The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

#1975
Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 10:06:14
He, de Lost Collection heb ik ook gekocht. :P
Is natuurlijk zonde om hem voor die prijs te laten staan :D Ken de serie niet moet ik zeggen, maar schijnt goed te zijn en het verhaal spreekt mij ook aan :)

Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 10:06:14
Ze bevallen goed. Ik gebruik ze sowieso veel voor films en alleen een beetje muziek op de radio/apple tv dus dat is niet heel bijzonder. Ik luister geen hele avonden naar cd's. Misschien komt dat later nog eens. ;)
De Klipsch waren toch wel vrij schel. Ik heb net voordat ik de BA's kreeg een aantal keer goed geluisterd naar Another Day in Paradise van Phil Collins om goed te kunnen vergelijken. De Klipsch lieten de hoge tik in het nummer heel scherp horen en eigenlijk was dat op hogere luistervolumes onaangenaam. De BA's hebben dat niet en zijn op hoog volume gewoon prettig om naar te luisteren. Dus ik ben erg tevreden met de upgrade! Ook andere nummers geluisterd hoor maar even dit specifieke nummer heel goed onder de loep genomen zodat je een directe vergelijk hebt.
Goed om te horen dat ze je zo goed bevallen :) Die "tik" in dat nummer kan inderdaad best schel worden op hoger volume met bepaalde speakers/receivers. Ik had dat ook wel met mijn Pioneer bij bepaalde nummers/geluiden.

Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 10:06:14
Er komt dinsdag ook een nieuw tv-meubel en die is een stuk breder (120cm vs 162cm) waardoor de speakers niet op stands kunnen staan. Ze moeten dus op het nieuwe kastje. Ik ben daarom even aan het kijken naar dempers zodat de trillingen niet doorgegeven worden. Er werd mij op deze gewezen maar ik kreeg ook deze van ebay als optie aangereikt. Ik weet dus niet zo goed welke ik moet kopen. Ik zit eraan te denken om twee setjes van ebay te bestellen en dan heb ik gelijk ook 4 van die dempers voor onder de 4 poten van de subwoofer. Of kan ik beter een Aurelex Subdude voor €57 incl. kopen?
Leuk een nieuw meubel :) Die dempers lijken mij inderdaad een mooie toevoeging onder je speakers en staat ook nog eens leuk vind ik persoonlijk. Toen mijn center op mijn vorige meubel stond voelde ik ook aardige trillingen in het meubel. Kwam ook vooral door het meubel, want de Lack serie van Ikea is niet echt heel stevig/dik natuurlijk.

Voor je sub kan je denk ik beter voor een Subdude kijken, voegt toch meer toe dan dempers vermoed ik.


Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 10:06:14
Voor wat betreft de sub, verhouding film/muziek is 70/30. Maar als muziek aanstaat is het als achtergrond en niet voor intensieve luistersessies. Ik denk dus dat ik een sub moet zoeken die primair geschikt is voor HT. Die xxls400 lijkt me wel wat inderdaad! Qua maat is dat ook wel ongeveer wat ik zoek (40x40x45)
Sowieso is de BK erg geschikt voor HT, maar ook voor muziek, door de mogelijkheid om hem zowel high als low level aan te sluiten. Ik heb de BK maar 1 keer gehoord en dat vond ik erg goed klinken. Maar ik ga vooral af op de meningen van andere als het om een budget van €500,- gaat, dan word de BK namelijk wel erg veel genoemd :D

Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 10:06:14
Als je toch vrij hebt kun je ook mooi even je showcase en deze thread bijwerken. :D Je nieuwe sub is nog niet verwerkt! Wat voor eentje is het eigenlijk? Een zelfbouw ofzo?
Showcase moet inderdaad nog een keer gebeuren, deze thread is wel up to date hoor ;) In de start pagina staat een lijstje met mijn spullen en daar staat de nieuwe sub bij. Het is in ieder geval een JL Audio 12W7 zelfbouw subwoofer op een Crown XLS2000 versterker. Is een 12" 1000 watt RMS subwoofer.

Even gauw een plaatje van een paar pagina's terug:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november 18, 2012, 10:11:33
Ook alvast een leuke sub test voor je: The Dark Knight Rises.
Heb gisteren een 40GB untouched BD-rip van usenet geplukt en de eerste 10 minuten gekeken:

Absurd veel laag! :o

Ik hoop dat het aan de versie ligt, want dit was eigenlijk too much en dat zeg ik niet snel.
Is dat die scene in het vliegtuig? Dat kan ik me van de bios nog wel herinneren in ieder geval. Ik ben heel benieuwd naar de film op BD. Ik hou zelf ook wel van veel laag, maar als het té is kan dat inderdaad erg storend zijn.

Citaat van: morca op november 18, 2012, 10:57:40
lekker weekje vrij Martijn om het monster af te maken  :thumbs-up:

M&G was trouwens leuk gisteren,als je een datum weet als je zin hebt PM me dan even.
Ejorne wil ook graag komen,kan ik dat even kortsluiten met hem of hij kan.
Gezellig  :D
Heb er ook wel zin in om hem af te maken nu. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden ::)

Leuk dat de M&G geslaagd was! Qua datum ben ik eigenlijk heel makkelijk, ik heb niet standaard wat te doen in het weekend, dus kan al gauw tijd vrijmaken dan. Lijkt me in ieder geval wel heel leuk om eens bij jou te kijken, want dat is al een hele poos de bedoeling en als dat met een M&G zou kunnen is dat natuurlijk alleen maar leuker 8) Houden we zeker nog even contact over!

Citaat van: Etiennevh op november 18, 2012, 11:06:00
En Tron is ook een leuke tester, maar die heb je zelf al dacht ik ;)

Ga je hem ook nog pianolakken ofzo? :) Ben benieuwd naar het eindresultaat! :)
Tron is zeker een hele leuke en heb ik hier inderdaad al :)

Pianolak is niet de bedoeling, heb verder namelijk niks in pianolak en vind het ook wat te opvallend en volgens mij best moeilijk om goed te krijgen, zeker als beginner :D

Denk dat het gewoon goed schuren word om vooral de randen glad te krijgen en iets af te ronden, dan de kopse kanten van het MDF goed bewerken (weet nog niet goed met wat) om dat goed weg te krijgen. Zou natuurlijk zonde zijn als de kopse kanten er weer doorheen komen. Vervolgens de schroefgaten dicht plamuren, paar lagen grondverf en dan matzwart rollen denk ik.

Ben zelf ook heel erg benieuwd naar het eindresultaat :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op november 18, 2012, 11:26:51
[...]
Goed om te horen dat ze je zo goed bevallen :) Die "tik" in dat nummer kan inderdaad best schel worden op hoger volume met bepaalde speakers/receivers. Ik had dat ook wel met mijn Pioneer bij bepaalde nummers/geluiden.

Ik had het inderdaad ook bij andere nummers. Eigenlijk bij alles was het wel schel als hij hard stond. Maar dat is vaak ook de 'kritiek' op Klipsch. Nu ik deze BA's heb kan ik me daar wel in vinden. Dit klinkt wat muzikaler en ik word niet luistermoe! :D

CitaatLeuk een nieuw meubel :) Die dempers lijken mij inderdaad een mooie toevoeging onder je speakers en staat ook nog eens leuk vind ik persoonlijk. Toen mijn center op mijn vorige meubel stond voelde ik ook aardige trillingen in het meubel. Kwam ook vooral door het meubel, want de Lack serie van Ikea is niet echt heel stevig/dik natuurlijk.

Ja, het is dit meubel geworden:



De center komt in het bovenvak (kan ik als het goed is in hoogte aanpassen) en onderin een mooi rijtje met BD series. Rechts komt de PS3 en in het linkervak de SR5005.

CitaatVoor je sub kan je denk ik beter voor een Subdude kijken, voegt toch meer toe dan dempers vermoed ik.

Is die subdude ook aan te raden als je een bass reflex subwoofer hebt? Of moet die juist op de grond staan om goed tot z'n recht te komen? Dat las ik namelijk ook ergens hier op htforum.

CitaatShowcase moet inderdaad nog een keer gebeuren, deze thread is wel up to date hoor ;) In de start pagina staat een lijstje met mijn spullen en daar staat de nieuwe sub bij. Het is in ieder geval een JL Audio 12W7 zelfbouw subwoofer op een Crown XLS2000 versterker. Is een 12" 1000 watt RMS subwoofer.
[/quote]

Ah, dan heb ik verkeerd gekeken in je TS. Maar wat een beest zeg! :clapping: Die speelt vast en zeker wel lekker? Is zoiets duur (mag via pm)?

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 12:10:18
Ik had het inderdaad ook bij andere nummers. Eigenlijk bij alles was het wel schel als hij hard stond. Maar dat is vaak ook de 'kritiek' op Klipsch. Nu ik deze BA's heb kan ik me daar wel in vinden. Dit klinkt wat muzikaler en ik word niet luistermoe! :D
Niet luistermoe worden is wel heel erg fijn :) Ik heb zelf nog nooit Klipsch gehoord, maar inderdaad wel veel gelezen dat het behoorlijk "in your face" kan zijn en daar moet je inderdaad van houden. Maar goed dat de BA's zo goed bevallen en dat voor dat geld!

Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 12:10:18
Ja, het is dit meubel geworden:



De center komt in het bovenvak (kan ik als het goed is in hoogte aanpassen) en onderin een mooi rijtje met BD series. Rechts komt de PS3 en in het linkervak de SR5005.
Erg mooi meubel :)


Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 12:10:18
Is die subdude ook aan te raden als je een bass reflex subwoofer hebt? Of moet die juist op de grond staan om goed tot z'n recht te komen? Dat las ik namelijk ook ergens hier op htforum.
Naar mijn weten is een Subdude voor elke sub een aanrader, gaat de trillingen tegen die zowel bij gesloten en bassreflex subwoofer ontstaan.


Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 12:10:18
Ah, dan heb ik verkeerd gekeken in je TS. Maar wat een beest zeg! :clapping: Die speelt vast en zeker wel lekker? Is zoiets duur (mag via pm)?
Speelt zeker erg lekker, mits goed afgesteld. Zonder DSP klonk hij namelijk niet erg best in mijn kamer, maar na wat aanpassingen (te danken aan Tim en Morca :D) klinkt hij erg goed ja. Gaat ook zeer diep en dus ook voelbaar laag :D

Zelfbouw hoeft niet duur te zijn, maar deze was wel redelijk aan de prijs vond ik. Subwoofer, versterker, hout, DSP en Subdude bij elkaar zit ik aan de €1000,-.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Dat is inderdaad niet heel goedkoop voor de sub. Maar als je die had gekocht van een subwoofermerk was je waarschijnlijk wel twee rooitjes lichter geweest. :bigsmile:

Ik ga eerst maar eens een Subdude bestellen en dan lekker genieten van m'n set. De subwoofer upgraden stel ik nog wel even uit. Ik moet mezelf een beetje kunnen beheersen want meestal als ik iets in mijn hoofd heb/krijg dan moet het gelijk. Dat is een slechte en vooral dure eigenschap. :D

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op november 18, 2012, 12:19:59
Kopse kanten kun je met poly hars behandelen
Thanks, dat ga ik onthouden :) Zal tegen die tijd eens wat informatie inwinnen hoe ik alles het beste kan doen, zodat ik in die week gelijk aan de slag kan en alles goed kan doen. Dan hoef ik ook niet zo lang zonder sub te zitten :P

Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 12:28:08
Dat is inderdaad niet heel goedkoop voor de sub. Maar als je die had gekocht van een subwoofermerk was je waarschijnlijk wel twee rooitjes lichter geweest. :bigsmile:

Ik ga eerst maar eens een Subdude bestellen en dan lekker genieten van m'n set. De subwoofer upgraden stel ik nog wel even uit. Ik moet mezelf een beetje kunnen beheersen want meestal als ik iets in mijn hoofd heb/krijg dan moet het gelijk. Dat is een slechte en vooral dure eigenschap. :D
Van een echt merk had die inderdaad een heel stuk duurder geweest, maar dan is de afwerking ook wel een stuk mooier natuurlijk. Maar ik vond het sowieso leuk om te proberen en ben inderdaad ook nog goedkoper uit. Voordeel ook aan deze versterker is dat er nu maar 1 kanaal word gebruikt en er dus altijd nog een sub bij kan :D

Subdude kopen en genieten lijkt me een strak plan. Wat je zegt is voor mij ook heel herkenbaar, iets bedenken en het ook gelijk willen hebben. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het nu een heerlijk idee is dat ik nu voorlopig echt klaar ben, alles is voor mij op hoog niveau nu :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 12:28:08
Dat is inderdaad niet heel goedkoop voor de sub. Maar als je die had gekocht van een subwoofermerk was je waarschijnlijk wel twee rooitjes lichter geweest. :bigsmile:

Ik ga eerst maar eens een Subdude bestellen en dan lekker genieten van m'n set. De subwoofer upgraden stel ik nog wel even uit. Ik moet mezelf een beetje kunnen beheersen want meestal als ik iets in mijn hoofd heb/krijg dan moet het gelijk. Dat is een slechte en vooral dure eigenschap. :D
Het is een DIY variant van de org F112 van JL en die kost 3600 of 3800 euro nieuw.
Dus die 1000 euro valt iets mee ...

En idd als je hem er neerzet moet je inregelen,was bij mij ook bagger eerst.
Maar daar hebben ze dsp voor uitgevonden  :)

high-q

Citaat van: Martijn90 op november 18, 2012, 11:34:15
Is dat die scene in het vliegtuig? Dat kan ik me van de bios nog wel herinneren in ieder geval. Ik ben heel benieuwd naar de film op BD. Ik hou zelf ook wel van veel laag, maar als het té is kan dat inderdaad erg storend zijn.
Heb er ook wel zin in om hem af te maken nu. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden ::)

Dat is inderdaad de scene met het vliegtuig. Echt heftig veel laag als je het mij vraagt. Zit me wel af te vragen wat een andere rip gaat doen. Ik had de DTS HD MA track geselecteerd, lijkt me toch wel dat dit deze het best moet zijn.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november 18, 2012, 17:03:05
Dat is inderdaad de scene met het vliegtuig. Echt heftig veel laag als je het mij vraagt. Zit me wel af te vragen wat een andere rip gaat doen. Ik had de DTS HD MA track geselecteerd, lijkt me toch wel dat dit deze het best moet zijn.
Nog even hier op terug komend. Ik ga de BD morgen halen en zal hem waarschijnlijk donderdag kijken. Zal hier nog even melden wat ik van het laag vind :) Ben in ieder geval benieuwd.

Morgen ook starten met het afwerken van de sub 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


HTip

Citaat van: Martijn90 op november 27, 2012, 15:04:45
Nog even hier op terug komend. Ik ga de BD morgen halen en zal hem waarschijnlijk donderdag kijken. Zal hier nog even melden wat ik van het laag vind :) Ben in ieder geval benieuwd.
Veel plezier... :popcorn:

Citaat
Morgen ook starten met het afwerken van de sub 8)
... en veel succes!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: morca op november 27, 2012, 17:43:59
Ik ga misschien morgen kijken  :)
En? :D

Citaat van: HTip op november 28, 2012, 15:24:37
Veel plezier... :popcorn:
Thanks, dat is helemaal gelukt 8)
Citaat van: HTip op november 28, 2012, 15:24:37
... en veel succes!
En ook dat is redelijk gelukt, schuren duurde alleen een heel stuk langer dan gedacht, dus ga morgen verder met plamuren en vervolgens gronden/lakken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#1988
Vandaag heb ik The Dark Knight Rises gekeken en ik snap wat je bedoeld met de hoeveelheid laag High-Q. Het begin was inderdaad erg overheersend dus voordat ik verder ging ben ik maar eens gaan kijken hoe hard mijn sub stond vergeleken met de rest. Deze bleek een dB of 5 harder te staan, dus op 80. Met mijn oude sub had ik hem altijd op 80-82 staan, maar dat is met deze echt niet nodig. Heb hem gelijk gezet aan de rest (75) en dat beviel een stuk beter.

Uiteraard zat er nog ontzettend veel laag in de begin scene (en de rest van de film), maar voor mijn gevoel overheerste het niet meer. Sterker nog, vond het laag echt prachtig in de film, evenals het hele geluidsbeeld eigenlijk. De rake klappen van Bane waren ook echt voelbaar door de mooie "oomph" van de sub. Ik was vandaag alleen thuis en ook de buren waren er niet, dus heb hem echt open kunnen draaien en ik waande mij even helemaal terug in de IMAX zaal van Pathé Arena :D Grootste deel van de film heb ik met een flinke grijns op mijn gezicht gezeten ;D

Laatste tijd is het sowieso echt genieten van de set, voor mijn gevoel is alles mooi in balans nu, heerlijk. Als ik een mooi stukje muziek op heb staan of een film met prachtig geluid heb ik wel eens de neiging om opzij te kijken naar mij audio rack met de gedachte: zo.. heb in inmiddels toch een mooie set neer gezet! :D

Gister avond had ik weinig zin in een film, serie of game dus heb ik in de tussentijd maar even Sting Live in Berlin opgezet om even een aantal nummers te luisteren/kijken. Maar tot mijn verbazing zag ik 2 uur later de aftiteling, lekker hoe een concert BD zo blijft boeien dat je niet eens doorhebt dat je het hele concert kijkt :)

En terwijl ik dit zit te typen staat de CD van Ben Howard op, genieten...  :music: :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

#1989
Mooie review Martijn,nou heb ik echt zin om te gaan kijken/luisteren. Klinkt goed  :D

Mooi dat de sub zo goed bevalt,wat een power in het laag he  ;) je hebt een superaankoop gedaan.
12 inch en dan al zo aanwezig  :thumbs-up:

high-q

Citaat van: Martijn90 op november 29, 2012, 23:48:36
Vandaag heb ik The Dark Knight Rises gekeken en ik snap wat je bedoeld met de hoeveelheid laag High-Q. Het begin was inderdaad erg overheersend dus voordat ik verder ging ben ik maar eens gaan kijken hoe hard mijn sub stond vergeleken met de rest. Deze bleek een dB of 5 harder te staan, dus op 80. Met mijn oude sub had ik hem altijd op 80-82 staan, maar dat is met deze echt niet nodig. Heb hem gelijk gezet aan de rest (75) en dat beviel een stuk beter.

Uiteraard zat er nog ontzettend veel laag in de begin scene (en de rest van de film), maar voor mijn gevoel overheerste het niet meer. Sterker nog, vond het laag echt prachtig in de film, evenals het hele geluidsbeeld eigenlijk. De rake klappen van Bane waren ook echt voelbaar door de mooie "oomph" van de sub. Ik was vandaag alleen thuis en ook de buren waren er niet, dus heb hem echt open kunnen draaien en ik waande mij even helemaal terug in de IMAX zaal van Pathé Arena :D Grootste deel van de film heb ik met een flinke grijns op mijn gezicht gezeten ;D

Mooi stukje! Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan de eerste scene, dus waarschijnlijk zal de rest van het laag in de film me ook wel bevallen als ik de sub iets beter af stem op de rest. Had de film voor afgelopen week in de planning staan, maar dat ging helaas niet door. Gister nog met iemand over gehad dat we Bane toch eigenlijk best wel een prachtig figuur vinden, voornamelijk hoe hij praat en dan inderdaad in één bepaalde scene rake voelbare klappen uit deelt!

The storm is comming  :ph34r:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

knubbe

Leuk om te lezen Martijn !

Ben stiekem best jaloers op je set, in ieder geval op je balans ! Dat is iets wat bij mij nog duidelijk ontbreekt. Je hebt ook echt een set zoals ik hem zelf ook zou kunnen neerzetten :) Leuk om te zien.

Batman is ook gewoon een heerlijke film :) Heb gisteren ook het laatste deel gekregen, zo'n film kan je blijven kijken imo :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Etiennevh

Leuk om te lezen Martijn! Het wordt tijd voor een M&G haha! (als je buren niet thuis zijn ;) )

Leuk hoe je het omschrijft, dat je zo kunt genieten van de Hobby. Ik ervaar diezelfde momenten, al ben ik nog niet klaar, haha. In ieder geval heel veel plezier van je prachtige set en ruimte :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Bedankt allen voor de leuke woorden! :)  :blush:

Citaat van: morca op november 30, 2012, 01:12:33
Mooie review Martijn,nou heb ik echt zin om te gaan kijken/luisteren. Klinkt goed  :D

Mooi dat de sub zo goed bevalt,wat een power in het laag he  ;) je hebt een superaankoop gedaan.
12 inch en dan al zo aanwezig  :thumbs-up:
Thanks, zou hem maar gauw gaan kijken als ik jou was :D En inderdaad, ben zelf ook echt enorm tevreden over de JL, enorme verbetering! :)

Citaat van: high-q op november 30, 2012, 08:35:24
Mooi stukje! Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan de eerste scene, dus waarschijnlijk zal de rest van het laag in de film me ook wel bevallen als ik de sub iets beter af stem op de rest. Had de film voor afgelopen week in de planning staan, maar dat ging helaas niet door. Gister nog met iemand over gehad dat we Bane toch eigenlijk best wel een prachtig figuur vinden, voornamelijk hoe hij praat en dan inderdaad in één bepaalde scene rake voelbare klappen uit deelt!

The storm is comming  :ph34r:
Voor jou geld dan hetzelfde, ook maar snel kijken :D Ik vind Bane ook echt fantastisch, heerlijk die stem en inderdaad ook de manier van praten (denken sommige anders over). Alleen al de intro in het vliegtuig, kippenvel! Denk dat ik trouwens precies weet welke scene jij bedoeld m.b.t. de rake klappen ;)

Citaat van: knubbe op november 30, 2012, 09:43:02
Leuk om te lezen Martijn !

Ben stiekem best jaloers op je set, in ieder geval op je balans ! Dat is iets wat bij mij nog duidelijk ontbreekt. Je hebt ook echt een set zoals ik hem zelf ook zou kunnen neerzetten :) Leuk om te zien.

Batman is ook gewoon een heerlijke film :) Heb gisteren ook het laatste deel gekregen, zo'n film kan je blijven kijken imo :D
Thanks  :blush:

Jij kent de XTZ sound natuurlijk, die 99.38's zijn ook echt pareltjes hoor! En inderdaad, de Batman trilogie is echt geweldig en kan je blijven kijken ja :D Hoewel ik vooral TDK nu echt wel kan dromen.

Citaat van: Etiennevh op november 30, 2012, 10:28:14
Leuk om te lezen Martijn! Het wordt tijd voor een M&G haha! (als je buren niet thuis zijn ;) )

Leuk hoe je het omschrijft, dat je zo kunt genieten van de Hobby. Ik ervaar diezelfde momenten, al ben ik nog niet klaar, haha. In ieder geval heel veel plezier van je prachtige set en ruimte :)
M&G is op zich wel een keer leuk ja, alleen is het ruimte gebrek nog steeds een issue hier :D

Toch mooi dat jij ook al zo heerlijk kan genieten terwijl je nog niet klaar bent, jij hebt nog een paar hele mooie stappen in de planning ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Vandaag weer een stuk verder gegaan met de afwerking van de sub. Alle schroefgaten geplamuurd en weer goed geschuurd en opnieuw geplamuurd en.. weer geschuurd :D Ben er vandaag even klaar mee, morgen moet er nog wat plamuur weg geschuurd worden en dan kan het gronden beginnen.

Met andere woorden: de aankomende paar dagen zal ik even zonder sub moeten doen aangezien de verflagen veel tijd nodig hebben om te drogen. Ach.. des te meer kan ik er weer van genieten als hij klaar is :)

Als het klaar is zal ik ook hier een kort foto verslagje plaatsen voor de geïnteresseerden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


HTip

Je mag zeker trots zijn op je set! Zorgvuldig samengesteld en met elke aankoop een verbetering gerealiseerd. Respect ook dat je je eigen sub hebt gebouwd. Als ik het zo lees wordt ie ook nog eens prachtig afgewerkt. Goed hoor :worship:

En wat TDKR betreft, ik moet die ook maar eens aanschaffen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

#1997
Goed bezig Martijn!

Is dit niet iets voor je HT? :P (ik heb zelf This theater features, Pana, Marantz, DTS HD, Blu-ray, Blu-ray 3D :D )


Martijnst1990

Citaat van: HTip op december  1, 2012, 07:54:33
Je mag zeker trots zijn op je set! Zorgvuldig samengesteld en met elke aankoop een verbetering gerealiseerd. Respect ook dat je je eigen sub hebt gebouwd. Als ik het zo lees wordt ie ook nog eens prachtig afgewerkt. Goed hoor :worship:

En wat TDKR betreft, ik moet die ook maar eens aanschaffen ;)
Bedankt voor de leuke woorden :) Het is inderdaad hard gegaan met de aankopen/veranderingen de laatste 2-3 jaar, maar ze zijn inderdaad allemaal wel doordacht geweest. Bij geen enkele heb ik het idee: hm.. dat had ik achteraf toch beter anders of niet kunnen doen.

En TDKR zou ik zeker halen als ik jou was, maar dat was volgens mij al de bedoeling ;)

Citaat van: LuPo op december  1, 2012, 08:57:01
Goed bezig Martijn!

Is dit niet iets voor je HT? :P (ik heb zelf This theater features, Pana, Marantz, DTS HD, Blu-ray, Blu-ray 3D :D )
Thanks :) Leuke signs, dat zeker. Maar ik zie mezelf dat hier niet ophangen eerlijk gezegd. Als het nou een dedicated ruimte was was het een ander verhaal, maar helaas :D

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT