Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

solitaire

Welke kabeldiameter gebruik je, welk materiaal geleider heeft de kabel, en ga je solderen of schroeven ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mitch--

Citaat van: solitaire op april 10, 2018, 08:35:53
Welke kabeldiameter gebruik je, welk materiaal geleider heeft de kabel, en ga je solderen of schroeven ?

Linn K400, volgens mij 2,5mm2 (denk ik), geleider van koper, en liefst schroeven...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Deltron 500
Is wel solderen
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

Citaat van: Sopper op april 10, 2018, 09:42:19
Deltron 500
Is wel solderen

Tsja dat word lastig omdat de kabels mogelijk worden weggewerkt achter openhaard langs of onder de vloer door, en met het maatje van de K400 inc pluggen moet ik wel hele grote gaten boren in de vloer ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

 Je vind van die deltrons ook screw versies..
Even zoeken op eBay,  verkoper petern2010 heeft deze zeker, daar heb ik de mijne gekocht.
De Audioquest sure grip heb ik ook gehad is zeker ook degelijk alleen iets duurder.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

solitaire

#2555
Jantzen Audio banana BFA 012-0150 schroef

Audioquest banana BFA Crimp


krimpen gaat super snel en als je een goede tang hebt ook supervast !


PS  Deltron maakt vlgs mij gebruik van geelkoper met een hoog koper gehalte, ik zie ze idd. wel eens voorbij komen in discussies, bv de 553-0100 (?)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Sopper

Citaat van: Mitch-- op april 10, 2018, 10:10:41
Tsja dat word lastig omdat de kabels mogelijk worden weggewerkt achter openhaard langs of onder de vloer door, en met het maatje van de K400 inc pluggen moet ik wel hele grote gaten boren in de vloer ;)

De K400 is breder dan de de losse uiteinden met Deltron
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Jumping Jack

Even langs bb&g en qed airlock pluggen aan laten krimpen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

denoontje

miniverslagje van mij van de katalys akurate vs de normale akurate verzie:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65885.525

Lazybird

Roon 1.5 is uit met Linn DS support  :pompom: :pompom: :pompom:
Wel even de beta firmware instaleren. Ik verwacht dat Linn snel de normale firmware uitgeeft.
Ik ben hier ontzettend blij mee.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

i2Paq

Mijn NAS en Linn voldoen prima met MimeServer  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Lazybird

Ik denk dat geluids qualiteit van de interne clock van de Linn DS streamer samen met Roon onverslaanbaar is. Ik draai ook minim server, jriver maar Roon is toch wel een pak beter qua interface en functionaliteit.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

i2Paq

Citaat van: Lazybird op mei  3, 2018, 15:18:36
Ik denk dat geluids qualiteit van de interne clock van de Linn DS streamer samen met Roon onverslaanbaar is. Ik draai ook minim server, jriver maar Roon is toch wel een pak beter qua interface en functionaliteit.

Kan zijn, maar Roon draait niet op mijn huidige Nas laat staan welk andere Nas van 500,- als ik zo de berichten lees.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Lazybird

Heb je het zelf geprobeerd dan? Roon draaide namelijk op mijn synology 411 + niet snel maar het draaide wel.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

i2Paq

Citaat van: Lazybird op mei  3, 2018, 15:56:52
Heb je het zelf geprobeerd dan? Roon draaide namelijk op mijn synology 411 + niet snel maar het draaide wel.

"Any NAS with a 64-bit Intel CPU is compatible, but to get the best experience, we strongly recommend a top-of-the-line (Core i3 or i5) NAS with expanded RAM (4GB or more)."

Dit betekend iig. voor mij dat ik zo'n 1000,- kwijt ben wil ik Roon kunnen draaien gok ik.

Mijn huidige Nas werkt nog prima.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Lazybird

Hoe dan ook een mooie aanvulling op Linn DS streamer  :clapping: :clapping:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Kerkhoffd

Zeker. Top dat het uiteindelijk gelukt is. Doen Linn en Roon goed. Vooral als je ook van Tidal gebruik maakt zul je hier blij mee zijn. Voor mij vooralsnog niet echt van toegevoegde waarde omdat ik een Qobuz abonnement heb. Wie weet wel mocht het werkelijk een verbeterde geluidskwaliteit geven ten opzichte van de Minimserver route. Dan is het eventueel de investering waard. Naast een nieuwe NAS zou ik ook een nieuwe iPad moeten kopen om Roon te kunnen bedienen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Htdre

Heeft Roon ook
Toegevoegde waarde als je enkel streamt ( met Tidal)? Zo ja wat?

Mitch--

Wat is de verwachting van een Katalyst upgrade voor de Majikexaktbox-I? Iemand een idee?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op mei 11, 2018, 08:37:10
Wat is de verwachting van een Katalyst upgrade voor de Majikexaktbox-I? Iemand een idee?

Heel onzeker..had op Linn forum ook al eens deze vraag gesteld maar niemand
die daar uitsluitsel kon over geven.
Bij de akurate reeks was er al snel bevestiging van Linn uit maar nu is het windstil.
Volgens mijn dealer zou het hem verwonderen moest dit er komen.. :(
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op mei 11, 2018, 08:41:43
Heel onzeker..had op Linn forum ook al eens deze vraag gesteld maar niemand
die daar uitsluitsel kon over geven.
Bij de akurate reeks was er al snel bevestiging van Linn uit maar nu is het windstil.
Volgens mijn dealer zou het hem verwonderen moest dit er komen.. :(

Hmm, we wachten af, hopelijk komt het er wel..!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op mei 11, 2018, 09:01:49
Hmm, we wachten af, hopelijk komt het er wel..!

:coffee:
Laat ons hopen..
Heb onlangs de akurate DSM katalyst kunnen vergelijken en is het wachten waard... :music:

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op mei 11, 2018, 09:12:49
:coffee:
Laat ons hopen..
Heb onlangs de akurate DSM katalyst kunnen vergelijken en is het wachten waard... :music:

In jouw set? Of ergens anders?

Want als ik het goed hebt word de Katalyst icm met de Majikexaktbox niet gebruikt bij de ADSM metm Katalyst, omdat de DA conversie in de MEB plaatsvind?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op mei 11, 2018, 10:21:23
In jouw set? Of ergens anders?

Want als ik het goed hebt word de Katalyst icm met de Majikexaktbox niet gebruikt bij de ADSM metm Katalyst, omdat de DA conversie in de MEB plaatsvind?

Nee, vergelijk bij dealer..
Met klimax twin en passieve akubariks.
Verschil was heel duidelijk,  geluid werd meer natuurlijker ,vloeibaarder misschien nog het best te omschrijven als analoger?
Vooral het laag kreeg volgens mij een andere dimensie..alles was beter te volgen.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op mei 11, 2018, 10:27:31
Nee, vergelijk bij dealer..
Met klimax twin en passieve akubariks.
Verschil was heel duidelijk,  geluid werd meer natuurlijker ,vloeibaarder misschien nog het best te omschrijven als analoger?
Vooral het laag kreeg volgens mij een andere dimensie..alles was beter te volgen.

Ach ja, je moet altijd iets te wensen hebben he als ik het zo hoor ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'