Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

Vorige topic - Volgende topic

Artevelde en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Aurender heb ik overwogen, een N200, maar diens prijs staat mij niet aan (tov de Lumin) en diens beperking mbt de uitgangen evenmin.

Citaat van: bert50 op mei  9, 2026, 11:38:21Robert,
Wat dacht je van een mooie Aurender de app is prima.
Je kent de klank van hier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioLaan

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2026, 15:10:59

... en deze combinatie staat ook nog op de shortlist.

Sterkte!

Ik zou een Eversolo T8 op je lijst zetten.   :alien:
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Xander32

Idd zeer tegenstrijdige verhalen lees ik over de Rivo+, of men is erg enthousiast of totaal ontevreden. Een tussenweg lijkt er niet te zijn. Echter, het no nonsens, sobere ontwerp zonder optische opsmuk kan ik erg waarderen, dat i.t.t. zo'n Eversolo. Ieder z'n ding  🙂

Die Eversolo roept bij mij associaties op van een recente proefrit in een Kia Sportage; daarin zittende op de bestuurdersstoel, schreeuwen twee grote schermen om jouw aandacht, met flitsende grafische afbeeldingen, "heerlijk" ondersteund door diverse akoestische signalen. Wat een poeha, wat een drukte, wat een gedoe 🫣 Dat is echt niets voor mij, dat leidt alleen maar af ...

... datzelfde heb ik met geluidsapparatuur. Daarom staan alle schermpjes hier steevast uit, zelfs de VU-meters van het in basis ook ietwat schreeuwerige Accuphase-kleedje  😉

Citaat van: AudioLaan op mei  9, 2026, 15:35:52Sterkte!

Ik zou een Eversolo T8 op je lijst zetten.  :alien:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioLaan

Scherm kan gewoon uit. Zwart :colgate: .
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Tabcam

Qua app vind ik BluOS Control en WiiM fijn werken. Eventueel een reclocker ertussen en het zal ook nog prima klinken verwacht ik.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Leeuwarden

Ik zou met een schuin oog een beetje de ontwikkelingen in de gaten houden en dan wachten tot de Auralic de geest geeft.

Xander32

Nou, niet wanneer je de feedback in de app-store leest 🫣

Citaat van: El Penumbra op mei  9, 2026, 10:16:38Geen ervaring met Lumin maar de U2 staat hier ook op de shortlist. Over de Lumin app lees ik toch vooral goede berichten.

Xander32

Zolang het niet slechter is 😁 Maar zonder dollen; beide schijnen idd aan elkaar gewaagd te zijn, enkel de sounding lijkt ietwat te verschillen. Precies en gedetailleerd de Auralic, vloeiend met wat meer body bij de Lumin.

Citaat van: Spijkie op mei  9, 2026, 14:11:10Ben benieuwd indien ie er komt hoe je m vergelijkt met de auralic, ik schat dat t niet een heel groot verschil zal zijn omdat ze ongeveer in dezelfde prijsklasse spelen volgens mij

Xander32

Jij geeft iig het meest wijze advies 🤓

Citaat van: Leeuwarden op mei  9, 2026, 16:59:51Ik zou met een schuin oog een beetje de ontwikkelingen in de gaten houden en dan wachten tot de Auralic de geest geeft.

Xander32

Op Radio Paradise kwam gisteren een live uitvoering van Yellow Moon, Neville Brothers voorbij. Het nummer kende ik niet, maar mijn mee-tappende-voet gaf aan dat hetgeen ik hoorde beviel 🎶

Op zoek naar cd's van hen, gevonden bij een bekende 2ehands aanbieder en gekocht;

Xander32

... en dan valt het bij ontvangst toch weer tegen 😐, de staat van de cd's. Op de site geeft men aan uitstekend/ goed, maar eigenlijk valt het mij altijd tegen. Note voor mezelf; daar niet meer kopen.

Het rippen van beide albums zal wel goed komen, daarvan dan ook maar één of meerdere backups maken (hetgeen ik overigens altijd doe, op verschillende schijven).

Citaat van: Xander32 op mei 11, 2026, 06:14:43Op Radio Paradise kwam gisteren een live uitvoering van Yellow Moon, Neville Brothers voorbij. Het nummer kende ik niet, maar mijn mee-tappende-voet gaf aan dat hetgeen ik hoorde beviel 🎶

Op zoek naar cd's van hen, gevonden bij een bekende 2ehands aanbieder en gekocht;

brt

Dat is jammer zeg, waar koop je ze?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Ik ga geen naam noemen, betreffende kan zich hier niet verdedigen, dat vind ik niet chique.

Citaat van: brt op mei 13, 2026, 08:39:10Dat is jammer zeg, waar koop je ze?

Xander32

Wederom enige content 🎶

Spijkie

De cd speler bevalt zo te zien wel, krijgt t ene schijfje na t andere gevoerd of zijn de laatste albums geen aankopen op cd?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Xander32

Het zijn altijd cd'tjes welke ik koop. Die ripp ik vervolgens (naar flac), waarna ik de albums kan streamen vanaf de nas. Af en toe belandt er echter eentje in het cd-loopwerk, de meesten belanden echter in een koffer op zolder 🤓

Citaat van: Spijkie op mei 16, 2026, 19:37:42De cd speler bevalt zo te zien wel, krijgt t ene schijfje na t andere gevoerd of zijn de laatste albums geen aankopen op cd?

Spijkie

Ah oké , maar de cd speler wordt dus wel af en toe gebruikt  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

tompj

Citaat van: Xander32 op mei 16, 2026, 20:03:10Het zijn altijd cd'tjes welke ik koop. Die ripp ik vervolgens (naar flac), waarna ik de albums kan streamen vanaf de nas. Af en toe belandt er echter eentje in het cd-loopwerk, de meesten belanden echter in een koffer op zolder 🤓

Waarom dan niet gewoon via de streamer?
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Xander32

Vanaf de nas via de router, de switch, naar de streamer, door naar de dac en vanaf daar naar de versterker welke de ls van signaal voorziet 🎶

Ik nam aan dat dit voor een ieder duidelijk zou zijn 🙂  Het gaat ook altijd mis op aannames 🙃

Citaat van: tompj op mei 16, 2026, 22:57:27Waarom dan niet gewoon via de streamer?

Xander32

Ja, af en toe draai ik nog weer eens een 💿, het Nuprime loopwerk bevalt goed 🎶

Citaat van: Spijkie op mei 16, 2026, 19:37:42De cd speler bevalt zo te zien wel, krijgt t ene schijfje na t andere gevoerd of zijn de laatste albums geen aankopen op cd?

addesmo

Citaat van: Xander32 op mei 17, 2026, 06:11:52Vanaf de nas via de router, de switch, naar de streamer, door naar de dac en vanaf daar naar de versterker welke de ls van signaal voorziet 🎶

Ik nam aan dat dit voor een ieder duidelijk zou zijn 🙂  Het gaat ook altijd mis op aannames 🙃

Ja gaat vaak mis met aannames!
Ik neem aan  ;) dat Tompj rippen vanaf de streamer bedoeld.

tompj

Citaat van: addesmo op mei 17, 2026, 08:25:47Ja gaat vaak mis met aannames!

Ik bedoel inderdaad waarom je zo'n album niet gewoon streamt in plaats van de cd te kopen om die te rippen en dan op zolder te leggen.

Xander32

Je streamt in dat geval vanaf een aanbieder zoals Spotify of Tidal, met enkel een streamer (hardware) kom je helemaal nergens.

Waarom cd's kopen en zelf rippen;

* Een ripp in flac vanaf nas vind ik heel vaak lekkerder klinken dan een stream vanaf bijv. Tidal

* Een wezenlijk onderdeel van de hobby is voor mij het opbouwen van een eigen (cd) collectie, dat al sinds eind jaren '80

* Ik ben onafhankelijk van een externe partij betreft de content; wanneer een aanbieder omvalt of tgv netwerk issues niet beschikbaar is, heb ik altijd mijn eigen collectie beschikbaar om te streamen of te spinnen middels het loopwerk.

Streamen vanaf een streamer zonder opslag of een externe partij/ een streamingdiens; hoe doe je dat?
Citaat van: addesmo op mei 17, 2026, 08:25:47Ja gaat vaak mis met aannames!

Citaat van: tompj op mei 17, 2026, 08:34:11Ik bedoel inderdaad waarom je zo'n album niet gewoon streamed inmolaats van de cd te kopen om die te rippen en dan op zolder te leggen.

tompj

Ik bedoel gewoon streamen via een 'externe partij'.  Dat je die laatste nodig hebt lijkt me evident.

addesmo

Citaat van: Xander32 op mei 17, 2026, 09:03:43Je streamt in dat geval vanaf een aanbieder zoals Spotify of Tidal, met enkel een streamer (hardware) kom je helemaal nergens.

Waarom cd's kopen en zelf rippen;

* Een ripp in flac vanaf nas vind ik heel vaak lekkerder klinken dan een stream vanaf bijv. Tidal

* Een wezenlijk onderdeel van de hobby is voor mij het opbouwen van een eigen (cd) collectie, dat al sinds eind jaren '80

* Ik ben onafhankelijk van een externe partij betreft de content; wanneer een aanbieder omvalt of tgv netwerk issues niet beschikbaar is, heb ik altijd mijn eigen collectie beschikbaar om te streamen of te spinnen middels het loopwerk.

Streamen vanaf een streamer zonder opslag of een externe partij/ een streamingdiens; hoe doe je dat?
Zo dom ben ik nou ook weer niet, dat ik niet zou weten dat dat via een streamingdienst gaat. Over aannames gesproken.
By the way, heb zelf ook een streamer!