The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timvg

Doen we graag hoor  ;D Nee we gaan je heus geen apparatuur aanraden om je dan vervolgens doodweg alles maar te laten uitzoeken (wat niet altijd evident is).

Ik denk als je morgen de EQ stappen kan overlopen (nog één aanpassing daarin: bij flatness target neem maar 1db ipv 3db) dat je al een aardig resultaat zal bereikt hebben.

morca

Bij goeie dsp voel je idd bij lagere volume,s ook al bijna je pijpen.
Ik moet ook eens aan zo,n DSP denk ik,die LT zou misschien bij  mij ook wel goeie zaken doen.

Timvg

Als je die output ziet onder de 20hz gaat ie kriebelen hé morca :D

morca

Citaat van: Timvg op oktober 11, 2012, 22:49:42
Als je die output ziet onder de 20hz gaat ie kriebelen hé morca :D
Ja want ik heb een roomgain,die zonder boost al 8 db geeft van 30 hz 8 db oplopend zonder boost!.
Als ik die niet denmp klinkt er bij laag volume,zeer wapperend laag,ik wil wel wat van dat vermogen richting de 10a15 hz gaan leiden zeg maar  :D

Martijnst1990

Citaat van: Timvg op oktober 11, 2012, 22:41:14
Doen we graag hoor  ;D Nee we gaan je heus geen apparatuur aanraden om je dan vervolgens doodweg alles maar te laten uitzoeken (wat niet altijd evident is).

Ik denk als je morgen de EQ stappen kan overlopen (nog één aanpassing daarin: bij flatness target neem maar 1db ipv 3db) dat je al een aardig resultaat zal bereikt hebben.
Kan al niet wachten om vanavond weer wat te doen en dan morgen eens lekker een filmpje te kijken :D

Citaat van: morca op oktober 11, 2012, 23:51:00
Ja want ik heb een roomgain,die zonder boost al 8 db geeft van 30 hz 8 db oplopend zonder boost!.
Als ik die niet denmp klinkt er bij laag volume,zeer wapperend laag,ik wil wel wat van dat vermogen richting de 10a15 hz gaan leiden zeg maar  :D
Ik dacht dat jij nu ook al een soort DSP gebruikte? In kan je de MiniDSP in ieder geval zeker aanraden, zeker gezien de prijs.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Ff paar daagjes afwezig geweest en net ff vlug door je topic heen gelezen. Er is weer flink wat geprobeerd, je bent er maar druk mee.

Is het wellicht een idee om eens te kijken wat enkel de sub voor resultaat geeft op de luisterplek? Crossover ook even lekker hoog zetten zodat ie veel signaal krijgt. Voor zover ik kon zien had je dat nog niet geprobeerd en geeft wellicht even een wat beter beeld van waar er op de sub nu correctie nodig is.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: Martijn90 op oktober 12, 2012, 07:35:56
Kan al niet wachten om vanavond weer wat te doen en dan morgen eens lekker een filmpje te kijken :D
Ik dacht dat jij nu ook al een soort DSP gebruikte? In kan je de MiniDSP in ieder geval zeker aanraden, zeker gezien de prijs.
Met de dsp vd Inuke kan je geen LT maken  :D

Martijnst1990

Zou gister avond verder zijn gegaan met meten, maar daar is helaas wat tussen gekomen. Heb schade gereden aan mijn auto.. en kon gister avond gelijk langs bij een schade hersteller, dus dat ging voor :P

Citaat van: RalphH op oktober 12, 2012, 08:43:14
Ff paar daagjes afwezig geweest en net ff vlug door je topic heen gelezen. Er is weer flink wat geprobeerd, je bent er maar druk mee.

Is het wellicht een idee om eens te kijken wat enkel de sub voor resultaat geeft op de luisterplek? Crossover ook even lekker hoog zetten zodat ie veel signaal krijgt. Voor zover ik kon zien had je dat nog niet geprobeerd en geeft wellicht even een wat beter beeld van waar er op de sub nu correctie nodig is.
Die meting kan zeker nog gemaakt worden :) Zal ik doen als ik straks weer verder ga met meten.

Citaat van: morca op oktober 12, 2012, 17:20:15
Met de dsp vd Inuke kan je geen LT maken  :D
Ah, duidelijk :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Martijnst1990

#1909
Citaat van: morca op oktober 13, 2012, 10:48:56
oei dat is klote,maar ook al weer gemaakt  :D
kleine schade?
Nog niet gemaakt, alleen laten kijken naar de schade. Zal waarschijnlijk nog meevallen met een "nieuwe" motorkap en koplamp van de sloop.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Martijnst1990

Citaat van: morca op oktober 13, 2012, 10:56:13
Klote man....eigen schuld of word er betaald?
Een stadsbus die te laat in wilde voegen uit de bushalte (maar toch altijd voorrang heeft) waardoor ik gas bij moest geven om ervoor te komen, maar daarvoor reed nog een auto waar ik niet op tijd voor kon remmen. Uit eindelijk dus mijn schuld en moet ik zelf betalen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

oei das jammer....

maar zo te zien bumpertje en kap op de sloop zoeken,zelf mont dan valt hem mee.
Als je de garage dit laat doen schrik je je te pletter....

Martijnst1990

Citaat van: morca op oktober 13, 2012, 11:08:09
oei das jammer....

maar zo te zien bumpertje en kap op de sloop zoeken,zelf mont dan valt hem mee.
Als je de garage dit laat doen schrik je je te pletter....
Bumper is gelukkig nog intact. Momenteel word er voor mij naar een andere motorkap en koplamp gezocht en die worden dan door een kennis gemonteerd voor €15,- per uur. Dus ik hoop en denk dat het meevalt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Timvg

Oei oei, da's minder..

Vandaag je gedachten wat herzetten met de sub verder in te stellen, en een leuk filmpje! Aanraders voor <20hz content: How to train your Dragon, The Incredible Hulk, Battle: Los Angeles  ;)

Etiennevh

Jammer van de schade, wel een leuk autotje trouwens! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

#1917
Probleem?  :nopompom: Had even geen zin om verder afstellen en wilde gewoon even een filmpje kijken. HSDD zat nog in de speler, dus nog even wat stukjes gekeken en bij de echt zware LFE stukjes: Tapping the tank en Pulse krijg ik een raar geluid uit de sub. Ik kan nog nooit aan de xmax zitten lijkt mij, zo gek ver slaat hij niet uit. Dit gebeurd alleen bij echt lage stukjes. Soort rommelend geluid, zie video als voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=WKSMCBC9Ghs&list=HL1350127968&feature=mh_lolz

Amp word overigens nog steeds niet warm en op dat moment knippert het 3e van de 5 lampjes.

Citaat van: Etiennevh op oktober 13, 2012, 13:19:10
Jammer van de schade, wel een leuk autotje trouwens! :)
Thanks :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Oei dat klinkt niet best...

Alsof hij niet genoeg vermogen krijgt ofzo om verder uit te slaan..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Timvg

Klinkt als clippen van de ofwel de input van de amp ofwel de output van de receiver of de input van de minidsp. Indien het subwoofer kanaal in de receiver hoger dan 0 staat probeer een keertje hem terug te zetten naar 0 of liever nog lager (bij mij stond ie op m'n marantz op -6)

Indien hij op nul reeds stond, zet steeds het volume op de power amp volledig op max,  en via de minidsp ofwel het inputsignaal ofwel het output signaal (de gain dus) minderen.

Martijnst1990

#1920
Citaat van: Timvg op oktober 13, 2012, 14:30:27
Klinkt als clippen van de ofwel de input van de amp ofwel de output van de receiver of de input van de minidsp. Indien het subwoofer kanaal in de receiver hoger dan 0 staat probeer een keertje hem terug te zetten naar 0 of liever nog lager (bij mij stond ie op m'n marantz op -6)

Indien hij op nul reeds stond, zet steeds het volume op de power amp volledig op max,  en via de minidsp ofwel het inputsignaal ofwel het output signaal (de gain dus) minderen.
De Marantz stond op +4,5 (dacht dat ik hem al op 0 had gezet). Heb hem nu op 0 gezet en de sub amp helemaal open. Ga zo eens testen, maar ik verwacht niet dat ik de gain op de minidsp nog hoef te minderen, sub amp stond namelijk al erg ver open.

Als hij het zo nog doet, heeft het dan zit om de woofer uit de kist te halen en hem los te testen, om zo de kist uit te sluiten?

Edit: en wederom bedankt! Geen gek geluid meer en de woofer lijkt nog verder uit te slaan.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

#1921
Ik ken het geluid, ik ben er vrij zeker van dat je ergens een inputsignaal aan het clippen bent. Indien het nog dat rare geluid maakt zou ik het inputsignaal op de minidsp een paar dBtjes dempen.

Het is dmv proberen gemakkelijk uit te sluiten hoor, je kan maar enkele ingangen clippen, ofwel de ingang van de minidsp (oplossing = sub output in de marantz verminderen/ingang vd minidsp dempen) ofwel de ingang van de power amp (= output minidsp verminderen / ingangsgevoeligheid van de power amp aanpassen dmv de schuivertjes vanachter indien hij er heeft).

edit: goed dat het opgelost is, indien het op hogere volumes nog zou voorkomen, nu weet je wat te doen dus  :D

Timvg


Martijnst1990

Denk dat ik die uitslag niet snel ga halen, dan moet ik of de sub veel harder zetten of een film op een écht associaal volume kijken :D

Sub bleek alsnog te hard te staan, dus heb de receiver nu op -4 staan. Geen gekke geluiden, ook niet op hoge volumes :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg