The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timvg

Staat de gain van de amp nu nog volledig open trouwens?

Martijnst1990

Citaat van: Timvg op oktober 21, 2012, 14:43:35
Wel, je moet eigenlijk steeds kijken naar wat je zou kunnen clippen. Sinds de LT een boost is, lijkt het me meer dan mogelijk dat het clippen na deze stap zal plaatsvinden, ik gok op de input van de power amp. Ik zou de receiver op nul zetten, de input van minidsp op -3 en de output ook op -3, je kan ook nog eens proberen met enkel de output op -6 en de rest op nul.
Dat het door de LT komt denk ik ook, aangezien hij het alleen bij het echte laag doet en de LT dat juist boost. Op het moment staat de receiver op 0 en de output van de dsp op -6 als het goed is en het filter op 13 ipv 10hz en sindsdien heb ik het niet meer gehad. Als straks de pc weer aan is zal ik hem is op -3, -3 proberen in de dsp.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Vermoed ook dat het is zoals jullie nu beschrijven,denk de minidsp lekker op min6 laten staan ivm die LT.
Ik heb er hier zonder LT geen last van ,en Martijn zegt ook alleen op de lage freq.
Dan is met die LT in dat gebied de gain ook iets harder.

Leuk filmpje,nu gaat ie al hard genoeg?
Dan heb je reserve  :D    :thumbs-up:

Martijnst1990

Citaat van: Timvg op oktober 21, 2012, 14:44:06
Staat de gain van de amp nu nog volledig open trouwens?
Deze had ik gemist. Gain op de sub amp staat inderdaad volledig open, receiver op 0 en de MiniDSP op -6.

Citaat van: morca op oktober 21, 2012, 16:46:39
Vermoed ook dat het is zoals jullie nu beschrijven,denk de minidsp lekker op min6 laten staan ivm die LT.
Ik heb er hier zonder LT geen last van ,en Martijn zegt ook alleen op de lage freq.
Dan is met die LT in dat gebied de gain ook iets harder.

Leuk filmpje,nu gaat ie al hard genoeg?
Dan heb je reserve  :D    :thumbs-up:

Ik denk ook dat hij nu goed staat inderdaad, hij clipt niet meer. Het volume waar hij op stond met het filmpje is toch wel de max waar ik op kijk en dan is er geen clipping/vervorming te horen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ejorne

leuk filmpje inderdaad. Misschien wel leuk als er meer van dat soort filmpjes door leden gepost worden... ik kan ook wel eens een keer proberen. Wat betreft de uitslag, net wat Morca zegt, je hebt volgens mij nog een zee aan reserve over!  8)

morca

Citaat van: Ejorne op oktober 21, 2012, 21:30:24
leuk filmpje inderdaad. Misschien wel leuk als er meer van dat soort filmpjes door leden gepost worden... ik kan ook wel eens een keer proberen. Wat betreft de uitslag, net wat Morca zegt, je hebt volgens mij nog een zee aan reserve over!  8)
Neem je cam een keertje mee makker hihi,wel vroeg in de avond graag  :D


Martijnst1990

Had deze berichten helemaal gemist  :blush:

Citaat van: Ejorne op oktober 21, 2012, 21:30:24
leuk filmpje inderdaad. Misschien wel leuk als er meer van dat soort filmpjes door leden gepost worden... ik kan ook wel eens een keer proberen. Wat betreft de uitslag, net wat Morca zegt, je hebt volgens mij nog een zee aan reserve over!  8)
Thanks :) Zou inderdaad wel leuk zijn als er meerdere filmpjes komen, zou zeggen gaan jullie eens aan de gang :D

Citaat van: morca op oktober 30, 2012, 23:56:15
Martijn het is stil hier,denk kom eens even horen hoe het bevalt na een poosje.
Nog wat bijgeregeld,werkt alles naar wens?
Alles werkt zeker naar behoren, geen last meer gehad van clippen :) Om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe nog niet de tijd genomen om verder af te regelen  :blush: Moet er eel bij zeggen dat ik er nu al echt enorm tevreden over ben, heb nu in een film continu het gevoel dat de sub mee doet. In veel gevallen mooi subtiel op de achtergrond en als het moet echt rake klappen uit kan delen.

Van de week The Avengers opnieuw gekeken en dat was echt een feestje :D Bij bepaalde stukjes ging het zo ontzetend hard en diep dat ik soms even een stukje heb terug gespoeld om de uitslag van de woofer in de gaten te houden en te luisteren of bij clipt, maar dat was niet het geval :)

Voorlopig blijf ik met deze setting even spelen (al zo ontzettend veel beter vergeleken met zonder DSP) en dan kan ik later altijd nog eens in REW duiken om toch nog wat verbetering te behalen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

goed te horen man dat het zo goed bevalt.
Ja mooi he subtiel dat je denkt ,......... en dan opeens geweld.
Ik ga vanmiddag ook nog maar even film kijken denk ik,met dit weer.....

Martijnst1990

Citaat van: morca op november  3, 2012, 12:08:52
goed te horen man dat het zo goed bevalt.
Ja mooi he subtiel dat je denkt ,......... en dan opeens geweld.
Ik ga vanmiddag ook nog maar even film kijken denk ik,met dit weer.....
Gelijk heb je, is het inderdaad echt het weer voor. Al enig idee wat? ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Martijnst1990

Citaat van: morca op november  3, 2012, 12:16:26
nee nog niet,ik heb veel ouwe rommel  :D wel goeie maar te vaak gezien.
tips voor een goeie actie? of sf
The Avengers al gezien? :D Ik vind kiezen helaas ook altijd heel moeilijk :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

Mooie set Martijn! Ik heb me hier ook maar eens aangemeld op het forum, misschien ken je me van Tweakers (o.a. het Home Cinema topic)? :D

Ik ga de boel hier maar eens verkennen en kijken wat ik hier allemaal kan doen. :)


high-q

Mooie vordering met je sub! Zo te zien ben je lekker aan het testen en aan het tweaken. Qua films en soundtracks die je gebruikt zitten we wel vaak op één lijn. De nieuwe Spiderman doet het ook goed he? :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

#1966
Citaat van: LuPo op november  4, 2012, 10:22:50
Mooie set Martijn! Ik heb me hier ook maar eens aangemeld op het forum, misschien ken je me van Tweakers (o.a. het Home Cinema topic)? :D

Ik ga de boel hier maar eens verkennen en kijken wat ik hier allemaal kan doen. :)
Thanks, leuk dat je je ook hier aangemeld hebt :) Je naam kwam me bekend voor, moest alleen wel even goed denken, maar volgens mij ben jij diegeen met de Klipsch speakers en (voorheen?) een ovenschaal als centerstand? :P

Citaat van: VTEC_genieter op november  4, 2012, 00:40:17
Armageddon  ;)
Volgens mij heb ik die nog nooit gezien  :blush: Zal hem eens opzoeken. Zoals Marco aangeeft: bijna alles met Bruce is goed ;)

Citaat van: high-q op november  4, 2012, 14:00:39
Mooie vordering met je sub! Zo te zien ben je lekker aan het testen en aan het tweaken. Qua films en soundtracks die je gebruikt zitten we wel vaak op één lijn. De nieuwe Spiderman doet het ook goed he? :D
Thanks :) Gaat inderdaad lekker en zoals gezegd ben ik momenteel erg te reden met hoe hij klinkt en voelt :)

Qua soundtracks zitten wij zeker vaak op 1 lijn 8) En ook Spiderman doet het zeker goed ja. Eind van de maand kunnen we weer gaan genieten van The Dark Knight Rises en de nieuwe Total Recall :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Klopt Martijn, ik heb (om precies te zijn) de Klipsch RF-52, RB-51, RC-10 en RW-10D aangestuurd door een Marantz SR5005 (sinds deze week). ;D

Had hiervoor een SR5004 en daarna een AVR-1612 (vanwege 3D en ARC + Passthrough in standby). Nu dus een SR5005. Erg fijne upgrade, de AVR-1612 was toch wel een flinke stap terug.

LuPo

Citaat van: LuPo op november  4, 2012, 22:10:47
Klopt Martijn, ik heb (om precies te zijn) de Klipsch RF-52, RB-51, RC-10 en RW-10D aangestuurd door een Marantz SR5005 (sinds deze week). ;D

Had hiervoor een SR5004 en daarna een AVR-1612 (vanwege 3D en ARC + Passthrough in standby). Nu dus een SR5005. Erg fijne upgrade, de AVR-1612 was toch wel een flinke stap terug.

Bovenstaand bericht is hopeloos verouderd. Ik heb nu 4x BA A25 + de A225C. :D

Nu nog een mooie sub ter vervanging van de RW-10D. Suggesties? Hij moet niet te duur zijn. Zeker <€500. Ik zag een Velodyne CHT-8R op MP voor €275. Die heeft wel maar een 8" woofer. Misschien een SVS, Velodyne of BK? Bijv rustig wachten in de Markt tot er iets moois voorbij komt. :)

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op november 18, 2012, 08:51:13
Bovenstaand bericht is hopeloos verouderd. Ik heb nu 4x BA A25 + de A225C. :D

Nu nog een mooie sub ter vervanging van de RW-10D. Suggesties? Hij moet niet te duur zijn. Zeker <€500. Ik zag een Velodyne CHT-8R op MP voor €275. Die heeft wel maar een 8" woofer. Misschien een SVS, Velodyne of BK? Bijv rustig wachten in de Markt tot er iets moois voorbij komt. :)
Ik had het gezien ja, mooi hoor! Hoe bevallen ze t.o.v. je Klipsch? Qua sub en een €500,- budget denk je toch al heel snel aan een BK XXLS400, komen soms ook nog wel tweedehands langs om de kosten iets te drukken. Ken die Velodyne persoonlijk niet, maar kan me voorstellen dat hij met een 8" woofer niet bijzonder veel doet met films, maar ik kan er naast zitten.

Waar zal ded sub voornamelijk voor gebruikt worden?

Ik heb gister weer een pakketje ontvangen om mijn BD collectie weer wat aan te vullen, namelijk Johnny English Reborn en de volledige Lost collection voor samen €61,50 inclusief verzenden :D Zit inmiddels op 260+ films, 9 concerten en 11 series  :blush:  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

En week 48 heb ik maar eens vrij genomen, heb dit jaar nog geen vakantie gehad, dus had heel wat uren over. Heb ik mooi de tijd om mijn sub eens af te werken, begin me nu toch wel behoorlijk te storen aan het mdf en de schroeven :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

#1971
Citaat van: Martijn90 op november 18, 2012, 09:24:57
Ik had het gezien ja, mooi hoor! Hoe bevallen ze t.o.v. je Klipsch? Qua sub en een €500,- budget denk je toch al heel snel aan een BK XXLS400, komen soms ook nog wel tweedehands langs om de kosten iets te drukken. Ken die Velodyne persoonlijk niet, maar kan me voorstellen dat hij met een 8" woofer niet bijzonder veel doet met films, maar ik kan er naast zitten.

Waar zal ded sub voornamelijk voor gebruikt worden?

Ik heb gister weer een pakketje ontvangen om mijn BD collectie weer wat aan te vullen, namelijk Johnny English Reborn en de volledige Lost collection voor samen €61,50 inclusief verzenden :D Zit inmiddels op 260+ films, 9 concerten en 11 series  :blush:  :headbanging:

He, de Lost Collection heb ik ook gekocht. :P

Ze bevallen goed. Ik gebruik ze sowieso veel voor films en alleen een beetje muziek op de radio/apple tv dus dat is niet heel bijzonder. Ik luister geen hele avonden naar cd's. Misschien komt dat later nog eens. ;)
De Klipsch waren toch wel vrij schel. Ik heb net voordat ik de BA's kreeg een aantal keer goed geluisterd naar Another Day in Paradise van Phil Collins om goed te kunnen vergelijken. De Klipsch lieten de hoge tik in het nummer heel scherp horen en eigenlijk was dat op hogere luistervolumes onaangenaam. De BA's hebben dat niet en zijn op hoog volume gewoon prettig om naar te luisteren. Dus ik ben erg tevreden met de upgrade! Ook andere nummers geluisterd hoor maar even dit specifieke nummer heel goed onder de loep genomen zodat je een directe vergelijk hebt.

Er komt dinsdag ook een nieuw tv-meubel en die is een stuk breder (120cm vs 162cm) waardoor de speakers niet op stands kunnen staan. Ze moeten dus op het nieuwe kastje. Ik ben daarom even aan het kijken naar dempers zodat de trillingen niet doorgegeven worden. Er werd mij op deze gewezen maar ik kreeg ook deze van ebay als optie aangereikt. Ik weet dus niet zo goed welke ik moet kopen. Ik zit eraan te denken om twee setjes van ebay te bestellen en dan heb ik gelijk ook 4 van die dempers voor onder de 4 poten van de subwoofer. Of kan ik beter een Aurelex Subdude voor €57 incl. kopen?

Voor wat betreft de sub, verhouding film/muziek is 70/30. Maar als muziek aanstaat is het als achtergrond en niet voor intensieve luistersessies. Ik denk dus dat ik een sub moet zoeken die primair geschikt is voor HT. Die xxls400 lijkt me wel wat inderdaad! Qua maat is dat ook wel ongeveer wat ik zoek (40x40x45)

Citaat van: Martijn90 op november 18, 2012, 09:26:33
En week 48 heb ik maar eens vrij genomen, heb dit jaar nog geen vakantie gehad, dus had heel wat uren over. Heb ik mooi de tijd om mijn sub eens af te werken, begin me nu toch wel behoorlijk te storen aan het mdf en de schroeven :D

Als je toch vrij hebt kun je ook mooi even je showcase en deze thread bijwerken. :D Je nieuwe sub is nog niet verwerkt! Wat voor eentje is het eigenlijk? Een zelfbouw ofzo?

high-q

Ook alvast een leuke sub test voor je: The Dark Knight Rises.
Heb gisteren een 40GB untouched BD-rip van usenet geplukt en de eerste 10 minuten gekeken:

Absurd veel laag! :o

Ik hoop dat het aan de versie ligt, want dit was eigenlijk too much en dat zeg ik niet snel.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

lekker weekje vrij Martijn om het monster af te maken  :thumbs-up:

M&G was trouwens leuk gisteren,als je een datum weet als je zin hebt PM me dan even.
Ejorne wil ook graag komen,kan ik dat even kortsluiten met hem of hij kan.
Gezellig  :D

Etiennevh

En Tron is ook een leuke tester, maar die heb je zelf al dacht ik ;)

Ga je hem ook nog pianolakken ofzo? :) Ben benieuwd naar het eindresultaat! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto