The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: FeaR1986 op april  7, 2013, 22:22:52
Laagste prijs is 2479 euro geloof ik, dat lijkt me toch zeker niet slecht. Overigens is de kans groot dat de prijzen juist omhoog zullen gaan. De VT50 raakt op en Panasonic zelf schijnt al haast geen voorraad meer te hebben. En weinig aanbod kan betekenen dat de prijs weer gaat stijgen.
Voor die prijs staat hij bij de MM. Was er zaterdag even. Zeker een nette prijs voor zo'n scherm. Die Samsung 8000 met deze size is een stuk duurder.

Wij hebben nu 47" en irriteer me enorm aan deze postzegel formaat, omdat we er 4 a 4,5 M vanaf zitten.  :nopompom:

FeaR1986

Citaat van: Raymond187 op april  8, 2013, 09:29:12
Voor die prijs staat hij bij de MM. Was er zaterdag even. Zeker een nette prijs voor zo'n scherm. Die Samsung 8000 met deze size is een stuk duurder.

Wij hebben nu 47" en irriteer me enorm aan deze postzegel formaat, omdat we er 4 a 4,5 M vanaf zitten.  :nopompom:

En dat terwijl ik persoonlijk de Samsung 8000-serie een veel minder mooi beeld vind hebben, veel meer blauwig dan de Panasonic. Al heeft de Panasonic dan weer een wat licht rode gloed. Kijkafstand van 4,5 meter vraagt gewoon om iets van 60"  :happy:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

JCL

Citaat van: FeaR1986 op april  7, 2013, 22:22:52
Qua toestel niet, qua prijs denk ik wel. Ik denk dat een 65VT60 zo'n 3500 gaat doen en als je dan ziet dat je een 65VT50 al hebt voor net onder de 2500 euro... De GT60 is ook een mooi toestel, maar helaas niet in 60 of 65" te krijgen. De ST60 is dan wel in 65" en voor 2500 euro, maar is die beter dan een VT50...

Laagste prijs is 2479 euro geloof ik, dat lijkt me toch zeker niet slecht. Overigens is de kans groot dat de prijzen juist omhoog zullen gaan. De VT50 raakt op en Panasonic zelf schijnt al haast geen voorraad meer te hebben. En weinig aanbod kan betekenen dat de prijs weer gaat stijgen.

Voor dat geld koop je ook een prachtige beamer. Is dat geen optie?

Raymond187

Citaat van: FeaR1986 op april  8, 2013, 09:49:20
En dat terwijl ik persoonlijk de Samsung 8000-serie een veel minder mooi beeld vind hebben, veel meer blauwig dan de Panasonic. Al heeft de Panasonic dan weer een wat licht rode gloed. Kijkafstand van 4,5 meter vraagt gewoon om iets van 60"  :happy:
Tja... Me maat had eerst de Samsung 8000 50" meen ik. Die heeft hij na 3 maanden ingeruild voor de VT50 en nu wacht hij toch op de vervolger van de 8000 :| omdat hij het snelle beeld van de samsung fijner vind. Ook zei hij dat de 8000 sneller is.
Mjahh me maat wisselt meer van TVs dan ik vriendinnen in me pubertijd :D

KLopt 60" is minimaal alleen 5 jaar geleden was 47" "groot" helemaal als je van een 32" komt. Ach kan niet alles hebben he ....

snowbo

Heb toevallig de 65VT50 van het weekend besteld, hopelijk wordt die morgen geleverd.. Zag dat die bij een aantal webshops al uitverkocht begon te raken.
Panasonic TX-P65VT50 | Sonos Sub| Sonos ARC | 2x Sonos One SL - surround |

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op april  6, 2013, 18:33:33
In een huiskamer is het praktisch gezien vaak ook niet haalbaar om alles symetrisch te hebben. Geniet er nog maar van! :D
Oh, maar dat doe ik ook zeker wel hoor :D

Citaat van: high-q op april  7, 2013, 13:18:47
Ah jawel, tzt gewoon een huis om je set heen uitzoeken  :D
:D

Citaat van: VTEC_genieter op april  7, 2013, 21:26:52
Inderdaad, prioriteit op je set, daarna als die superdeluxe bank niet meer in je kamer past, moet je die aan mij geven  :D
Zo groot is die bank niet, dus die maak ik wel pas! :P

Citaat van: Raymond187 op april  8, 2013, 09:29:12
Voor die prijs staat hij bij de MM. Was er zaterdag even. Zeker een nette prijs voor zo'n scherm. Die Samsung 8000 met deze size is een stuk duurder.

Wij hebben nu 47" en irriteer me enorm aan deze postzegel formaat, omdat we er 4 a 4,5 M vanaf zitten:nopompom:
Hier zo'n 2,5 meter van 55" en dat went al heel snel kan ik je zeggen :P Is helaas altijd het geval, hoe groot je tv ook is, volgens mij wen je er altijd veel te snel aan.

Citaat van: snowbo op april  8, 2013, 16:41:10
Heb toevallig de 65VT50 van het weekend besteld, hopelijk wordt die morgen geleverd.. Zag dat die bij een aantal webshops al uitverkocht begon te raken.
Gaaf, das pas een scherm! 8) Gaat inderdaad best hard met de voorraad. Veel plezier ermee, maar dat moet helemaal goed komen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#2531
Nou, heb inmiddels al best wat content gekeken en het is keer op keer weer feest, echt heel mooi allemaal 8) Heb van de week ook de bank een cm of 20-30 naar voren geschoven om wat meer afstand te creëren tussen de sweetspot en de rears om het surround effect wat te verbeteren. Bijkomend voordeel: zit weer iets dichter op de tv, dus lijkt hij groter :D

Vooral voor het surround is het een grotere invloed dan gedacht :) Geluid is minder te plaatsen en lijkt nu ook echt midden achter me vandaan te komen ipv redelijk duidelijk van links en rechts. Vooral als er iets van de linker naar de rechter rear gaat hoor je minder dat er een gat zit :)

Ook het 3 plaatje vind ik erg mooi, hoewel een gedownloade half SBS film wel duidelijk minder mooi is en vermoeiender om naar te kijken. Gister heb ik Titanic 3D gekeken en dat ziet er echt heel gaaf uit! 3D kwam helemaal niet vermoeiend over en de scherpte etc. is echt heel mooi van deze toch al wat oudere film.

Kortom, lekker aan het genieten van het beeld en geluid 8)

Overigens allemaal leuk en aardig, die full screen content. Maar als ik straks films ga kijken met balken dan lijkt mijn tv weer een stuk kleiner.. :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast en tevreden bent. Met je bank naar voren kun je inderdaad nog meer profiteren van de rears. 30 cm achter de luisterpositie laten kruisen en ook met meerdere op de bank heb je een perfect surroundgeluid.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

snowbo

Nou TV hangt hier ook, wat een beest in vergelijking met mijn oude 37" philips zeg.

Moet nog wel alles weer netjes wegwerken / aansluiten, want als die eenmaal hangt wil je zo snel mogelijk kijken.

Dus gister eerst maar even champions league gekeken, toch wel heel erg mooi zeg :pompom:
Daarna nog wat avatar 3d sbs gekeken, aangezien de dune hd max geen full 3d ondersteunt en mijn receiver ook niet.
Dus er zullen wel weer wat upgrades aankomen dit jaar. Misschien de hd max maar verkopen en een 3d base terugkopen, gaan we is over nadenken.

Weet jij btw of je het powerlampje uit kan zetten?? Heb dit nog niet zo snel in de manual terug kunnen vinden.
Wordt in ieder geval de komende weken lekker genieten op de bank, en naar series en films kijken :popcorn:
Panasonic TX-P65VT50 | Sonos Sub| Sonos ARC | 2x Sonos One SL - surround |

Raymond187

Citaat van: Martijn90 op april  9, 2013, 11:42:33

Kortom, lekker aan het genieten van het beeld en geluid 8)

En dit is het belangrijkste  :thumbs-up:

Citaat van: HTip op april  9, 2013, 19:31:55
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast en tevreden bent. Met je bank naar voren kun je inderdaad nog meer profiteren van de rears. 30 cm achter de luisterpositie laten kruisen en ook met meerdere op de bank heb je een perfect surroundgeluid.

Dat ervaar ik ook zo. Ik had voordat ik de Anthem had mijn rear speakers rechts achter mijn bank ~1M van me af. Bjorn van bb&g heeft de rear meer schuin naar achter geplaatst en gekruist en dat samen met de Anthem zorgt voor een tig x betere surround bubble  :worship:

die 65VT50 is wel een monster hoor damn  :headbanging:

HTip

Leuk hé? Wat je met een beetje schuiven en instellen kan bereiken. Kost niets, maar levert veel op. Daarom heb ik ook die gids opgesteld ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Gebrek aan kennis van mijn kant.

Maar ik vind het ook een mega verschil qua surround  :blink: Nou zijn mijn rears redelijk op 1 lijn met hun mid en hoog dat scheelt ook wel. En de Anthem 700 die wat aanpast.

Ik denk als ik mijn fronts nog eens 50CM naar voren kan halen dat dat ook nog voor een beste verbetering zorgt. Ze staan nu maar 30CM van de muur. Zij wanden hebben wel een afstand vanl ~1.8M

Zefanja

Man man, jij blijft ook maar bezig he.
Ziet er allemaal weer goed uit hoor.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: HTip op april  9, 2013, 19:31:55
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast en tevreden bent. Met je bank naar voren kun je inderdaad nog meer profiteren van de rears. 30 cm achter de luisterpositie laten kruisen en ook met meerdere op de bank heb je een perfect surroundgeluid.
Scheelt inderdaad een stuk meer dan gedacht :) Dat de speakers het beste net achter je kruisen had ik inderdaad ook al eens van jou begrepen, misschien in je instel gids gelezen.

Citaat van: snowbo op april 10, 2013, 10:36:06
Nou TV hangt hier ook, wat een beest in vergelijking met mijn oude 37" philips zeg.

Moet nog wel alles weer netjes wegwerken / aansluiten, want als die eenmaal hangt wil je zo snel mogelijk kijken.

Dus gister eerst maar even champions league gekeken, toch wel heel erg mooi zeg :pompom:
Daarna nog wat avatar 3d sbs gekeken, aangezien de dune hd max geen full 3d ondersteunt en mijn receiver ook niet.
Dus er zullen wel weer wat upgrades aankomen dit jaar. Misschien de hd max maar verkopen en een 3d base terugkopen, gaan we is over nadenken.

Weet jij btw of je het powerlampje uit kan zetten?? Heb dit nog niet zo snel in de manual terug kunnen vinden.
Wordt in ieder geval de komende weken lekker genieten op de bank, en naar series en films kijken :popcorn:
Kijk, dat ziet er gaaf uit 8) Van 37" naar 65".. wow! :D Dat is echt een beste stap zeg. Ik heb het heel geleidelijk gedaan. Van 37" naar 42", vervolgens 50" en nu 55" :D

Wel balen dat je nu ineens extra moet gaan upgraden voor dat hele 3D gebeuren... ;) Of het powerlampje uit kan weet ik ook niet, zou wel prettig zijn inderdaad. Mocht je wat gevonden hebben hoor ik het, doe ik hetzelfde.

Citaat van: Raymond187 op april 10, 2013, 10:49:03
En dit is het belangrijkste  :thumbs-up:
Zeker! :)
Citaat van: Raymond187 op april 10, 2013, 10:49:03
Dat ervaar ik ook zo. Ik had voordat ik de Anthem had mijn rear speakers rechts achter mijn bank ~1M van me af. Bjorn van bb&g heeft de rear meer schuin naar achter geplaatst en gekruist en dat samen met de Anthem zorgt voor een tig x betere surround bubble  :worship:

die 65VT50 is wel een monster hoor damn  :headbanging:
Leuk dat dat bij jou ook zo'n groot verschil was, altijd leuk, van die goedkope upgrades/tweaks :D

Citaat van: Zefanja op april 10, 2013, 11:26:52
Man man, jij blijft ook maar bezig he.
Ziet er allemaal weer goed uit hoor.
Thanks :D Ja, het zal toch een keer moeten stoppen hé ;) Ben inmiddels ook langzaam aan het kijken voor een eigen plekje en dan heb ik gelukkig mijn set al helemaal compleet. Want als ik eenmaal op mezelf woon zal er maar weinig overblijven voor dit soort aankopen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op april 10, 2013, 11:49:27
Thanks :D Ja, het zal toch een keer moeten stoppen hé ;) Ben inmiddels ook langzaam aan het kijken voor een eigen plekje en dan heb ik gelukkig mijn set al helemaal compleet. Want als ik eenmaal op mezelf woon zal er maar weinig overblijven voor dit soort aankopen.

Beter om het nu te doen ja.
Ben blij dat ik de set ook zo goed als compleet had voordat ik ging trouwen.
Als je eenmaal getrouwd bent en je verdiend geen bakken met geld dan word het snel een stuk moeilijker.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Dannyj

Prachtig gemaakt allemaal hoor.

Ik vind de 3d brillen nog altijd maar lastig als je zelf al een bril draagt..
bril op bril is soms hoofdpijn. dat is iig mijn ervaring ermee.

Nu nog eens een paar echte bioscoopstoelen. hehe

Topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132679.0

Loondijke

#2541
Ziet er echt heel erg strak uit!

Hoe bevalt de tv? Ik sta ook op het punt om deze nog aan te schaffen omdat de VT60 in het begin gewoon veel te duur zal gaan zijn. Ben vooral benieuwd van jouw stap met de S-serie naar dit model.

Ik kijk nu namelijk nog op de Panasonic 42PX80. Opzich niks mis mee, maar mis de grootte en kwaliteit wel een beetje van de betere panelen.

Wat hebben die speakers eigenlijk gekost ongeveer? Twijfel nog of ik dergelijke speakers neem of toch zuilen.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Martijnst1990

Citaat van: Dannyj op april 11, 2013, 11:25:36
Prachtig gemaakt allemaal hoor.

Ik vind de 3d brillen nog altijd maar lastig als je zelf al een bril draagt..
bril op bril is soms hoofdpijn. dat is iig mijn ervaring ermee.

Nu nog eens een paar echte bioscoopstoelen. hehe

Topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132679.0
Thanks :) Klopt ook wel wat je zegt over die 3D brillen, vind ik zelf ook. Sowieso vind ik 3D nog steeds niet echt een meerwaarde, maar gewoon leuk om af en toe eens te kijken.

En dat zijn erg mooie stoelen, maar dat is iets voor een dedicated ruimte ooit eens :D

Citaat van: Loonens op april 11, 2013, 12:55:29
Ziet er echt heel erg strak uit!

Hoe bevalt de tv? Ik sta ook op het punt om deze nog aan te schaffen omdat de VT60 in het begin gewoon veel te duur zal gaan zijn. Ben vooral benieuwd van jouw stap met de S-serie naar dit model.

Ik kijk nu namelijk nog op de Panasonic 42PX80. Opzich niks mis mee, maar mis de grootte en kwaliteit wel een beetje van de betere panelen.

Wat hebben die speakers eigenlijk gekost ongeveer? Twijfel nog of ik dergelijke speakers neem of toch zuilen.

Bedankt :)

Tv bevalt echt super! Was een beste uitgave natuurlijk, maar wel echt een wereld van verschil qua kwaliteit. Veel voller beeld, dieper zwart en minder spiegeling. En de maat is iets lekkerder natuurlijk  :D

De fronts met stands + center heb ik tweedehands via het forum gekocht voor ik meen €765,- de rears zijn er later bij gekomen nieuw voor €700,- Inmiddels zijn de prijzen wel een stukje verhoogd.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#2543
Heb vandaag eens 2 filmpjes gemaakt van mijn sub als die het even druk heeft :P Komt helaas niet helemaal over, lijkt in het echt meer te bewegen

Oorlogswinter vliegtuig crash:


Finding Nemo Tapping the Tank:

Beide van de HSDD.

Hoop dat de links zo werken trouwens.

Edit: nee dus.. blijft lastig op een tablet.
Edit2: nu wel geloof ik.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

je camera heeft echt nul komma nul opgenomen van het laag :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

jossie

Gelukkig gaat het bij subs bij de meeste meer om het beeld :-) anders had hij wel een geluidsfragment gepost. Toch?
Omni !

morca

Ik zal binnenkort een filmpje maken van me W3,s op dat stukje Pulse,dat weet je ong hoeveel reserve je nog hebt.
Of beter Jeroen had het er pas nog over,het word tijd voor die M&G,maar we laten het alle 3 verslorren  :D

W.Otter

Citaat van: jossie op april 13, 2013, 20:01:14
Gelukkig gaat het bij subs bij de meeste meer om het beeld :-) anders had hij wel een geluidsfragment gepost. Toch?

ja want als je de sub aan zet dan ga je er natuurlijk de hele tijd naar kijken.
ik bedoel meer dat een microfoon vaak helemaal wordt overbeladen, het valt me op dat ik helemaal niets terug hoor van het laag.
bijzonder
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LittleNinja

Ben ik nu één van de weinigen hier die het niet heel interessant vinden hoe het eruit ziet als de conus beweegt?

Ik heb liever dat hij nauwelijks beweegt maar een perfect laag afgeeft dan dat hij als een idioot heen en weer slaat maar geen controle heeft of goed laag produceert.

Let wel! Ik doe hier dus geen enkele uitspraak over de kwaliteit van de sub van de topic starter! Sterker nog, ik geloof 100% dat het een topper is! Het gaat mij puur om het filmpje van de conus beweging...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

morca

Het is voor Martijn wel intressant om te weten hoever hij kan gaan,ik zeg nog heel stukje verder.
Verder is het idd niet echt intressant Chris,visueel laten zien wat er kan.

Heb je zelf 2 van deze monsters staan,en je gaat je huis laten schudden met pulse vd demodisk.
Is ook voor jouw enig aanknoop punt hoever je kan gaan,wel intressant denk ik.