The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Ik hoor vaak dat plasma dan beter zou zijn maar hoor nooit een waarom. Het belangrijkste voor ons is films, formule 1 en tevens het dagelijkse tv (tv staat hier altijd wel aan).

Sorry voor de topic vervuiling Martijn  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LuPo

#2401
Citaat van: Madhouse op maart 28, 2013, 07:53:36
Ik hoor vaak dat plasma dan beter zou zijn maar hoor nooit een waarom. Het belangrijkste voor ons is films, formule 1 en tevens het dagelijkse tv (tv staat hier altijd wel aan).

Sorry voor de topic vervuiling Martijn  :D

Ik geef je de waarom toch? :) De zwartwaarden van plasma zijn veel beter. Alleen daardoor al wordt het algehele beeld beter omdat zwart niet alleen 'zwart' is maar loopt van lichtgrijs t/m diepzwart. Als daar heel veel onderscheidt in gemaakt kan worden (veel gradaties) dan wordt de kwaliteit van de kleuren automatisch ook een stuk beter. Dit kun je allemaal terugvinden in reviews. Dus dat je nooit het waarom hoort ligt dan een beetje aan jezelf. Kijk maar eens op hdtvtest.co.uk en zoek maar een beetje op de site naar reviews. Als je de reviews doorleest verwijzen ze vaak ook wel naar andere tv's dus dan kun je het zelf lezen.

Wellicht is plasma voor jou niet zo geschikt (wel zeer geschikt voor film en formule 1) want je kijkt ook bijna de hele dag kabel-tv en dan krijg je dus snel ingebrande logo's van de zenders. Als je tenminste niet iedere keer wilt gaan inzoomen enzo. ;)

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op maart 28, 2013, 07:53:36
Ik hoor vaak dat plasma dan beter zou zijn maar hoor nooit een waarom. Het belangrijkste voor ons is films, formule 1 en tevens het dagelijkse tv (tv staat hier altijd wel aan).

Sorry voor de topic vervuiling Martijn  :D
Geeft niks hoor :D

Maar inderdaad zoals Lupo ook zegt, voor film en formule 1 bijvoorbeeld is het wel echt heel mooi. Maar veel zenders met logo's is minder handig. Ik kijk bijvoorbeeld zelf nooit gewoon tv (heb het niet eens :D) en verder alleen games/films, dus is inbranden/retentie ook veel minder een issue.

Raad je sowieso wel aan eens bij plasma te kijken inderdaad, hoewel dat in een winkel wel een minder goed beeld geeft van wat het kan. Ben in ieder geval benieuwd waar je op uit komt, ook zo'n Panasonic led lijkt mij geen slechte keuze, design is ook erg mooi.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Thanks Lupo en Martijn, ik ga er zeker wel naar kijken. De TV hier is gewoon huis, tuin en keuken natuurlijk en we kijken TV via de UPC HD box waar mijn vrouw dus regelmatig ook de pauze knop gebruikt. Dus voor datsoort doeleinden is plasma misschien niet handig, maar ik ga het een kans geven.

Ook de LED is zeker geen miskoop van Panasonic, idd qua design erg mooi.

Bedankt heren! Ik zal nu het topic niet verder meer vervuilen :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op maart 28, 2013, 11:08:18
Thanks Lupo en Martijn, ik ga er zeker wel naar kijken. De TV hier is gewoon huis, tuin en keuken natuurlijk en we kijken TV via de UPC HD box waar mijn vrouw dus regelmatig ook de pauze knop gebruikt. Dus voor datsoort doeleinden is plasma misschien niet handig, maar ik ga het een kans geven.

Ook de LED is zeker geen miskoop van Panasonic, idd qua design erg mooi.

Bedankt heren! Ik zal nu het topic niet verder meer vervuilen :D
Geen probleem hoor, ben benieuwd wat je ervan vind ik de winkel :D Lees je bevindingen graag in je eigen topic, mag overigens ook hier, ben echt niet zo moeilijk hoor :D

Ik kan alvast echt niet wachten tot het dinsdag is en hij omgeruild word. Uiteraard word hij dit keer eerst getest voordat ze vertrekken ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Madhouse op maart 28, 2013, 11:08:18
Thanks Lupo en Martijn, ik ga er zeker wel naar kijken. De TV hier is gewoon huis, tuin en keuken natuurlijk en we kijken TV via de UPC HD box waar mijn vrouw dus regelmatig ook de pauze knop gebruikt. Dus voor datsoort doeleinden is plasma misschien niet handig, maar ik ga het een kans geven.

Ook de LED is zeker geen miskoop van Panasonic, idd qua design erg mooi.

Bedankt heren! Ik zal nu het topic niet verder meer vervuilen :D

Graag gedaan. Hopelijk heb je er wat aan en kun je voor-/nadelen tegen elkaar afwegen. In jouw geval weet ik echter niet of plasma een succes wordt ivm veel kabel-tv. Dan misschien beter een mooie led/lcd van Panasonic! Zoals Martijn al zegt zijn die ook erg mooi om te zien (en goed volgens de reviews).

Raymond187

Trouwens wel kansloos dat je dat inbranden nog kan hebben met die Plasma TVs.  Het is al jaren bekend en beeld is stuk beter geworden, maar hier hebben ze nog niks op gevonden.... (facepalm)

LuPo

Citaat van: Raymond187 op maart 28, 2013, 12:37:05
Trouwens wel kansloos dat je dat inbranden nog kan hebben met die Plasma TVs.  Het is al jaren bekend en beeld is stuk beter geworden, maar hier hebben ze nog niks op gevonden.... (facepalm)

Is inherent aan de techniek. Dus kunnen ze niet zo veel aan doen. Je kunt kiezen uit redelijke beeldkwaliteit en geen inbranden (lcd/led) of super beeldkwaliteit en retentie/inbrandgevaar (plasma). Pick your choice. :D

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op maart 28, 2013, 12:37:05
Trouwens wel kansloos dat je dat inbranden nog kan hebben met die Plasma TVs.  Het is al jaren bekend en beeld is stuk beter geworden, maar hier hebben ze nog niks op gevonden.... (facepalm)
Wilde ik net zeggen inderdaad, is inherent aan de techniek. Maar het gekke is dan weer wel dat andere merken er wel veel minder last van hebben, dus het kan wel anders.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Mwah, ik lees ook verhalen dat ze bij Samsung plasma's het toch ook hebben. Terwijl ze daar hard roepen dat het veeeeeel minder is.. Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed. :D

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 28, 2013, 13:05:28
Mwah, ik lees ook verhalen dat ze bij Samsung plasma's het toch ook hebben. Terwijl ze daar hard roepen dat het veeeeeel minder is.. Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed. :D
Ik praat ook alleen maar na wat ik voornamelijk lees over LG plasma's, heb er zelf geen ervaring mee :D Maar ik denk inderdaad dat het inbranden/retentie nooit helemaal weg zal zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

kan me daar moeilijk in vinden dat er niks aan te doen is. Mjahh voorlopig heb ik toch LCD :P

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 11:45:00
Geen probleem hoor, ben benieuwd wat je ervan vind ik de winkel :D Lees je bevindingen graag in je eigen topic, mag overigens ook hier, ben echt niet zo moeilijk hoor :D

Ik kan alvast echt niet wachten tot het dinsdag is en hij omgeruild word. Uiteraard word hij dit keer eerst getest voordat ze vertrekken ::)
Citaat van: LuPo op maart 28, 2013, 12:15:55
Graag gedaan. Hopelijk heb je er wat aan en kun je voor-/nadelen tegen elkaar afwegen. In jouw geval weet ik echter niet of plasma een succes wordt ivm veel kabel-tv. Dan misschien beter een mooie led/lcd van Panasonic! Zoals Martijn al zegt zijn die ook erg mooi om te zien (en goed volgens de reviews).

Gaat goed komen, ik ga morgen even op pad. Vooralsnog neig ik naar de LED van Panasonic, die wint het qua design en zeker qua prestaties. Ik zal morgen wel een update in mijn eigen topic schrijven.

Martijn, succes nog even met wachten maar dat gaat vast goed komen. Ik denk als het scherm eenmaal aan je muur hangt dat je verder geen wensen meer hebt toch? Je hebt het echt perfect voor elkaar zo en dus lekker gaan genieten!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LuPo

Citaat van: Raymond187 op maart 28, 2013, 13:30:54
kan me daar moeilijk in vinden dat er niks aan te doen is. Mjahh voorlopig heb ik toch LCD :P

Ja, jij mocht niet upgraden he. :P

Raymond187

Citaat van: LuPo op maart 28, 2013, 13:33:57
Ja, jij mocht niet upgraden he. :P
hehehe klopt. Heb al teveel uitgegeven dan de bedoeling was  :crazy:
maar goed ik geef geld liever uit dan erop gaan zitten en wachten tot ik dood ga.

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op maart 28, 2013, 13:31:39
Gaat goed komen, ik ga morgen even op pad. Vooralsnog neig ik naar de LED van Panasonic, die wint het qua design en zeker qua prestaties. Ik zal morgen wel een update in mijn eigen topic schrijven.

Martijn, succes nog even met wachten maar dat gaat vast goed komen. Ik denk als het scherm eenmaal aan je muur hangt dat je verder geen wensen meer hebt toch? Je hebt het echt perfect voor elkaar zo en dus lekker gaan genieten!
Klopt, kan in ieder geval niks bedenken. Helaas heb ik dat vaker gezegd dus echt geloofwaardig zal ik vast niet zijn :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 13:59:42
Klopt, kan in ieder geval niks bedenken. Helaas heb ik dat vaker gezegd dus echt geloofwaardig zal ik vast niet zijn :D

Zoooo herkenbaar  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 13:59:42
Klopt, kan in ieder geval niks bedenken. Helaas heb ik dat vaker gezegd dus echt geloofwaardig zal ik vast niet zijn :D

Je hebt in ieder geval wel zelfreflectie. :D

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VTEC_genieter

Ik wilde eerst ook een plasma vanwege de goede eigenschappen, maar helaas één factor bepaalde mijn keuze: plasma verbruikt meer dan LED.
Maar ik ben zeer tevree met mijn LED!  :bigsmile:

*ik kom ook even joinen met chips, even chatten hier haha*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Martijnst1990

Citaat van: VTEC_genieter op maart 28, 2013, 20:54:39
Ik wilde eerst ook een plasma vanwege de goede eigenschappen, maar helaas één factor bepaalde mijn keuze: plasma verbruikt meer dan LED.
Maar ik ben zeer tevree met mijn LED!  :bigsmile:

*ik kom ook even joinen met chips, even chatten hier haha*
Ach, bij plasma heb je het gebruik wat meer in de hand. Als je hele lichte beelden toont verbruikt hij meer dan donkere beelden. Gewoon veel donkere films kijken (kan je ook nog eens genieten van de zwartwaardes :D) en dan valt het allemaal mee ;) Led verbruikt altijd even veel. Maar alsnog zal een plasma inderdaad wel meer verbruiken hoor :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Precies, als alle cellen uitgezet worden (= zwart beeld) dan verbruikt een plasma dus bijna niets. :D Bij LED/LCD verbruikt de tv altijd de volledige opgegeven wattage. Plasma is inderdaad nog wel altijd iets hoger qua verbruik. Maar tussen 90 watt en 150 watt zit maar een paar tientjes verschil op jaarbasis. ;)

morca

Sommige leden hebben het wel eens gemeten,een plasma komt soms nabij 350 watt,welk type weet ik zo niet.
Maar de spec,s zei 240.
Ik heb het Ejorne pas nog op jaarbasis voorgerekend,maar dat had ie zelfs ook al .
50 a 60 euro meer per jaar op basis van die 350 watt.

RubenV.

Ben ik een ruime week niet online, loop ik meteen weer een aantal pagina's achter... Mooie upgrade Martijn  :worship: Balen dat ie death on arrival was, hopelijk hoef je niet te lang te wachten op je nieuwe plasma  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Citaat van: RubenV. op maart 28, 2013, 21:28:27
Ben ik een ruime week niet online, loop ik meteen weer een aantal pagina's achter... Mooie upgrade Martijn  :worship: Balen dat ie death on arrival was, hopelijk hoef je niet te lang te wachten op je nieuwe plasma  8)

Je loopt overal flink achter Ruben! :D