The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: Martijn90 op juni  3, 2013, 12:20:32
Is niet puur voor muziek, gewoon een allround PC. Puur voor muziek is hij helaas niet stil genoeg, maar dat is niet anders. Alleen tijdens de pauze tussen de nummers hoor ik hem iets, maar hier valt wellicht nog wat aan te tweaken.

Voor de liefhebbers, PC bestaat uit:

Kast: Silverstone Grandia GD07
Moederbord: Asus Z77 P88 (exacte type nummer even niet bij de hand)
Processor: Intel i5 3570k
Processor koeler: Scythe Big Shuriken Rev B.
Videokaart: MSI 660 TI Twin Frozer Power Edition
Geheugen: Corsair 8 GB 1600 mhz
SSD: Samsung 840 Pro 128 GB
HDD: Seagate Barracuda 7,200 RPM 2 TB
Voeding: OCZ ModXstream 600 watt

Ik snap wat je bedoelt met geluidsproductie als ik de specs zo lees. Zo te zien zou je ook zo aan de slag kunnen met MPC-HC + MadVR en SVP.
Je videokaart is rap genoeg en een i5 kan je nog mooi overklokken. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet op jouw tv ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Afgelopen zaterdag heb ik de oude centerstand van Philip overgenomen zodat de subwoofer de center niet meer hoeft te dragen :D De center stond op de sub, maar daardoor kon de subdude er niet meer onder omdat hij te hoog kwam voor de TV. Alleen is de top plate van de stand iets te groot voor mijn center, wellicht laat ik dat nog eens aanpassen door een metaalbewerker of laat een nieuwe plaat maken.

Inmiddels staat de sub links naast de center en ligt de subdude er weer onder. Foto van de nieuwe PC kast en centerstand volgen nog.

Citaat van: high-q op juni  3, 2013, 12:25:54
Ik snap wat je bedoelt met geluidsproductie als ik de specs zo lees. Zo te zien zou je ook zo aan de slag kunnen met MPC-HC + MadVR en SVP.
Je videokaart is rap genoeg en een i5 kan je nog mooi overklokken. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet op jouw tv ;)
MPC-HC + MadVR en SVP zegt mij helemaal niks, zal er eens naar kijken :D Naam wel eens voorbij zien komen, maar verder kom ik niet. Maar ik begrijp dat het bepaalde videocodes zijn?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Bonjour monsieur Martijn :)

ff vraagke. Miss. kijk ik eroverheen, maar ik ben benieuwd welke versterker je gebruikt om je JL's aan te sturen.

Eddye

Citaat van: Raymond187 op juni  3, 2013, 14:49:59
Bonjour monsieur Martijn :)

ff vraagke. Miss. kijk ik eroverheen, maar ik ben benieuwd welke versterker je gebruikt om je JL's aan te sturen.
psssssssst, kijk ff in zijn signature.....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Raymond187

Sony PS3?

:D

naast de sub drivers staat alleen miniDSP dat is toch niet de versterker? I kdacht aan een xti2002 ofzo

Martijnst1990

#2580
Je zit qua merk wel goed ;) Het is een Crown XLS2000. Sig zou zo vol worden als die er ook nog bij moet :P

Audio rack met onderin de nieuwe PC kast, past echt nog maar nét, paar milimeter speling :D Gelukkig zitten de fans aan de zijkant die vrij is.


Edit: foto is nogal donker zie ik, maar gaat om het idee? :D


En de centerstand:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

#2581
Ziet er goed uit met die stand Martijn! (dacht al, waar blijven de foto's)  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raymond187

Stuurt de xls2000 beide subs aan?

Zijn toch gesloten kisten?

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op juni  3, 2013, 15:33:11
Ziet er goed uit met die stand Martijn! (dacht al, waar blijven de foto's)  :D
Thanks :) Ja, gister eerst weer eens uitgeslapen (ja, ik wel! :D) en daarna naar de bioscoop geweest, dus de dag was weer voorbij voor ik er erg in had ;)

Citaat van: Raymond187 op juni  3, 2013, 15:38:52
Stuurt de xls2000 beide subs aan?

Zijn toch gesloten kisten?
Stuurt inderdaad beide gesloten subs aan.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Zou denken dat de AMP te weinig vermogen heeft, omdat het gesloten kisten zijn.

Zal vast hard spelen :D

Blijft het op "hoog" volume nog gecontroleerd? vooral de 13W7?

Spelen je subs op 2 of 4 ohm?

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op juni  3, 2013, 15:53:48
Zou denken dat de AMP te weinig vermogen heeft, omdat het gesloten kisten zijn.

Zal vast hard spelen :D

Blijft het op "hoog" volume nog gecontroleerd? vooral de 13W7?

Spelen je subs op 2 of 4 ohm?
Subs spelen op 3 ohm :D Amp levert zo'n 850 watt bij 3 ohm, keer 2. Subs zijn 750 en 1000 watt RMS, dus gaat prima. Beide subs blijven erg gecontroleerd inderdaad (is overigens een 10W7 en 12W7). Alleen is het wel zo dat de gain van de amp erg laag is icm met een HT receiver. Dit zorgt ervoor dat hij erg ver open moet. Gaat voor mij net, maar als ik nog veel harder speel gaat de sub clippen. Dit zou te verhelpen zijn met een soort rca booster, maar voor mij dus niet nodig.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Duidelijk :)

Die JLs passen mooi in kleine gesloten kisten en behoorlijk vermogen. Dus wel zo fijn in de huiskamer.

Clippen zal alleen de 12w7 doen denk ik? Clipt hij ook als je alleen de12w7 gebrugged aansluit  ? Zou me namelijk verbazen. Ik ken alleen dat speakers gaan clippen bij te weinig vermogen op de speaker.

Had ik in de auto...ooit...long time ago. Nu zit er een kindewagen achterin ipv monoblokken :D

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op juni  3, 2013, 16:13:26
Duidelijk :)

Die JLs passen mooi in kleine gesloten kisten en behoorlijk vermogen. Dus wel zo fijn in de huiskamer.

Clippen zal alleen de 12w7 doen denk ik? Clipt hij ook als je alleen de12w7 gebrugged aansluit  ? Zou me namelijk verbazen. Ik ken alleen dat speakers gaan clippen bij te weinig vermogen op de speaker.

Had ik in de auto...ooit...long time ago. Nu zit er een kindewagen achterin ipv monoblokken :D
Ik heb alleen de 12W7 horen clippen inderdaad. Sinds de 10 erbij staat kan de 12 iets zachter en heeft hij niet meet geclipt. Het is ook niet zozeer de sub zelf, maar de gain van de MiniDSP, sub versterker of van de sub output van de receiver. Pas geleden heb ik eens getest met wat scene's van de HSDD die eerst clipte, maar dat hoor ik nu niet meer, op geen van beide. Heb hem ook echt wat harder gezet als waar ik anders op speel en dat ging prima ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Ik ben aan het rond kijken en lezen voor eventueel DIY met JLs. Dus ff info verzamelen :)

Vrij zeker vermogen "tekort" voor zulke zware drivers. Tekort dan als je op vol vermogen wilt spelen ;) lijkt mij niet, want dan hou je geen dakpan op je dak  :pompom:

Ik zat te kijken naar de xti 1002 of 2002. Ze zijn alleen best prijzig.

Waar heb jij je Crown staan? En heb je gewoon LS kabel van de crown naar de drivers vanaf een centrale plek?

high-q

Citaat van: Martijn90 op juni  3, 2013, 12:37:45
Afgelopen zaterdag heb ik de oude centerstand van Philip overgenomen zodat de subwoofer de center niet meer hoeft te dragen :D De center stond op de sub, maar daardoor kon de subdude er niet meer onder omdat hij te hoog kwam voor de TV. Alleen is de top plate van de stand iets te groot voor mijn center, wellicht laat ik dat nog eens aanpassen door een metaalbewerker of laat een nieuwe plaat maken.

Inmiddels staat de sub links naast de center en ligt de subdude er weer onder. Foto van de nieuwe PC kast en centerstand volgen nog.
MPC-HC + MadVR en SVP zegt mij helemaal niks, zal er eens naar kijken :D Naam wel eens voorbij zien komen, maar verder kom ik niet. Maar ik begrijp dat het bepaalde videocodes zijn?

Mooie foto updates, ziet er goed uit! :thumbs-up:

Kijk eens in het Geavanceerde HTPC topic, daarin staat beschreven wat het is en wat het doet:
Mediaplayer Classsic Home Cinema met madVR en SVP als post-processing
Gezien je over de middelen beschikt om ermee aan de slag te kunnen is het minstens het proberen waard ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Eddye

Citaat van: Raymond187 op juni  3, 2013, 14:57:58
Sony PS3?

:D

naast de sub drivers staat alleen miniDSP dat is toch niet de versterker? I kdacht aan een xti2002 ofzo
Ik zie JL staan, en ik denk automatisch 'je 'luidsprekers'. Verwarring van mijn kant....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

morca

Citaat van: Raymond187 op juni  3, 2013, 16:32:54
Ik ben aan het rond kijken en lezen voor eventueel DIY met JLs. Dus ff info verzamelen :)

Vrij zeker vermogen "tekort" voor zulke zware drivers. Tekort dan als je op vol vermogen wilt spelen ;) lijkt mij niet, want dan hou je geen dakpan op je dak  :pompom:

Ik zat te kijken naar de xti 1002 of 2002. Ze zijn alleen best prijzig.

Waar heb jij je Crown staan? En heb je gewoon LS kabel van de crown naar de drivers vanaf een centrale plek?
Nee hij heeft zat,maar had zo,n rca....... hoe noemde je het Martijn?
Eigenlijk moet ik die ook kopen,Martijn ze minidsp clipt,beetje jammer dat schijnt een kwaal te zijn.
Hier bij de 1124 geen last van of bij de Inuke.,en dan is er vermogen over  ;)
Met me Inuke stuur ik me 600 Watt Pt RMS JL,s net niet over het randje van........rook  ;D

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op juni  3, 2013, 16:32:54
Ik ben aan het rond kijken en lezen voor eventueel DIY met JLs. Dus ff info verzamelen :)

Vrij zeker vermogen "tekort" voor zulke zware drivers. Tekort dan als je op vol vermogen wilt spelen ;) lijkt mij niet, want dan hou je geen dakpan op je dak  :pompom:

Ik zat te kijken naar de xti 1002 of 2002. Ze zijn alleen best prijzig.

Waar heb jij je Crown staan? En heb je gewoon LS kabel van de crown naar de drivers vanaf een centrale plek?
Leuk dat je ermee bezig bent :)

Of het echt een tekort is betwijfel ik, maar zal meer met de gain te maken hebben, die is met een PA versterker heel anders.

Die XTI's zijn wel erg mooi ja, maar wel duur ook. Mijn versterker heb ik tweedehands kunnen kopen voor €249,- en die doet het prima :) Flavio heeft de laatste tijd ook steeds erg mooi spul te koop voor DIY subs.

Mijn Crown staat naast de bank onder een lack tafeltje, volledig uit het zicht gelukkig (zo mooi zijn ze niet). En de subs zijn vanaf daar inderdaad gewoon met speaker kabel aangesloten.

Citaat van: high-q op juni  3, 2013, 16:37:18
Mooie foto updates, ziet er goed uit! :thumbs-up:

Kijk eens in het Geavanceerde HTPC topic, daarin staat beschreven wat het is en wat het doet:
Mediaplayer Classsic Home Cinema met madVR en SVP als post-processing
Gezien je over de middelen beschikt om ermee aan de slag te kunnen is het minstens het proberen waard ;)
Thanks :)

Zal straks eens zoeken in dat topic, staat niet direct in de OP zag ik. Ben benieuwd!

Citaat van: morca op juni  3, 2013, 17:25:07
Nee hij heeft zat,maar had zo,n rca....... hoe noemde je het Martijn?
Eigenlijk moet ik die ook kopen,Martijn ze minidsp clipt,beetje jammer dat schijnt een kwaal te zijn.
Hier bij de 1124 geen last van of bij de Inuke.,en dan is er vermogen over  ;)
Met me Inuke stuur ik me 600 Watt Pt RMS JL,s net niet over het randje van........rook  ;D
Noemde het een RCA booster, maar of het zo heet geen idee :D Maar het boost het signaal wel, dus vandaar. Misschien dat ik zoiets in de toekomst nodig heb als de set naar een grotere ruimte gaat en dus harder moet kunnen. Maar dat zie ik tegen die tijd wel. Voor nu werkt dit meer dan voldoende ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Mooi dat mijn vorige centerstand een nieuw baasje en een mooi plaatsje heeft gekregen. Komt je sub veel beter tot zijn recht. Ik vind de grondplaat niet te groot overkomen, maar ja, komt misschien door de hoek ;)

Bedankt dat je mijn stand hebt overgenomen en veel plezier ermee!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Top die stand zo. En wat een mooie kastjes maken ze toch bij Silverstone!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik red het net Martijn door de inputgain vd Inuke op +10 te zetten dacht ik.
Sub vol op de SR,en de inuke op 5a6 met muziek,met film op 7 a 8  ;D   :headbanging:

Jij zou misschien baat bij zo,n kastje hebben idd.

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juni  3, 2013, 20:18:56
Mooi dat mijn vorige centerstand een nieuw baasje en een mooi plaatsje heeft gekregen. Komt je sub veel beter tot zijn recht. Ik vind de grondplaat niet te groot overkomen, maar ja, komt misschien door de hoek ;)

Bedankt dat je mijn stand hebt overgenomen en veel plezier ermee!
Thanks 8) Vind het zelf ook een stuk mooier staan en de sub kan weer op de subdude. Op de foto komt het inderdaad niet erg duidelijk over, maar de top plate is ongeveer 1 cm breder dan de center, dus aan beide kanten steekt hij minimaal uit. Maar het is wel iets waar ik snel aan wen denk ik.

En jij bedankt dat ik hem over mocht nemen :D

Citaat van: RalphH op juni  3, 2013, 20:29:38
Top die stand zo. En wat een mooie kastjes maken ze toch bij Silverstone!
Thanks! Vind het zelf ook hele mooie kasten ja en met veel ruimte. Kan 2 SSD en 5 HDD schijven kwijt.

Citaat van: morca op juni  3, 2013, 21:43:00
Ik red het net Martijn door de inputgain vd Inuke op +10 te zetten dacht ik.
Sub vol op de SR,en de inuke op 5a6 met muziek,met film op 7 a 8  ;D   :headbanging:

Jij zou misschien baat bij zo,n kastje hebben idd.
Dan moet jij inderdaad ook aardig de gain open draaien. Maar goed, zolang het maar werkt heb ik weinig reserve nodig. Ik kijk op een heel behoorlijk volume films en dat doet hij dus prima, alleen als ik echt een grotere ruimte moet vullen wordt het misschien lastig, maar dat is van latere zorg.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Citaat van: Martijn90 op juni  4, 2013, 01:30:31
Kan 2 SSD en 5 HDD schijven kwijt.

Daar heb ik een NAS voor. Zoveel schijven in de pc brengt weer warmte met zich mee (hihi, dat rijmt) die de kast uit moet. Daar zijn dan weer ventilatoren voor nodig en die maken weer lawaai. Nu 1ssd in de pc (hihi dat rijmt weer :P) en de storage staat in de meterkast te zoemen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: Martijn90 op juni  4, 2013, 01:30:31

Dan moet jij inderdaad ook aardig de gain open draaien. Maar goed, zolang het maar werkt heb ik weinig reserve nodig. Ik kijk op een heel behoorlijk volume films en dat doet hij dus prima, alleen als ik echt een grotere ruimte moet vullen wordt het misschien lastig, maar dat is van latere zorg.
Idd,maar dan gaat het wel goed hard,jammer dat die minidsp zou clipt......vreemd.
Ik hoorde er pas nog al iemand over,toch niet zo best om goed hard te draaien  :nopompom:

Raymond187

Mjahh wat is goed hard?

Ik heb dan een simpele sub en hoe hij nu is ingesteld (sinds paar dagen) ben ik er een stuk tevredener over :)

En mijn sub heeft nog geen eens helft van het vermogen wat Martijn aan geweld heeft staan of jij Morca. Als ik 3 x zoveel vermogen in deze huiskamer heb staan en zet ze half open qua volume  :wub: O0 :wub: dan lig je achter de bank denk ik hahaha.

ok mijn huiskamer is matig in grote 30M2 maar goed dan nog ....wat is hard spelen B)