Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Xander32

... bij een kennis wederom SF Liuto kunnen beluisteren, ditmaal op een buizenbak (Mystere), in een meer vrije opstelling en dat klonk erg aangenaam :thumbs-up:.

... maarre, `t doet mij de Glenairs niet vergeten ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robiwan

Citaat van: Xander32 op februari 16, 2013, 11:09:43
Zojuist na het lezen van een hifiblad (auf Deutsch) is mijn interesse gewekt voor:





http://www.gauderakustik.com/de/arcona-80


http://www.audio.de/testbericht/test-gauder-akustik-arcona-80-1461637.html








Wit is niet echt mijn ding, echter zijn ze ook in het hoogglans zwart te verkrijgen. De Arcona 80 komen ook op mijn shortlist; eens zien of/waar ik deze kan beluisteren 8).

Mooi en strak zeg :inlove:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Xander32

Citaat van: LPlover op februari 24, 2013, 15:15:49
Mooi en strak zeg :inlove:
Ja, ze zien er top uit (op de fotos ...).
Echter heb ik onderwijl bericht van Dhr. Gauder gekregen dat er in NL (nog) geen leverancier is, dichtsbijzijnde betreft een dealer in Dusseldorf ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gebruiker 003

Dag Xander,

Het ziet er naar uit dat de Glenairs je ding zijn en dan gaat niets jou die doen vergeten, je geeft zelf ook aan dat het live karakter en de robuustheid je aanspreekt. Glenairs zij niet gericht op klank, ze zijn gericht op ruimtelijkheid, holografisch geluid, losheid. Daardoor luister je minder naar klank en geniet je meer van muziek. Dat soort dingen vind je minder in een DC8T. Dynaudio contour vind ik ook mooi, Confidence kan nog mooier zijn. De duurdere B&W's vind ik ook mooi, maar ook daar hangt het weer samen met de aansturing. Maar goed ga vooral zelf luisteren en trek je eigen conclusies. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste.

vr. groet. Karma

Xander32

Citaat van: karma op februari 24, 2013, 17:47:17
Dag Xander,

Het ziet er naar uit dat de Glenairs je ding zijn en dan gaat niets jou die doen vergeten, je geeft zelf ook aan dat het live karakter en de robuustheid je aanspreekt. Glenairs zij niet gericht op klank, ze zijn gericht op ruimtelijkheid, holografisch geluid, losheid. Daardoor luister je minder naar klank en geniet je meer van muziek. Dat soort dingen vind je minder in een DC8T. Dynaudio contour vind ik ook mooi, Confidence kan nog mooier zijn. De duurdere B&W's vind ik ook mooi, maar ook daar hangt het weer samen met de aansturing. Maar goed ga vooral zelf luisteren en trek je eigen conclusies. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste.

vr. groet. Karma
Dank voor jouw inbreng :thumbs-up:.

Zelf gaan luisteren, dat is ook mijn eigen devies. B&W is voorts niet mijn ding. Dynaudio ga ik nog ervaren, echter betreft dat de Focus serie. Maar ik wil ook nog zeker naar de DC8t gaan luisteren daar de Glenairs hier waarschijnlijk een no-go zal geven door diens looks ... Hetgeen ik al een aantal keer heb ervaren is dat Tannoy ook nog eens lekker matched met Marantz.

Tevens hoop ik de Adam Pencil nog te kunnen beluisteren, de eerste contacten daarvoor zijn reeds gelegd (een mede- forumlid heeft het mij aangeboden).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gebruiker 003

Tja de WAF, dat is lastig. Wellicht moet je de oude Definition serie eens in gedachten houden de D700 of D900. Volgens mij zijn er een aantal forumleden die hem hebben, misschien zijn ze zo aardig dat je mag komen luisteren mocht je de Glenair niet vergeten. Je ziet wel dat er toch verschillen zijn. Zo vind ik B&W wel te pruimen. We leggen soms op een bepaald vlak vaak toch allemaal andere prioriteiten.

rovinggecko

Misschien de glenairs (laten) wrappen in een moderne kleur, carbon zwart ofzo?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Citaat van: karma op februari 24, 2013, 21:19:01
Tja de WAF, dat is lastig. Wellicht moet je de oude Definition serie eens in gedachten houden de D700 of D900. Volgens mij zijn er een aantal forumleden die hem hebben, misschien zijn ze zo aardig dat je mag komen luisteren mocht je de Glenair niet vergeten. Je ziet wel dat er toch verschillen zijn. Zo vind ik B&W wel te pruimen. We leggen soms op een bepaald vlak vaak toch allemaal andere prioriteiten.
Een (ex-/ tijdelijke ex-) forumlid heeft mij reeds aangeboden naar zijn D900's komen te luisteren. Wat dat aangaat echt een super relaxed forum hier :thumbs-up:.

