Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Citaat van: StefaanD op februari  2, 2013, 17:49:24
Zelfde situatie. De batterij lijkt me wel minder te worden, de mijne moet eigenlijk iedere avond in de lader. Hoe lang doen jullie op de batterij ?

Bij mij na ongeveer 4 dagen....,is wel afhankelijk hoe intensief die dan word gebruikt natuurlijk.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rens

Hier nog een tevreden gebruiker.
Ca. 4 jaar geleden ben ik de zoektocht begonnen naar een ab. Aangezien ik van meerdere vrienden het advies gekregen had om een logitecH harmony 1000 te kopen dat dus gedaan. Na een week of 2 kwam ik er achter dat dit het ook niet is voor de knutselaar. Hij werkt wel maar je kunt eigenlijk weinig aanpassen.

Tja, wat doe je dan. Toen een Pronto 9600 gekocht, kost wel wat tijd om een en ander naar je zin te krijgen maar ben er laaiend enthousiast over.
Zelfs vrouwlief is er erg tevreden over wat toch wel een belangrijk criteria is. De 9600 heb ik in de woonkamer, inmiddels heb ik in mijn Ht een 9400 en heb in de keuken een 9300.

Op de 9600 heb ik ook prontosqueeze waar ik mijn squeezebox mee kan bedienen, werkt super. Ook heb ik een app die het weer aangeeft en waar ik een slideshow van foto's op kan laten zien.

Wil ook nog mijn verlichting werkend krijgen (x-10 van marmitek) maar dat is me nog niet elemaal gelukt. Iemand daar soms ervaring mee?

Rens.

HTip

Citaat van: xynyx op februari  2, 2013, 16:48:43
Exporteren kan niet vanuit PEP. Gewoon zelf inkloppen.
Het is wel zo dat er ook een script in de Pronto gemaakt moet zijn om de excell bestanden te laden en om te vormen naar (ff Peppie en Kokkie taal) Pronto-taal. Als je dat niet hebt heb je er niks aan.
Wil niet lullig doen.... maarhu..... als je die knop functie al niet in je xcf krijgt moet je maar helemaal niet beginnen aan dit excell gedoe (no offence!!)
Er moet al een goed twee-weg script aanwezig zijn (dat gebaseerd is op wat Barry Gordon ooit eens heeft ontworpen).

Aan de excell bestanden los heb je dus helemaal niets. Mocht je toch nog wat willen hebben laat het dan maar weten via PM
None taken ;) Ik heb gewoon niet de tijd erin gestoken om het me helemaal eigen te maken. Ik had het idee dat ik mijn hele config moest omschrijven. Als ik echt iets wil dan lukt het me meestal wel. Dus wie weet...

Voor het werk is dat ook gelukt met Excelmacro's in VBA. Dus Prontoscript moet ook lukken ;)

In ieder geval bedankt voor het aanbod en je vorige voorbeelden. Daar kan ik echt wat mee :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Citaat van: StefaanD op februari  2, 2013, 17:49:24
Zelfde situatie. De batterij lijkt me wel minder te worden, de mijne moet eigenlijk iedere avond in de lader. Hoe lang doen jullie op de batterij ?
Ik heb 2x een 9400. 1 op de lader en de ander voor gebruik. En ik wissel om de 2 a 3 dagen ongeveer afhankelijk van hoe intensief ik hem gebruikt heb.

Voor de wifi heb ik een los wifi station dat nergens aanhangt behalve aan de extender zonder enige vorm van beveiliging. Dat zou het beste werken begreep ik. Maar ik gebruik de wifi alleen om via rs232 wat dingen uit te lezen en ik moet zeggen dat dat niet altijd vlekkeloos werkt. De wifi lijkt wel direct beschikbaar te zijn als ik de pronto pak.

xynyx

Mijn 9800 heeft ongeveer een half jaar geleden nieuwe batterijen gekregen. Ik kan 1-2 dagen gebruik maken zonder te hoeven laden.
Ligt wel aan wat de AB moet doen. Ik sleep nogal wat info (plaatjes) van mijn NAS en dat verkort de levensduur natuurlijk. Ook het retourmeldingen verhaal "vreet" stroom.

Rob_Dingen

Hoi

Heb hem op een onbeveiligd netwerk gezet en ik heb geen probleem meer.
Bedankt voor de tip.

Rob

papaleo

#831
Citaat van: Rob_Dingen op februari  3, 2013, 20:53:06
Hoi

Heb hem op een onbeveiligd netwerk gezet en ik heb geen probleem meer.
Bedankt voor de tip.

Rob

Fijn voor je...,en voor je 'buren',kunnen ze gelijk ff mee kijken/gebruik maken op/van je netwerk  :D

Had 'm ook ff op een 'Guest' netwerk,en inderdaad had de Pronto direct een wifi verbinding, maar heb deze toch maar weer terug gezet  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

@Rob, mooi dat het werkt.

Citaat van: papaleo op februari  3, 2013, 21:07:50
Fijn voor je...,en voor je 'buren',kunnen ze gelijk ff mee kijken/gebruik maken op/van je netwerk  :D

Ze kunnen dan via de wifi rs232 commando's in de juiste syntax sturen naar mijn versterker. De kans dat ze dat doen/lukt is bijzonder klein. Voor rest kan je via deze wifi helemaal nergens bij.

Rob_Dingen

Hoi Leo

Zit beneden in de kelder geloof niet dat je buiten nog bereik hebt.

Rob

Erik van Voorst (in memoriam)

#834
 Ik doe zeker wel een maand met de oplaadbare batterijen...ik heb een timer op de oplader en die schiet alleen vrijdags avonds aan...dan haal ik hem nog zeker drie a vier keer een vrijdagavond  express eraf...

Het is funest om hem steeds op een lader te zetten  ;)

De vorige eigenaar had de lader na een jaar continue te gebruiken de oplaadbare pack om zeep geholpen...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#835
Hoi

Is het mogelijk om de info in dit geval een .xcf op te loaden van je Pronto naar je pc (programma) middels een truc.....

EDIT:...dus wat ik eigenlijk bedoel is.... kan ik een back-up maken als ik alleen de Pronto heb en niet meer de bijbehorende .xcf
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

xynyx


Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op april  9, 2013, 19:37:34
Ik was er bang voor.... :(

Had je je xcf toen niet op Blue-eyes z'n server gezet? Of hier geupload?

Erik van Voorst (in memoriam)

Tja ik ga eens onderzoeken...ik heb alles nu nog wel maar moet er niet aan denken dat......

Het hele verhaal begon toen mijn collega (ook een pronto) mijn plaatjes wilde hebben...ik gaf hem mijn pronto mee... :-X

Hij kon er dus niets mee en vroeg mijn .XCF.....tja.... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

StefaanD

Dacht het hier ergens gelezen te hebben, maar vind het niet meteen terug. Draait PEP op Windows 8 of waren daar problemen mee ?

Erik van Voorst (in memoriam)

Ben in ieder geval weer "Home-free" mijn .XCF gevonden op een USB stick...pfoeee....door het oog van de naald...daar zit veel werk in.. ;D 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Hi Guys

.....and for my next question... ;D

Mijn collega heeft op mijn aanraden dus een Pronto gekocht en kreeg er een RF extender bij...dolgelukkig...maarrrrr

Nu wil hij zijn klik aan/klik uit systeem benaderen en dat is RF...hij vraagt aan mij hoe dat werkt...Pronto met Extender

IK HEB DUS GEEN NOTIE....wie houdt mijn imago hoog... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HTip

#843
Je hebt een IR-RF omzetter nodig. Er zijn 2 producten, Marmitek PowerMid XL en JB Media Light Manager. Van de eerste staat in dit topic een handleiding. Ik had die gemaakt voor de Pronto PEP v1 en Eisse heeft deze toen aangepast voor PEP v2 en hoger.

Ik zal even zoeken...

Edit: Gevonden!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103887.msg1792898#msg1792898
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Erik van Voorst (in memoriam)

 Thanks ik zal zeggen dat hij nog een kastje nodig heeft  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HTip

Citaat van: Erik van Voorst op april 16, 2013, 19:23:35
Thanks ik zal zeggen dat hij nog een kastje nodig heeft  ;D
Ik heb nu de Marmitek, maar ik wil binnenkort upgraden naar de Light Manager. De Marmitek kun je nieuw voor ca. €20 kopen. De Light Manager begint bij €89, maar heeft veel meer mogelijkheden, zoals het programmeren van lichtscenes die je met 1 IR-commando kan starten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Erik van Voorst (in memoriam)

 Yepp hij heeft de lightmanager ik heb hem vandaag op weg geholpen.... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HTip

Citaat van: Erik van Voorst op april 17, 2013, 18:27:52
Yepp hij heeft de lightmanager ik heb hem vandaag op weg geholpen.... :D
Gelukkig maar. Heb je je imago hoog kunnen houden :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Erik van Voorst (in memoriam)

Okay ik kreeg vanochtend weer een nieuwe uitdaging waar ik zo 1-2-3 niet uitkom....

De Light Manager Mini heeft een aantal Klik-Aan/Klik Uit lichtscenario welke middels PC keurig werken...

Nu wil mijn collega die acties middels infra-rood via de Lightmanager laten leren aan de Pronto.
De Pronto is aangesloten via usb op de laptop met zijn programma...
De Lightmanager is eveneens via usb aangesloten op dezelfde laptop met zijn programma...

Op het moment dat hij het commando "leren" geeft  via de PC gaat de led van de Lightmanager van blauw langzaam naar rood en weer naar blauw ...de Pronto (staat op learn) echter zegt ..."FAILED"....

Wie heeft idee/tips.......mijn collega zit er nu na 1 week doorheen... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Welke pronto heeft ie?
De oudere modellen hadden het "learn" oogje aan de onderkant zitten.