The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LuPo

Ik vond Don't Starve ook niet veel aan. Vandaag gespeeld. Bedoeling is me wel duidelijk op zich, je moet zien te overleven. :P

Resogun en Contrast zijn beide wel erg leuk om als afwisseling even te doen.

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op januari 25, 2014, 13:29:24
Ik vond Don't Starve ook niet veel aan. Vandaag gespeeld. Bedoeling is me wel duidelijk op zich, je moet zien te overleven. :P

Resogun en Contrast zijn beide wel erg leuk om als afwisseling even te doen.
Dan snapte ik de bedoeling dus wel.. kon me alleen niet voorstellen dat dat alles zou zijn :P

Resogun vind ik inderdaad ook een leuk spelletje, Contrast nog niet geprobeerd.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Ja ja, ik weet wat ik in mijn vorige posts heb gezegd over HT aankopen :D Maar dit hoeft niet veel geld te kosten (misschien zelfs niks). Het is in ieder geval vooral oriëntatie :D

Zie onderstaand topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140376.0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Wellicht een open deur: maar kun je niet beter 'investeren' in akoestische maatregelen in plaats van te compenseren met electronica/ ARC systemen. Een paar panelen/ bass traps zijn volgens mij veel effectiever.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martijnst1990

Citaat van: clockwork op januari 26, 2014, 13:23:41
Wellicht een open deur: maar kun je niet beter 'investeren' in akoestische maatregelen in plaats van te compenseren met electronica/ ARC systemen. Een paar panelen/ bass traps zijn volgens mij veel effectiever.
Daar heb je zeker een punt. Echter vind ik dat soort aanpassingen echt iets voor een dedicated HT, niet voor een set in een slaapkamer of huiskamer (ben al een poos op zoek naar een eigen kamer/woning). Daarnaast heb ik momenteel sowieso niet echt de ruimte voor basstraps (1 of 2 panelen zouden eventueel nog wel achter de bank gehangen kunnen worden, maar verder niet echt.)

Dus akoestische aanpassingen valt in principe af en dan hoop ik dat grotendeels te kunnen compenseren met een receiver met goede room correctie. En het gaat natuurlijk niet alleen om de room correctie, maar ook andere dingen zoals netwerk functionaliteit en 3D doorgave.

In ieder geval bedankt voor het meedenken  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Kerel ga je de zo goed bekend staande 9600 upgraden...
Dat word een zeer goeie keuze overwegen,aangezien de nieuwere type,s niet als zo goed worden bestempeld door de Marantz fans.
Ikzelf vind de nieuwe best goed klinken,maar ken de oude niet zo goed  ;)

XT32 zou je sub,s mooi vlak trekken idd,je zou ook Anthem kunnen overwegen.
Eigenlijk zou je eens moeten kunnen luisteren naar beide receiver,s.

HTip

Ik denk dat je niet snel een receiver vindt die net zo goed is als de SR9600. Ook al is die van 2005 denk ik dat die geluidstechnisch het de huidige generatie receivers nog aardig moeilijk kan maken. Ik hoop dan ook dat mijn SR9600 het nog lang zo goed blijft doen als nu.

De SR9600 mist natuurlijk een hoop van de features van nu, zoals Airplay, veel HDMI-aansluitingen, betere EQ/DSP, etc., maar bedenk wel dat deze is vervangen door de AV/MM8003 combi. Als je echt wil vervangen zou ik kijken maar een 2e hands AV7701/MM7055. Het ultieme is natuurlijk de AV8801/MM8077, maar dan praat je over een ander budget, zelfs 2e hands. Wie weet heeft Marcel van H&C Hifi wel iets moois in de aanbieding...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Dat is inderdaad wat ik zeker moet overwegen. (Wat) inleveren op geluidskwaliteit maar wel de voordelen van goede EQ, airplay, 3D etc.

Sowieso speel ik met maar 5 monitor speakers in een kleine ruimte, dus ik zal nu sowieso lange na niet alles uit de 9600 halen. Sowieso wil ik eerst een thuis demo hebben voordat ik iets besluit.

De voor en eind combi's die jij noemt Philip zijn inderdaad een hele andere prijs klasse. Zeker de Av8801 + MM8077 komt nieuw op bijna €5500,-.

Voor de 9600 hoop ik zo'n €800,- te kunnen krijgen, voor de MiniDSP (die ik niet meer nodig hoop te hebben met XT32) kan ik zo'n €100,- vragen denk ik. Dus €900,- in totaal. Daar kan ik een SR-7008 voor kopen waardoor het me in principe niks kost. Een Denon 4520 (komt volgens Marcel in de buurt van het niveau van de 9600) kost €1400,- wat me dus betekend dat ik €500,- erop bij moet leggen.

Lever dus waarschijnlijk in op geluidskwaliteit, wat misschien te niet wordt gedaan door de betere EQ, maar krijg er ook veel gemak voor terug. Namelijk: HDMI switch die weg kan, scheelt weer een component en HDMI kabels, minidsp die weg kan, scheelt ook weer een component.

Eerst dus voor mezelf nog maar eens nagaan of ik het het überhaupt waard zou vinden en dan een thuis demo zien te regelen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

@ Morca: Anthem lees ik inderdaad ook erg veel over, maar volgens mij zijn die ook aardig aan de prijs. Het moet voor mij dan sowieso een nieuw model Anthem worden vanwege het uiterlijk. En volgens mij is een 510 al best een stuk duurder dan de SR-7008 of AVR-4520. Maar goede tip inderdaad :)

Luisteren is natuurlijk sowieso de bedoeling, en het liefst thuis natuurlijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

De Anthem 510 is 2 x zo duur als een SR 7008.

Een Anthem 700 moet nu 2e hands te koop zijn voor ~1200 euro. Aangezien ze nieuw voor 15 a 1700euro TK staan aangeboden. UIterlijk moet je maar van houden ( doe ik niet overigens), maar sound en ARC spreken voor zich.

Have fun met je zoektocht

WickedGame

Ik zou eerlijk gezegd wachten. De SR9600 is een fantastische receiver, en helaas bouwt Marantz niet meer dergelijke receivers. Anders was ik wel bij Marantz gebleven. Heb de SR7008 beluisterd en vond hem niet spectaculair beter dan mijn toemalige SR7500. Tuurlijk Room EQ, nieuwe features zijn leuk en meerwaarde maar waar het om draait is een stukje audio/video kwaliteit en daarmee heb jij met de SR9600 een geweldige machine.

Nadeel is je gaat er altijd op achteruit als je nu gaat upgraden met het geld wat je er nu voor over hebt.

Als je wil upgraden denk dan na over eventueel het oprekken van je budget. Een Arcam AVR600, Anthem MRX700, of een Rotel bijv. zou een optie kunnen worden.

Denk dat als je nu wel gaat upgraden je een beetje van een koude kermis thuis komt, ook al heb je een beperkte m2 oppervlakte. Vergeet namelijk niet dat de hogere receiver lijnen ook qua componenten/dacs etc. van betere kwaliteit zijn. Dit heeft zijn invloed op het geluid.

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op januari 27, 2014, 12:06:44
De Anthem 510 is 2 x zo duur als een SR 7008.

Een Anthem 700 moet nu 2e hands te koop zijn voor ~1200 euro. Aangezien ze nieuw voor 15 a 1700euro TK staan aangeboden. UIterlijk moet je maar van houden ( doe ik niet overigens), maar sound en ARC spreken voor zich.

Have fun met je zoektocht
2x zo duur als de 7008, dan zit ik inderdaad al gelijk in een hele andere prijs klasse. Uiterlijk speelt bij mij helaas ook een rol, dus een Anthem x00 serie zal het sowieso niet worden.

Citaat van: WickedGame op januari 27, 2014, 14:36:24
Ik zou eerlijk gezegd wachten. De SR9600 is een fantastische receiver, en helaas bouwt Marantz niet meer dergelijke receivers. Anders was ik wel bij Marantz gebleven. Heb de SR7008 beluisterd en vond hem niet spectaculair beter dan mijn toemalige SR7500. Tuurlijk Room EQ, nieuwe features zijn leuk en meerwaarde maar waar het om draait is een stukje audio/video kwaliteit en daarmee heb jij met de SR9600 een geweldige machine.

Nadeel is je gaat er altijd op achteruit als je nu gaat upgraden met het geld wat je er nu voor over hebt.

Als je wil upgraden denk dan na over eventueel het oprekken van je budget. Een Arcam AVR600, Anthem MRX700, of een Rotel bijv. zou een optie kunnen worden.

Denk dat als je nu wel gaat upgraden je een beetje van een koude kermis thuis komt, ook al heb je een beperkte m2 oppervlakte. Vergeet namelijk niet dat de hogere receiver lijnen ook qua componenten/dacs etc. van betere kwaliteit zijn. Dit heeft zijn invloed op het geluid.
Daar heb je ook zeker een punt, daarom twijfel ik ook erg. De 9600 is toch wel een heel mooi apparaat nog steeds. Sowieso zou ik pas tot koop overgaan als ik een eventuele vervangende receiver thuis heb kunnen proberen. Ga dus niet blind over op koop, want als mijn 9600 weg is vind ik niet zo snel een andere :D

Ik zit dus nog een beetje in dubio en ik moet op zoek naar een thuis demo van zo'n receiver. Het zijn natuurlijk geen hele dure receivers, dus dit is logischerwijs niet altijd mogelijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Heb in ieder geval de SR9600 vast even in de Markt gezet als animo check. Als er überhaupt geen animo voor is heeft het ook weinig zin om hierover na te denken :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Ik denk dat je met de AVR-4520 in de buurt komt van je SR9600. De SR7008 komt daar denk ik niet echt in de buurt. Al is het natuurlijk een erg goede machine voor het geld! Het probleem is gewoon dat je al een ongelofelijke goede machine hebt. :D :clapping:


Martijnst1990

#2690
Citaat van: LuPo op januari 27, 2014, 20:23:17
Ik denk dat je met de AVR-4520 in de buurt komt van je SR9600. De SR7008 komt daar denk ik niet echt in de buurt. Al is het natuurlijk een erg goede machine voor het geld! Het probleem is gewoon dat je al een ongelofelijke goede machine hebt. :D :clapping:
Volgens Marcel van HChifi komt de 4520 inderdaad in de buurt van de SR9600. De 7008 is zeker mooi, maar toch van een ander kaliber dan de Denon ja. Het is natuurlijk leuk om een top receiver van "vroegah" te hebben, maar upgraden wordt wel lastig daardoor ja :D

Citaat van: morca op januari 27, 2014, 20:29:57
Wat kost een AV/MM8003 combi dan,dat is echt mooi spul.
Als je nu Marantz hebt,zou ik niet blind overstappen ......
AV-8003 + MM-8003 kost nieuw €3500,- samen. Is dus een heel ander budget helaas. Een SR7008 kost €900,-, de Denon AVR-4520 €1400,-.

Van wat ik begreep zouden Marantz en Denon wel redelijk dicht bij elkaar liggen qua klank. Van Marcel begreep ik zelfs dat een AVR-4520 voor een groot deel hetzelfde is als een Marantz AV8801 :)

Alles staat of valt sowieso met wat ik nog terug kan krijgen voor de SR9600..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Etiennevh

Bedenk wel dat de nieuwprijs van de SR9600 net Zoveel was als de AV / MM combi tezamen dacht ik. Zegt denk ik ook wel wat voor bakbeest je nu hebt staan voor "relatief" weinig geld...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto


WickedGame

Citaat van: LuPo op januari 27, 2014, 20:23:17
Ik denk dat je met de AVR-4520 in de buurt komt van je SR9600. De SR7008 komt daar denk ik niet echt in de buurt. Al is het natuurlijk een erg goede machine voor het geld! Het probleem is gewoon dat je al een ongelofelijke goede machine hebt. :D :clapping:

In direct vergelijk vond ik de 4520 helemaal niet zoveel beter als de SR7008. En het gevaar voor Martijn schuilt in de sound van Marantz. Die is zo anders dan Denon. Ik had zelf ook gehoopt dat de AVR4520 een flinke stap beter was en beter tot zijn recht zou komen op mijn set. Helaas was dat niet het geval :(

Dus als je de sound van Marantz erg waardeert weet ik niet of je bij Denon moet zijn.

BJF

Ik had precies hetzelfde vwb de Denon AVR-4520 en Marantz SR7008. Vandaar dat hier nu die Marantz staat, scheelt toch een behoorlijk bedrag.
NAD M10 V2
Elac FS247

Rob Eric Blank

Citaat van: HTip op januari 26, 2014, 16:53:58
Ik denk dat je niet snel een receiver vindt die net zo goed is als de SR9600. Ook al is die van 2005 denk ik dat die geluidstechnisch het de huidige generatie receivers nog aardig moeilijk kan maken. Ik hoop dan ook dat mijn SR9600 het nog lang zo goed blijft doen als nu.


Of een nieuwe PRE en de SR9600 als eindbak gebruiken. Denk dat je dan een mooie combinatie hebt.

LuPo

Citaat van: WickedGame op januari 28, 2014, 08:28:31
In direct vergelijk vond ik de 4520 helemaal niet zoveel beter als de SR7008. En het gevaar voor Martijn schuilt in de sound van Marantz. Die is zo anders dan Denon. Ik had zelf ook gehoopt dat de AVR4520 een flinke stap beter was en beter tot zijn recht zou komen op mijn set. Helaas was dat niet het geval :(

Dus als je de sound van Marantz erg waardeert weet ik niet of je bij Denon moet zijn.

Citaat van: BJF op januari 28, 2014, 10:24:51
Ik had precies hetzelfde vwb de Denon AVR-4520 en Marantz SR7008. Vandaar dat hier nu die Marantz staat, scheelt toch een behoorlijk bedrag.

Ik heb niets gezegd. :P

Wat de winkel/verkoper zegt moet je namelijk altijd wel met een korreltje zout nemen, er zit ook een commerciële kant aan. Zelf luisteren is belangrijk. Gelukkig is Martijn dat ook van plan (als dat haalbaar is).

Martijnst1990

Citaat van: morca op januari 27, 2014, 22:43:41
Oei mijn optie was toch iets duur idd,.....ik zei niks  ;D
Die optie is inderdaad wat prijziger :D Zag dat die €3500,- zelfs voor een demo model is, hij wordt niet meer nieuw verkocht.

Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2014, 23:16:26
Bedenk wel dat de nieuwprijs van de SR9600 net Zoveel was als de AV / MM combi tezamen dacht ik. Zegt denk ik ook wel wat voor bakbeest je nu hebt staan voor "relatief" weinig geld...
Dat klopt inderdaad, dat speelt ook wel erg mee.. Ik zal niet weer een receiver of pre/EV combi aanschaffen met die waarde, want die zijn gewoon te duur voor mij.

Citaat van: morca op januari 27, 2014, 23:21:23
Dat is wel een feit,dit is wel een erg mooie,je hebt wel adsy op deze toch?
Zit wel Audyssey op ja, maar deze gebruik ik niet. Deze versie doet eigenlijk maar heel weinig en wat hij deed vond ik niet lekker klinken.

Citaat van: WickedGame op januari 28, 2014, 08:28:31
In direct vergelijk vond ik de 4520 helemaal niet zoveel beter als de SR7008. En het gevaar voor Martijn schuilt in de sound van Marantz. Die is zo anders dan Denon. Ik had zelf ook gehoopt dat de AVR4520 een flinke stap beter was en beter tot zijn recht zou komen op mijn set. Helaas was dat niet het geval :(

Dus als je de sound van Marantz erg waardeert weet ik niet of je bij Denon moet zijn.
Citaat van: BJF op januari 28, 2014, 10:24:51
Ik had precies hetzelfde vwb de Denon AVR-4520 en Marantz SR7008. Vandaar dat hier nu die Marantz staat, scheelt toch een behoorlijk bedrag.

Hm.. dit zet me ook weer aan het denken. De sound van Marantz staat me inderdaad erg aan, maar dat schijnt ook weer aardig te verschillen tussen de 9600 en de modernere Marantzen, dus in hoeverre dat te vergelijken is weet ik eigenlijk niet. Prijsverschil tussen de Marantz en Denon is inderdaad €500,- wat toch best een bedrag is. In dat geval moet hij wel echt een stuk beter zijn wat volgens jullie dus niet echt het geval is.

BJF, wat had jij voor de SR7008? Kan je wat zeggen over je ervaringen met Audyssey XT32? En het netwerk gedeelte, zoals bv Airplay, dat werkt alleen als de receiver met een LAN kabel is aangesloten toch?

Citaat van: Rob Eric Blank op januari 28, 2014, 10:32:00
Of een nieuwe PRE en de SR9600 als eindbak gebruiken. Denk dat je dan een mooie combinatie hebt.
Is ook een mogelijkheid, maar niet mijn bedoeling. Vind de SR9600 een te mooie machine om alleen als EV te gebruiken. Dan kan ik beter in geval van een PRE een andere eind versterker kopen en iemand anders blij maken met de Marantz.

Citaat van: LuPo op januari 28, 2014, 10:35:14
Ik heb niets gezegd. :P

Wat de winkel/verkoper zegt moet je namelijk altijd wel met een korreltje zout nemen, er zit ook een commerciële kant aan. Zelf luisteren is belangrijk. Gelukkig is Martijn dat ook van plan (als dat haalbaar is).
:P

Daar heb je wel een punt, maar bij Marcl van HChifi heb ik dit gevoel niet. Mijn bedoeling was inderdaad om hem thuis te proberen, maar dit is helaas niet zo makkelijk. Marcel heeft in ieder geval geen thuis demo's met deze modellen omdat de marge daar te klein voor is, waar ook wel wat voor te zeggen is natuurlijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Mijn ADSY werkt ook niet naar wens,ik stel hem manual in.
Resultaat  :thumbs-up:

Het is echt bagger dat me rug niet beter word,ik zou wel eens met die manual eq willen spelen vd 9600.
Best kans dat daar globaal nog wat te halen valt.

Verder sluit ik me aan bij de klankbeeld toelichting,Marantz/Denon.
Ik persoonlijjk zou nooit geen Denon kopen,een Marantz klinkt imo mooier.
Maar smaken verschillen,dus dit bedoel ik niet zo dat Denon slecht is.
Maar als Marantz jouw voorkeur heeft qua klankbeeld,kan je een aardige miskoop doen.

Ik heb juist gewacht op de eindejaars opruiming van Marantz,misschien moet je die 9600 nog even laten staan....
gratis tipje van mij wat je de helft scheelt aan het eind vd rit  ;)