Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

pjotr2701 en 11 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Rha007 op juni  4, 2013, 05:19:55
Misschien is het een optie om (voordat je alles gaat rippen) eerst 2 of 3 albums ript naar flac en wav bestanden en dan eens gaat luisteren of jij wel verschil hoort?
Geen gek idee hoor.

En ik laat mij zaterdag bijpraten door Drees62 die al de nodige research in deze heeft gedaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

aiff is gelijk aan flac. Zelfde principe.
En flac/aiff is meer dan simpelweg "unzippen". Er moet ook gedecodeerd worden.
Dit gebeurd alleen on-the-fly zodat niet eerst uitgepakt word, dan gedecodeerd en dan afgespeeld word.

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op juni  4, 2013, 07:25:43
aiff is gelijk aan flac. Zelfde principe.
En flac/aiff is meer dan simpelweg "unzippen". Er moet ook gedecodeerd worden.
Dit gebeurd alleen on-the-fly zodat niet eerst uitgepakt word, dan gedecodeerd en dan afgespeeld word.
Bedoel je niet FLAC=ALAC :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

AIFF is echt ongecomprimeerd.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Ok, my bad. Er is blijkbaar wel een versie met compressie.
Feit blijft dan een uncompressed aiff gelijk is aan een flac.
Beiden zijn lossless.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Maakt ook niet uit, aangezien Xander toch geen gebruik zal maken van AIFF of ALAC.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op juni  4, 2013, 07:33:37
Maakt ook niet uit, aangezien Xander toch geen gebruik zal maken van AIFF of ALAC.
Klopt, kan mij de luxe van een komplete Apple omgeving niet perminteren 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op juni  4, 2013, 07:46:38
Klopt, kan mij de luxe van een komplete Apple omgeving niet perminteren 8).
Niet alles is rozengeur en maneschijn bij Apple, hoor (FLAC ondersteuning is best slecht ;))
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op juni  4, 2013, 07:48:35
Niet alles is rozengeur en maneschijn bij Apple, hoor (FLAC ondersteuning is best slecht ;))
... maar hardware matig daarentegen :inlove:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op juni  4, 2013, 07:51:20
... maar hardware matig daarentegen :inlove:.
Hardwarematig heb ik geen klagen. Al mijn Mac's werken nog :)
De oudste is inmiddels iets van 8 jaar oud (iMac G5)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op juni  4, 2013, 07:53:39
Hardwarematig heb ik geen klagen. Al mijn Mac's werken nog :)
De oudste is inmiddels iets van 8 jaar oud (iMac G5)
Mijn ervaringen zijn beperkt tot Ipod en nu Ipad; die zien er fraai uit en werken intuitief.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#1187
Citaat van: Xander32 op juni  3, 2013, 21:48:54
Betreft de metadata; wat zijn daarin de verschillen tussen flac en wav? Wat kan flac wat wav niet kan?


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134067.0

::)


Edit; welke RonK ook reeds had gepost, een aantal blz. verder terug .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik ga de notify even uitzetten op dit topic.
Word enigszins onpasselijk van de reacties hier.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juni  4, 2013, 08:37:49
Ik ga de notify even uitzetten op dit topic.
Word enigszins onpasselijk van de reacties hier.
Huh :huh2: ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: weust op juni  4, 2013, 08:37:49
Ik ga de notify even uitzetten op dit topic.
Word enigszins onpasselijk van de reacties hier.

Citaat van: Xander32 op juni  4, 2013, 08:41:34
Huh :huh2: ?

;D Grappig dat de avatar afbeeldingen passen bij de laatste post van de members (en bij Weust z'n vele posts)   ;)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op juni  4, 2013, 09:32:39
Ja, waar komt dat nou ineens vandaan?
Kan het ook ff niet volgen, maar T. kennende komt hij er wel weer op terug. We'll see.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Conclusie FLAC of WAV:

De meesten kiezen bewust voor FLAC daar dit lossless i.c.m. comprimeren  betreft en deze vriendelijk is aangaande de metadata, diegenen die voor WAV kiezen doen dat omdat zij in een 1 op 1 vergelijk verschillen ervaren aangaande de geluidskwaliteit of, het merendeel, dat hun keten niet met de FLAC files overweg kan.


Weer wat wijzer geworden :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zojuist mijn oordoppen weer opgezocht; straks naar Muse in de Arena en indien nodig kan ik dan mijn kostbare gehoor beschermen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

advr

Citaat van: Xander32 op juni  4, 2013, 14:11:48
Zojuist mijn oordoppen weer opgezocht; straks naar Muse in de Arena en indien nodig kan ik dan mijn kostbare gehoor beschermen 8).

zeer belangrijk.. veel plezier! :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Eddye

Citaat van: Xander32 op juni  4, 2013, 14:11:48
Zojuist mijn oordoppen weer opgezocht; straks naar Muse in de Arena en indien nodig kan ik dan mijn kostbare gehoor beschermen 8).
Ik ben wel benieuwd hoe het was... dus vertel! :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#1198
Citaat van: Eddye op juni  5, 2013, 17:56:53
Ik ben wel benieuwd hoe het was... dus vertel! :)

... ben nu nog brak van gisteren aaf/ vannacht (was eenx niet de BOB ;D).

De show was overweldigend! De giga videowall welke het podium, diens achtergrond continue liet veranderen werd zeer goed ingezet, gaf echt een extra dimensie aan het concert.
De muziek was voorts helemaal top betreft uitvoering, enig smetje vond ik persoonlijk, dat de tracklist een viertal nummers achter elkaar liet horen die allen wat rustiger waren en waarvan er twee ook nog grotendeels nieuw. Daardoor zakte het niveau wat mij betreft even in, dat was na een derde van het concert ongeveer. Maar hetgeen daarna kwam maakte het weer meer dan goed. Betreft de akoestiek in de Arena is genoeg gezegd door anderen, maar van ee kameraad begreep ik dat hij het er echt wel veel slechter had gehoord (o.a. concert RHCP).


Voorts erg gaaf hoe de tracks van het nieuwe album het live deden. Supremacy, Panic Station maar vooral ook Follw Me en Madness. Knaller was echter Unstainable, juist het nummer (EP) welke ik voorheen maar weinig aan vond, kippenvel.

En Liquid State met de bassist, Christopher Wolstenholme, op leadzang was ook een verrijking. Dat terwijl ik deze track op het album juist één van de mindere vind.


Het album is duidelijk ontwikkeld met een bepaald doel voor ogen; om een stadion te kunnen laten ontploffen :headbanging:.


Een kameraad die mee was maar niet specifiek een Muse fan betreft, maar wel een concertganger, was helemaal om na het concert. Dat maakte voor mij de aaf helemaal kompleet :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Je hebt je duidelijk vermaakt :pompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005