The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T.Rodenburg93

Ziet er heel goed uit!  :clapping:
Alleen vind ik het persoonlijk mooier met de frontje op de speakers of vindt jij het niet afleidend?

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Martijnst1990

Citaat van: denoontje op november  4, 2011, 19:50:52
heel netjes
Thank you :)

Citaat van: T.Rodenburg93 op november  4, 2011, 19:58:08
Ziet er heel goed uit!  :clapping:
Alleen vind ik het persoonlijk mooier met de frontje op de speakers of vindt jij het niet afleidend?

Tim
Het wisselt heel erg bij mij. Speel dan weken/maanden met frontjes en dan vind ik het leuk om ze er weer eens af te halen. Vind het niet erg afleiden, behalve als de zon er vol op schijnt, maar het is toch donker als ik films kijk ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

T.Rodenburg93

Ja daar heb je idd een punt, voordeel is ook dat het speakers zijn zonder een glimmende baffle dus valt idd al minder op.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

high-q

Mooie updates, ziet er netjes uit. Dat doe je echt heel goed in je slaapkamer  :bigsmile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

tommie1

Die bank is echt een mooie verbetering.
Nu is het een echte home cinema met die bank.

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november  4, 2011, 20:38:58
Mooie updates, ziet er netjes uit. Dat doe je echt heel goed in je slaapkamer  :bigsmile:
Thanks, vind ik zelf eigenlijk ook wel :P

Citaat van: tommie1 op november  4, 2011, 23:13:05
Die bank is echt een mooie verbetering.
Nu is het een echte home cinema met die bank.
Thanks. Zou pas echt een cinema zijn als ik een mooie beamer had en mijn bed weg kon zodat alles in de lengte kan staan... maar ook nu ben ik al erg tevreden hoor  :P :music:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Je hebt het prima voor elkaar op jouw zolderkamertje. Bank staat erg goed en je speakers komen beter uit zo. Dus nu gauw opnieuw instellen met de dB-meter, want je zal verbaasd zijn wat zo'n groot stoffen oppervlak voor je akoestiek doet.

Veel plezier met je nieuwe geluid :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november  5, 2011, 06:33:37
Je hebt het prima voor elkaar op jouw zolderkamertje. Bank staat erg goed en je speakers komen beter uit zo. Dus nu gauw opnieuw instellen met de dB-meter, want je zal verbaasd zijn wat zo'n groot stoffen oppervlak voor je akoestiek doet.

Veel plezier met je nieuwe geluid :pompom:
Dankje :)

Leuk dat je daarover begint (wie anders :P) want ik had zelf ook al het idee dat het anders klonk. Bass lijkt wat voller, heb de sub ook al zachter gezet gister en heb het idee dat ik het iets harder kan zetten. Ik weet niet of dat zomaar kan of dat het een beetje tussen de oren zit. Maar een bepaald stukje van Transformers 3 ken ik inmiddels erg goed en draaide ik altijd op hetzelfde volume. Gister ook weer geprobeerd en had het gevoel dat het zachter stond, terwijl het volume op de receiver wel hetzelfde was.

Ik moet het helaas nog doen met de testtonen van de receiver, omdat ik nog geen goede afstel BD/DVD heb, zal daar toch eens naar kijken (iemand suggesties?). Als ik eraan toe kom zal ik ook nog een REW meting doen.  :music:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Mooi bankje, daar kan je heel wat uurtjes op door gaan brengen met de winter voor de deur.  :pompom:

Zefanja

Heb je toch even goed voor elkaar zeg!
Lekker chillen op de bank film kijken... Heerlijk!!!
Enjoy!!!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Weer bedankt  :blush:

Vandaag bezig geweest om de speakerafstanden weer op te meten en alles netjes inmeten en het is echt een hele verbetering met de bank. De bubble is meer aanwezig en het laag lijkt me ook beter, heb de sub dan ook 2dB zachter moeten zetten. Fronts zijn dan op 75 dB afgeregeld en de sub op 80dB, hou wel van wat stevige film bass.

Morgen ook maar een REW meting doen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op november  5, 2011, 10:37:54
Dankje :)

Leuk dat je daarover begint (wie anders :P) want ik had zelf ook al het idee dat het anders klonk. Bass lijkt wat voller, heb de sub ook al zachter gezet gister en heb het idee dat ik het iets harder kan zetten. Ik weet niet of dat zomaar kan of dat het een beetje tussen de oren zit. Maar een bepaald stukje van Transformers 3 ken ik inmiddels erg goed en draaide ik altijd op hetzelfde volume. Gister ook weer geprobeerd en had het gevoel dat het zachter stond, terwijl het volume op de receiver wel hetzelfde was.

Ik moet het helaas nog doen met de testtonen van de receiver, omdat ik nog geen goede afstel BD/DVD heb, zal daar toch eens naar kijken (iemand suggesties?). Als ik eraan toe kom zal ik ook nog een REW meting doen.  :music:
In mijn insteltopic staan een aantal (AVIA, DVE, Spears&Munsil) en ze zijn eigenlijk allemaal goed. Ik gebruik CARA.

Het voor je gevoel lagere volume is terecht. Je bank absorbeert veel geluidsenergie. Ben benieuwd naar je nieuwe instellingen en REW-meting.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RobertVanWoerden


Martijnst1990

Citaat van: HTip op november  5, 2011, 20:38:52
In mijn insteltopic staan een aantal (AVIA, DVE, Spears&Munsil) en ze zijn eigenlijk allemaal goed. Ik gebruik CARA.

Het voor je gevoel lagere volume is terecht. Je bank absorbeert veel geluidsenergie. Ben benieuwd naar je nieuwe instellingen en REW-meting.
Die DVE had ik ook gevonden, maar vind €35,- toch wat veel voor een afstel BD, zal eens op zoek gaan naar de andere :)

Gister dus weer met de dB meter aan de slag gegaan en de speakerafstanden goed gezet. Fronts en center op 185 cm en de beide rears op 115 cm van de sweetspot. Wat ik alleen niet helemaal snap is dat zowel de fronts als de rears op 0 dB staan in de receiver en toch allemaal 75 dB op de sweetspot meten, terwijl er nergens obstakels tussen staan. Kan dit aan het afstraalgedrag van de speakers liggen?

Net ook een REW meting op de sweetspot en links en rechts op de bank.

Rood = Sweetspot
Groen = Bank rechts
Paars = Bank links


En de bijbehorende waterfalls.



JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Die DVE BD moet je voor minder kunnen krijgen. Ik heb dacht ik €12 betaald, maar wel via amazon.

Mooie waterfalls! Ik vind het wel vreemd dat je fronts en rears even hard staan. Ik verwacht juist ca. 4 dB lager. Kan zij dat de interne ruisgenerator niet breedbandig genoeg is. Heb ik ook geconstateerd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op november  6, 2011, 23:21:03
Heb je nog wensen dan?
Een nieuwe receiver staat wel al heel lang op het lijstje, daarnaast wil ik nog eens een mooi stekkerblok en een andere stroomkabel voor mijn sub en eventueel BD speler proberen en misschien eens kijken naar een subdude bijvoorbeeld. Begrijp me niet verkeerd, ben nu al echt heel erg tevreden :)
Citaat van: HTip op november  6, 2011, 23:24:48
Die DVE BD moet je voor minder kunnen krijgen. Ik heb dacht ik €12 betaald, maar wel via amazon.

Mooie waterfalls! Ik vind het wel vreemd dat je fronts en rears even hard staan. Ik verwacht juist ca. 4 dB lager. Kan zij dat de interne ruisgenerator niet breedbandig genoeg is. Heb ik ook geconstateerd.
12€ is zeker goed te doen, zal morgen eens op Amazon kijken. Van die rears snap ik ook niet echt, misschien datvde ruis in de receiver inderdaad niet helemaal goed is. Maar dan nog heb ik niet het gevoel dat mijn rears echt te hard staan, als er bijvoorbeeld een kogel langsvliegt klinkt die niet ineens veel harder als hij door de rears gaat.

Ken jij toevallig wat stukjes film zo uit je hoofd waar ik dat eventueel mee kan testen op gehoor? Dan kan ik altijd nog eens goed gaan instellen als ik een mooie afstel dvd heb.

Verder sta ik er echt versteld van hoe erg mijn surround bubble is verbeterd door een bank  :o De rug leuning van mijn stoel kwam altijd net boven mijn hoofd uit waardoor je niet alles van de rears meekreeg denk ik. Vanmiddag Man on Fire zitten kijken en dat was echt indrukwekkend te noemen, voor mijn gevoel is zowel het laag als het suround effect enorm verbeterd :)

Edit: Wat ik me nog bedacht wat betreft het volume van de rears. Kan het niet zo zijn dat de ruis wel klopt qua volume maar dat de dB instelling in mijn receiver wat afwijkt? Want heb gister meermaals gemeten en alleen naar de dB meter gekeken totdat hij netjes op de 75 dB stond en toen pas zag ik in de receiver da hij overal op 0 stond. Ik heb ook MCACC van de Pioneer nog zijn werk laten doen en ook die zette alle kanalen op hetzelfde volume. Een test dvd/BD zou dus echt de uitkomst zijn dus daar moet ik maar echt gauw naar op zoek :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  6, 2011, 23:38:37
Een nieuwe receiver staat wel al heel lang op het lijstje, daarnaast wil ik nog eens een mooi stekkerblok en een andere stroomkabel voor mijn sub en eventueel BD speler proberen en misschien eens kijken naar een subdude bijvoorbeeld. Begrijp me niet verkeerd, ben nu al echt heel erg tevreden :)12€ is zeker goed te doen, zal morgen eens op Amazon kijken. Van die rears snap ik ook niet echt, misschien datvde ruis in de receiver inderdaad niet helemaal goed is. Maar dan nog heb ik niet het gevoel dat mijn rears echt te hard staan, als er bijvoorbeeld een kogel langsvliegt klinkt die niet ineens veel harder als hij door de rears gaat.

Ken jij toevallig wat stukjes film zo uit je hoofd waar ik dat eventueel mee kan testen op gehoor? Dan kan ik altijd nog eens goed gaan instellen als ik een mooie afstel dvd heb.

Verder sta ik er echt versteld van hoe erg mijn surround bubble is verbeterd door een bank  :o De rug leuning van mijn stoel kwam altijd net boven mijn hoofd uit waardoor je niet alles van de rears meekreeg denk ik. Vanmiddag Man on Fire zitten kijken en dat was echt indrukwekkend te noemen, voor mijn gevoel is zowel het laag als het suround effect enorm verbeterd :)

Is je goed recht om te vreden te zijn. Ik blijf het zeggen, je hebt echt een prachtige set staan.

Denk idd dat je leuning een hoop informatie tegen hield.
Mooi dat de bank zo een verbetering is.
Verbeteringen hoeven dus niet altijd in je apparatuur te zitten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

papaleo

Mooie,en lijkt mij een heerlijke bank die uitnodigde om een lekker muziekje of een filmpje op te zetten...,mooie set,chapoo!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ejorne

Echt gaaf zo man!

8)

Als ik terug denk aan de tijd dat ik bij mijn ouders op zolderkamertje zat... Enorme oude bende had ik, overal van de straat geplukt en kwastje verf erover. Toen mocht je grof vuil nog langs de weg zetten en als je zag wat men soms weggooide, dat was bizar. Ik met mijn krantenwijkje moest af en toe halsbrekende toeren uithalen met dan weer een mooi hoekkastje achterop mijn fiets en de andere keer een oude stoel waarop ik dan een nieuw kleedje had bedacht...  Gelukkig voor mij bleef er daarom meer geld over voor een mooie audio set en kocht ik mijn eerste Kenwood set.

Martijnst1990

Citaat van: papaleo op november  7, 2011, 07:59:44
Mooie,en lijkt mij een heerlijke bank die uitnodigde om een lekker muziekje of een filmpje op te zetten...,mooie set,chapoo!
Citaat van: Ejorne op november  7, 2011, 08:22:35
Echt gaaf zo man!

8)

Als ik terug denk aan de tijd dat ik bij mijn ouders op zolderkamertje zat... Enorme oude bende had ik, overal van de straat geplukt en kwastje verf erover. Toen mocht je grof vuil nog langs de weg zetten en als je zag wat men soms weggooide, dat was bizar. Ik met mijn krantenwijkje moest af en toe halsbrekende toeren uithalen met dan weer een mooi hoekkastje achterop mijn fiets en de andere keer een oude stoel waarop ik dan een nieuw kleedje had bedacht...  Gelukkig voor mij bleef er daarom meer geld over voor een mooie audio set en kocht ik mijn eerste Kenwood set.
En weer bedankt mannen  :blush: Ik bof natuurlijk met zo'n slaapkamer qua oppervlak, dat maakt het al een stuk makkelijker om je set een mooi plekje te geven :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Mijn interne ruisgenerator geeft ook hele andere levels dan met de CARA DVD. Dus ik denk dat je daar de oorzaak moet zoeken. Een goede test is de openingsscene van The International. De regen moet uit alle speakers even hard klinken. Regen is vaak mono, zoals ook in Seven.

Hier is de DVE BD ook te krijgen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Ziet er weer netje uit Martijn  :thumbs-up:

Ejorne toen jij 20 was ging al dat geld op aan grote Jamo speakers niet aan een bankje of tafeltje,denk dat het ook aan je aankoop gedrag lag,aan het mijne ook als je nog weet hoe groot de set was maar wat een ouwe bende  :D