Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

drees62

#350
Of gewoon gelukkig blijven met de Usher's, ook een hele mooie speaker!

Wel even 1 op 1 vergelijken natuurlijk (mocht je toch twijfelen)  ;) ;D

twani

Pssst mooie Glennies op marktplaats ;). De 15 versie........

Xander32

Citaat van: drees62 op maart  1, 2013, 18:01:54
Of gewoon gelukkig blijven met de Usher's, ook een hele mooie speaker!

Wel even 1 op 1 vergelijken natuurlijk (mocht je toch twijfelen)  ;) ;D
Klopt hoor Drees, maar ... dat beschrijf ik straks wel ff in mijn ervaringen van heden middag.

Citaat van: twani op maart  1, 2013, 18:59:05
Pssst mooie Glennies op marktplaats ;). De 15 versie........
Dank voor de tip, maarrre; Too big.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#353
Tannoy DC8t versus Glenair 10"


Heden middag was er voor mij dus de mogelijkheid om kennis te maken met de Tannoy DC8t en deze te vergelijken met de Glenair 10".

Erg benieuwd was ik naar de uitkomst van dit vergelijk, en, of een tweede sessie met de Glennies weer tot eenzelfde enthousiasme zou leiden.


Als eerste waren de DC8t`s aan zet.
Dit zijn een goede meter hoge zuilen, welke bijna even breed als diep ogen, met mooie ronde welvingen in een strak zwart high glossy huidje. Tasty.
Deze waren aangesloten op een Exposure geïntegreerde en cdp.
Mijn eerste indruk was dat het een "mooi vol" geluid betrof, met een beperkte hoogte maar een goede breedte en diepte. Na meerdere albums bleek echter; dat slechte opnames evenredig werden weergegeven en, dat het totaal mij niet kon boeien, mij niet bij de muziek wist te betrekken ...
De omschrijving ietwat "saai" kwam bij mij op. Domper!







Echter, begrijp mij niet verkeerd; de DC8t betreft echt wel een goede speaker, welke op een hoog niveau speelt en waar zeer zeker een markt voor zal zijn, waar zeer zekers mensen heel gelukkig mee zijn/worden, maar niet dit persoontje, zo veel is wel duidelijk.


Dan de Glenair 10", de spanning stijgt; gaan deze weer hetzelfde teweeg brengen als de voorgaande keer? Starten doe ik met de track waarmee ik op de DC8t`s ben geëindigd; For You van broer en zus Stone. Reeds na de eerste tonen is daar weer de herkenning, ga ik recht op zitten en wanneer Julia vervolgens in zet, is daar kippenvel ... Ook alle daarop volgende albums/tracks geven een identieke ervaring.

Het gemak, het vloeiende, het ... NEE; ik ga hier geen audiofiele termen meer voor gebruiken. Mijn ervaren is veel eenvoudiger duidelijk te maken door te stellen dat ik werd gegrepen door de muziek, daar was contact!







Tevens heb ik de Glenneis nog even op een buizenbak mogen horen; daardoor werden alle pluspunten nogmaals extra benadrukt (vocalen :inlove:).




Helder, duidelijk deze uitkomst, een uitgemaakte zaak; dat gaat vanzelfsprekend de Glennies worden zullen velen nu denken, maar nee. Ook nu hou ik mij gewoon aan mijn plan; ik ga nog luisteren naar een aantal andere speakers waar ik nog steeds erg benieuwd naar ben. En als ik daarmee klaar ben ga ik nadenken of ik mijn Ushers en Velodynes überhaupt te koop wil zetten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

advr

#354
De Glenair 15'' ook altijd een prachtige speaker gevonden... :music: :music:

De 10'' zal ook zeker super klinken.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: Xander32 op maart  1, 2013, 20:14:38
Tannoy DC8t versus Glenair 10"


Heden middag was er voor mij dus de mogelijkheid om kennis te maken met de Tannoy DC8t en deze te vergelijken met de Glenair 10".

Erg benieuwd was ik naar de uitkomst van dit vergelijk, en, of een tweede sessie met de Glennies weer tot eenzelfde enthousiasme zou leiden.


Als eerste waren de DC8t`s aan zet.
Dit zijn een goede meter hoge zuilen, welke bijna even breed als diep ogen, met mooie ronde welvingen in een strak zwart high glossy huidje. Tasty.
Deze waren aangesloten op een Exposure geïntegreerde en cdp.
Mijn eerste indruk was dat het een "mooi vol" geluid betrof, met een beperkte hoogte maar een goede breedte en diepte. Na meerdere albums bleek echter; dat slechte opnames evenredig werden weergegeven en, dat het totaal mij niet kon boeien, mij niet bij de muziek wist te betrekken ...
De omschrijving ietwat "saai" kwam bij mij op. Domper!







