Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

#850
Hey Xander heb je inmiddels ook al wat thuis uit kunnen/mogen proberen?

(NB heb ik de pennenvrucht van Bas van de M&G nu over het hoofd gezien of is Bas er nog niet aan toe gekomen?)
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op mei  5, 2013, 15:19:17
Hey Xander heb je inmiddels ook al wat thuis uit kunnen/mogen proberen?

(NB heb ik de pennenvrucht van Bas van de M&G nu over het hoofd gezien of is Bas er nog niet aan toe gekomen?)
Hey Martin, op de eerste vraag dien ik 'nee' te antwoorden, op vraag 2 - geen idee of die er gaat komen, dat is aan Bas.


Komende donderdag ga ik bij G.J. Vanzomereng luisteren naar Dynaudio Focus 260. Ben erg benieuwd daarna.
Voorts zijn de opties nog steeds:
* aanhouden van het huidige
* Adam Pencil mk III
* Tannoy Glenair 10"

Daarin heb je dus niets gemist ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Mag toch wel hopen dat je thuis toch ook nog wel e.e.a. op demo krijgt alvorens je tot een beslissing overgaat.

Wellicht is Bas nog zo onder de indruk van je set dat hij er nog steeds de juiste woorden niet voor heeft gevonden........... over zijn eigen set set lees ik ook niets meer...  :notify: ... zou je hem uit het veld hebben geslagen met je huidige combi?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei  5, 2013, 19:04:27
Mag toch wel hopen dat je thuis toch ook nog wel e.e.a. op demo krijgt alvorens je tot een beslissing overgaat.

Wellicht is Bas nog zo onder de indruk van je set dat hij er nog steeds de juiste woorden niet voor heeft gevonden........... over zijn eigen set set lees ik ook niets meer...  :notify: ... zou je hem uit het veld hebben geslagen met je huidige combi?
Haha, nee. Ik had het erg druk en om eerlijk te zijn had ik even geen zin en energie om een uitgebreid verslag te schrijven. Nu is het weer wat rustiger en zal ik mijn ervaringen zo spoedig mogelijk posten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Martin!!! op mei  5, 2013, 19:04:27
Mag toch wel hopen dat je thuis toch ook nog wel e.e.a. op demo krijgt alvorens je tot een beslissing overgaat.

Wellicht is Bas nog zo onder de indruk van je set dat hij er nog steeds de juiste woorden niet voor heeft gevonden........... over zijn eigen set set lees ik ook niets meer...  :notify: ... zou je hem uit het veld hebben geslagen met je huidige combi?
Vast niet want zelf was ik onder de indruk van Bas z`n set. Maar volgens mij heeft Bas het iig. wel als een leuke dag ervaren.


Citaat van: Bas Akkerman op mei  5, 2013, 19:16:54
Haha, nee. Ik had het erg druk en om eerlijk te zijn had ik even geen zin en energie om een uitgebreid verslag te schrijven. Nu is het weer wat rustiger en zal ik mijn ervaringen zo spoedig mogelijk posten.
Het is geen moeten Bas, voor mij is het voornaam om te weten of je een leuke dag heb gehad, de M&G als prettig hebt ervaren en daarop weet ik het antwoord wel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2013, 19:26:58
Vast niet want zelf was ik onder de indruk van Bas z`n set. Maar volgens mij heeft Bas het iig. wel als een leuke dag ervaren.

Het is geen moeten Bas, voor mij is het voornaam om te weten of je een leuke dag heb gehad, de M&G als prettig hebt ervaren en daarop weet ik het antwoord wel.
Ik vond het zeer zeker leuk, maar ik vind het wel zo fair om ook een verslag bij jou af te leveren. Dat verdien jij en dat verdient je set!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinohelmond

Citaat van: Bas Akkerman op mei  5, 2013, 19:34:22
Ik vond het zeer zeker leuk, maar ik vind het wel zo fair om ook een verslag bij jou af te leveren. Dat verdien jij en dat verdient je set!

Opschieten dan Bas! Moet eerlijk bekennen dat ik al een tijdje met smart zit te wachten op je verslag over de set van Xander32..  :music:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Jumping Jack

Bas, mss kun je tegen betaling de vaste reviewer worden van de ht-forum-sets?  :)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Pinohelmond op mei  6, 2013, 08:16:51
Opschieten dan Bas! Moet eerlijk bekennen dat ik al een tijdje met smart zit te wachten op je verslag over de set van Xander32..  :music:
Ik ben er nu mee bezig. :smile:

Citaat van: Jumping Jack op mei  6, 2013, 08:48:03
Bas, mss kun je tegen betaling de vaste reviewer worden van de ht-forum-sets?  :)
Haha, als dat eens zou kunnen... Nee, dit forum draait op vrijwilligheid en dat vind ik juist één van de grootste charmes!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Jumping Jack op mei  6, 2013, 08:48:03
Bas, mss kun je tegen betaling de vaste reviewer worden van de ht-forum-sets?  :)
Even voor de goede orde.. Bas moet gaan betalen om te mogen reviewen???
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op mei  6, 2013, 11:03:10
Even voor de goede orde.. Bas moet gaan betalen om te mogen reviewen???
Haha, zo kun je het ook opvatten ja. :clapping:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Het zal wel zijn. Wil jij voor noppes je set de grond laten inboren door de scherpste pen van Den Haag en omstreken?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op mei  6, 2013, 08:16:51
Opschieten dan Bas! Moet eerlijk bekennen dat ik al een tijdje met smart zit te wachten op je verslag over de set van Xander32..  :music:

Citaat van: Jumping Jack op mei  6, 2013, 08:48:03
Bas, mss kun je tegen betaling de vaste reviewer worden van de ht-forum-sets?  :)

Waarom zijn jullie zo benieuwd naar de ervaring van één persoon in deze ?
Ik bewonder de wijze waarop Bas zijn ervaren in woorden kan vatten, maar het blijft beperkt tot "alleen" zijn bevindingen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2013, 16:41:18
Waarom zijn jullie zo benieuwd naar de ervaring van één persoon in deze ?
Ik bewonder de wijze waarop Bas zijn ervaren in woorden kan vatten, maar het blijft beperkt tot "alleen" zijn bevindingen.

Precies...zo subjectief als subjectiviteit maar kan zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

#864
Citaat van: Xander32 op mei  6, 2013, 16:41:18
Waarom zijn jullie zo benieuwd naar de ervaring van één persoon in deze ?
Ik bewonder de wijze waarop Bas zijn ervaren in woorden kan vatten, maar het blijft beperkt tot "alleen" zijn bevindingen.
Helemaal waar! Dat ik iets leuk weet te beschrijven, betekent nog niet automatisch dat ik het juist weet te beschrijven. Ik heb niet de waarheid in pacht. En al had ik dat wel, dan nog gaat het erom dat de bezitter van de set van die set geniet. Soms vind ik het wel eens lastig dat mensen (te?) veel waarde hechten aan mijn verslagen. Maar zie het ook als positief en vind het grappig dat mensen er blijkbaar naar uitkijken, dus blijf er mee doorgaan. In de hoop dat anderen mijn ervaringen in perspectief blijven zien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei  6, 2013, 17:11:49
Helemaal waar! Dat ik iets leuk weet te beschrijven, betekent nog niet automatisch dat ik het juist weet te beschrijven. Ik heb niet de waarheid in pacht. En al had ik dat wel, dan nog gaat het erom dat de bezitter van de set van die set geniet. Soms vind ik het wel eens lastig dat mensen (te?) veel waarde hechten aan mijn verslagen. Maar zie het ook als positief en vind het grappig dat mensen er blijkbaar naar uitkijken, dus blijf er mee doorgaan. In de hoop dat anderen mijn ervaringen in perspectief blijven zien.
... Zelf gaat mij dat net zo hoor; mag na een M&G graag wat van mijn evaren op schrift stellen en lees ook graag die van anderen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2013, 16:41:18
Waarom zijn jullie zo benieuwd naar de ervaring van één persoon in deze ?
Ik bewonder de wijze waarop Bas zijn ervaren in woorden kan vatten, maar het blijft beperkt tot "alleen" zijn bevindingen.

Vooral door de manier waarop Bas de sound van een set omschrijft. Natuurlijk is het zijn persoonlijke mening en is dat absoluut geen maatstaf over de daadwerkelijke kwaliteit van een set maar inmiddels kan ik me wel een voorstelling maken van hoe een set zal klinken na de comments die Bas er over heeft.
Er zijn sowieso niet veel leden die een soort van review over meerdere sets geven of gegeven hebben. Juist omdat één persoon meerdere set omschrijft is het leuk om te lezen hoe die persoon, Bas in dit geval, de verschillende sets omschrijft.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2013, 16:41:18
Waarom zijn jullie zo benieuwd naar de ervaring van één persoon in deze ?
Ik bewonder de wijze waarop Bas zijn ervaren in woorden kan vatten, maar het blijft beperkt tot "alleen" zijn bevindingen.

Helemaal mee eens  ;) 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2013, 16:41:18
Waarom zijn jullie zo benieuwd naar de ervaring van één persoon in deze ?
Ik bewonder de wijze waarop Bas zijn ervaren in woorden kan vatten, maar het blijft beperkt tot "alleen" zijn bevindingen.

Voor mij is  het niet de ervaring van 1 persoon, maar een bevestiging, of niet, van wat ik zelf heb gehoord. Vandaar dat ik benieuwd ben. Maar dat geld hooguit alleen ook nog voor wuest (en Xander32, natuurlijk)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

De ervaringen van Bas zijn altijd leuk om te lezen, daar gaat het voornamelijk om op dit moment denk ik.
Daarom word er zo op gehamerd dat Bas op schiet.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Jumping Jack

Mijn commentaar was net daarop bedoeld: iedereen zit te wachten op een review van Bas, als dé reviewer par excellence, dus kan hij zich er evengoed voor laten betalen... Maar ik lees zijn schrijfsels ook met plezier hoor  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Citaat van: Eddye op mei  6, 2013, 21:13:50
Voor mij is  het niet de ervaring van 1 persoon, maar een bevestiging, of niet, van wat ik zelf heb gehoord. Vandaar dat ik benieuwd ben. Maar dat geld hooguit alleen ook nog voor wuest (en Xander32, natuurlijk)
Citaat van: weust op mei  6, 2013, 21:31:10
De ervaringen van Bas zijn altijd leuk om te lezen, daar gaat het voornamelijk om op dit moment denk ik.
Daarom word er zo op gehamerd dat Bas op schiet.

Citaat van: Jumping Jack op mei  6, 2013, 21:49:27
Mijn commentaar was net daarop bedoeld: iedereen zit te wachten op een review van Bas, als dé reviewer par excellence, dus kan hij zich er evengoed voor laten betalen... Maar ik lees zijn schrijfsels ook met plezier hoor  ;).

;D

Helder; ik begrijp het heren (en begreep dat al lang maar af en toe mag ik graag een beetje "prikkelen"  ;)).



Citaat van: YamahaRXV op mei  6, 2013, 21:08:38
Helemaal mee eens  ;) 
Dank u. Goed om je weer on-line te zien :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

'We moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan'. Zo voelt mijn leven soms met al het sporten en dan heb ik nog geeneens een baan!
Zaterdag 13 april jl. was wederom zo'n dag en na eerst te gaan trainen, was weust zo vriendelijk me op te halen bij de sporthal. Na een prima rit kwamen we om pakweg 11.45u aan in het land van Maas en Waal. En sjonge, jonge, wat kleppert die brievenbusklep van Sander lekker zeg! Dat prachtige doorklinken, stevige en robuuste klank van dat ding. Strontjaloers!

Ik kende onze gastheer al van de eerdere M&G bij mij thuis, net als Eddy waar ik destijds de Denon van had overgenomen en die ook bij "mijn" M&G was. Weust kende ik natuurlijk ook al, dus het was eens een M&G met bekende mensen. En erg leuk is dat, kan ik je vertellen. Alleen al de lol die ik had met deze forumgenoten vind ik meer dan de moeite waard om af te spreken.

Maar kom, mijn intro's worden alsmaar langer en jullie zitten nu al bijna een maand te wachten op wat mijn luisterend oor van Sanders set vindt. Vandaar ook dat ik het verslag uit mijn herinnering schrijf. Wat ik hoorde kan ik dan nu ook wat lastiger verduidelijken met voorbeelden, omdat ik niet meer precies weet wat we gedraaid hebben. Maar evengoed is het wellicht leuk leesvoer.
Ook nu weer een "disclaimer", het zijn mijn oren en wat ik tot nu toe elders (onder andere bij mij thuis) is mijn referentie. In dat licht bezie ik mijn bevindingen bij Sander, hopelijk doen jullie dat ook.

Usher en Marantz. In andere vormen heb ik ze bij anderen ook gehoord en dat schept verwachtingen. Usher had bij Frank een wat gepulst en vrij klankloos hoog, dat natuurlijk in het perspectief van zijn set. Marantz vond ik bij VANZOMERENG juist weer een wat meer naar voren geplaatst geluidsbeeld, zeker in het middengebied. Een vrij fel hoog en een geprononceerd middengebied verwachtte ik dan ook bij Sander om eerlijk te zijn. Gezeten op de sweetspot is mijn eerste en verdere indruk het daar zeker niet mee eens. Wat ik hoor is eerder een wat teruggetrokken, haast bedeesd geluid. Dat geldt voor het midden en hoog, maar zeker ook voor het laag. Mijn eerste gedachte was dat de Marantz net te weinig vermogen aan de Ushers levert waardoor de dynamiekweergave minder is. Ook na het aanzetten van de subwoofers verandert daar weinig in. Al zijn de twee Velodynes behoorlijk strak en wel een toevoeging aan de set. Zo hoorde ik vaak wel het vel van een kickdrum, maar niet de lucht in de drum. Wel de snaren in een piano, maar minder de klankkast. Sander heeft natuurlijk al vaker aangegeven dat het midlaag wordt weggetrokken door zijn huis en zo te horen is dat wel een gemis. Zijn keuze voor Glennies eh vloerstaanders vind ik persoonlijk zeker begrijpelijk.

Gemis in autoriteit en basweergave, daar is natuurlijk nog lang niet alles mee gezegd.
Kleine details mis ik ook wel iets, zoals de "intro" van 'And The Boys' van Angus en Julia Stone die net wat onduidelijker is. Maar waar dat zeker door goedgemaakt wordt is de mooie scheiding van instrumenten en zang. Deels zal dat door de akoestiek zijn, deels ook door de combinatie van setonderdelen.  Alles heeft zijn plaats in een muziekstuk en het is allemaal goed te volgen, de muzikale boodschap wordt mooi weergegeven. Hoewel de Ushers met minimale toe-in toch een meter of 2 uit elkaar staan is er weinig tot geen gat in het midden. De plaatsing is bij sommige nummers net buiten de luidsprekers, maar over het algemeen er tussen. Ik mis een klein beetje hoogte en diepte. Ik vind het ook een set waar je heel lang naar kan luisteren zonder dat ook maar iets vermoeiend is. Iets dat Sander zelf ook aangeeft en wat voor hem een bewuste keuze was om zo samen te stellen. Dat ik de vergelijking trek met mijn eigen set is niet helemaal eerlijk, daar die in nieuwprijs gerust drie keer zo veel is als Sanders set. Drie keer beter dan wel drie keer slechter? Dat vind ik altijd erg lastig en ook nu geldt dat de verhouding tussen uitgaven en verbeteringen steeds slechter wordt naar mate je meer uitgeeft. Ik vind het persoonlijk de investering wel waard, maar Sander heeft groot gelijk dat hij met zijn set tevreden is.

Zeker ook wanneer verschillen in masters van een bepaald album al snel duidelijk worden, kun je zeggen dat een set goed in staat is weer te geven wat er op een cd staat. Ik heb het over Dire Straits met hun album 'Brothers In Arms'. Daar hebben we drie verschillende versies van gehoord en er was steeds makkelijk te horen wat nu het verschil in mastering was. De originele weergave is wat tam en heeft in eerste instantie een wat ongedefinieerde weergave, tenminste ten opzichte van de andere versies. Wat dynamiek betreft vond ik het zeker een goed album en niet kapot gemaakt door de loudness war. Ik noem het maar even de opname tussen de originele en de nieuwste versie, maar die vond ik persoonlijk het beste denk ik. Er is genoeg dynamiek, maar het was ook wat gedefinieerder en de punten waar dit nummer op scoort (instrumentgebruik, drive) worden meer uitvergroot ten opzichte van het origineel. Op het randje vind ik de reverb die is toegevoegd. Een naar mijn idee veel te makkelijk en te vaak gebruikt effect om het geluid lekker groots te laten klinken. De nieuwste versie klinkt nog vetter met onder andere nog meer reverb, maar daardoor klinkt het ook erg gemaakt en digitaal. De trompet (?) en gitaar hebben nu echt een hoofdrol, maar de schwung van de eerste en tweede opname is ook weg. Een kunstje werd het voor mijn gevoel en die neiging heeft Dire Straits vaak al van zichzelf.

Op naar de lunch! En daarna naar de Squeezebox Touch.
Wat is dat toch heerlijk om vanaf een iPad te bedienen, dat moet ik eerst even kwijt. En wat een ander geluid nu ineens! Terwijl er op de interlink en streaming via de SBT niets is veranderd. Alles klinkt een stuk opener, helderder en duidelijker. Eigenlijk een beetje zoals ik van tevoren had verwacht van de combinatie Marantz-Usher. In het laag verandert er weinig, maar met name in het midden en hoog is dit toch wel heel anders. Een stuk meeslepender ook en ik krijg nog meer zin om verschillende nummers te beluisteren. Dat doen we ook met de muziek op onze eigen meegebrachte USB-sticks. Nummers uit mijn eigen playlist passeren de revue en ik moet zeggen, dat moet anders. Het wordt tijd voor een nieuwe playlist die weer wat uitdagende stukken voor me heeft. Nu moet ik oppassen dat de huidige playlist niet uitgekauwd raakt, want dat is nooit een goede manier om een set te beluisteren natuurlijk. Desondanks blijft mijn gedachte dat door de invoering van de SBT en verandering in interlink de set heel anders speelt en voor mijn gevoel meer zijn ware aard laat zien. Vrijer en opener, zoals ik al zei.
Het zal de tijd zijn, het vele luisteren, maar ook de set zelf. Luistermoeheid treedt op en dat komt ten dele ook wel door de manier waarop de set speelt. Meeslepend, aandachttrekkend, maar ook wel een druktemakertje. Ik vind het begrijpelijk dat Sander zijn cd-speler verbonden heeft met een wat meer "teruggetrokken" interlink, maar tegelijkertijd ook wel jammer. Persoonlijk zou ik naar de middenweg proberen te zoeken, lang kunnen luisteren en toch een spannende weergave hebben. Tot beide weergaves lijkt zijn set in staat te zijn, maar de rest is aan Sander. Natuurlijk zal er ook wel het een en ander veranderen als zijn nieuwe luidsprekers er staan, wat dat betreft schrijf ik dit verslag voor het verleden. ;)

Sander, maar ook Weust en Eddy, bedankt voor de hele leuke dag en de gastvrijheid!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Begrijp ik nu dat de SBT via de SA Dac beter klinkt in jouw oren dan de SA15 zelf?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Een mooi verhaal en de gedachte over deze set komen vlgs jouw verhaal aardig overeen met mijn gedachte over deze set. Ik denk dat de TS en mooie set heeft staan, echter door zijn huis zal hij altijd problemen houden met midbass, dat wordt niet opgelost door glennies of andere speakers, het wordt hooguit gecamoufleerd. Enige oplossing is of akoestiek maatregelingen of een DSP apparaat.

Helaas heb jij toen jij hier was mijn set in een slechte setting beluistert, er waren op dat moment diverse "dingen" niet in orde. Maar wat jij schrijft is nog netjes met wat ik vond toen jij hier luisterde. Nu echter is de set zoals hij hoort te zijn, het overmatige sterk overdreven hoog is geheel weg, met daarvoor in de plaats een aanmerkelijk vollere gedefinieerde sound, met een bescheiden dieptewerking.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren