af ;).

Durf je dat wel nu ik Audio Physik heb staan? ;)

Zeker de hele gebeurtenissen rondom de glennies........

Zonder gekheid..
Je bent uiteraard van harte welkom... We moeten gewoon een datumpje prikken als het buiten wat minder warm is en regent bijvoorbeeld :thumbs-up:
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

Xander32

Citaat van: RoGEK op juli 20, 2013, 10:44:24
Durf je dat wel nu ik Audio Physik heb staan? ;)

Zeker de hele gebeurtenissen rondom de glennies........

Zonder gekheid..
Je bent uiteraard van harte welkom... We moeten gewoon een datumpje prikken als het buiten wat minder warm is en regent bijvoorbeeld :thumbs-up:

:thumbs-up:  doen we!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: HcHifi.nl op juli 19, 2013, 15:25:07
Ze zijn nog wel even leverbaar, hoe het over een maand of 2 zit durf ik niet te zeggen.  :(
Volgens een kenner van een Deutsch Tannoy Forum, met inside information, zijn de Glennies de komende jaren nog blijvers en is er niets aan de hand ...

::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2013, 21:15:37
Volgens een kenner van een Deutsch Tannoy Forum, met inside information, zijn de Glennies de komende jaren nog blijvers en is er niets aan de hand ...

::)
Ik hoor de zucht van verlichting hier helemaal :D

Nu nog even je Ushers verkopen en dan  :music:  :headbanging:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op juli 25, 2013, 21:17:48
Ik hoor de zucht van verlichting hier helemaal :D

Nu nog even je Ushers verkopen en dan  :music:  :headbanging:
De zucht van hare maje was er niet één van "verlichting"  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Misschien kan je haar een strijkijzer, een paar potten en pannen, of een nieuwe wasmachine cadeau doen ;) jij blij, zij blij. Zie het als omkoperij :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op juli 25, 2013, 21:28:41
Misschien kan je haar een strijkijzer, een paar potten en pannen, of een nieuwe wasmachine cadeau doen ;) jij blij, zij blij. Zie het als omkoperij :D
Een duurzame investering!

:D


Komt goed, is goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT