Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Started by denoontje, October 17, 2007, 21:25:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

newday

Mooie upgrade  :clapping:
Waarschijnlijk ben je de eerste op dit forum met deze mooie speakers?

Verdient wel iets betere foto's vind ik, het enige wat ik er uit kan halen is dat ze waarschijnlijk zwart zijn  ;)

denoontje


denoontje

#527
Nog geen foto met de dslr maar wel avondje lekker muziek zitten luisteren met een kennis.
Smile op mijn maar ook op zijn gezicht. Hij speelt zelf met akurate 4200 en dsm op majik speakers.....

Binnenkort met hem gaan luisteren naar vivid want daar is hij weg van. Ik heb die nog niet eerder gehoord dus ben benieuwd.

denoontje

potverdorie, wil ik gister muziek gaan luisteren.......niets

router etc gereset.......niets

naar de nas kijken.....he die is uit

voeding stuk.

Snel dus voeding besteld en hopen dat dat het probleem idd oplost.
Mooi op voorraad dus straks ophalen....thumbs turning.....

denoontje

Gelukkig de voeding en voor 60 euro weer het mannetje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

denoontje

Idd hoe krijg je anders de data eraf als alles in raid 5 staat.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Ben eens bezig met spotify.
Zit toch wel na te denken over een streamingdienst, maar ja welke dan he....

Van het weekend verschillende playlisten beluisterd via Spotify en doorgezapt naar andere muziek.
Toch wel erg leuk zo weer muziek te ontdekken.

Tot nu toe:
Voordeel spotify, bekend en werkt direct op de Arcam, al zal ik niet snel in de bios muziek luisteren
Nadeel op de Akurate Linn moet je dit airplayen en dus altijd staat de ipad of telefoon aan.
Heb wel beetje vermoeden dat meeste populaire muziek op spotify te vinden is.
Voordeel ook integratie met hardloop app op de telefoon.

Tidal of Qobus: goede integratie met mijn Akkurate Linn via de kazoo app.
van Tidal ooit proef abo gehad , dus kan ik niet meer testen nu.
En voor Qobus moet je eerst eenbetaling doen voor een proef abo --> drempeltje

Als ik een abo wil dan geen mp3 kwaliteit...

Hebben jullie nog tips/tricks?





Kerkhoffd

Waar gaat je voorkeur naar uit? Luister je zoals ik veel klassiek en jazz, dan ligt Qobuz als eerste keuze voor de hand. Ik vond Qobuz overigens ook beter klinken dan Tidal, maar met name het aanbod van Tidal sloot minder aan bij mijn muzieksmaak. Anders email ze eens. Ik heb destijds gewoon gratis mogen vergelijken met Tidal.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Lazybird

Sinds ik roon heb via sonore bridge app weer een maandje tidal afgesloten.
Ik vind tidal persoonlijk helemaal niets. De hip hop jay-z voorkeur word je door de strot geduwd.
Qobuz sluit beter aan bij mijn muziek voorkeur, heeft betere playlists en betere kwaliteit.

Volgens mij werkt de hifi.nl code nog steedts voor de sublieme abbo  :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje

#535
Zo pagina 1 even geupdate met wat links zodat er een soort inhoudsopgave is ontstaan.

Op dit moment ook de oude dune smart d1 in de set opgenomen, zodat ik makkelijk dvd audio/bluray kan streamen naar de linn (via de tv).

De Samsung heeft wel een mediaplayer, maar speelt niet alles even makkelijk af en de dune is nu overbodig om in de HT te laten staan sinds de Dune 4k is gearriveerd.

Mitch--

prachtige set! zou ik zo ook hier neer kunnen zetten, helemaal mijn smaak!

Staat je linker speaker niet een beetje verscholen achter de stoel?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

denoontje

Quote from: Mitch-- on May 16, 2017, 01:06:28
prachtige set! zou ik zo ook hier neer kunnen zetten, helemaal mijn smaak!

Staat je linker speaker niet een beetje verscholen achter de stoel?

Thx
Ja die stoel schuiven we ff naar voren toe (lees richting luisterplek


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

#539
ik heb eens een avond zitten zwoegen en al mijn apparatuur uit het verleden op een rij gezet.

Geprobeerd even in een excel gezet en dan een jpeg van gemaakt.

Wil nog een keer alles even netjes zetten

denoontje

mmm jammer dat ik geen grotere file kan uploaden op deze manier..niet echt leesbaar zo.


denoontje

Van het weekend de katalyst verzie van de dsm akurate vergeleken met mijn verzie bij BB&G.
Terwijl Garmt de projector aan het kalibreren was een 45-60 minuten geluisterd op een klimax twin en WB sq5's.

Buiten mezelf kon ook mijn vriendin duidelijk de verschillen horen...
We beschreven (onafhankelijk van elkaar)...vloeiender, helderder, meer ruimtelijk, meer te pinpointen...de artiesten stonden zowat letterlijk in de kamer. Nils Lofgren Keith don't go...de gitaar pingels kwamen letterlijk op je af gevuurd, zweefde om je heen. De standaard verzie (geen katalyst geen exact) bleef meer qua toon in het midden gebied zitten (natuurlijk echt niet slecht ;-), maar toch minder).

Diverse ander nummer geluisterd via Quobus (Seal, Marillion, Racoon, Rodriques e Gabriela (stairway to heaven) , Within Temptation (live), Faithless).

Opvallend was (ik had Garmt nog niet gezien...projector afgeleverd met de vriendin en toen de auto weggezet was ; Garmt was al aan het kalibreren toen ik ging luisteren) dat Garmt exact hetzelfde beschreef toen ik zijn ervaring vroeg mbt de katalyst verzie.

De katalyst is echt wel een upgrade in mijn ogen (oren). Of je daar het gevraagde bedrag voor over hebt zal een ieder zelf moeten bepalen na een luistersessie.
Mee in orenschouw nemen dat de ruimte bij BB&G akoestisch wel optimaal is.

Bij mij thuis is dit niet geheel zo in de woonkamer dus of dat verschil ook bij mij thuis te ervaren is, is nog niet duidelijk. Maar eerst gaan we de woonkamer herinrichten met wat nieuwe meubels, vloer, kleed  etc. dan eens kijken hoe het met de akoestiek is. Of ik de overstap ga maken zal ik daarna gaan beslissen want goedkoop is de upgrade niet.

Wel jammer dat bij de upgrade van de standaard dsm er geen renew optie beschikbaar is.

Björn/Garmt..bedankt iig voor de luistersessie.

Xander32

Mooie ervaring. Nog een week of zes en het vakantiegeld is er 👍🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Lol
Mogelijk wordt dat besteed aan reisje Nepal.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bmateijsen

Quote from: denoontje on April 10, 2018, 23:10:08

Bij mij thuis is dit niet geheel zo in de woonkamer dus of dat verschil ook bij mij thuis te ervaren is, is nog niet duidelijk. Maar eerst gaan we de woonkamer herinrichten met wat nieuwe meubels, vloer, kleed  etc. dan eens kijken hoe het met de akoestiek is. Of ik de overstap ga maken zal ik daarna gaan beslissen want goedkoop is de upgrade niet.

Wel jammer dat bij de upgrade van de standaard dsm er geen renew optie beschikbaar is.

Björn/Garmt..bedankt iig voor de luistersessie.


Natuurlijk hoor je dat thuis ook direct ;). Graag gedaan!!

denoontje

#545
Zo de kleine herinrichting van het huis nadert zijn einde.

Nieuw vloer, banken, tafel, vloerkleed lamellen en gordijnen in het voorgedeelte va de kamer.
Achterin de gestucte bogen en een kolom eruit gehaald --> veel meer licht en ruimte nu.
De gang opnieuw gedaan mbt wanden stuccen (weg met dat granol) en vloerbedekking
Overall schilderwerk.

Achterin zijn we nu aan het kijken voor nieuwe eettafel en stoelen nu we veel meer ruimte hebben (8 persoons).

Gordijnen zijn nog niet geheel naar ons zin (hoe ze gemaakt zijn), dus daarover zijn we nog bezig met de leverancier.
Hopen dat dat dat goed komt.

Zo gaan we de winter wel weer doorkomen.

Voor op de 2 tafels laten we nog 2 kussens maken in de stof van de bank.
Dan kunnen we ze indien we tv willen hangen of muziek luisteren de tafels met kussens tegen de bank schuiven en hebben we een chaise longue.
Die komen denk ik volgende week binnen.



Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Thx[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

zo de kussens zijn ook binnen gekomen (laten maken)...zelfde stof als de bank, en net zo groot als de 2 tafeltjes...zo kunnen we de bank transformeren tot een chaise longue voor 2 personen....(of 1 persoon).

Lkkr languit tv kijken of muziek luisteren.
En goed at extra demping.


El Nino

Mooie set, vandaag bij BBG een luistersessie gehad met de Linn Akurate DSM icm de Akurate 2200 en de Wilson Benesch square 3 en 5. Pachtige set....keuze tussen 3 en 5 heb ik nog niet scherp en wil mogelijk ook nog de Akubarik luisteren voordat ik een definitieve keuze ga maken.....

Je woonkamer is echt heel mooi geworden....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom