Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

chansig

De muziek...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

.... welke interieur stylist heb je geraadpleegd dan?

Citaat van: chansig op april  4, 2018, 18:29:57
Als je dit al chique vindt dan weet ik niet hoe je het nu gaat vinden.

Foto komt nog.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#6302
Mezelf dat schept vertrouwen..toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Jouw style zou ik willen omschrijven als "fusion" 😏

Citaat van: chansig op april  4, 2018, 20:27:33
Mezelf dat schept vertrouwen..toch ?

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Als ik die foto's zie denk ik dat ik lekker in mijn akoestisch niet-perfecte woonkamer blijf zitten. :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

 ;D

Citaat van: HuubF op april  4, 2018, 21:42:05
Als ik die foto's zie denk ik dat ik lekker in mijn akoestisch niet-perfecte woonkamer blijf zitten. :o
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Zou ik ook doen. Wat heb je nu aan een fantastisch klinkende set die in een lelijke ruimte staat.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: HuubF op april  4, 2018, 21:42:05
Als ik die foto's zie denk ik dat ik lekker in mijn akoestisch niet-perfecte woonkamer blijf zitten. :o

Daarom zit'tie nou nèt niet meer in de woonkamer. En; Alles is aan te passen.

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Ik zeg: Acoustica Nervosa.  :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Is dan weer wel een logische nervosa itt de audiofiele nervosa:D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april  4, 2018, 22:25:37
:D

Is dan weer wel een logische nervosa itt de audiofiele nervosa:D

Gr. Hans

Tja wat is logica in dit multiversum...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ja maak het vooral heel groot.....binnen de hobby is het, voor veel mensen, al ingewikkeld genoeg.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: chansig op april  5, 2018, 07:37:38
Ja maak het vooral heel groot.....binnen de hobby is het, voor veel mensen, al ingewikkeld genoeg.

Gr. Hans

;D  :D  :clapping:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

De stoel wat hoger gezet. Tweeter en oor zaten niet echt op dezelfde hoogte. Zal nu nog niet helemaal zo zijn, maar binnen een cm. En mijn broer kwam met een alternatief voor de panelen....ophangen aan het plafond. Aan de rechterkant hangen ze inmiddels. Ziet er sowieso wat rustiger uit. De andere kant doe ik van de week.

Subs neergezet en ja dat kan prima. Er staat er 1 tussen de speakers, de andere staat achter me. Er begint een beetje schot in te komen.

Klinken? Tsja erg goed. Meer rust, uitstekende plaatsing, lekker laag, meer definitie. Allemaal positief dus.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Hoe heb je het allemaal gemeten eigenlijk, of heb ik dat gemist?

Of ben je maar wat aan het experimenteren met wat glaswol om vervolgens subjectief verbetering waar te nemen?

[emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Markus2

Nou is het een tweak die werkelijk iets doet en blijkt deze subjectief.

K@thifi.
;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Sirius666

Citaat van: Siddartha op april  7, 2018, 22:54:01
Hoe heb je het allemaal gemeten eigenlijk, of heb ik dat gemist?

Of ben je maar wat aan het experimenteren met wat glaswol om vervolgens subjectief verbetering waar te nemen?

[emoji1]

Hans heeft gewoon stiekem Huub's zienswijze (luisteren) overgenomen :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april  7, 2018, 23:13:04
Hans heeft gewoon stiekem Huub's zienswijze (luisteren) overgenomen :D

Ach zo leren we steeds weer van elkaar. Zo heb ik in de huiskamer wat akoestische verbeteringen aangebracht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Mannen ik heb Gouden Oortjes. Dat ik doof ben en een slechte set is natuurlijk om jullie te misleiden.
Citaat van: Siddartha op april  7, 2018, 22:54:01
Hoe heb je het allemaal gemeten eigenlijk, of heb ik dat gemist?

Of ben je maar wat aan het experimenteren met wat glaswol om vervolgens subjectief verbetering waar te nemen?

[emoji1]

De ARC in de Paradigm meet een corrigeert. Al valt er steeds minder te corrigeren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Citaat van: chansig op april  7, 2018, 19:01:14
De stoel wat hoger gezet. Tweeter en oor zaten niet echt op dezelfde hoogte. Zal nu nog niet helemaal zo zijn, maar binnen een cm.
Gr. Hans

Is bij D&D het akoestisch centrum (dus ideale oorhoogte) niet net tussen tweeter en woofer? Volgens de website alvast wel..

HuubF

Citaat van: Timvg op april  8, 2018, 09:30:07
Is bij D&D het akoestisch centrum (dus ideale oorhoogte) niet net tussen tweeter en woofer? Volgens de website alvast wel..

Kun je dat niet beter corrigeren met een plastisch chirurg?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Timvg


Siddartha

Citaat van: chansig op april  8, 2018, 07:26:09
Mannen ik heb Gouden Oortjes. Dat ik doof ben en een slechte set is natuurlijk om jullie te misleiden.
De ARC in de Paradigm meet een corrigeert. Al valt er steeds minder te corrigeren.

Gr. Hans
Bedoelde meer dat weet waar en hoeveel isolatie je gaat aanbrengen, dat vertelt de paradigm je toch niet?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Contour

Hallo Hans,

Je gaf aan dat er nu minder correctie nodig is, en dat het nu beter klinkt dan eerst. Volgt hier dan uit dat DSP (correctie) dan toch een enigzins ongewenst kwaad is?

Gr. Walter

morca

Nee. nadat je akoestiek goed aangepakt is.
Is er vaak minder correctie nodig.
Het is een samenwerking van beide.
Een roommodus zal je niet snel weg krijgen dmv wat panelen.
Met pakken steenwol zelfs nog niet.
Het beheerst wel je reflectie.s beter.
Maar dat is weer een ander verhaal als dsp opzich,of roommodus.