The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Former member 78

Citaat van: morca op januari 18, 2013, 17:47:55
Die van jouw ook Bjorn,toen ik mijn sub,s op de demo/utrecht wilde zetten op jouw uitnodeging wilde je opeens  niet meer ;) ,.....vergeten?

Ik niet hoor,mijn 2 JL,s 13W3 naast 1 DD15......................... ja dat red ik wel,zeker weten.
Kosten 1000 euro.

Als ik voor 5000 euro wat de DD15 kost even wat mag bouwen,
4 x13W7 1x gruppencloon en dsp. kosten hetzelfde als 1 DD15.
Welke het beter doet mag jij of ieder zelf invullen,ik weet het wel.

Dat zijn 2 Gothams van JL die ik dan nabouw,en ik verzeker je dat het niet veel zal verschillen tov een echte Gotham.....

Word je zenuwachtig met al die JL,en Shiva,a opeens  ::)

Iets netter en wat nuance kan geen kwaad richting een forum sponsor.

morca

Citaat van: ArjanR1 op januari 18, 2013, 21:10:39
Iets netter en wat nuance kan geen kwaad richting een forum sponsor.
Hij wilde wat duidelijk maken,
ik ook meer niet  ;)

Wat nuance mag andersom ook hoor vd sponser naar het betreffende lid toe ,aangezien hij commerciele belangen heeft,ik niet.

Maar laten we Martijn ze topic daar verder niet mee vervuilen

Martijnst1990

Kom kom, laten we het netjes houden :D Feit blijft dat je voor relatief weinig een prachtige sub kan maken, maar als ik heel eerlijk ben zou ik toch eerder een DD series kopen als ik het geld had of een JL Fathom.

Neemt niet weg dat mijn sub prima bevalt en dat ik het bouwen heel leuk vond om te doen!

Ander onderwerp: met een beetje geluk heb ik straks een "tijdelijke" upgrade te melden :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Martijnst1990

Citaat van: morca op januari 20, 2013, 12:51:58
Een "tijdelijke" upgrade die ken ik ,effe wat testen.
Als het goed bevalt moet het weer blijven.
Gaat je weer geld kosten  :)
En hij hangt :D Heb 4 maanden de tv te van mijn neef te leen omdat hij op uitzending gaat. Geeft mij dus 4 maanden de tijd om te sparen ;)

Heb nu een Panasonic TX-P50ST30 hangen 8) 50" Full HD 3D.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


MVG

Citaat van: Martijn90 op januari 20, 2013, 14:28:48
En hij hangt :D Heb 4 maanden de tv te van mijn neef te leen omdat hij op uitzending gaat. Geeft mij dus 4 maanden de tijd om te sparen ;)

Heb nu een Panasonic TX-P50ST30 hangen 8) 50" Full HD 3D.

Kijk eens aan! Super man! Nu kun je écht film kijken, je geluid was en is natuurlijk al erg goed op niveau, en zal ongetwijfeld super klinken! Nu kun je helemaal in de film gaan zitten! Maar het is maar goed dat hij 4 maanden hangt, want ik durf erom te wedden dat je nu denkt te moeten gaan sparen, over een week weet je dat wel zeker  ;) Ik ging van 42 inch plasma in de woonkamer, naar 50 in de slaapkamer, naar projectie in een aparte kamer. Waar ik film keek en kijk verhuisde in dezelfde volgorde mee  :D Alleen het geluid moet bij nog op niveau. Maar groot beeld doet ook heel veel!

Dus...heel veel plezier ermee! Gaat zeker lukken, is een super scherm!

LuPo

Kijk eens aan. Dat is nog eens een leuke tijdelijke verbetering! :D

Veel plezier en geniet ervan! Ik ben benieuwd naar je ervaringen tussen de s20 en ST30.

tommie1

Zeker nette upgrade.
Willen wel graag foto zien.

Martijnst1990

Citaat van: morca op januari 20, 2013, 14:51:55
Nou veel film plezier dan kerel,gaat best lukken met die tv denk ik.
Thanks, dat moet zeker lukken :D

Citaat van: MVG op januari 20, 2013, 15:08:24
Kijk eens aan! Super man! Nu kun je écht film kijken, je geluid was en is natuurlijk al erg goed op niveau, en zal ongetwijfeld super klinken! Nu kun je helemaal in de film gaan zitten! Maar het is maar goed dat hij 4 maanden hangt, want ik durf erom te wedden dat je nu denkt te moeten gaan sparen, over een week weet je dat wel zeker  ;) Ik ging van 42 inch plasma in de woonkamer, naar 50 in de slaapkamer, naar projectie in een aparte kamer. Waar ik film keek en kijk verhuisde in dezelfde volgorde mee  :D Alleen het geluid moet bij nog op niveau. Maar groot beeld doet ook heel veel!