Echter, begrijp mij niet verkeerd; de DC8t betreft echt wel een goede speaker, welke op een hoog niveau speelt en waar zeer zeker een markt voor zal zijn, waar zeer zekers mensen heel gelukkig mee zijn/worden, maar niet dit persoontje, zo veel is wel duidelijk.


Dan de Glenair 10", de spanning stijgt; gaan deze weer hetzelfde teweeg brengen als de voorgaande keer? Starten doe ik met de track waarmee ik op de DC8t`s ben geëindigd; For You van broer en zus Stone. Reeds na de eerste tonen is daar weer de herkenning, ga ik recht op zitten en wanneer Julia vervolgens in zet, is daar kippenvel ... Ook alle daarop volgende albums/tracks geven een identieke ervaring.

Het gemak, het vloeiende, het ... NEE; ik ga hier geen audiofiele termen meer voor gebruiken. Mijn ervaren is veel eenvoudiger duidelijk te maken door te stellen dat ik werd gegrepen door de muziek, daar was contact!







Tevens heb ik de Glenneis nog even op een buizenbak mogen horen; daardoor werden alle pluspunten nogmaals extra benadrukt (vocalen :inlove:).




Helder, duidelijk deze uitkomst, een uitgemaakte zaak; dat gaat vanzelfsprekend de Glennies worden zullen velen nu denken, maar nee. Ook nu hou ik mij gewoon aan mijn plan; ik ga nog luisteren naar een aantal andere speakers waar ik nog steeds erg benieuwd naar ben. En als ik daarmee klaar ben ga ik nadenken of ik mijn Ushers en Velodynes überhaupt te koop wil zetten.
Grappig soms om de verschillende karakters van mensen te zien ;D. Bij mij zouden de Glennies er al staan, als ik iets wil hebben komt het er ook. Ik ging helemaal niets anders meer luisteren, verliefdheid kun je niet negeren :inlove: :wub: :D

Jumping Jack

Volledig eens met Twani. Zoals je het beschrijft, ben je het onvermijdelijke alleen maar aan het uitstellen! Time to start preparing the misses  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Waarom wist ik toch dat ik juist van jou bijval zou krijgen ;D. I know you, als er bij JJ iets in het koppie zit komt het er ook :laugh:

Deleted Member 2

#358
Citaat van: twani op maart  1, 2013, 23:05:58
Waarom wist ik toch dat ik juist van jou bijval zou krijgen ;D. I know you, als er bij JJ iets in het koppie zit komt het er ook :laugh:

Met luidsprekers is het net als met vrouwen: je komt altijd weer een mooiere tegen ;D
Of je ze in huis haalt is een ander verhaal. :D

Met opgewekte groet,

Henk

twani

#359
Citaat van: Onder013 op maart  1, 2013, 23:17:40
Met luidsprekers is het net als met vrouwen: je komt altijd weer een mooiere tegen ;D
Of je ze in huis haalt is een ander verhaal. :D

Met opgewekte groet,

Henk
Ratio versus emotie, wat wint? :D

Overigens brengen speakers altijd weer geld op als je ze de deur wijst, vrouwen over het algemeen het tegenovergestelde :laugh:

Martin!!!

Ik vind die Glenairs toch wel zeer fraai om te zien hoor  :worship:

Heeft Hare Maje ze al in het echie gezien?
mainly British stuff

Maro

Net een lijkkist nog erger dan die Harbeth dozen....nee, ik zou echt ook nog eens naar de Usher MD1 of 2 gaan luisteren... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#362
Citaat van: twani op maart  1, 2013, 20:51:49
Grappig soms om de verschillende karakters van mensen te zien ;D. Bij mij zouden de Glennies er al staan, als ik iets wil hebben komt het er ook. Ik ging helemaal niets anders meer luisteren, verliefdheid kun je niet negeren :inlove: :wub: :D
Citaat van: Jumping Jack op maart  1, 2013, 22:41:38
Volledig eens met Twani. Zoals je het beschrijft, ben je het onvermijdelijke alleen maar aan het uitstellen! Time to start preparing the misses  ;D

Citaat van: twani op maart  1, 2013, 23:05:58
Waarom wist ik toch dat ik juist van jou bijval zou krijgen ;D. I know you, als er bij JJ iets in het koppie zit komt het er ook :laugh:

::)

... jullie kennen mij duidelijk niet. Ik ben niet het type dat perse alles moet hebben en zeker niet per direct. Ik ben een rationeel mens; ik vergelijk, laat het even berusten en maak dan een keuze of ik er al dan niet mee verder ga. Bovendien; hetgeen de Glenairs er neerzetten is zo totaal anders dan mijn huidige set. En, zoals wel duidelijk is, ben ik daar van onder de indruk. Maar op basis van die ervaring sluit ik vergelijkbare ervaringen met weer heel andere speakers niet zonder meer uit. Nu maar direct toeslaan bij de Glennies is dan ook niet mijn ding; ik ga in alle rust en met even veel plezier en onbevangenheid, mijn shortlist afwerken 8).

Uitgestelde aandacht blijkt achteraf vaak vele malen bevredigender dan maar linea recta een invulling aan alle behoeftes te geven. Dat is m.i. nogal primair  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Martin!!! op maart  1, 2013, 23:41:33
Ik vind die Glenairs toch wel zeer fraai om te zien hoor  :worship:

Heeft Hare Maje ze al in het echie gezien?

Citaat van: Maro op maart  1, 2013, 23:49:31
Net een lijkkist nog erger dan die Harbeth dozen....nee, ik zou echt ook nog eens naar de Usher MD1 of 2 gaan luisteren... :D

Over smaak ... Hoe vaker ik ze zie hoe fraaier ik ze vind. Enne nja; hare heeft de foto's gezien en haar bewoordingen gelijken op die van Maro :-X
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Onder013 op maart  1, 2013, 23:17:40
Met luidsprekers is het net als met vrouwen: je komt altijd weer een mooiere tegen ;D
Of je ze in huis haalt is een ander verhaal. :D

Met opgewekte groet,

Henk
Amen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op maart  2, 2013, 07:50:51
Over smaak ... Hoe vaker ik ze zie hoe fraaier ik ze vind. Enne nja; hare heeft de foto's gezien en haar bewoordingen gelijken op die van Maro :-X

:D  Ach het gaat om de klank. Heeft ze ze al gehoord? Misschien gaat ze er dan anders naar kijken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op maart  2, 2013, 07:57:49
:D  Ach het gaat om de klank. Heeft ze ze al gehoord? Misschien gaat ze er dan anders naar kijken.
... Ze heeft mij toch ook in huis toegelaten, daar ging het ook om de inhoud :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Ja, je kan haar niet betichten dat ze altijd voor 'looks' gaat iig.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op maart  2, 2013, 08:11:13
Ja, je kan haar niet betichten dat ze altijd voor 'looks' gaat iig.  :D
Hey mr. Maro, nu kom je heeeeel erg dicht bij de grens :devil:.


;D

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Of is je avatar niet een close up van jezelf... :'(

;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#370
Citaat van: Maro op maart  2, 2013, 08:14:50
Of is je avatar niet een close up van jezelf... :'(

;D
... Daar kom je weer goed uit, daar kom je weer goed mee weg ... Narrow escape :sneaky2:.


:clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Heb je ze al een foto laten zien van een speaker die ook op je shortlist stond ;)
In de kleur hoogglans zwart wel te verstaan..... :D

p.s. Heb je de Tannoy,s ook met je eigen versterker kunnen beluisteren ?
Misschien ook wel het overwegen waard om ze thuis te kunnen beluisteren..... ;)
(mits je natuurlijk zeker weet dat de "Glennies" een serieuze kanshebber zijn)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

#372
Citaat van: YamahaRXV op maart  2, 2013, 08:21:53
Heb je ze al een foto laten zien van een speaker die ook op je shortlist stond ;)
In de kleur hoogglans zwart wel te verstaan..... :D

p.s. Heb je de Tannoy,s ook met je eigen versterker kunnen beluisteren ?
Misschien ook wel het overwegen waard om ze thuis te kunnen beluisteren..... ;)
(mits je natuurlijk zeker weet dat de "Glennies" een serieuze kanshebber zijn)
Als het echt serieus gaat worden dan idd. eerst op eigen versterker. Maarre, die speakers van jou laat ik heeeel bewust niet zien! Die wil ik eerst graag zelf beluisteren en dan zien we wel verder ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#373
Ach mijn vrouw is gewend om jaren tegen wat lelijks aan te kijken en dan valt voor haar,
wat voor speaker....ik hier ook in huis haal,  alles nog best mee  :D 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op maart  2, 2013, 08:29:48
Als het echt serieus gaat worden dan idd. eerst op eigen versterker. Maarre, die speakers van jou laat ik heeeel bewust niet zien! Die wil ik eerst graag zelf beluisteren en dan zien we wel verder ;).

;) Ik begrijp het helemaal..... :D
Het aanbod staat nog steeds Robert, dat weet je  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8