Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op maart  2, 2013, 08:45:10
;) Ik begrijp het helemaal..... :D
Het aanbod staat nog steeds Robert Sander, dat weet je  ;)
... PM. Van jouw aanbod ga ik zeer zeker gebruik maken.  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#376
Je heb luidsprekers op het oog, die qua design niet op bijval kunnen rekenen van je partner  :nervous:

Wat moet je doen  :unsure:

Les 1 

Schep onderhandelingsruimte

Probeer beeldmateriaal in je handen te krijgen van luidsprekers die veel veel veel lelijker zijn,
dan de luidsprekers die je op het oog heb en waarvan je zeker weet, dat je partner hier spontaan
een rolberoerte van krijg

Doe net, of je deze luidsprekers gehoord heb en je zeer lyrisch bent over de geluidskwaliteit
en laat dooschemeren, dat het leven voor jouw geen zin meer heeft, als deze luidsprekers
niet binnen 1 jaar, de jouwe genoemd mogen worden

Vecht dit thuis uit tot op het bot, tot net niet het woord "scheiding"  over je lippen komt
en biedt aan, naar betere alternatieven om te kijken...

Hier wat voorbeelden, die je al meteen in de praktijk kunt brengen

SUCCES !   :D








Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#377
Citaat van: VANZOMERENG op maart  2, 2013, 10:48:53
Je heb luidsprekers op het oog, die qua design niet op bijval kunnen rekenen van je partner  :nervous:

Wat moet je doen  :unsure:

Les 1 

Schep onderhandelingsruimte

Probeer beeldmateriaal in je handen te krijgen van luidsprekers die veel veel veel lelijker zijn,
dan de luidsprekers die je op het oog heb en waarvan je zeker weet, dat je partner hier spontaan
een rolberoerte van krijg

Doe net, of je deze luidsprekers gehoord heb en je zeer lyrisch bent over de geluidskwaliteit
en laat dooschemeren, dat het leven voor jouw geen zin meer heeft, als deze luidsprekers
niet binnen 1 jaar, de jouwe genoemd mogen worden

Vecht dit thuis uit tot op het bot, tot net niet het woord "scheiding"  over je lippen komt
en biedt aan, naar betere alternatieven om te kijken...

Hier wat voorbeelden, die je al meteen in de praktijk kunt brengen

SUCCES !   :D






:clapping:


... Helaas (/gelukkig) is hare maje zo pienter dat zij deze tactiek al snel zal door zien ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#378
Je heb luidsprekers op het oog, die qua design niet op bijval kunnen rekenen van je partner  :unhappy: 

Wat moet je doen  :eh:

BELANGRIJK
Lees eerst Les1 en als dit niet helpt, schakel dan pas over naar Les 2
Bij les 2, bestaat het risico van budgetoverschrijding


Les 1
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100788.msg2374091#msg2374091

Les 2

Overdonderen / verrassen

Probeer beeldmateriaal in je handen te krijgen van luidsprekers die veel veel veel mooier en duurder zijn
dan de luidsprekers die je op het oog heb en waarvan je zeker weet, dat 99,99% van alle partners hier spontaan
zeer warme en positieve gevoelens van krijgen.

Doe net, of je deze luidsprekers gehoord heb en je zeer lyrisch bent over de geluidskwaliteit
en laat doorschemeren, dat het leven voor jouw geen zin meer heeft, als deze luidsprekers
niet binnen 1 jaar, de jouwe genoemd mogen worden.

Zeer waarschijnlijk zegt je vrouw, volmondig "JA"  totdat je erbij vertelt hoeveel ze kosten (veel duurder  :o )
Dit kan dan eventueel worden verdedigt met de stelling: "Goed design heeft ook zijn prijs"   

Mocht je partner, desondanks nog steeds volmondig "JA" zeggen, heb je er hooguit een geweldige luxeprobleem er bij  :hehe: 

Beschik je dan ook nog over voldoende middelen en heb je het geld er dan ook nog voor over, kan je zo maar onverwachts
een veel grotere upgrade uitvoeren, dan vooraf gepland  :happy:

Hier een voorbeeld, die je al meteen in de praktijk kunt brengen

SUCCES !   :D 




Moraal van het verhaal, wil je upgraden, een geweldig geluid, goed design en een
tevreden partner kom je gewoon toch altijd weer bij Sonus Faber uit
[/size]
  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Hahaha, ik heb me kostelijk vermaakt VANZOMERENG! Bedankt voor de lach op mijn gezicht. :thumbs-up: :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

#380
Citaat van: VANZOMERENG op maart  2, 2013, 12:05:12

Moraal van het verhaal, wil je upgraden, een geweldig geluid, goed design en een
tevreden partner kom je gewoon toch altijd weer bij Sonus Faber uit
[/size]
  :D
Daar komen de sonus faber weer.....................
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Een kennis heeft een new setje Liuto's op een buizenamp. En dat klinkt wel erg aangenaam ... Maar niet te vergelijken met de Gl. .....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Citaat van: frank2 op maart  2, 2013, 13:13:24
Daar komen de sonus faber weer.....................

Gelukkig ben jij altijd zo subtiel over Usher enzo... :P

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

 ;D iets van spijkers en koppen, en een beetje van een pot en een ketel...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Xander32 op maart  2, 2013, 07:45:37
::)

... jullie kennen mij duidelijk niet. Ik ben niet het type dat perse alles moet hebben en zeker niet per direct. Ik ben een rationeel mens; ik vergelijk, laat het even berusten en maak dan een keuze of ik er al dan niet mee verder ga. Bovendien; hetgeen de Glenairs er neerzetten is zo totaal anders dan mijn huidige set. En, zoals wel duidelijk is, ben ik daar van onder de indruk. Maar op basis van die ervaring sluit ik vergelijkbare ervaringen met weer heel andere speakers niet zonder meer uit. Nu maar direct toeslaan bij de Glennies is dan ook niet mijn ding; ik ga in alle rust en met even veel plezier en onbevangenheid, mijn shortlist afwerken 8).

Uitgestelde aandacht blijkt achteraf vaak vele malen bevredigender dan maar linea recta een invulling aan alle behoeftes te geven. Dat is m.i. nogal primair  ;).
Weet je wel hoe fijn het is om "primair" ingesteld te zijn, je weet niet wat je mist :P

twani

#386
Citaat van: frank2 op maart  2, 2013, 13:13:24
Daar komen de sonus faber weer.....................
Is weer eens iets anders dan Vicol :P.  Zó voelt dat dus Frank  :D

Xander32

Citaat van: twani op maart  2, 2013, 23:00:52
Weet je wel hoe fijn het is om "primair" ingesteld te zijn, je weet niet wat je mist :P
... Primair in de betekenis als onbevangen zoals een kind dat kan zijn; dat zou mij idd. goed passen. Helaas heb ik dat niet/nauwelijks meer in mij.

Primair als zijnde ondoordacht, slechts vanuit behoeftes reageren; dat past mij niet.

Maar geen mens is hetzelfde; doe vooral hetgeen waar jij je goed bij voelt, dat doe ik namelijk ook 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Ik denk dat we vwb de levensbeschouwing toch aardig op één lijn zitten hoor, we kopen alleen op een andere manier ;D

vanzomereng

#389
Citaat van: frank2 op maart  2, 2013, 13:13:24
Daar komen de sonus faber weer.....................
Relax frank2  ;)  zoals jij e.e.a heb geqout gaat de context verloren  ???

De getoonde foto's van de SF zijn "mijn natte droom" de Sonus Faber Guarneri Evolution

Mijn vrouw heeft deze speakers ook gezien en al tegen mij gezegd....
Als je ze graag wilt, koop ze dan  ::)

....maar ik ben zelf een beetje zuinig en denk dat ondanks dit monitoren zijn, ze meer ruimte en lucht
om zich heen kunnen gebruiken om te excelleren dan mijn huidige SF-Liuto,s en dan vind ik het zonde
om ca. 12.000 euro neer te leggen  :(

Verder heb ik meer sympathie (i.v.m. prijs/kwaliteitsverhouding) voor luidsprekers in de prijsklasse
van 3.000 t/m 8.000 euro
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op maart  3, 2013, 10:15:01
Relax frank2  ;)  zoals jij e.e.a heb geqout gaat de context verloren  ???

De getoonde foto's van de SF zijn "mijn natte droom" de Sonus Faber Guarneri Evolution

Mijn vrouw heeft deze speakers ook gezien en al tegen mij gezegd....
Als je ze graag wilt, koop ze dan  ::)

....maar ik ben zelf een beetje zuinig en denk dat ondanks dit monitoren zijn, ze meer ruimte en lucht
om zich heen kunnen gebruiken om te excelleren dan mijn huidige SF-Liuto,s en dan vind ik het zonde
om ca. 12.000 euro neer te leggen  :(

Verder heb ik meer sympathie (i.v.m. prijs/kwaliteitsverhouding) voor luidsprekers in de prijsklasse
van 3.000 t/m 8.000 euro
In die prijsklasse is er ook gewoonweg heel veel moois te koop. En echt slechte speakers zitten daar niet tussen. De uiteindelijke keuze zal meer een kwestie van smaak zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

M & G     M & G     M & G     M & G     M & G     M & G     M & G     M & G     M & G     M & G     M & G     M & G


Beste luidjes,

Op zaterdag 13/4 a.s. is er bij mij een M&G. Daar is nog ruimte voor 1 persoon.
Nog iemand animo daarvoor?



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Lijkt mij leuk. Al weer een tijd je terug ook.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Onder voorbehoud wil ik me daar voor opgeven. Ik moet even in mijn agenda kijken of ik geen wedstrijden heb. Kom er op terug.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#394
Citaat van: Bas Akkerman op maart  4, 2013, 08:58:16
Onder voorbehoud wil ik me daar voor opgeven. Ik moet even in mijn agenda kijken of ik geen wedstrijden heb. Kom er op terug.
leuk!

P.s. Eddy en Martin zijn er dan ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Als Bas nog niet bij je is geweest, laat hem dan voorl voor gaan natuurlijk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: weust op maart  4, 2013, 08:57:07
Lijkt mij leuk. Al weer een tijd je terug ook.
Ow sorry! Ik let niet op; die het eerst komt die het eerst maalt is mijn werkwijze. Maar wat mij betreft zijn jullie beiden welkom.

Echter is het dan wel af en toe doorschuiven/van plaats verwisselen om enig beeld te krijgen van mijn gear. Maar dat moet geen probleem zijn.


Tom & Bas (onder voorbehoud); welkom!




Hiermee is de M&G ook vol.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Tof. Dan valt er onderling ook wel wat te regelen met carpoolen.
Wegens met de trein is niet erg ideaal geloof ik :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op maart  4, 2013, 09:18:36
Tof. Dan valt er onderling ook wel wat te regelen met carpoolen.
Wegens met de trein is niet erg ideaal geloof ik :)
Och, dat is wel te doen, zeker met hulp. Het is meer dat ik elk weekend in april en mei weg ben voor de competitie of het Nederlands Team en dat 13 april het enige weekend is dat ik niks heb. Ik ga nog even overleggen met het thuisfront en kom er op terug.

Sympathiek trouwens dat je me "voor laat gaan". :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten