Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StefaanD

Vraagje, heeft iemand toevallig de XPronto Scuba Edition xcf maar dan versie 1.8 ? Versie 1.3 heb 'k zelf via RemoteCentral.

Maar er blijkt volgens dit draadje op RemoteCentral een versie 1.8 te zijn. Heb de auteur, Scott Grimes, proberen te contacteren helaas zonder gevolg. Vandaar mijn vraag dus.

xynyx

Kan je helaas niet helpen. Hoe weet jij nou dat 1.8 bestaat?

StefaanD

Uit het RC draadje waarnaar 'k link; van Scott Grimes zelve  ;) Bericht is wel reeds 4 jaar oud, dus is een beetje een gok om die versie te vinden.


FYI - The most recent version of the XPronto Scuba Edition is version 1.8 - not posted on this site as yet. There have been many tweaks done to the design as well as inserting some ProntoScript for some higher-end functions. If you would like a copy of my latest version, please send me a line.


'k ga in ieder geval aan de slag met de versie 1.3 die wel te downloaden is.

marcel49

kan iemand wat xcf voorbeeldjes van de 9600 toe mailen naar [email protected],dit om wat te proberen en wat de mogelijkheden zijn van de pronto, ook eventuele (nl) zender logo's.

Bedankt alvast!

xynyx

Citaat van: marcel49 op mei 31, 2012, 20:07:11
kan iemand wat xcf voorbeeldjes van de 9600 toe mailen naar [email protected],dit om wat te proberen en wat de mogelijkheden zijn van de pronto, ook eventuele (nl) zender logo's.

Bedankt alvast!

Wat dacht je van http://www.remotecentral.com/
Daar kun je genoeg files downloaden voor de 9600.
Wat je nu vraagt is een beetje het zelfde als "Groenteman, ik wil graag wat groentes hebben....."  ;)

marcel49

Citaat van: xynyx op mei 31, 2012, 20:18:17
Wat dacht je van http://www.remotecentral.com/
Daar kun je genoeg files downloaden voor de 9600.
Wat je nu vraagt is een beetje het zelfde als "Groenteman, ik wil graag wat groentes hebben....."  ;)


thnx,
dat weet ik, en heb ook daar gekeken maar geen nl logo's van zenders en by the way, zo vel staat er niet van de 9600, en hoe meer ideeën, hoe beter mijn eindresultaat word .

xynyx


marcel49

Citaat van: xynyx op mei 31, 2012, 20:56:25
http://www.lyngsat-logo.com/tvcountry/nl_4.html

Heb je alle TV logo's die er maar zijn.

Heeft iemand toevallig nog de "zwarte" tv logo's voor de 9600?
[email protected]

CoSo

Citaat van: marcel49 op juni  2, 2012, 10:12:40
Heeft iemand toevallig nog de "zwarte" tv logo's voor de 9600?
[email protected]
Ik heb je ze gemaild, had ze ook beschikbaar gesteld op de site van Blue-eyes

blue-eyes

#809
Ik heb de site opgezegd. Om jullie tegemoet te komen direct een nieuwe site geregisteerd.

download.blue-eyes.be, kies directory PRONTO.


En, de Pronto is nog steeds te koop!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

marcel49

Dank jullie wel, wat kost die pronto trouwens (voor een kennis)

blue-eyes

Vaste prijs 450 mag je hem ophalen.

Verkooptopic moet ik nog aanpassen naar 450.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119593.0
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

marcel49

#812
Citaat van: Blue-Eyes op juni  3, 2012, 10:22:21
Vaste prijs 450 mag je hem ophalen.

Verkooptopic moet ik nog aanpassen naar 450.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119593.0

ik zal het doorgeven aan hem...

Weet jij (of iemand anders) hoe ik in een keer veel (zender logo's) jpgjes of andere plaatjes kan  toevoegen aan de building blocks, dat ik ze steeds makkelijk kan selecteren, of kan hier niks aan toegevoegd worden?

xynyx

C:\ProgramData\Philips\ProntoEdit Professional 2\Gallery\Images

In dat directory even een nieuwe map creeren.

marcel49

Citaat van: xynyx op juni  3, 2012, 11:07:37
C:\ProgramData\Philips\ProntoEdit Professional 2\Gallery\Images

In dat directory even een nieuwe map creeren.

dank u, die optie kon ik niet vinden in het menu

xynyx

Even uit de vergetelheid halen........
Zijn er nog Pronto gebruikers? :)

Kleine routine geschreven dat men RS/TCP betsuringscodes kan ophalen welke zijn vastgelegd in een Excell bestand. Zodoende zijn die codes makkelijker te onderhouden. In de Pronto wordt er een System file van gemaakt voor verder gebruik. Bestand wordt dus éénmalig geladen.

riwi

Citaat van: xynyx op februari  2, 2013, 10:42:56
Even uit de vergetelheid halen........
Zijn er nog Pronto gebruikers? :)

Ik gebruik ze nog dagelijks :) Maar ik klus er weinig mee tegenwoordig. Puur gebruik dus.

xynyx

AH, gelukkig nog een Prontosaurus :D

Rob_Dingen

Hier ook nog steeds een positieve gebruiker van de 9800.
Wel heb ik een probleem met de 9800 die ik met de 9400 nooit gehad heb en dat is het connecten met het netwerk dat was bij de 9400 meteen en bij de 9800 druk ik een knop in dan zie je de wifi bar oplichten daarna valt hij weer weg komt dan weer terug en dan reageert hij pas op toetsen.
Is daar iets aan te doen?

Rob

xynyx

Kan te maken hebben met je beveiligings niveau. WEP gaat in principe goed. WPA heeft Pronto een hekel aan.
Verder is de gebruikte router van invloed. Spit ev Remotecentral maar "even" door.

HTip

Citaat van: xynyx op februari  2, 2013, 10:42:56
Even uit de vergetelheid halen........
Zijn er nog Pronto gebruikers? :)

Kleine routine geschreven dat men RS/TCP betsuringscodes kan ophalen welke zijn vastgelegd in een Excell bestand. Zodoende zijn die codes makkelijker te onderhouden. In de Pronto wordt er een System file van gemaakt voor verder gebruik. Bestand wordt dus éénmalig geladen.
Zeker! Ik heb er 2 ;) 1 voor de living en 1 voor de HT. Heb nog zoveel wensen, maar ik heb er helaas de tijd niet voor gehad. Jouw routine voor het langer indrukken van een knop voor bijv. de ondertiteling van de Oppo heb ik alleen in een testje geprobeerd. Het werkt wel, maar integreren in mijn config is een ander verhaal ;)

Als je mijn e-mailadres nog hebt dan heb ik wel interesse in jouw Exceloplossing. Dat lijkt me veel makkelijker te beheren. Is de routine 2 kanten op, dus een export maken vanuit de huidige config?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbo

Citaat van: Rob_Dingen op februari  2, 2013, 13:10:06
Hier ook nog steeds een positieve gebruiker van de 9800.
Wel heb ik een probleem met de 9800 die ik met de 9400 nooit gehad heb en dat is het connecten met het netwerk dat was bij de 9400 meteen en bij de 9800 druk ik een knop in dan zie je de wifi bar oplichten daarna valt hij weer weg komt dan weer terug en dan reageert hij pas op toetsen.
Is daar iets aan te doen?

Rob

Als je WPA gebruikt, op de lader laten staan, dan blijft de verbinding actief.  Verbinding maken gaat veel sneller bij WEP of onbeveiligd.

xynyx

#822
Exporteren kan niet vanuit PEP. Gewoon zelf inkloppen.
Het is wel zo dat er ook een script in de Pronto gemaakt moet zijn om de excell bestanden te laden en om te vormen naar (ff Peppie en Kokkie taal) Pronto-taal. Als je dat niet hebt heb je er niks aan.
Wil niet lullig doen.... maarhu..... als je die knop functie al niet in je xcf krijgt moet je maar helemaal niet beginnen aan dit excell gedoe (no offence!!)
Er moet al een goed twee-weg script aanwezig zijn (dat gebaseerd is op wat Barry Gordon ooit eens heeft ontworpen).

Aan de excell bestanden los heb je dus helemaal niets. Mocht je toch nog wat willen hebben laat het dan maar weten via PM

StefaanD

Citaat van: riwi op februari  2, 2013, 12:26:40
Ik gebruik ze nog dagelijks :) Maar ik klus er weinig mee tegenwoordig. Puur gebruik dus.

Zelfde situatie. De batterij lijkt me wel minder te worden, de mijne moet eigenlijk iedere avond in de lader. Hoe lang doen jullie op de batterij ?

papaleo

Citaat van: Rob_Dingen op februari  2, 2013, 13:10:06
Hier ook nog steeds een positieve gebruiker van de 9800.
Wel heb ik een probleem met de 9800 die ik met de 9400 nooit gehad heb en dat is het connecten met het netwerk dat was bij de 9400 meteen en bij de 9800 druk ik een knop in dan zie je de wifi bar oplichten daarna valt hij weer weg komt dan weer terug en dan reageert hij pas op toetsen.
Is daar iets aan te doen?

Rob

Hier ook nog een 'gebruiker'...

Héé..,ik heb met een/mijn 9400, precies hetzelfde...,dit was van het een op het andere moment zo.
Mmmmm..,en nu ik even terug denk,ik heb een tijd geleden mijn lokale netwerk onderhanden genomen en sindsdien heb ik dit euvel ook...,zal ik waarschijnlijk ook mijn Pronto op een andere manier hebben beveiligd in mijn netwerk...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels