The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Zeker een mooi concert, maar als ik goed herinner is het front heavy met alleen ambience en publiek uit de rears. Eigenlijk is het precies hoe het hoort ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Citaat van: HTip op februari  8, 2012, 18:48:40
Zeker een mooi concert, maar als ik goed herinner is het front heavy met alleen ambience en publiek uit de rears. Eigenlijk is het precies hoe het hoort ;)
Ok hij is 5.1 ook goed,ik luister echt alles stereo.
Hij kan wel erg goed zingen vind je ook niet?

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari  8, 2012, 18:48:40
Zeker een mooi concert, maar als ik goed herinner is het front heavy met alleen ambience en publiek uit de rears. Eigenlijk is het precies hoe het hoort ;)
Daar heb je gelijk in, misschien niet het beste voorbeeld voor de surround bubble, maar wel een mooi concert zoals je zegt :D

Over surround bubble gesproken. Heb net Max Payne gekeken en wauw  :blink: Voor mij behoort dit echt tot een referentie disk. Beeld is mooi, en het geluid.. continu om je heen in een mooie vloeiende beweging (laatste keer dat ik hem keek had ik nog MA rears en dan is dit toch wel even anders 8) ), en veel LFE, heerlijk. Eigenlijk lees ik vrijwel nooit iets over deze BD op het forum, maar ik vind het toch echt een dikke aanrader. Iemand hier die hem kent?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

squeek

Ik heb de bd zelf nooit gezien/gehoord maar de film wel gezien. Persoonlijk vond ik em wel erg slecht. Behalve Olga was wel  :inlove:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Martijnst1990

Citaat van: squeek op februari  8, 2012, 19:50:02
Ik heb de bd zelf nooit gezien/gehoord maar de film wel gezien. Persoonlijk vond ik em wel erg slecht. Behalve Olga was wel  :inlove:
Verhaal is inderdaad niet zijn sterkste punt (moet hem ook zeker niet met de games vergelijken), maar vind hem wel lekker wegkijken :P En inderdaad Olga :wub: ... En Mila Kunis doet het altijd goed qua looks 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

squeek

Ik heb het meer voor Olga Kurylenko feitelijk   ;D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Martijnst1990

Heb het al aangepast, vind ze beide niet verkeerd :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Max Payne had niet zo'n goede reviews, dus heb ik 'm links laten liggen ;)

Citaat van: morca op februari  8, 2012, 18:56:03
Ok hij is 5.1 ook goed,ik luister echt alles stereo.
Hij kan wel erg goed zingen vind je ook niet?
Absoluut! Hij kan zoveel verschillende stijlen aan en allemaal even goed...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

Citaat van: Martijn90 op februari  8, 2012, 19:59:26
Heb het al aangepast, vind ze beide niet verkeerd :D

Mja, ze draagt zo van die laarzen tot boven de knie  :headbanging: jurkje net onder de kont afgesneden  :worship:  :D In Antwerpen zeggen ze dan : die et serieuse poten onder heure zeikbak  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Citaat van: squeek op februari  8, 2012, 20:29:04
Mja, ze draagt zo van die laarzen tot boven de knie  :headbanging: jurkje net onder de kont afgesneden  :worship:  :D In Antwerpen zeggen ze dan : die et serieuse poten onder heure zeikbak  :D
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Heb Max Payne destijds nog in de bios gezien. Het verhaal moet je idd niet teveel van verwachten, maar qua sfeer is het een topfilm. Binnenkort toch maar eens in de uitverkoop ergens halen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dekay

Heb alle 44 de pagina's gelezen van je topic, haha. Erg leuk om te lezen/zien hoe je je set steeds verder hebt uitgebouwd. Erg netjes! Heeft me geïnspireerd om ook voor een 5.1 set te gaan! Ik ben ongeveer even oud als jij en heb ook een zolderkamer tot mijn beschikking! :pompom: Ik heb al de eerste aankoop al gedaan, een Marantz SR5006. Ben nu aan het twijfelen tussen de KEF Q300, Focal Chorus 806/7v en de Dynaudio DM 2/7. Anyway, erg leuk en interessant topic! Ik blijf je volgen :worship:
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

squeek

Citaat van: Dekay op maart  4, 2012, 18:38:38
Heb alle 44 de pagina's gelezen van je topic, haha. Erg leuk om te lezen/zien hoe je je set steeds verder hebt uitgebouwd. Erg netjes! Heeft me geïnspireerd om ook voor een 5.1 set te gaan! Ik ben ongeveer even oud als jij en heb ook een zolderkamer tot mijn beschikking! :pompom: Ik heb al de eerste aankoop al gedaan, een Marantz SR5006. Ben nu aan het twijfelen tussen de KEF Q300, Focal Chorus 806/7v en de Dynaudio DM 2/7. Anyway, erg leuk en interessant topic! Ik blijf je volgen :worship:

Die hard zeg  :hehe:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Dekay

KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

squeek

Citaat van: Dekay op maart  4, 2012, 20:20:55
Niet allemaal op één dag hoor! :laugh:

Toch fijn wel. De meesten nemen hier niet de tijd voor. Welkom op het forum trouwens en veel leesplezier.

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Martijnst1990

Citaat van: Dekay op maart  4, 2012, 18:38:38
Heb alle 44 de pagina's gelezen van je topic, haha. Erg leuk om te lezen/zien hoe je je set steeds verder hebt uitgebouwd. Erg netjes! Heeft me geïnspireerd om ook voor een 5.1 set te gaan! Ik ben ongeveer even oud als jij en heb ook een zolderkamer tot mijn beschikking! :pompom: Ik heb al de eerste aankoop al gedaan, een Marantz SR5006. Ben nu aan het twijfelen tussen de KEF Q300, Focal Chorus 806/7v en de Dynaudio DM 2/7. Anyway, erg leuk en interessant topic! Ik blijf je volgen :worship:
Thanks! Mooi compliment dat je precies mijn topic uitzoekt om helemaal te lezen terwijl die al lang niet meer bovenaan stond :blush:

Ben er zelf ook wel erg tevreden over allemaal en het in beetjes upgraden maakt te hobby ook echt erg leuk. Leuk dat je dezelfde leeftijd hebt en ook nog is een zolderkamer. Je hebt al een mooi begin gemaakt zie ik. Maak maar gauw een eigen topic aan, want nieuwe topics zijn natuurlijk altijd leuk 8)

En zoals Squeek al zegt: Welkom hier :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: squeek op maart  4, 2012, 19:09:04
Die hard zeg  :hehe:
Vond ik ook al 8)

Citaat van: Dekay op maart  4, 2012, 20:20:55
Niet allemaal op één dag hoor! :laugh:
Dat valt me dan weer tegen..... :P :D

Citaat van: squeek op maart  4, 2012, 20:29:01
Toch fijn wel. De meesten nemen hier niet de tijd voor. Welkom op het forum trouwens en veel leesplezier.

grtz
Inderdaad erg leuk, moet bekennen dat er maar weinig topics zijn die ik ook helemaal gelezen heb  :blush:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Om trouwens ook nog wat "nieuws" te melden: zoals in het topic van Morca misschien ook al was gelezen heb ik nu ook HD audio via de HTPC 8) Dus als ik dan écht niet kan wachten op een BD release (terwijl die wel al te downloaden is) kan ik hem toch al kijken met HD audio :D

Zal overigens niet heel veel voorkomen, want zo snel is mijn verbinding niet en als ik de grootte wel waard vind om te downloaden, zijn dat meestal films die ik sowieso al op BD koop ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dekay

Citaat van: Martijn90 op maart  4, 2012, 21:03:13
Thanks! Mooi compliment dat je precies mijn topic uitzoekt om helemaal te lezen terwijl die al lang niet meer bovenaan stond :blush:

Ben er zelf ook wel erg tevreden over allemaal en het in beetjes upgraden maakt te hobby ook echt erg leuk. Leuk dat je dezelfde leeftijd hebt en ook nog is een zolderkamer. Je hebt al een mooi begin gemaakt zie ik. Maak maar gauw een eigen topic aan, want nieuwe topics zijn natuurlijk altijd leuk 8)

En zoals Squeek al zegt: Welkom hier :)

Thanks!

Hehe ja, dat komt omdat ik van Tweakers vandaan kom en ik heb je set daar een keer gezien. Toen kwam ik je hier ook tegen en zodoende begon ik te lezen. :P

Zal ook zeker een topic maken zodra ik speakers heb gekocht en ik mijn set langzaam aan kan gaan bouwen!
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op maart  4, 2012, 21:13:50
als ik dan écht niet kan wachten op een BD release (terwijl die wel al te downloaden is) kan ik hem toch al kijken met HD audio :D

Fijn is dat he? Als de HD-rip goed is, neem ik daarna ook de BD-release mee voor de verzameling :)
Ook geweldig dat je bubble steeds beter wordt  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: Dekay op maart  4, 2012, 21:40:03
Thanks!

Hehe ja, dat komt omdat ik van Tweakers vandaan kom en ik heb je set daar een keer gezien. Toen kwam ik je hier ook tegen en zodoende begon ik te lezen. :P

Zal ook zeker een topic maken zodra ik speakers heb gekocht en ik mijn set langzaam aan kan gaan bouwen!
Ah, zo klinkt het wel wat logischer :D Veel succes met je zoektocht naar de juiste speaker, hier kan best wel eens wat tijd in gaan zitten als je het echt goed aanpakt ;)

Citaat van: high-q op maart  4, 2012, 22:34:53
Fijn is dat he? Als de HD-rip goed is, neem ik daarna ook de BD-release mee voor de verzameling :)
Ook geweldig dat je bubble steeds beter wordt  :thumbs-up:
Inderdaad erg prettig, toch leuk om op die manier het meeste uit je set te halen zoals hij is. Ook de bubble is echt heel goed nu, dat bleek vandaag wel weer met HP 7.2 op BD 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Dekay op maart  4, 2012, 21:40:03
Thanks!

Hehe ja, dat komt omdat ik van Tweakers vandaan kom en ik heb je set daar een keer gezien. Toen kwam ik je hier ook tegen en zodoende begon ik te lezen. :P

Zal ook zeker een topic maken zodra ik speakers heb gekocht en ik mijn set langzaam aan kan gaan bouwen!

Klein wereldje he dat internet  :P
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

#1097
Van de week weer is bezig geweest met het schuiven van de sub, maar heb helaas maar weinig mogelijkheid tot verplaatsten. Heb hem toch weer is achter mij geprobeerd (voor het eerst achter de bank) maar dat is het toch niet. Waar hij nu staat is denk ik toch echt de beste plek (naast rechter front) maar toch mis ik wat impact, het voelbare laag zeg maar. Ben bang dat als ik dat wel echt wil bereiken ik toch een andere (zwaardere/grotere) sub moet hebben ooit is.

Dit betekend overigens niet dat ik er helemaal niet tevreden over ben, in tegen deel. Ben zoals het nu allemaal staat nog steeds ontzettend tevreden en het is keer op keer weer genieten :)

Citaat van: HTip op december  3, 2011, 10:28:32
Inmiddels ben je alwaar 8 verder, maar toch nog gefeliciteerd met deze mijlpaal. Je krijgt er niets voor, daarvoor moet je er 992 :D

Bij deze :D (mocht het niet helemaal duidelijk zijn, het gaat om mijn 3000ste post ;) )
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

squeek

Citaat van: Martijn90 op maart 17, 2012, 20:30:17
Van de week weer is bezig geweest met het schuiven van de sub, maar heb helaas maar weinig mogelijkheid tot verplaatsten. Heb hem toch weer is achter mij geprobeerd (voor het eerst achter de bank) maar dat is het toch niet. Waar hij nu staat is denk ik toch echt de beste plek (naast rechter front) maar toch mis ik wat impact, het voelbare laag zeg maar. Ben bang dat als ik dat wel echt wil bereiken ik toch een andere (zwaardere/grotere) sub moet hebben ooit is.

Dit betekend overigens niet dat ik er helemaal niet tevreden over ben, in tegen deel. Ben zoals het nu allemaal staat nog steeds ontzettend tevreden en het is keer op keer weer genieten :)
Bij deze :D (mocht het niet helemaal duidelijk zijn, het gaat om mijn 3000ste post ;) )

Geen centen over toevallig voor een upgrade?  ;D Er zijn genoeg subwoofers die status hebben om voelbaar te zijn in niet al te gekke prijsklasses. Of tweedehands eens zien om iets op de kop te tikken? Trouwens, als je uiteindelijk één hebt die weer voelbaar is wil je toch weer één die wat strakker is etc, houdt nooit op hoor  :D

Feli met je 3000+ posts trouwens  ;D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

morca

Je bent er weer druk mee Martijn.
Denk dat je voor het eind van het jaar wel een dikke sub hebt staan,ik hoor je er vaker over  ;)

Ook al weer over de 3000,leuk he forummen  :D