Dus...heel veel plezier ermee! Gaat zeker lukken, is een super scherm!
Thanks :D Ach, voordat hij hing wist ik al dat ik moest gaan sparen en dat is zeker niet veranderd :D Sterker nog, ik ben nu al volledig gewend aan de maat... Zelfs mijn ma vond het niet misstaan en zelf netjes, dat had ik niet verwacht :P

Ben inmiddels van 37", naar 42 gegaan en inmiddels 50, het is dat er gewoon niet groter past, anders zou ik nog voor een 55 gaan kijken ook tegen de tijd dat deze terug moet :D

Jij bent inderdaad ook heel lekker op dreef en dat geluid komt ook wel bij jou ;)

Citaat van: LuPo op januari 20, 2013, 15:28:21
Kijk eens aan. Dat is nog eens een leuke tijdelijke verbetering! :D

Veel plezier en geniet ervan! Ik ben benieuwd naar je ervaringen tussen de s20 en ST30.
Zeker een leuke verbetering :D Ik vond (en vind) mijn S20 helemaal niet slecht, maar dit is toch weer een hele andere klasse. Beeld oogt natuurlijker, kleuren zijn zeker voller, maar ook het zwart is een stuk dieper. Heb vandaag als verlaat verjaardagscadeau Hit Man gekregen van David Foster en daarbij is dat heel goed te zien! Prachtige kleuren, maar ook vooral de donkere stukken zijn prachtig.

Dus genieten gaat zeker goed komen :D

Citaat van: tommie1 op januari 20, 2013, 19:26:05
Zeker nette upgrade.
Willen wel graag foto zien.
Thanks. Foto zal er nog wel van komen, maar kan wel even duren. De verlichting in mijn kamer is niet echt lekker om foto's bij de maken met een telefoon en ik zie volgend weekend pas weer daglicht op mijn kamer (word je eigenlijk ook niet vrolijk van als je het zo bekijkt...) :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#2135
Vandaag wel grappig, had het er vanmorgen met mijn ma nog over, of ze het niet mooier zou vinden als de TV beneden ook aan de muur zou hangen boven het meubel i.p.v. erop zoals hij nu staat. Maar dit was echt niet de bedoeling, want daar zag ze echt het nut niet van in. Vervolgens zat ze even bij mij boven om naar de geleende TV te kijken en toen dacht ze daar toch ineens anders over :D

Daarnaast vond ze het 3D beeld (Titanic 3D) ook érg mooi en bijzonder (ook iets wat ik weer niet had verwacht :P) en bij de wat zwaardere bass stukjes zoals bijvoorbeeld in de machinekamer vroeg ze zich af of een subwoofer beneden ook wat toe zou voegen :D Al met al  ben ik vandaag meerdere malen best verbaasd geweest :P

Kwam overigens wel achter 1 vervelend nadeel.. mijn center speaker staat voor de 3D sensor, als ik gewoon normaal op de bank zit werken de 3D brillen niet en als ik dan een centimeter of 10-15 overeind kom springt hij wel aan. Dus daar moet ik nog iets op verzinnen. Niet dat ik veel 3D zal kijken, maar als het erop zit moet het wel fatsoenlijk werken natuurlijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Jij steekt je moeder aan met het virus voor je het huis uit bent.  :)

Ach moeders vinden muziek ook mooi,eerder zeurde de mijne dat het te hard ging.
Als ze nu een bakkie komt doen,en Bruce The Boss staan bv aan,dan moet ie zelfs helemaal open.
Zet ik hem halverwege zacht ,had je haar moeten horen ,harder!!!!!!  :clapping:

Pas film zitten kijken,dat was helemaal lachen ,de bank schud zegt ze  ;D

Je zal niet de eerste zijn die ze ouders besmet,mijn oom deed het 30/35 jaar terug al.
Hij was die troep in de kamer zat,had boven geen plek.
Komen me opa en oma thuis ,stond er een toen peperdure kleurentv,videorec dikke stereo en 4 boxen.
Me opa liep naar de kast,pakte wat ouwe platen en wilde eerst een plaatje horen. :clapping:

Daarna heeft ie ook heel wat uren voor die toen grote buis gezeten.
Ik ook,ik huurde film op rek van me oom,ik mocht zoveel weekfilms halen,en dan had hij ook wat in het weekend.

Ik zie ons nog zitten,manneke,s van 14,megakamer,dikke leren banken,dus als opa en oma niet thuis waren was er filmavond,met wat toen wel bioscoop geluid te noemen was  :popcorn:


Raymond187

Citaat van: Martijn90 op januari 20, 2013, 14:28:48
En hij hangt :D Heb 4 maanden de tv te van mijn neef te leen omdat hij op uitzending gaat. Geeft mij dus 4 maanden de tijd om te sparen ;)

Heb nu een Panasonic TX-P50ST30 hangen 8) 50" Full HD 3D.
Nice  :thumbs-up:

Als hij terug komt geef je hem gewoon een 32" terug. Zeg je tegen hem dat hij in de war is en dat dat zijn TV is :D :D

Zefanja

Mooi hoor. Dat word over een paar maanden een ZT  ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

LuPo

Citaat van: Martijn90 op januari 20, 2013, 22:30:57
Vandaag wel grappig, had het er vanmorgen met mijn ma nog over, of ze het niet mooier zou vinden als de TV beneden ook aan de muur zou hangen boven het meubel i.p.v. erop zoals hij nu staat. Maar dit was echt niet de bedoeling, want daar zag ze echt het nut niet van in. Vervolgens zat ze even bij mij boven om naar de geleende TV te kijken en toen dacht ze daar toch ineens anders over :D

Daarnaast vond ze het 3D beeld (Titanic 3D) ook érg mooi en bijzonder (ook iets wat ik weer niet had verwacht :P) en bij de wat zwaardere bass stukjes zoals bijvoorbeeld in de machinekamer vroeg ze zich af of een subwoofer beneden ook wat toe zou voegen :D Al met al  ben ik vandaag meerdere malen best verbaasd geweest :P

Kwam overigens wel achter 1 vervelend nadeel.. mijn center speaker staat voor de 3D sensor, als ik gewoon normaal op de bank zit werken de 3D brillen niet en als ik dan een centimeter of 10-15 overeind kom springt hij wel aan. Dus daar moet ik nog iets op verzinnen. Niet dat ik veel 3D zal kijken, maar als het erop zit moet het wel fatsoenlijk werken natuurlijk.

Hoe kom jij aan Titanic 3D? :)
Had hij die bij z'n tv? Of spaar jij vast blu-ray 3D? :P

Maar mooi dat je moeder zo positief was.. Nu snel die upgrade erdoor praten.. Moet je trouwens altijd je aankopen verklaren bij het tribunaal? :P

Martijnst1990

Citaat van: morca op januari 20, 2013, 23:23:11
Jij steekt je moeder aan met het virus voor je het huis uit bent.  :)

Ach moeders vinden muziek ook mooi,eerder zeurde de mijne dat het te hard ging.
Als ze nu een bakkie komt doen,en Bruce The Boss staan bv aan,dan moet ie zelfs helemaal open.
Zet ik hem halverwege zacht ,had je haar moeten horen ,harder!!!!!!  :clapping:

Pas film zitten kijken,dat was helemaal lachen ,de bank schud zegt ze  ;D

Je zal niet de eerste zijn die ze ouders besmet,mijn oom deed het 30/35 jaar terug al.
Hij was die troep in de kamer zat,had boven geen plek.
Komen me opa en oma thuis ,stond er een toen peperdure kleurentv,videorec dikke stereo en 4 boxen.
Me opa liep naar de kast,pakte wat ouwe platen en wilde eerst een plaatje horen. :clapping:

Daarna heeft ie ook heel wat uren voor die toen grote buis gezeten.
Ik ook,ik huurde film op rek van me oom,ik mocht zoveel weekfilms halen,en dan had hij ook wat in het weekend.

Ik zie ons nog zitten,manneke,s van 14,megakamer,dikke leren banken,dus als opa en oma niet thuis waren was er filmavond,met wat toen wel bioscoop geluid te noemen was  :popcorn:
En ik doe er niet eens mijn best voor om haar aant te steken :D Maar als ze hoort wat een subwoofer moet kosten is ze dat zo weer vergeten hoor ;)

Maar mooi verhaal van jou kennismaking met deze hobby :D Ik heb dat nooit echt zo gehad, is bij mij allemaal van mezelf uit gekomen ;)

Citaat van: Raymond187 op januari 21, 2013, 08:45:40
Nice  :thumbs-up:

Als hij terug komt geef je hem gewoon een 32" terug. Zeg je tegen hem dat hij in de war is en dat dat zijn TV is :D :D
Thanks :D Dat zou een stunt zijn ;) Mijn TV staat inmiddels al bij mijn tante en tegen de tijd dat mijn neef terug komt neemt mijn tante hem over en kan ik een andere kopen.

Citaat van: Zefanja op januari 21, 2013, 08:49:41
Mooi hoor. Dat word over een paar maanden een ZT  ;)
ZT lijkt me prachtig, maar budgettechnisch niet echt verantwoord en qua maat ook niet :D 50" is wel echt te max hier volgens mij, of misschien 55 nog nét, maar denk het niet :D

Sta er wel weer van te kijken hoe ontzettend snel maat went!

Citaat van: LuPo op januari 21, 2013, 10:02:36
Hoe kom jij aan Titanic 3D? :)
Had hij die bij z'n tv? Of spaar jij vast blu-ray 3D? :P

Maar mooi dat je moeder zo positief was.. Nu snel die upgrade erdoor praten.. Moet je trouwens altijd je aankopen verklaren bij het tribunaal? :P
Kreeg ik erbij ;) Heb Spiderman, Prometheus en Titanic in 3D erbij. Maar best kans dat ik vanaf nu wel wat vaker een 3D uitgave koop als niet een beetje betaalbaar is.

Mwa, verklaren is een groot woord, maar ze stelt wel vragen als er ineens iets nieuws/groots staat ;) Ze begrijpt dat ik van goed geluid hou en mooi beeld, maar steeds vernieuwen snapt ze dan weer niet :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Gister 2 episodes Lost gekeken en dan zie je toch wel dat de TV een stuk beter is. De beeld kwaliteit van Lost kende ik inmiddels goed na bijna 2 seizoenen gekeken te hebben dus was het vergelijken goed te doen. Deze tv heeft diepere kleuren, dieper zwart, maar is vooral ook scherper, goed te zien bij bijvoorbeeld baardstoppels.

Heerlijk om hier 4 maanden van te kunnen genieten zonder gelijk een grote uitgave te doen, 4 maanden sparen + vakantiegeld tegen die tijd moet helemaal goed komen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187


Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op januari 22, 2013, 12:57:48
Zie ik daar een 55"ST50 aankomen  O0
Twijfel nog sterk (maar daar heb ik ook nog even de tijd voor :D) tussen een goedkopere ST50 (50" of misschien toch 55 als dat überhaupt past) of toch een GT50/VT50 óf iets van de nieuwe lijn :D Geen idee wat de prijzen van de nieuwe serie gaan worden en hoeveel de prijzen van de oude serie zakken. Maar denk persoonlijk dat ik dan toch eerder voor een oudere GT of VT50 ga.

Citaat van: Eddye op januari 22, 2013, 12:58:16
of een 65ZT60?
Dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk :D Past fysiek gewoon niet en sowieso qua prijs veel te gek ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op januari 22, 2013, 12:40:39
Sta er wel weer van te kijken hoe ontzettend snel maat went!

Heel herkenbaar. Mijn overgang van 42" naar 50" zag ik binnen een uur het verschil al niet meer.
Toch leuk dat je het zo even kan proberen .... lees: alvast wennen  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Leuk dat je die tv voor zo'n lange periode mag lenen van je neef. Ideaal om zo eens voor iets langere tijd te kunnen testen of het bevalt, hoewel je daar op voorhand eigenlijk al de uitkomst van wist denk ik  :D

@ high-q: heel herkenbaar, ik was een dag na aanschaf van mijn 50" pio al aan het kijken of ik 'm niet om kon ruilen voor de 60" variant  :-X
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Citaat van: high-q op januari 22, 2013, 13:39:22
Heel herkenbaar. Mijn overgang van 42" naar 50" zag ik binnen een uur het verschil al niet meer.
Toch leuk dat je het zo even kan proberen .... lees: alvast wennen  :D
Alvast wennen is inderdaad een betere verwoording :D Maar dat wennen is inderdaad wel jammer :P

Citaat van: RubenV. op januari 22, 2013, 13:59:54
Leuk dat je die tv voor zo'n lange periode mag lenen van je neef. Ideaal om zo eens voor iets langere tijd te kunnen testen of het bevalt, hoewel je daar op voorhand eigenlijk al de uitkomst van wist denk ik  :D

@ high-q: heel herkenbaar, ik was een dag na aanschaf van mijn 50" pio al aan het kijken of ik 'm niet om kon ruilen voor de 60" variant  :-X
Zeker, ben ook heel blij dat dat zo kan :) En inderdaad, van te voren was eigenlijk al bekend dat ik een 50" pana plasma wilde dit jaar, maar nu kan ik er al gelijk van genieten en ondertussen sparen voor mijn eigen tv :D Prima oplossing dus.

Citaat van: Eddye op januari 22, 2013, 14:00:48
Zie je wel, toch 65ZT60....  :P
:P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT