Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Citaat van: Mediator op maart 29, 2026, 21:57:53Alle speakers hebben een kleur en dat is wat mij betreft wat anders dan kleuring. Neutraal is ook een kleur. Je kan maar beter kiezen wat je het mooist vindt.

Neutraal is een smaak.. Toch? Geen kleur?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindersteker: Bryston 3B³ SST³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Mediator

Je kan er wat mij betreft op twee manieren naar kijken. Alles vereppelt ergens het geluid of je nu a, b, c, d of e kiest. Of bij al die keuzes heb je positieve dingen die op de voorgrond staan.

Je eigen smaak heb je dan thuis staan. Als het goed is dan.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

DofN

Citaat van: Mediator op april  5, 2026, 16:13:08Je kan er wat mij betreft op twee manieren naar kijken. Alles vereppelt ergens het geluid of je nu a, b, c, d of e kiest. Of bij al die keuzes heb je positieve dingen die op de voorgrond staan.

Je eigen smaak heb je dan thuis staan. Als het goed is dan.

Als taalliefhebber was ik eerst geïntrigeerd door "vereppelt". Dat ken ik uit het Duits "veräppeln". Ik denk dat ik het vroeger weleens hoorde omdat ik toen nog in de grensstreek woonde. Heel mooi. En ja, ik ben het met je eens.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindersteker: Bryston 3B³ SST³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Mediator

Citaat van: DofN op april  5, 2026, 16:58:38Als taalliefhebber was ik eerst geïntrigeerd door "vereppelt". Dat ken ik uit het Duits "veräppeln". Ik denk dat ik het vroeger weleens hoorde omdat ik toen nog in de grensstreek woonde. Heel mooi. En ja, ik ben het met je eens.

Ik kom niet uit de grensstreek. Een oma had de Duitse nationaliteit, wie weet gebruik ik het daarom. Ik lees nu ook dat het geen Nederlands woord is. Toch zeg ik het wel eens tegen mijn kids. Ook nog 8 jaar in Limburg gewoond. Dat was helaas geen onverdeeld succes.

Xander32

Zoervleisj, Carnaval en Rowen Heze, niets mis met Limboland, toch 😅

Citaat van: Mediator op april  5, 2026, 17:12:40Ik kom niet uit de grensstreek. Een oma had de Duitse nationaliteit, wie weet gebruik ik het daarom. Ik lees nu ook dat het geen Nederlands woord is. Toch zeg ik het wel eens tegen mijn kids. Ook nog 8 jaar in Limburg gewoond. Dat was helaas geen onverdeeld succes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mediator

Citaat van: Xander32 op april  5, 2026, 20:05:14Zoervleisj, Carnaval en Rowen Heze, niets mis met Limboland, toch 😅

Je vergeet Limburgse vlaai  :pompom: Prima om op vakantie te gaan verder. Ik zeg doen. Vooral het zuiden is erg mooi. Gulpen, Velpen, Epen, Gerardushoeve, Valkenburg.

brt

Citaat van: Mediator op april  5, 2026, 17:12:40Ik kom niet uit de grensstreek. Een oma had de Duitse nationaliteit, wie weet gebruik ik het daarom. Ik lees nu ook dat het geen Nederlands woord is. Toch zeg ik het wel eens tegen mijn kids. Ook nog 8 jaar in Limburg gewoond. Dat was helaas geen onverdeeld succes.

Herkenbaar, heb vier jaar in Venlo gewoond in mijn jeugd. Op zich aardig volk maar lastig om écht tussen te komen vonden wij.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

brt

Citaat van: DofN op april  5, 2026, 15:57:49Neutraal is een smaak.. Toch? Geen kleur?

Net als dat iets 'natuurlijk' klinkt. Het blijven van die vage termen, en uiteindelijk gewoon smaak. Want, je was er niet bij...

Er is geen absolute waarheid in weergave, alleen voorkeur.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

tompj

Citaat van: brt op april  5, 2026, 22:45:21Net als dat iets 'natuurlijk' klinkt. Het blijven van die vage termen, en uiteindelijk gewoon smaak. Want, je was er niet bij...

Helemaal eens. Jij noemt het woord 'natuurlijk'. Vaak hoor je (zelfs) 'neutraal'. Ook zo'n term.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 of Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

Xander32

Op welke wijze brengen jullie je ervaren onder woorden/ welke woorden gebruiken jullie daar zelf voor?

Citaat van: tompj op april  6, 2026, 09:40:09Helemaal eens. Jij noemt het woord 'natuurlijk'. Vaak hoor je (zelfs) 'neutraal'. Ook zo'n term.

Citaat van: brt op april  5, 2026, 22:45:21Net als dat iets 'natuurlijk' klinkt. Het blijven van die vage termen, en uiteindelijk gewoon smaak. Want, je was er niet bij...

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

tompj

Citaat van: Xander32 op april  6, 2026, 10:30:12Op welke wijze brengen jullie je ervaren onder woorden/ welke woorden gebruiken jullie daar zelf voor?

Altijd moeilijk om hoe je geluid ervaart onder woorden te brengen. Punt hier was dat kwalificerende termen als 'neutraal' en 'natuurlijk' ingewikkeld zijn, bijvoorbeeld omdat je het origineel niet kent en zelfs het origineel meestal verterkt en via weergevers en in een bepaalde ruimte wordt weergegeven.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 of Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

vergeerr72

Citaat van: tompj op april  6, 2026, 10:41:12Altijd moeilijk om hoe je geluid ervaart onder woorden te brengen. Punt hier was dat kwalificerende termen als 'neutraal' en 'natuurlijk' ingewikkeld zijn, bijvoorbeeld omdat je het origineel niet kent en zelfs het origineel meestal verterkt en via weergevers en in een bepaalde ruimte wordt weergegeven.
Neutraal zou wel meetbaar moeten zijn toch?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling.

brt

Citaat van: Xander32 op april  6, 2026, 10:30:12Op welke wijze brengen jullie je ervaren onder woorden/ welke woorden gebruiken jullie daar zelf voor?

Ik gebruik meestal de termen geniaal en referentie niveau  :pompom:  :tounge2:

Rob46

Ai, dit klinkt toch wel heel erg goed! Deze cd dacht ik te kennen, maar dit is toch wel -weer- een openbaring......
[ John Eekels CAP EL84 Push Pull ][ Auralic ][ Focal ][ Tellurium ][ roon ]

mmuetst

Citaat van: Xander32 op april  5, 2026, 20:05:14Zoervleisj, Carnaval en Rowen Heze, niets mis met Limboland, toch 😅

Rowwen Hèze, we gaan er volgende week naar toe in Amersfoort.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Zojuist jouw gehele topic doorgenomen, opbrengst; nul keer 🙃

Citaat van: brt op april  6, 2026, 12:25:21Ik gebruik meestal de termen geniaal en referentie niveau  :pompom:  :tounge2:

brt

Citaat van: Xander32 op april  7, 2026, 07:17:42Zojuist jouw gehele topic doorgenomen, opbrengst; nul keer 🙃

Hmmm, werk aan de winkel dus  :angel:

Xander32

Vandaag een muzikaal treffen bij een hier niet-zo-actief-mede-forum-lid 😊
Zin in. M.n. ook het weerzien.

Nu eerst nog even de wandelschoenen aan, anders kom ik de gehele dag niet buiten.

Xander32

Gezellig, vermakelijk, genieten van het weerzien, het verteer en de bijzonder fraaie set en diens dito weergave van muziek 🎶

En i.t.t. alle frivoliteit op bovenstaande foto's waren de ls en de Aurender in een stemmige zwarte afwerking 👌🏻

Citaat van: Xander32 op april 18, 2026, 06:40:15Vandaag een muzikaal treffen bij een hier niet-zo-actief-mede-forum-lid 😊
Zin in. M.n. ook het weerzien.

Nu eerst nog even de wandelschoenen aan, anders kom ik de gehele dag niet buiten.

bert50

Dank je Robert was zeker weer gezellig.🎶🎶
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Mediator

Crystal speakers?

fietser

Dat is een bijzondere set. En als ik de handtekening van de eigenaar zie een vermogen aan bekabeling.

Xander32

Ja, compacte monitoren, in een bijzonder vormgegeven aluminium behuizing. En dat klinkt heel anders dan Tannoy, maar ook heel erg fraai, afgewogen, vloeiend.

En bijzonder om te ervaren was ook hoe lekker het vinyl klonk in een direct vergelijk met het streamen; ongeacht de uitvoering van het nummer (een track van het album Kind of Blue - Miles Davis), flac, wav, dsd, het kwam niet in de buurt van de vinyl versie betreft sfeer, kleur, articulatie en het muziekbeeld.

Citaat van: Mediator op april 18, 2026, 18:33:29Crystal speakers?

Xander32

Die kabels schijnen enigszins prijzig te zijn ja, maar je ziet het er niet aan af 🫣
Het geheel klinkt echter super, welk aandeel de bekabeling daarin heeft kan ik niet beoordelen.

Citaat van: fietser op april 18, 2026, 18:40:32Dat is een bijzondere set. En als ik de handtekening van de eigenaar zie een vermogen aan bekabeling.

fietser

Citaat van: Xander32 op april 18, 2026, 18:48:05Ja, compacte monitoren, in een bijzonder vormgegeven aluminium behuizing. En dat klinkt heel anders dan Tannoy, maar ook heel erg fraai, afgewogen, vloeiend.

En bijzonder om te ervaren was ook hoe lekker het vinyl klonk in een direct vergelijk met het streamen; ongeacht de uitvoering van het nummer (een track van het album Kind of Blue - Miles Davis), flac, wav, dsd, het kwam niet in de buurt van de vinyl versie betreft sfeer, kleur, articulatie en het muziekbeeld.

Zou dat ook niet met de versterker te maken kunnen hebben? Die heb ik hier ook gehad en hem in het digitale 'koud en steriel' klinken.