Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xynyx

Heb een Squeezebox Touch gekocht. Silmserver geinstalleerd op mijn NAS. En de Pronto aan de praat proberen te krijgen.
Dat was ff een heel gedoe. Om feedback te krijgen van de Media server..... na anderhalve dag puzzelen eindelijk zover. Bleek natuurlijk weer iets heel kleins te zijn wat je over het hoofd ziet.
Het is mogelijk om de Touch met de Pronto aan te sturen via de Media server.

Ik wilde geen kant en klaar programma daaarvoor kopen. Veel te leuk om dat zelf uit te puzzelen.
De basis werkt, kijken waar we nu weer tegenaan gaan lopen.

blue-eyes

Mocht iemand pronto.blue-eyes.nu files willen overnemen (inhoud alleen).
Ik ga van de Pronto af.

Ik ga de weg van de tablet bewandelen. Eerst maar eens wat zaken bekijken, de Pronto wordt alvast verkocht, binnenkort te koop.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ro

Citaat van: Blue-Eyes op januari 14, 2012, 13:46:29
Mocht iemand pronto.blue-eyes.nu files willen overnemen (inhoud alleen).
Ik ga van de Pronto af.

Ik ga de weg van de tablet bewandelen. Eerst maar eens wat zaken bekijken, de Pronto wordt alvast verkocht, binnenkort te koop.
Ben er ook over aan het nadenken. Ik zit meer aan Commandfusion te denken icm een iPad. Net zo flexibel te programmeren als de Pronto maar ik moet er nog wat verder induiken voordat ik definitief een keuze maak.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

StefaanD

Citaat van: Blue-Eyes op januari 14, 2012, 13:46:29
Ik ga de weg van de tablet bewandelen. Eerst maar eens wat zaken bekijken, de Pronto wordt alvast verkocht, binnenkort te koop.

Zeker ? Ga je daarmee dezelfde functionaliteit halen wat bediening betreft als met de Pronto ? Ben in ieder geval héél benieuwd. Heb hier zelf een iPad maar ook nog altijd zeer tevreden van mijn TSU-9600 ( ja die met het plastiek draaiwieltje  ;)

Teejoo

#779
 :sneaky:
Citaat van: StefaanD op januari 15, 2012, 12:20:51
Zeker ? Ga je daarmee dezelfde functionaliteit halen wat bediening betreft als met de Pronto ? Ben in ieder geval héél benieuwd. Heb hier zelf een iPad maar ook nog altijd zeer tevreden van mijn TSU-9600 ( ja die met het plastiek draaiwieltje  ;)
De kracht van de Pronto zit hem in de combinatie van hardbuttons en touchscreen. Aangezien geen enkele tablet die hardbuttons heeft zal deze nooit gelijk zijn aan de pronto qua bedieningsgemak. Een andere consequentie, en daarmee wellicht nog groter nadeel is het feit dat altijd het licht van het scherm aan moet gaan om iets te bedienen. En dat wil je niet in een donker HT.

Eigenlijk wil je dus een soort sleeve inclusief hardbuttons, waarin je de iPod/ ipad kunt klikken. De grote vraag is dan alleen of je de hardbuttons ook kunt bedienen zonder dat het scherm aangaat.

blue-eyes

Ik heb een woonkamer. En al had ik een dedicated HT, dat even het licht aangaat van de AB zal mij echt een @###t zijn.

Als ik op dat soort zaken moet letten om te genieten, dan hoeft het voor mij niet :)
Ik geniet door juist niet op de in mijn ogen pietluttige zaken te letten.

Daarnaast, eenmaal de film ingesteld, raak ik de AB niet meer aan. Behalve voor pauze omdat ik dan weg ga, om welke reden dan ook.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op januari 15, 2012, 13:56:48
:sneaky:De kracht van de Pronto zit hem in de combinatie van hardbuttons en touchscreen. Aangezien geen enkele tablet die hardbuttons heeft zal deze nooit gelijk zijn aan de pronto qua bedieningsgemak. Een andere consequentie, en daarmee wellicht nog groter nadeel is het feit dat altijd het licht van het scherm aan moet gaan om iets te bedienen. En dat wil je niet in een donker HT.

Eigenlijk wil je dus een soort sleeve inclusief hardbuttons, waarin je de iPod/ ipad kunt klikken. De grote vraag is dan alleen of je de hardbuttons ook kunt bedienen zonder dat het scherm aangaat.

Kan je niet een app. ontwikkelen dat bijvoorbeeld uit meerdere tabs bestaat, een tab per unit.
Daarnaast zichtbaar op elke tab, een vaste zijkant / balk met daarop je "hardbuttons".



Is modulair te bouwen. Elk apparaat een eigen "tab", aan te schaffen en zo toe te voegen.
Jowi maar eens vragen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

xynyx

Ik blijf nog maar bij de Pronto. Als CommandFusion voor Android beschikbaar komt, dan wordt switchen aantrekkelijker. Wanneer komt er eens een tablet met Hard Buttons........

Vooralsnog klooien we door. Het belangrijkste deel van de GUI van de Squeezebox Touch heb ik in de Pronto nagebouwd. Het scherm van de Pronto loopt geheel identiek aan de Touch. Nummers zoeken (op artist, album, jaar genre etc) en afspelen doet-ie al. Het was een hels karwei om eea zo te programmeren dat ik het zelf nog snapte....en het bug-free werkend te krijgen.
Voorlopig zijn we nog wel even bezig met de to-do list (server keuze, album art, etcetcetc)

Ro

Citaat van: xynyx op januari 23, 2012, 18:32:43
Ik blijf nog maar bij de Pronto. Als CommandFusion voor Android beschikbaar komt, dan wordt switchen aantrekkelijker. Wanneer komt er eens een tablet met Hard Buttons........

Erg mooi wat je gemaakt hebt. Petje af.

Ik ben enthousiast met Commandfusion begonnen, maar door tijd gebrek wil het nu even niet echt vlotten. Android wordt aan gewerkt, maar deadlines missen ze wel eens. ;) Ze werken ook aan hardware, wat in principe in de plaats van de RFX/Globalcache kan worden gebruikt.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

xynyx

Ik ben wel erg benieuwd hoe CF zich verhoud tot de Pronto. In hoeverre de één van de ander afwijkt. In CF programmeer je echt met Javascript en Pronto is een afgeleide van Javascript.
Kent CF bv het werken met widget's? Is hun uitleg goed? Zou de software uit de pronto redelijk makkelijk over te zetten zijn naar CF?

Wat me een beetje weerhoud is dat je alle randapparatuur ook weer nieuw moet kopen. Heb nu aardig wat Pronto apparatuur staan en om dat nou in een hoek te zetten..... voor een tablet zonder Hard button...... ;)

Ro

Citaat van: xynyx op januari 23, 2012, 22:26:02
Ik ben wel erg benieuwd hoe CF zich verhoud tot de Pronto. In hoeverre de één van de ander afwijkt. In CF programmeer je echt met Javascript en Pronto is een afgeleide van Javascript.
Kent CF bv het werken met widget's? Is hun uitleg goed? Zou de software uit de pronto redelijk makkelijk over te zetten zijn naar CF?

Wat me een beetje weerhoud is dat je alle randapparatuur ook weer nieuw moet kopen. Heb nu aardig wat Pronto apparatuur staan en om dat nou in een hoek te zetten..... voor een tablet zonder Hard button...... ;)

Jacascript werkt niet met widgets (ben geen expert, maar volgens mij niet). Hoewel de opzet van Prontoscript gebaseerd is op Javascript, denk ik niet dat je je bestaande files zo maar kan omzetten. De documentatie is voldoende en er is een forum waar snel antwoord wordt gegeven. Ik heb de files van Barry Gordon en ben nu bezig met het opzetten van Javascript. Op zich is Javascript niet nodig om de remote te programmeren. Een plaatje maken en commando's toevoegen gaat een beetje op de iRule manier, alleen is er geen database met apparatuur codes aanwezig. Met de toevoeging van Javascript zijn de mogelijkheden onbeperkt. Alleen nog even tijd vinden om er eens goed voor te kunnen gaan zitten...... :)

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

xynyx


xynyx

One-way Squeezebox Touch bediening is in principe klaar voor het afspelen van muziek. Wellicht dat ik ooit Internet radio, en 2-way nog ga doen.
De grootste klus was om de GUI van de Squeezebox zoveel mogelijk te imiteren. Lijkt zeer simpel, maar zoals gewoonlijk zijn de simpelste zaken vaak het moeilijks. Ben 4 x helemaal opnieuw begonnen met dit als uiteindelijk resultaat. Nou nog eventuele bugs glad strijken.......
Programma is gemaakt voor 1 server met 1 Squeezebox (alle Logitech's zouden het moeten doen daar je alleen "zaken doet" met de server) voor zowel 9600 als 9800 Pronto.

Load scherm


Hoofdmenu


Zoeken op Album


Gevonden album tracks


Afspelen


Playlist aangemaakt


Zoeken op een artist

CoSo

Dat ziet er toch wel schitterend uit, respect  :worship:

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HTip

Wordt eentonig, maar wow wat goed!! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

xynyx


xynyx

Project is zo goed als klaar, wat mij betreft. Hier en daar nog wat opfleuren maar de basis is voldoende stabiel. Van Remotecentral een goed script gekregen om TCP poorten open te houden. Zodoende wordt nu de verlopen tijd van een songs constant ge-update.

Vandaag een Dreambox gekocht. Wordt het volgende project. In iedergeval makkelijker als die Touch GUI namaken  ;)

HTip

Ik ben ook nog druk bezig geweest met de configuratie van de AB. Deze is op een punt gekomen dat ik niet meer de apparatuurschermen nodig heb. Tenzij je natuurlijk een aparte functie nodig hebt. Verlichting heb ik ook een aparte activiteit voor gemaakt.

Het begint allemaal hier


Na een tap op het scherm gaan de gordijnen open :D en dan verschijnt het hoofdmenu


Als je dan kiest voor film/concert dan wordt je door de volgende schermen geleid








Voor het spelen van games is de voorbereiding en afsluiting hetzelfde als film/concert, maar dan zonder de bediening van de Oppo.


Tot slot natuurlijk het luisteren naar muziek. Dan zowel in stereo als surround. In stereo schakel ik de SR9600 uit en bedien ik alleen de PM.








De macro van de verlichting bedienen bij film/concert alle groepen. Bij muziek alleen de zijkanten. Dat luistert wat prettiger dan alles aan.

Morgen Vandaag (natuurlijk ;)) de grote test of ik de apparatuurschermen veel ga nodig hebben...

Nu alleen nog die knop voor de Subtitle Shift die ik 5 seconden moet ingedrukt houden. Heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik binnenkort doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

xynyx

Ziet er leuk uit met al die eigen foto's. Ook netjes dat je zo weinig knoppen gebruikt.
Je zou de overige knoppen die je weinig gebruikt in een pop-up schermpje kunnen zetten (visible=false/true). Als je wil weten hoe dat werkt stuur ik je wel een voorbeeld.

HTip

Citaat van: xynyx op februari 21, 2012, 07:09:26
Ziet er leuk uit met al die eigen foto's. Ook netjes dat je zo weinig knoppen gebruikt.
Je zou de overige knoppen die je weinig gebruikt in een pop-up schermpje kunnen zetten (visible=false/true). Als je wil weten hoe dat werkt stuur ik je wel een voorbeeld.
Thanks! Dat zou inderdaad gaaf zijn. Heb je mijn e-mailadres nog? Heb je misschien ook een voorbeeld van een knop die je langer moet vasthouden. Het standaard voorbeeld heb ik werkend, maar ik weet niet hoe ik de action van de Oppo eraan moet koppelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

papaleo

Gaaf!
En met de nodige logica,dat zelfs de 'vrouw' het zou kunnen bedienen  :D
,chappo.  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

xynyx

Citaat van: HTip op februari 21, 2012, 08:43:31
Thanks! Dat zou inderdaad gaaf zijn. Heb je mijn e-mailadres nog? Heb je misschien ook een voorbeeld van een knop die je langer moet vasthouden. Het standaard voorbeeld heb ik werkend, maar ik weet niet hoe ik de action van de Oppo eraan moet koppelen.

Voorbeeld xcf zit in je mailbox. Zit ook een Oppo knop voorbeeld bij. Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt. Laat maar weten als dat niet de bedoeling was.

HTip

Citaat van: papaleo op februari 21, 2012, 11:27:58
Gaaf!
En met de nodige logica,dat zelfs de 'vrouw' het zou kunnen bedienen  :D
,chappo.  :clapping:
Bedankt Leo voor het leuke compliment! Veel uren werk, maar erg leuk om te doen en werkend te krijgen. Met dank aan xynyx, Peter O, Blue-Eyes en CoSo voor de voorbeelden van de code en uitleg! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: xynyx op februari 21, 2012, 21:25:35
Voorbeeld xcf zit in je mailbox. Zit ook een Oppo knop voorbeeld bij. Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt. Laat maar weten als dat niet de bedoeling was.
Bedankt weer! Ik heb net je mail gelezen. Is inderdaad nog abracadabra, maar dat was het de vorige keer ook en daar ben ik ook uitgekomen. Ik ga eens kijken of ik dit ook weer kan doorgronden. Thanks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive