The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Martijnst1990

Citaat van: mscofield op februari  5, 2012, 02:10:15
Bijvoorbeeld deze: http://www.hi-stands.eu/shop/index.php?item=hrt-music-streamer-ii&action=article&group_id=10000210&aid=5583&lang=NL
Mooi compact kastje zo, maar blijft momenteel even een hoop geld ;) Zal me morgen is een beetje inlezen in (USB)DAC's, om de verschillen wat beter te begrijpen :) Heb jij ervaring met deze specifieke DAC?

In ieder geval weer bedankt voor het meedenken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Ik heb hem gehoord inderdaad. Wat voor geluidskaart heb je nu in jouw htpc zitten dan?

Martijnst1990

Citaat van: mscofield op februari  5, 2012, 02:45:22
Ik heb hem gehoord inderdaad. Wat voor geluidskaart heb je nu in jouw htpc zitten dan?
Geen, alleen de onboard kaart op het moederbord. Gebruik de HDMI uitgang van de videokaart voor beeld en geluid.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Getipte kaartje is niet echt duur en lees en redelijk goeie dingen over.
Via een externe zal je een beste verbetering op kunnen leveren tov je interne moederbord geluid

mscofield

Martijn, ik ben op zoek naar een betaalbare interlink en denk aan de xtz of de w&m. Maar jij hebt volgens mij helemaal geen interlink in gebruik, of wel?
Je hebt wel luidspreker- en hdmi kabels van w&m en een subwooferkabel van xtz, toch?
De interlink van XTZ is een stuk goedkoper en de w&m uit de marktplaats hier is helaas net verkocht zie ik..

erik s.

heb nog wel een gebruikte set AC-01 liggen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Martijnst1990

Citaat van: mscofield op februari  6, 2012, 02:02:29
Martijn, ik ben op zoek naar een betaalbare interlink en denk aan de xtz of de w&m. Maar jij hebt volgens mij helemaal geen interlink in gebruik, of wel?
Je hebt wel luidspreker- en hdmi kabels van w&m en een subwooferkabel van xtz, toch?
De interlink van XTZ is een stuk goedkoper en de w&m uit de marktplaats hier is helaas net verkocht zie ik..
Ik heb inderdaad LS- en HDMI kabels van W&M wat uitstekend bevalt, maar de interlinks vond ik destijds te duur. Gebruik wel interlinks voor mijn NAD cd speler en die zijn van Prefer, zelfbouw door Madhouse, evenals mijn subwoofer kabel. De XTZ kabel was namelijk te kort aangezien mijn sub een tijdje achter mij heeft gestaan. Heb eigenlijk geen idee of hij dit nog doet trouwens, hij is volgens mij wat minder actief met de hobby. Madhouse had deze kabels nog vergeleken met andere (duurdere) kabels en daar kwam deze volgens hem en andere heel goed uit, kan alleen de test helaas niet zo snel vinden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op februari  6, 2012, 09:42:52
Ik heb inderdaad LS- en HDMI kabels van W&M wat uitstekend bevalt, maar de interlinks vond ik destijds te duur. Gebruik wel interlinks voor mijn NAD cd speler en die zijn van Prefer, zelfbouw door Madhouse, evenals mijn subwoofer kabel. De XTZ kabel was namelijk te kort aangezien mijn sub een tijdje achter mij heeft gestaan. Heb eigenlijk geen idee of hij dit nog doet trouwens, hij is volgens mij wat minder actief met de hobby. Madhouse had deze kabels nog vergeleken met andere (duurdere) kabels en daar kwam deze volgens hem en andere heel goed uit, kan alleen de test helaas niet zo snel vinden.

De kabels van Madhouse zijn fijne kabels. Philip had ze vergeleken met de In-Akustik interlinks en daar legden ze het tegen af.
Maar ik persoonlijk vind het fijne kabels. Mooi open en helder geluid.
Ik heb ze tussen mijn speler en receiver zitten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op februari  7, 2012, 11:36:46
De kabels van Madhouse zijn fijne kabels. Philip had ze vergeleken met de In-Akustik interlinks en daar legden ze het tegen af.
Maar ik persoonlijk vind het fijne kabels. Mooi open en helder geluid.
Ik heb ze tussen mijn speler en receiver zitten.
Ik heb verder nog geen ervaring met interlinks, maar vind deze in ieder geval prettig klinken :) Zou het wel heel apart gevonden hebben als de In-Akustik het afgelegd zou hebben eigenlijk, die zijn "iets" duurder :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Van het weekend nog 2 films gekeken (Sucker Punch en Transformers 1) nadat zowel de fronts als de rears wat meer ingedraaid zijn. Beide films lenen zich prima voor surround, dus kon het er goed mee testen en het indraaien heeft een hele positieve uitkomst :)

In stereo was het al een heel stuk beter geworden, maar ook in films merk je heel duidelijk dat de frontstage meer 1 geheel is geworden, erg mooi. En ook de rears hebben voordeel gehad bij het indraaien, bubble is beter geworden, word nu nog meer in de film gezogen 8) Voor de mensen die het nog weten: een tijd geleden klaagde ik een beetje over het surround, het gevoel dat ik details zou missen. Dat is hier een stuk mee verbeterd, natuurlijk ben ik nog steeds van mening dat een betere receiver of pro/ev een grote verbetering moet geven, maar dat komt ooit wel.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Dat is een mooie verbetering en nog gratis ook  :D

Heb je dat stukje van de laatste Harry Potter (Stem van Voldemort) ook opnieuw getest?
Die moet nu dan nog griezeliger klinken  :ph34r:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op februari  7, 2012, 12:15:26
Dat is een mooie verbetering en nog gratis ook  :D

Heb je dat stukje van de laatste Harry Potter (Stem van Voldemort) ook opnieuw getest?
Die moet nu dan nog griezeliger klinken  :ph34r:
Oh dat is een goeie, ga ik straks eens testen :D Bepaalde stukjes van Transformers waren ook echt geweldig, was sowieso al een tijdje geleden dat ik die gezien had :)

En inderdaad, een mooie gratis tweak 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Super dat het indraaien zoveel effect heeft op de filmbeleving! Misschien dat ik er thuis ook maar eens meer mee ga spelen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Citaat van: skyfox op februari  7, 2012, 12:25:38
Super dat het indraaien zoveel effect heeft op de filmbeleving! Misschien dat ik er thuis ook maar eens meer mee ga spelen...

Zou ik zeker doen :) Wil je wel aanraden om de huidige plaats van de speakers even te markeren met een stukje tape o.i.d. zodat je het altijd weer precies zo terug kan zetten zoals het stond, mocht het niet verbeteren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Shorkan

Citaat van: Martijn90 op februari  7, 2012, 12:27:40
Zou ik zeker doen :) Wil je wel aanraden om de huidige plaats van de speakers even te markeren met een stukje tape o.i.d. zodat je het altijd weer precies zo terug kan zetten zoals het stond, mocht het niet verbeteren.

Sowieso een aanrader. Roksan was afgelopen week bij me om een Subwoofer af te leveren en we kwamen tot de conclusie dat bij ons beide vrouwlief de speakers weleens wil verplaatsen om stof te zuigen e.d.  ::)
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Zefanja

Tof dat het zoveel verbetering geeft.
Maar je hebt ook het geluk dat je de mogelijkheid hebt tot een prima opstellinge in je kamer.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Shorkan op februari  7, 2012, 12:29:15
Sowieso een aanrader. Roksan was afgelopen week bij me om een Subwoofer af te leveren en we kwamen tot de conclusie dat bij ons beide vrouwlief de speakers weleens wil verplaatsen om stof te zuigen e.d.  ::)
Dan is het inderdaad ook wel handig :P Ik heb dat probleem dan weer niet op mijn slaapkamer ;)

Citaat van: Zefanja op februari  7, 2012, 12:47:11
Tof dat het zoveel verbetering geeft.
Maar je hebt ook het geluk dat je de mogelijkheid hebt tot een prima opstellinge in je kamer.
Daar heb ik inderdaad heel veel geluk mee, wat meer ruimte voor de set had prettig geweest, maar met de ruimte die ik heb kan ik de set wel vrijwel perfect neerzetten :) Aan de andere kant, als ik wel meer ruimte had (bijvoorbeeld de set in de lengte van de kamer) had mijn receiver het waarschijnlijk niet getrokken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Dan zit je voor nu prima en zou ik pas aan een nieuwe receiver denken als er een nieuwe ruimte in zicht komt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: high-q op februari  7, 2012, 12:15:26
Dat is een mooie verbetering en nog gratis ook  :D

Heb je dat stukje van de laatste Harry Potter (Stem van Voldemort) ook opnieuw getest?
Die moet nu dan nog griezeliger klinken  :ph34r:
Net even geprobeerd en dat klinkt echt heel erg goed :D Het is natuurlijk sowieso een prachtige eveneens helemaal als de bubble goed in orde is :)

Voor vanavond staat Max Payne op het programma, ook een film met een geweldige soundtrack. Veel surround, keiharde geweerschoten en veel LFE 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LordoftheLints

Mooie ruimte zeg! Ik ben jaloers op het vloeroppervlak wat er bij jou ten behoeve van je HT benut kan worden. Bij mij moet er in de woonkamer ook nog geleefd worden en komt 5.1 er helaas voorlopig niet in!  ;)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Martijnst1990

Citaat van: LordoftheLints op februari  7, 2012, 18:19:02
Mooie ruimte zeg! Ik ben jaloers op het vloeroppervlak wat er bij jou ten behoeve van je HT benut kan worden. Bij mij moet er in de woonkamer ook nog geleefd worden en komt 5.1 er helaas voorlopig niet in!  ;)
Dankje, daar heb ik inderdaad geluk mee :) Als ik dit later in de huiskamer neer moet zetten, zullen er ook met veel meeer dingen rekening gehouden moeten worden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Martijnst1990

Citaat van: morca op februari  7, 2012, 23:39:24
Mooi man dat het zo goed gelukt is  :thumbs-up:
Nou Bublle nog even aan op die nieuwe bublle  :D
Dat moet eigenlijk wel even gebeuren ja :D Heb hier het concert van Caught in the Act liggen, dus die gaat er 1 deze dagen wel even in ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT