The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: Timvg op oktober 13, 2012, 15:15:09
5 woorden: How to train your dragon  ;)
Die moet ik nog steeds eens scoren ja :D Kijk nu het laatste stukje HP7.2 en daar zitten ook best wat lekkere stukjes in.

The Incrdible Hulk heb ik gezien toen ik de sub net had, dus zonder afstelling, toen ging hij nog niet erg diep :P En Battle LA is ook niet zo lang geleden, maar die kan best wel weer is :D

Ben tot vanavond 22:00 o.i.d. alleen thuis, dus grote kans dat er nog wel wat aan gaat zometeen, alleen weet ik nog niet wat :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

incredible hulk en battle LA gaan massa's laag.. tot ver onder de 10hz, die ga je voelen hoor!  ;D

morca

Citaat van: Martijn90 op oktober 13, 2012, 15:00:37
Denk dat ik die uitslag niet snel ga halen, dan moet ik of de sub veel harder zetten of een film op een écht associaal volume kijken :D

Sub bleek alsnog te hard te staan, dus heb de receiver nu op -4 staan. Geen gekke geluiden, ook niet op hoge volumes :)
Hee slecht en goed nieuws het is al ok,ik had hier ook clippen vd week voor het eerst en daarom de output teruggezet.
Had je even moeten mailen sorry.

Maareuh asosiaal hard om de max te halen,je maakt mij en Timmie niet voor aso,s uit ,.................toch   hahahahahahahah

top man ga lekker even zitten,en net wat Tim zegt,voer hem 10 hz dan wappert ie ook iets meer  hihi

have film fun kerel  :popcorn:

LeonArdusS

Citaat van: Martijn90 op oktober 13, 2012, 10:51:34
Nog niet gemaakt, alleen laten kijken naar de schade. Zal waarschijnlijk nog meevallen met een "nieuwe" motorkap en koplamp van de sloop.



Balen Martijn, hoop dat je snel de benodigde spareparts hebt gevonden.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Timvg

Associaal hard gaat ie hier ook wel eens wanneer ik het hier voor mij alleen heb  :D

morca

Citaat van: Timvg op oktober 13, 2012, 17:02:04
Associaal hard gaat ie hier ook wel eens wanneer ik het hier voor mij alleen heb  :D
Het blijven bij mij momenten en stukje,s ivm de buren.
Alleen die ene keer dat RalphH heb ik het wel bont gemaakt,iets langer zeg maar  :)

Jij woont wat dat betreft beter Tim  :headbanging:

Martijnst1990

Ik zou niet durven, jullie voor aso's uitmaken :D Het is The A-team geworden trouwens. Lekkere wegkijk popcorn actie film met ook lekkere bass stukjes ;D Geen idee hoe diep, maar er zaten best wel wat voelbare stukjes in :P Kan wel zeggen dat het volume ook best aanwezig was, -8.0 op de Marantz (fronts op -9.0 in de receiver) :o Toch wel lekker om een film te kijken zonder het volume steeds aan te hoeven passen. Buren maak ik me niet zo'n zorgen om (heb maar 1 huis naast me) want die maken ook zat kabaal met hun klein kinderen.

Citaat van: LeonArdusS op oktober 13, 2012, 17:01:21
Balen Martijn, hoop dat je snel de benodigde spareparts hebt gevonden.
Zeker balen, maar de motorkap en koplamp zijn al besteld, volgende week zondag gaat hij naar de hersteller. Via via een kennis gevonden die ernaast klust als monteur en is zelf spuiter, dus dat scheelt weer in de kosten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Blij dat alles goed bevalt tot nu toe! Merk je al iets van verschil met de vorige sub?

DIY en DSP is niet vanzelfsprekend, maar er kunnen wel erg erg goeie prestaties bereikt worden voor een fractie van de commerciële varianten, mits wat geduld (en een beetje hulp van links en rechts)  :D

Martijnst1990

Citaat van: Timvg op oktober 13, 2012, 22:06:44
Blij dat alles goed bevalt tot nu toe! Merk je al iets van verschil met de vorige sub?

DIY en DSP is niet vanzelfsprekend, maar er kunnen wel erg erg goeie prestaties bereikt worden voor een fractie van de commerciële varianten, mits wat geduld (en een beetje hulp van links en rechts)  :D
Merk nu met deze instelling al erg veel verschil ja 8) Gaat sowieso een stuk dieper, maar ook vooral harder/strakker zonder vervelend te klinken. De XTZ was helemaal niet slecht, maar als het echt hard ging werd hij wat aanwezig.

De prestaties van DIY + DSP zijn zeker leuk en die hulp van links en rechts is in mijn geval duidelijk nodig :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Timvg

Ben benieuwd naar de metingen met wat meer EQ!  ;D

HTip

Je topic gaat zo hard dat ik had gemist dat je een ongeval hebt gehad. Gelukkig alleen blikschade, maar natuurlijk wel zonde geld.
Je subproject gaat des te beter :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

1nt3gr@

Citaat van: HTip op oktober 15, 2012, 11:45:02
Je topic gaat zo hard ....

Denk dat die sub veel harder gaat....weer een paar keer per dag miniaardbevingen erbij daar in het Noorden  8)
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

yorkie13

Lekker bezig zo Martijn, eindelijk echt diep en strak laag.

XTZ Subje al verkocht  :D

Martijnst1990

Citaat van: morca op oktober 13, 2012, 23:43:34
Mooie Sig  :D
Blij dat ie nu al hoorbaar beter is,

:music:
Thanks, ik ook :D

Citaat van: Timvg op oktober 14, 2012, 00:08:26
Ben benieuwd naar de metingen met wat meer EQ!  ;D
Ik ook, ga daar dit weekend weer mee verder :) Van de week weinig zin gehad om te meten en meer zin gehad in films en dat bevalt me al erg goed :D

Citaat van: HTip op oktober 15, 2012, 11:45:02
Je topic gaat zo hard dat ik had gemist dat je een ongeval hebt gehad. Gelukkig alleen blikschade, maar natuurlijk wel zonde geld.
Je subproject gaat des te beter :thumbs-up:
Zeker zonde geld, maar daar is niks meer aan te doen, inderdaad goed dat het alleen blik schade is. En het sub project gaat inderdaad lekker :)

Citaat van: 1nt3gr@ op oktober 19, 2012, 20:34:18
Denk dat die sub veel harder gaat....weer een paar keer per dag miniaardbevingen erbij daar in het Noorden  8)
Als ze het in het Noorden voelen is dat niet goed, zit zelf in het midden :D Maar het valt mee hoor, zó gek doe ik nou ook weer niet ;)

Citaat van: RA SUBS op oktober 20, 2012, 10:17:16
Lekker bezig zo Martijn, eindelijk echt diep en strak laag.

XTZ Subje al verkocht  :D
Inderdaad, de XTZ vond ik al zeker niet slecht, maar dit is toch even anders 8) XTZ staat al een poosje te spelen bij mijn neef ja ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op oktober 13, 2012, 21:58:49
Kan wel zeggen dat het volume ook best aanwezig was, -8.0 op de Marantz (fronts op -9.0 in de receiver) :o Toch wel lekker om een film te kijken zonder het volume steeds aan te hoeven passen.

's Avonds ligt mijn normale kijkvolume op de Marantz tussen de -30 en de -20. Voor demo's aan vrienden en familie zet ik hem wel eens op -15 ..... maar -8?? :o :crazy:  :headbanging: :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op oktober 20, 2012, 10:43:03
's Avonds ligt mijn normale kijkvolume op de Marantz tussen de -30 en de -20. Voor demo's aan vrienden en familie zet ik hem wel eens op -15 ..... maar -8?? :o :crazy:  :headbanging: :D
Fronts staan wel 9 dB gedempt hé ;) Voorheen stonden de fronts en center op 0 dB en toen keek ik films op -20, max -18. Nu de fronts 9 dB zachter staan kan de receiver dus 9 harder om hetzelfde volume te halen en kom je al snel richting de -8 :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Wellicht een domme vraag: maar waarom staan je fronts 9db gedempt?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Timvg

Dan kon de sub harder  ;)

In principe zou 0 op de receiver moeten gelijkstaan aan een gemiddelde van 85db bij films

Martijnst1990

Citaat van: clockwork op oktober 20, 2012, 11:11:28
Wellicht een domme vraag: maar waarom staan je fronts 9db gedempt?
Omdat de sub amp een PA versterker is die veel minder gevoelig is. Als de fronts op 0 db staan moet de sub op +12 om genoeg volume te halen, maar dan gaat het zooitje clippen. Dus de fronts staan zachter, waardoor de sub niet zoveel geboost hoeft te worden.

Edit: zie boven :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Citaat van: Martijn90 op oktober 20, 2012, 11:17:25
Omdat de sub amp een PA versterker is die veel minder gevoelig is. Als de fronts op 0 db staan moet de sub op +12 om genoeg volume te halen, maar dan gaat het zooitje clippen. Dus de fronts staan zachter, waardoor de sub niet zoveel geboost hoeft te worden.

Edit: zie boven :D

Oke, vandaar dus.  :D
Mooi project overigens!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martijnst1990

#1946
Citaat van: Timvg op oktober 13, 2012, 14:44:05
Ik ken het geluid, ik ben er vrij zeker van dat je ergens een inputsignaal aan het clippen bent. Indien het nog dat rare geluid maakt zou ik het inputsignaal op de minidsp een paar dBtjes dempen.

Het is dmv proberen gemakkelijk uit te sluiten hoor, je kan maar enkele ingangen clippen, ofwel de ingang van de minidsp (oplossing = sub output in de marantz verminderen/ingang vd minidsp dempen) ofwel de ingang van de power amp (= output minidsp verminderen / ingangsgevoeligheid van de power amp aanpassen dmv de schuivertjes vanachter indien hij er heeft).

edit: goed dat het opgelost is, indien het op hogere volumes nog zou voorkomen, nu weet je wat te doen dus  :D
Ik bleek toch nog af en toe wat last te hebben van clippen, met hele diepe stukjes, goed te merken wederom bij tapping the tank op hoge volumes. De sub output op de receiver stond inmiddels op -3 en in de MiniDSP ook op -3 (output). En toen deed hij het nog iets, toen heb ik de output van de MiniDSP op 0 gezet en de receiver op -6, zelfde verhaal. Receiver op 0 en MiniDSP op -6 (zowel in- als output geprobeerd) maar ook toen nog hetzelfde. Nu heb ik het BW 12/oct filter op 13 hz gezet ipv 10 en nu doet hij het niet meer, terwijl hij voor mijn gevoel nog net zo hard/diep gaat.

Nou heb ik nog een vraag. Soms is het geluid verder zo hard icm veel laag dat je clippen sowieso niet altijd hoort. Hoe schadelijk is het als hij voor een fractie van een seconde clipt (en ik dit dus niet kan horen)? Ik vind het namelijk een eng idee als ik een film kijk en voor mijn gevoel let ik de hele tijd op de uitslag en het geluid van de woofer en speel ik soms zelfs stukjes films terug en zeker te weten dat ik hem niet hoorde clippen. En zoals je begrijpt is dat niet heel prettig film kijken :D

Hier nog even een filmpje van de sub uitslag bij Oorlogswinter via de HSDD.


JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Citaat van: Martijn90 op oktober 21, 2012, 12:22:55
Ik bleek toch nog af en toe wat last te hebben van clippen, met hele diepe stukjes, goed te merken wederom bij tapping the tank op hoge volumes. De sub output op de receiver stond inmiddels op -3 en in de MiniDSP ook op -3 (output). En toen deed hij het nog iets, toen heb ik de output van de MiniDSP op 0 gezet en de receiver op -6, zelfde verhaal. Receiver op 0 en MiniDSP op -6 (zowel in- als output geprobeerd) maar ook toen nog hetzelfde. Nu heb ik het BW 12/oct filter op 13 hz gezet ipv 10 en nu doet hij het niet meer, terwijl hij voor mijn gevoel nog net zo hard/diep gaat.

Nou heb ik nog een vraag. Soms is het geluid verder zo hard icm veel laag dat je clippen sowieso niet altijd hoort. Hoe schadelijk is het als hij voor een fractie van een seconde clipt (en ik dit dus niet kan horen)? Ik vind het namelijk een eng idee als ik een film kijk en voor mijn gevoel let ik de hele tijd op de uitslag en het geluid van de woofer en speel ik soms zelfs stukjes films terug en zeker te weten dat ik hem niet hoorde clippen. En zoals je begrijpt is dat niet heel prettig film kijken :D

Hier nog even een filmpje van de sub uitslag bij Oorlogswinter via de HSDD.



Dit soort clippen kan normaal gezien geen kwaad. Heb je al eens getest om het output volume van de minidsp te dempen? Want in principe geeft de receiver output dempen of de ingang van de minidsp dempen hetzelfde resultaat. Dus misschien de receiver op 0, het inputvolume op -3 en output ook op -3? Het is een poging waard ;-)

Martijnst1990

Citaat van: Timvg op oktober 21, 2012, 14:15:04
Dit soort clippen kan normaal gezien geen kwaad. Heb je al eens getest om het output volume van de minidsp te dempen? Want in principe geeft de receiver output dempen of de ingang van de minidsp dempen hetzelfde resultaat. Dus misschien de receiver op 0, het inputvolume op -3 en output ook op -3? Het is een poging waard ;-)
Dat is al een enorme geruststelling :) Zowel in- als output met 3 dempen is nog een idee, die heb ik niet geprobeerd. Tot nu toe gaven bovengenoemde probeersels hetzelfde resultaat en dus ook volume. Het filter op 13hz heeft het tot nu toe in ieder geval weg genomen. Getest met Tapping the tank, wat volgens mij wel een behoorlijk zware scene is voor een subwoofer.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Wel, je moet eigenlijk steeds kijken naar wat je zou kunnen clippen. Sinds de LT een boost is, lijkt het me meer dan mogelijk dat het clippen na deze stap zal plaatsvinden, ik gok op de input van de power amp. Ik zou de receiver op nul zetten, de input van minidsp op -3 en de output ook op -3, je kan ook nog eens proberen met enkel de output op -6 en de rest op nul.