Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staaled

Die hoek gaat je een hoop rendement opleveren.
Zou hem toch eens daar proberen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Hipster op oktober 20, 2012, 21:27:08
Die hoek gaat je een hoop rendement opleveren.
Zou hem toch eens daar proberen.
Dat is mijn gedachte ook,plus dat hij bij de fronts staat,dat is imo ook beter als je 1 sub hebt.In de meeste gevallen dan......

ben benieuwd......

Haspel

Mijn miniDSP is binnen :-)
Heb er al een beetje mee zitten spelen.

Wat zijn aan te bevelen instellingen in REW, of is dit voor elke ruimte anders.
Is het verstandig niet boven een bepaalde waarde max boost te gaan ?
Ik heb nu :
Individual max boost op 12dB
Overall max boost op 12 dB
Flatness target op 2dB

Meting zonder miniDSP


Meting met miniDSP


Lijkt mij mooi om waar te zijn vanaf de 20Hz.








Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Heel mooi resultaat!

Als je nog graag die linkwitz transform wilt, wil ik hem best voor je maken   :) (welke woofer in welke kist had je alweer?)

Haspel

Citaat van: Timvg op oktober 21, 2012, 11:03:33
Heel mooi resultaat!

Als je nog graag die linkwitz transform wilt, wil ik hem best voor je maken   :) (welke woofer in welke kist had je alweer?)
Die linkwitz transform wil ik wel proberen.

MTX 615-22 in een 75 liter kast. Het zijn twee losse kasten.

Citaat van: Martijn90 op oktober 21, 2012, 11:02:58
Erg netjes ja. Dat heb je met de AudoEQ van REW gedaan?

Ja is met AutoEq en zelf een beetje gespeeld met de miniDSP software.

Timvg


Dit ingeven bij de advanced mode.. ben benieuwd naar een meting! Je zal bepaalde gebieden wel wat meer moeten dempen achteraf.

biquad1,
b0=1.000990913414540,
b1=-1.995316900710400,
b2=0.994353338938694,
a1=1.995325234414080,
a2=-0.995335918649560

Haspel

Ik heb de code toegevoed in de software.
Maar nu krijg ik geen verbinding meer met de miniDSP.
Als ik wil synchroniseren maakt hij geen verbinding meer.

Cannot connect to DSP, please plug in the board       

Heb een ander kabeltje geprobeerd maar werkt ook niet.
Laptop en programma opnieuw opstarten ook niet.

Timvg

Apparaat eens manueel uit windows verwijderen en opnieuw inpluggen?


Timvg

In configuratiescherm bij apparaten? Ik ben het zelf nog niet tegengekomen, lijkt me ergens een windows probleem. Al een keer andere USB poort getest?


Haspel

Ik dacht ook aan een windows probleem.
Heb de software even op een andere pc geinstalleerd maar krijg hier dezelfde melding.

Haspel

Ik dacht de eerste keer al dat de usb kabel in de miniDSP er niet echt lekker in zit. Deze zit veel te los.
Als er spanning op zet via de DC in gaat het blauwe lampje wel knipperen op de print.
Gaat de voeding via de usb knippert er geen lampje.
Lijkt dus dat connector op de print niet goed is...


Timvg

Ow da's wel balen, misschien even open schroeven en kijken of het niet manueel te fixen valt?


Haspel

Denk dat ik het heb opgelost. Op de print zit ook een aansluiting bij de usb poort als op een moederbord van pc. Dus even een oude pc opengemaakt, usb kabeltje van front-usb poort naar moederbord eruit gehaald en deze aangesloten op de miniDSP.

Nu kan ik weer synchroniseren :-)
Vnv weer verder testen.



morca

8 db boost op 15 hz......... netjes  :D
bijna vlak met de overal lijn  :thumbs-up:

Hoe klinkt/voelt het nu tov eerst zonder minidsp ?

Haspel

Ja is idd netjes.
Het voelt als of het iets dieper gaat.
Ga ik de komende tijd wel achter komen met films kijken  ;D

Tim, bedankt voor het maken van de LT !

Timvg

Geen probleem! Indien er nog problemen zouden optreden i.v.m. clippen na de LT en het oplossen daarvan kan je altijd in Martijn z'n topic (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97501.1900) even meevolgen, daar staat al heel wat uitleg.

Veel succes nog, en indien je nog vragen of problemen hebt, gerust stellen.

Timvg

Vandaag zelf ook nog een beetje gespeeld. Omdat ik op erg hoge volumes toch wel wat poortruis had (normaal gezien mag je de poorten niet stoppen, doen we lekker toch => diepere extensie) heb ik bij wijze van test beide captivators gestacked in de rechterhoek, alle EQ even uitgezet, gain omlaag en audyssey opnieuw laten calibreren. Resultaat is dat ik ze nu 11db zachter moet zetten, en ook geen extra boost in het laagste laag meer hoef te geven om ze vlak te krijgen. Heb zelfs helemaal niets moeten doen, audyssey had ze namelijk compleet vlak gekregen,  :pompom:

Geen poortruis meer in elk geval, ongeacht het volume, wel een beetje raar zicht, lijkt net een grote kast zo wee captivators gestapeld  8)