Citaat van: rovinggecko op februari 24, 2013, 22:12:15
Misschien de glenairs (laten) wrappen in een moderne kleur, carbon zwart ofzo?
... Ik neem het in overweging. Maar ben vooral benieuwd of de DC8t mij ook op eenzelfde wijze weet te pakken, dan is dat een potentiele vervanger van de Ushers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Hoe lang is Joris eigenlijk op rust gesteld?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Alex Groningen

Als ik het goed heb dan is hij in april weer op het forum.

Xander32

... Grappig dat jullie direct weten wie het betreft  :D.
Anderzijds draaien er ook niet heel veel forumleden met D900's ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#337
Morgen middag luisteren naar Glenair 10" en DC8t, beide Tannoy.
Ben heel erg benieuwd of de Glenairs mij morgen ook weer zo weten te pakken en nog meer hoe de DC8's het doen t.o.v. die Gelnair   ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Veel plezier Sander. Ik kan me voorstellen dat je het spannend vind om te horen of de Glenair nog steeds zo'n indruk geven als de eerste keer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinohelmond

Citaat van: Xander32 op februari 28, 2013, 19:06:28
Morgen middag luisteren naar Glenair 10" en DC8t, beide Tannoy.
Ben heel erg benieuwd of de Glenairs mij morgen ook weer zo weten te pakken en nog meer hoe de DC8's het doen t.o.v. die Gelnair   ::).

Nice! Have fun.  ;D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

twani

Citaat van: Xander32 op februari 28, 2013, 19:06:28
Morgen middag luisteren naar Glenair 10" en DC8t, beide Tannoy.
Ben heel erg benieuwd of de Glenairs mij morgen ook weer zo weten te pakken en nog meer hoe de DC8's het doen t.o.v. die Gelnair   ::).
Maak je zelf blij en koop een paartje van die fantastische "Glennies", wat een geweldige luidsprekers zijn dat, ook om te zien :inlove:

Xander32

#341
Citaat van: twani op maart  1, 2013, 07:59:45
Maak je zelf blij en koop een paartje van die fantastische "Glennies", wat een geweldige luidsprekers zijn dat, ook om te zien :inlove:
;D

Tja, als het nou eens zo eenvoudig was; deze komen in de huiskamer te staan en mijn vriendin heeft een heel ander idee betreft "geweldige speakers om te zien" ...

Dat begrijp ik en daar heb ik mee te dealen.

Citaat van: Pinohelmond op maart  1, 2013, 07:57:04
Nice! Have fun.  ;D
Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 19:13:12
Veel plezier Sander. Ik kan me voorstellen dat je het spannend vind om te horen of de Glenair nog steeds zo'n indruk geven als de eerste keer.
Dank mannen. Wederom zal ik mijn bevindingen hier weer delen. Ik kijk naar vanmiddag uit!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gebruiker 003

Ben benieuwd wat je van de DC8T vindt.

Xander32

Citaat van: karma op maart  1, 2013, 09:11:28
Ben benieuwd wat je van de DC8T vindt.
... Dat zal ik in de loop van de avond hier neerpennen.


Mijn vriendin en een vriendin gaan mee; zij gaan de stad in terwijl ik ga luisteren. Zal ik de Glenair al laten zien ??? ?

Beter van niet want onze vriendin heeft er al helemaal niets mee en gaat dan vast en zeker die van mij negatief beinvloeden :-\.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Citaat van: Xander32 op maart  1, 2013, 11:41:15
... Dat zal ik in de loop van de avond hier neerpennen.


Mijn vriendin en een vriendin gaan mee; zij gaan de stad in terwijl ik ga luisteren. Zal ik de Glenair al laten zien ??? ?

Beter van niet want onze vriendin heeft er al helemaal niets mee en gaat dan vast en zeker die van mij negatief beinvloeden :-\.

Zeker niet laten zien! Eerst een paar dagen non stop vertellen over hoe geweldig de Glenairs klinken en dat het je droom is ze ooit te bezitten... Vervolgens een beetje stiekem op haar gevoel spelen en voila.. Hare Maje stemt volmondig in met een set Glenairs.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

drees62


frank2

Oh wat ben ik toch een "gezegend" man, mijn vrouw maakt eigenlijk nooit problemen.
Succes met het beluisteren en beslissen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Voor nu de korte versie;

DC8t  ???:-\
Glenair  :inlove::headbanging:


De wat meer uitgebreide versie inc. fotos komt vanaaf wel een x  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gebruiker 003

Nou dat wordt dan een keuze tussen een k*t geluid of ruzie met je vrouw  :D

Bas Akkerman

Cool! Je vriendin toch maar snel het moois van de Glenair laten horen. Er zit weinig anders op. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten