HT der HT's

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), oktober 1, 2004, 17:43:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jossie

In de uitgangssectie van de minidsp kun je een compressor activeren. Die is bruikbaar om de maximale spanning richting K2 te beperken maar...

* zolang jij je K2 niet ziet clippen zoals je 'm nu gebruikt zit je nog niet aan je maximum vermogen,
* de hele keten heeft invloed op de level settings her en der,
* de minidsp is ongebalanceerd uit en wellicht niet in staat je K2 te laten clippen, dat ligt aan het ingangscircuit van de K2,
* zet daarom het level van de K2 helemaal open en regel eerst het nivo of in de minidsp, of in de unit ervoor.

Als je dan nog niet genoeg sub hebt (lees: de K2 clipt) kun je bruggen overwegen.

Eigenlijk is er maar een oplossing: meten op de pijnbank wat de juiste instelling in bridge mode is met de minidsp als tussenschakel. Er zijn teveel variabelen onzeker. Ik ken overigens wel iemand met zo'n pijnbank.

N.B. ik weet dat Crown in de docu aangeeft dat je de trap ongeblanceerd kunt aansluiten. Ik neem aan dat je mijn  postings over gebalanceerde verbindingen/aansluitingen wel eens een keer gelezen hebt (?). De opmerkingen daar zijn eigenlijk ook op de K2 van toepassing alhoewel er in dit geval iets genuanceerd kan worden. Het ontwerp van de K2 is ergens uit de jaren '95-'97. Toen was het nog gewoonte om dat te doen met ongebalanceerde bronnen. Dat betekent dat signal ground in de K2 direct aan pin 1 zit. Maar... dat is bij de nieuwe Crown's niet zo (!) daar is het geen goed idee (!).

Blijft onverminderd dat je met de K2 snel een aardlus kunt creëren als er nog meer geaarde apparatuur in de keten is gebruikt (de Lexicon?). Opletten.



Omni !

jossie

Citaat van: Erik van Voorst op december 23, 2015, 13:41:02
Volgens de PTT komt morgen mijn Minidsp binnen....als ik het goed heb gelezen moet ik een proggie binnenhalen en/of plugin kopen? (Welke?.....is dat misschien de 2x4Advanced) en dan kan ik alvast een highpass filterinstelling maken zonder meetmicrofoon.....althans proberen....hoe meer ik lees hoe minder ik weet....hahaha

Yep, de 2x4 Advanced moet je hebben. Daar kan vrijwel alles mee wat je ooit wil met zo'n ding.

Ik heb een laptop met W10 (er later opgezet) die niet lekker wil met dat ding. W7 gewone PC gaat bij mij prima. Wel eerst even checken met de manual of je alle benodigde software op je computer hebt staan (van Adobe en nog wat).
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Thanks ik ga dat eens stap voor stap doen morgen....

Keep you informed....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: jossie op december 23, 2015, 15:51:21

* zet daarom het level van de K2 helemaal open en regel eerst het nivo of in de minidsp, of in de unit ervoor.

Als je dan nog niet genoeg sub hebt (lees: de K2 clipt) kun je bruggen overwegen

Je bedoelt bv. de K2 zijn laatste 3dB harder zetten en in de Oppo trimmen van 0 dB naar -3dB om maar eens een voorbeeld te noemen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Ja. De minidsp is door de 5 volt voeding beperkt in de maximale uitsturing. Je wilt natuurlijk niet dat het signaal clipt in de minidsp omdat je de eindtrap hebt afgeknepen en je met de eq wat hebt zitten boosten.
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Duidelijk.

Nu heb ik met mijn laptop enkel HDMI en USB aansluitingen...is het dan toch zinvol om het programma te downloaden ivm microfoonaansluiting in de toekomst.......
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

morca

Dan heb je een Umik nodig Erik ,die gaat in de usb.
De mini dsp heeft wel snel last van clippen heb ik vaker gelezen.
Afstellen is een nauwkeurig klusje.

Boosten vd EQ zou ik zoiezo even links laten liggen,daar gaat vaak meer mis als alleen het clippen vd minidsp.

jossie

Als die vraag aan mij gericht is begrijp ik 'm niet... Welk programma?
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

hoi Jossie en Morca

Ik heb volgens mijn gedane huiswerk 2 programmas nodig...

Eerst de Plugin kopen en ten tweede de REW downloaden (gratis)

Morca gaf net aan dat de Microfoon een usb asnsluiting heeft ...dus kan ik beide spullen op mijn laptop installeren....

Ook zojuist Adobe Air latest version erop gezet...is ook een must.

Als het goed is komt vandaag de Minidsp binnen en heb ik in ieder geval de software voor mekaar.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!


Erik van Voorst (in memoriam)

#710
Nee....had ik misschien beter meteen kunnen doen maar aan de andere kant komt er nu al veel op me af als pc nono....

In ieder geval is het mij al zelfstandig gelukt om voor 10 dollar de Plugin 2x4-Adv te kopen en staat trots op mijn bureaublad  :pompom:


Sorry veel vragen....ondanks dat ik al veel gelezen heb...


EDIT

Ik heb de Highpass filtersettings gevonden.....(crossover output channel 1)

deze gezet op 20 LR24dB-oct en de Bypass aangeklikt zodat deze uit staat (geen rode streep meer eronder)
De Lowpass filtersettings staan standaard op 1000 masr het bypass staat aan....dat heb ik zo gelaten gewoon.

Deze setting gesaved op mijn bureaublad als .xml file

Is het nu enkel straks de Minidsp eraan hangen  en naar systemsettings gaan en op load drukken....wanneer druk je op de groene knop om de Minidsp te zoeken ?
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Zoiets ja. Gewoon eerst wat proberen en wat rondkijken. In de outputsectie kun je op 'compressor' drukken. Daar kun je maximum niveau begrenzen. Je kunt daar ook op bypass drukken om je geklik weer teniet te doen.

Zolang je geen microfoon hebt hoef je rew natuurlijk niet te installeren.

Als je het goed gedaan hebt zie je aan het grafiekje dat je sublaag onder de 20 Hz wegvalt. Overigens zou ik het wat lager zetten, anders ben je bij 20 Hz alweer 3 dB kwijt. 15 is ook prima voorlopig.

Je weet, minidsp aan laten staan of eerst de volumeregelaar K2 dichtzetten voordat je 'm aan/uit zet.

Als je nog een losse versterker en cd speler hebt en een/twee boxjes kun je eerst eens even van alles uitproberen (zachtjes) voordat je 'm aan de K2 hangt.

Als je de software de minidsp hebt laten 'vinden' door op de groene knop te drukken kun je daarna realtime luisteren wat je doet in de software. Da's geinig.
Omni !

morca

Als de mini dsp plopt, altijd aan en uitzetten als de Crown uitstaat.
Mijn 1124 plopt heel hard dus die zet ik alleen aan en uit als me amp,s uitstaan  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

#713
TOP...voorlopig nu 15 Hz gekozen en LR24 dB-oct.....voor de rest geen instellingen gedaan/veranderd.
Opgeslagen als .XML

Eerst nu wachten op het apparaat zelf.....zou tussen 12-3 komen  :-X


Laat hem gewoon altijd aanstaan...probleem opgelost.

BTW...kun je een Minidsp ook "uitlezen"
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#714
Gatver de firma Rumoh heeft het verkeerde gestuurd...gewoon een losse print...en de dombo's sturen wel een goede pakbon mee met het correcte apparaat en bedrag erop vermeld...grrrr...nou dat gaat weer lekker daar.... :nopompom:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Staaled

Balen...........maar niet opgeven. ;) :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Erik van Voorst (in memoriam)

Tja nu sta ik weer voor de keuze...deze print fff in orde maken en later een kastje gaan bouwen of de zaak terugsturen...

Ik heb nog wel een adapter nog liggen van 500 mA met een schaal van 1.5 tot 12 V DC
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

eduard

misschien tijdelijk de print gebruiken totdat de juiste geleverd word.

Kjelt

Wat heb je nu precies nodig om verder te kunnen? Oftewel wat had je verwacht en wat heb je nu gekregen?


Staaled

#720
Citaat van: Erik van Voorst op december 24, 2015, 15:07:43
Tja nu sta ik weer voor de keuze...deze print fff in orde maken en later een kastje gaan bouwen of de zaak terugsturen...

Ik heb nog wel een adapter nog liggen van 500 mA met een schaal van 1.5 tot 12 V DC
DSP der DSP's ? :lookaround: :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Kjelt op december 24, 2015, 15:14:43
Wat heb je nu precies nodig om verder te kunnen? Oftewel wat had je verwacht en wat heb je nu gekregen?

ik heb de kit i.p.v....the full monty.... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!


jossie

Je hoeft niks 'in orde' te maken. Je kunt 'm zo gebruiken. Elke telefoonlader met usb - mini usb kabel is voldoende, meer heb je niet nodig.
Omni !

jossie

Tijdens programmeren krijgt hij voeding uit de pc, dan geen extra voeding nodig. Tijdens gebruik kan hij op de telefoonlader.
Omni !