The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op februari 24, 2013, 19:29:38
Mooi om te horen! :thumbs-up Vind jij 3D heel veel toevoegen? :) 3D vind ik een grappige toevoeging maar ik zou er niet speciaal een tv voor kopen zeg maar. Het was dat het 'gratis' bij m'n ST50 zat. Laatst in een koopbui wat 3D blu-rays gekocht maar ik vond het toch wel zonde om voor €150 10 films in het rek te hebben terwijl ik de toegevoegde waarde zeer beperkt vind. Dus weer verkocht en gewoon de 2D versie besteld. :P Een leermomentje zeg maar. Alleen 3D kopen als de 2D film even duur is. Zo heb ik in Engeland wel een paar leuke 3D films gekocht voor even veel of minder dan de 2D variant (Despicable Me, Hugo etc) ;)
Ik vind het net zoals jij, het is wel leuk op zijn tijd, maar zal er niet veel extra voor uitgeven. Maar aan de andere kant zou ik nu geen nieuwe TV kopen zonder 3D, want misschien ga ik het wel helemaal geweldig vinden :D

Voor mij zal het ook wel gelden dat ik alleen 3D koop als ze even duur zijn of echt maar een paar euro meer, maar als je de huidige prijzen ziet bij bijvoorbeeld de MM voor 3D films word je daar niet vrolijk van.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

Ik vraag me ook af of de hype om 3D nog iets gaat worden. Er zijn naar mijn mening maar een handje vol films waarbij het echt iets toevoegd (Despicable Me en Avatar bijvoorbeeld). Mijn tv ondersteunt geen 3D dus thuis kijk ik altijd 2D, maar ook in de bioscoop kijk ik liever naar de 2D versie van de film.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Ik heb hetzelfde als jou Ruben, kijk ook liever de 2D versie. Lees ook dat het per persoon verschilt of je de 3D techniek goed kunt hebben op de ogen. Ook zie ik niet veel diepte en krijg ik er al gauw hoofdpijn van. Heb Avatar 3D en Despicable me 3D. Ook nog Hugo, Titanic, Tintin, The Avengers en Up.

Ben het wel met Martijn eens dat je niet snel een tv zonder 3D zult kopen nu. Ze hebben het bijna allemaal wel. :D

Nog leuke ontwikkelingen Martijn? :)

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op februari 25, 2013, 19:50:41
Ik vraag me ook af of de hype om 3D nog iets gaat worden. Er zijn naar mijn mening maar een handje vol films waarbij het echt iets toevoegd (Despicable Me en Avatar bijvoorbeeld). Mijn tv ondersteunt geen 3D dus thuis kijk ik altijd 2D, maar ook in de bioscoop kijk ik liever naar de 2D versie van de film.
Denk er precies zo over. Van het weekend dus voor het eerst een 3D film gekeken omdat ik toch wel benieuwd was hoe me dat thuis zou bevallen, maar zie toch liever 2D en dan heb ik in de bioscoop nog meer zelfs. Heb het idee dat het 3D daar wat vermoeiender is, misschien door de grootte.

Citaat van: LuPo op februari 27, 2013, 11:00:20
Ik heb hetzelfde als jou Ruben, kijk ook liever de 2D versie. Lees ook dat het per persoon verschilt of je de 3D techniek goed kunt hebben op de ogen. Ook zie ik niet veel diepte en krijg ik er al gauw hoofdpijn van. Heb Avatar 3D en Despicable me 3D. Ook nog Hugo, Titanic, Tintin, The Avengers en Up.

Ben het wel met Martijn eens dat je niet snel een tv zonder 3D zult kopen nu. Ze hebben het bijna allemaal wel. :D

Nog leuke ontwikkelingen Martijn? :)
Nope, weinig ontwikkelingen :D Zou ook niet echt direct iets kunnen bedenken eigenlijk. Over een maand of 3 een andere TV, maar verder ben ik eigenlijk wel heel tevreden! Grootste upgrade zou een grotere ruimte zijn, maar op mezelf gaan zal nog wel even duren met het kamer aanbod in omgeving Utrecht :(
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

Citaat van: Martijn90 op februari 27, 2013, 16:50:58
Denk er precies zo over. Van het weekend dus voor het eerst een 3D film gekeken omdat ik toch wel benieuwd was hoe me dat thuis zou bevallen, maar zie toch liever 2D en dan heb ik in de bioscoop nog meer zelfs. Heb het idee dat het 3D daar wat vermoeiender is, misschien door de grootte.

Het enige 3D dat ik heb gezien dat wel beviel was op de open dag bij Cinemike in Duitsland. Daarbij kwamen dingen uit de film echt heel ver van het scherm af de kamer in. Maar daar hing ook een hele mooie projector. Maar zelfs bij Avatar zag je dat bij stukjes actie in de film het geheel nog niet helemaal soepel liep. Of zoiets in de toekomst misschien verholpen kan worden met 48p, ik weet het niet. Ik dacht dat de Hobbit helemaal of gedeeltelijk in dat formaat is geschoten, maar de meningen lopen er nogal over uiteen. Ik heb die film zelf nog niet gezien...
Citaat van: LuPo op februari 27, 2013, 11:00:20
Ik heb hetzelfde als jou Ruben, kijk ook liever de 2D versie. Lees ook dat het per persoon verschilt of je de 3D techniek goed kunt hebben op de ogen. Ook zie ik niet veel diepte en krijg ik er al gauw hoofdpijn van. Heb Avatar 3D en Despicable me 3D. Ook nog Hugo, Titanic, Tintin, The Avengers en Up.


Met het 3d beeld an sich heb ik zelf niet geen probleem, ik krijg er geen hoofdpijn oid. Alleen als je na een film de bril af zet moet je wel even wennen aan het normale beeld...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

larzie

Ik krijg er ook last van als ik 3D film ga kijken. Zal wel persoonsafhankelijk zijn.
Wat ook storend is als het buiten licht is en je ziet het licht van buiten in je ooghoeken. Je kan volgens mij sowieso in het donker 3D gaan kijken.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Lekker aan het genieten van je set Martijn? :D Ik zag dat je flink bezig bent met GoT S2. Had je die al (gedownload) gekeken? Ik wel..

Binnenkort ga ik denk ik S1 opnieuw kijken op BD. Ik heb S1 en 2 namelijk gekeken toen ik geen tv had. Op de laptop dus. :P

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op februari 28, 2013, 13:36:02
Het enige 3D dat ik heb gezien dat wel beviel was op de open dag bij Cinemike in Duitsland. Daarbij kwamen dingen uit de film echt heel ver van het scherm af de kamer in. Maar daar hing ook een hele mooie projector. Maar zelfs bij Avatar zag je dat bij stukjes actie in de film het geheel nog niet helemaal soepel liep. Of zoiets in de toekomst misschien verholpen kan worden met 48p, ik weet het niet. Ik dacht dat de Hobbit helemaal of gedeeltelijk in dat formaat is geschoten, maar de meningen lopen er nogal over uiteen. Ik heb die film zelf nog niet gezien...
Ik ben tot nu toe ook nog geen film tegen gekomen die ik in 3D echt mooier vond dan in 2D. Maar merk wel dat ik er wat meer aan begin te wennen. Eerst vond ik het echt helemaal niks en ging ik liever niet naar de bios als de film alleen in 3D draaide, maar dat maakt me tegenwoordig een stuk minder uit. Maar als de keuze er is kies ik wel nog steeds voor 2D. Ook het dragen van zo'n brilletje (over mijn normale bril) vind ik ook niet echt prettig.

Avatar heb ik nog steeds niet in 3D gezien, ben daar wel benieuwd naar. The Hobbit heb ik helaas niet gezien, dus kan niet zeggen hoe dat 48p is, maar daar zijn inderdaad de meningen nogal over verdeeld.

Citaat van: RubenV. op februari 28, 2013, 13:36:02
Met het 3d beeld an sich heb ik zelf niet geen probleem, ik krijg er geen hoofdpijn oid. Alleen als je na een film de bril af zet moet je wel even wennen aan het normale beeld...
Aan het begin had ik er wel last van, vooral met Transformers 3 in IMAX 3D was echt geen pretje. Heel veel actie en bewegende beelden die zelfs in 2D vermoeiend kunnen zijn. Daar kreeg ik wel echt hoofdpijn van. Maar ik merk wel dat ik zoals gezegd wel steeds beter tegen het 3D beeld kan.

Citaat van: larzie op maart  3, 2013, 21:45:23
Ik krijg er ook last van als ik 3D film ga kijken. Zal wel persoonsafhankelijk zijn.
Wat ook storend is als het buiten licht is en je ziet het licht van buiten in je ooghoeken. Je kan volgens mij sowieso in het donker 3D gaan kijken.
Zal inderdaad erg persoonsgebonden zijn. Wat je zegt klopt inderdaad, als je 3D kijkt moet het wel echt donker zijn, iets strooilicht is al vervelend.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 10, 2013, 11:59:17
Lekker aan het genieten van je set Martijn? :D Ik zag dat je flink bezig bent met GoT S2. Had je die al (gedownload) gekeken? Ik wel..

Binnenkort ga ik denk ik S1 opnieuw kijken op BD. Ik heb S1 en 2 namelijk gekeken toen ik geen tv had. Op de laptop dus. :P
Genieten gaat zeker heel goed! :D Ben momenteel inderdaad aardig druk met GoT S2, had hem expres nog niet eerder gekeken, wilde hem gelijk origineel op de hoogste kwaliteit zien. Heb ook deel 1 nooit als download gezien, die heb ik toen der tijd ook gewoon gekocht. Dus als S2 afgelopen is moet ik weer een aardig poosje geduld hebben :D

Ik was in eerste instantie ook van plan om eerst S1 nog te kijken en daar achteraan gelijk S2, maar kon me van de week niet inhouden om toch maar gelijk met S2 te beginnen, gelukkig is alles nog gewoon goed te volgen.

Maar nu eerst Rise of the Guardians opzetten, ben ik wel benieuwd naar, lees er goede dingen over zowel qua verhaal als beeld/geluid. Waarschijnlijk later vandaag/vanavond weer verder met GoT :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

Citaat van: Martijn90 op maart 12, 2013, 10:27:28
Even op deze manier wat extra aandacht voor onderstaand topic :D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131846.0

Ik heb je even van wat advies voorzien  :D Mocht je nog meer willen weten, of hulp nodig hebben met bouwen dan hoor ik het wel.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op maart 12, 2013, 13:08:58
Ik heb je even van wat advies voorzien  :D Mocht je nog meer willen weten, of hulp nodig hebben met bouwen dan hoor ik het wel.
Geweldige post! Zal er later uitgebreid op reageren, hier heb ik in ieder geval heel veel aan, thanks 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Het computer verhaal staat even on hold. Omdat het bestaan van Panasonic plasma nog wat onzeker is heb ik besloten om toch eerst voor een nieuwe tv te gaan. Die moest er toch komen en als ik wacht op de nieuwe lijn (ervan uitgaande dat die inderdaad gewoon komt) dan kost een TV mij een stuk meer. Ik kies daarom liever voor een hoger, maar ouder model dan een lager, nieuwer model. Ik denk namelijk dat een ouder/hoger model toch beter is.

Aangezien dit een aankoop word waar ik echt jaren mee wil/moet doen heb ik aardig zitten twijfelen welke plasma te kopen. Toch een ST50 wegens budget, of kijken voor een GT50 of dan zelfs VT50. Mezelf een beetje kennende, zal ik toch eerder voor een hoger model gaan omdat het toch een aankoop is waar je heel lang mee doet. Ben daarom op onderzoek uit gegaan en kwam er al snel achter dat de VT50 toch behoorlijk moeilijk leverbaar schijnt te zijn. De winkels hebben nog een relatief kleine voorraad en hij zou niet meer te bestellen zijn bij de leverancier. Daarom vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en een VT50 besteld...  ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 21, 2013, 23:32:38
Het computer verhaal staat even on hold. Omdat het bestaan van Panasonic plasma nog wat onzeker is heb ik besloten om toch eerst voor een nieuwe tv te gaan. Die moest er toch komen en als ik wacht op de nieuwe lijn (ervan uitgaande dat die inderdaad gewoon komt) dan kost een TV mij een stuk meer. Ik kies daarom liever voor een hoger, maar ouder model dan een lager, nieuwer model. Ik denk namelijk dat een ouder/hoger model toch beter is.

Aangezien dit een aankoop word waar ik echt jaren mee wil/moet doen heb ik aardig zitten twijfelen welke plasma te kopen. Toch een ST50 wegens budget, of kijken voor een GT50 of dan zelfs VT50. Mezelf een beetje kennende, zal ik toch eerder voor een hoger model gaan omdat het toch een aankoop is waar je heel lang mee doet. Ben daarom op onderzoek uit gegaan en kwam er al snel achter dat de VT50 toch behoorlijk moeilijk leverbaar schijnt te zijn. De winkels hebben nog een relatief kleine voorraad en hij zou niet meer te bestellen zijn bij de leverancier. Daarom vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en een VT50 besteld...  ::)

Wauw Martijn! Goed bezig zeg. Als je iets doet dan moet je het goed doen is je motto. Eerst al de SR9600, toen de JL zelfbouw subs en nu deze mega aankoop. Je bent wel lekker bezig zeg! :D

Van harte gefeliciteerd met deze aankoop. :pompom: Welke maat heb je genomen?

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 21, 2013, 23:35:19
Wauw Martijn! Goed bezig zeg. Als je iets doet dan moet je het goed doen is je motto. Eerst al de SR9600, toen de JL zelfbouw subs en nu deze mega aankoop. Je bent wel lekker bezig zeg! :D

Van harte gefeliciteerd met deze aankoop. :pompom: Welke maat heb je genomen?
Tja, als je het zo op een rijtje zet... :P Maar goed, gelukkig word ernaast ook nog netjes gespaard elke maand :D

Bedankt en het is de 55" geworden ::) Past hier nog nét en als je dan toch een nieuwe tv koopt, dan moet die natuurlijk wel een maatje groter zijn als ik nu gewend ben hé 8) :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 21, 2013, 23:41:08
Tja, als je het zo op een rijtje zet... :P Maar goed, gelukkig word ernaast ook nog netjes gespaard elke maand :D

Bedankt en het is de 55" geworden ::) Past hier nog nét en als je dan toch een nieuwe tv koopt, dan moet die natuurlijk wel een maatje groter zijn als ik nu gewend ben hé 8) :D

Dat is twee maatjes groter meneer. :D NIICEEEEEE

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 21, 2013, 23:58:14
Dat is twee maatjes groter meneer. :D NIICEEEEEE
Ik heb nu een 50ST30 hangen, dus 1 maat groter dan dat :P Maar inderdaad wel 2 maten groter dan mijn eigen 42S20, maar die ben ik allang vergeten joh :P Thanks :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 21, 2013, 23:59:01
Ik heb nu een 50ST30 hangen, dus 1 maat groter dan dat :P Maar inderdaad wel 2 maten groter dan mijn eigen 42S20, maar die ben ik allang vergeten joh :P Thanks :D

Ja zeg, we gaan toch niet met een ander z'n TV vergelijken! :P Ik had het uiteraard over die kleine 42S20 van je. :devil: :D

Ik zeg, Martijn komt de komende tijd niet meer van z'n kamer. En om nog maar even tommmiee te quoten: we willen wel fotooooo'sssss :D

Ik ga naar bed. Het wordt hier te jolig. :P

VTEC_genieter

Wow Martijn!  :clapping:
Ik ben nu al benieuwd naar een foto van de 55 inch TV als ie in je kamer is  :D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 22, 2013, 00:01:15
Ja zeg, we gaan toch niet met een ander z'n TV vergelijken! :P Ik had het uiteraard over die kleine 42S20 van je. :devil: :D

Ik zeg, Martijn komt de komende tijd niet meer van z'n kamer. En om nog maar even tommmiee te quoten: we willen wel fotooooo'sssss :D

Ik ga naar bed. Het wordt hier te jolig. :P
Mwa, dat wel wel meevallen, moet toch nog werken en sporten... :P

Ik pronk graag met andermans spullen.. :D Die foto's zullen vast wel komen hoor, maar eerst moet die tv hier maar eens zijn en iemand vinden die tijd heeft om hem met mij te hangen, want dat word wat lastig met een 55"  van 32 kilo ben ik bang :D Het naar boven tillen word al een heel werkje met zo'n doos ;)

Citaat van: VTEC_genieter op maart 22, 2013, 00:03:23
Wow Martijn!  :clapping:
Ik ben nu al benieuwd naar een foto van de 55 inch TV als ie in je kamer is  :D
Ik ook :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 22, 2013, 00:05:37
Mwa, dat wel wel meevallen, moet toch nog werken en sporten... :P

Ik pronk graag met andermans spullen.. :D Die foto's zullen vast wel komen hoor, maar eerst moet die tv hier maar eens zijn en iemand vinden die tijd heeft om hem met mij te hangen, want dat word wat lastig met een 55"  van 32 kilo ben ik bang :D Het naar boven tillen word al een heel werkje met zo'n doos ;)
Ik ook :D

Ik wil wel helpen hoor! Gelijk een leuke M&G..

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 22, 2013, 07:23:47
Ik wil wel helpen hoor! Gelijk een leuke M&G..
Is maar een klein stukje reizen vanuit Groningen, dus waarom niet :D

Citaat van: Xander32 op maart 22, 2013, 07:51:06
Wow, mooi scherm een VT5550!
Thanks :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Citaat van: Martijn90 op maart 22, 2013, 07:56:03
Is maar een klein stukje reizen vanuit Groningen, dus waarom niet :D
Thanks :D
... Duh ... ;D

55 VT50 ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frankp