Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris1971

Waarom heb je geen DD15 of DD12 genomen? Of is de DD18 echt nodig in jouw ruimte?

Dirk

Citaat van: RA SUBS op juli 29, 2012, 07:43:50
Je hebt op dit moment zeker te veel laag.

Misschien een is een simpele aanpassing van de Gain op de subwoofer al een hele verbetering 8)

Ook een DD18 kan (te ) hard staan.
het proberen waard idd
hij mag dan wel net zoveel wegen als je vrouw...er staat wel een volume control op die werkt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: RA SUBS op juli 29, 2012, 07:43:50
Je hebt op dit moment zeker te veel laag.

Misschien een is een simpele aanpassing van de Gain op de subwoofer al een hele verbetering 8)

Ook een DD18 kan (te ) hard staan.
Inderdaad. In mijn kamer is een natuurlijke piek in het midlaag. Wat dat betreft wil ik nog veel meer metingen laten doen om van daaruit de probleemgebieden aan te pakken. Overigens hoor ik in de weergave een te grote laagweergave, maar ik vind het niet zo duidelijk als op de grafieken. Daar lijkt het erger op.

Citaat van: Joris1971 op juli 29, 2012, 07:50:40
Waarom heb je geen DD15 of DD12 genomen? Of is de DD18 echt nodig in jouw ruimte?
Dit is een tweedehands DD18, dus dat is op dit moment mijn keuze. Maar teveel is het niet heb ik het idee. Mits de akoestiek goed is, kun je harder spelen zonder vervorming. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld het hoog. Meer vermogen geeft dan alleen maar een losser en makkelijker beeld. Maar ik houd de subwoofer alleen als het laagprobleem is op te lossen en de Velodyne alleen goed doet. De boost is ook te horen zonder subwoofer, dus de schuld geven aan de Velodyne is wat al te makkelijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op juli 29, 2012, 08:02:32
het proberen waard idd
hij mag dan wel net zoveel wegen als je vrouw...er staat wel een volume control op die werkt ;)
Haha, die van haar werkt ook niet. Gelukkig beleeft ze er ook veel plezier aan en kan ik aan de andere kant goed leven met de geluiden om me heen. Het leven, waaronder het huishouden en het verkeer, gaat gewoon door en trekt zich gelukkig niets aan van mijn ideale wereld van gecontroleerde stilte.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Mooi verslaggie Bassie  :D

Je lijkt wel een echte hifi-recescent  :notify:

Nu alleen nog iets praktisch verzinnen om de kabels weg te smurfen
maar vooral de kabels niet te hoog....
Er zijn vrouwen die niet het verschil zien tuseen 'hifi' en een waslijn  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

weust

Citaat van: Bas Akkerman op juli 29, 2012, 07:37:56
Het is zelfs nog wel duurder ben ik bang. Maar als je jouw set met liefde en zorg hebt samengesteld en je bent er blij mee, dan denk ik dat jouw set ook heerlijk klinkt. Het is gewoon echt zo dat je steeds meer betaalt voor minder verbeteringen. Maar die verbeteringen vind ik het zeker wel waard.

Over het algemeen ben ik wat sneller met dingen kopen.
Uitzoekwerk doe ik van te voren op internet veelal. Klinkt wat vreemd in HiFi land, dat geef ik toe.

Ik zoek heel simpel naar uiterlijk en prijs. Als ik daar matches in heb gevonden ga ik verder kijken naar reviews. Als die mij ook aanspreken ga ik weer verder kijken waar ik ze kan beluisteren.
Op die manier kan ik vrij eenvoudig een short-list maken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

Mooi verslag Bas, ben benieuwd naar wat er nog komen gaat.

De DD18 staat op de foto achter de rechter M30.1 toch?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli 29, 2012, 10:05:13
Over het algemeen ben ik wat sneller met dingen kopen.
Uitzoekwerk doe ik van te voren op internet veelal. Klinkt wat vreemd in HiFi land, dat geef ik toe.

Ik zoek heel simpel naar uiterlijk en prijs. Als ik daar matches in heb gevonden ga ik verder kijken naar reviews. Als die mij ook aanspreken ga ik weer verder kijken waar ik ze kan beluisteren.
Op die manier kan ik vrij eenvoudig een short-list maken.
Dat is toch wel heel anders bij mij. Uiterlijk is pas iets voor het laatst vind ik, eerst moet goed klinken. Al vaker gezegd, maar mijn vrouw is daar gelukkig een stuk makkelijker in. Zeker als ik het soms zo om mij om me heen hoor. Veel WAF dus en daar ben ik al erg gelukkig mee.

Citaat van: Martin!!! op juli 29, 2012, 10:34:23
Mooi verslag Bas, ben benieuwd naar wat er nog komen gaat.

De DD18 staat op de foto achter de rechter M30.1 toch?
Klopt! Maar volgens Garmt is het beter om hem vlak voor de luidsprekers te hebben staan. Dan heb ik hem het liefst rechts, dus waar het groene stoeltje nu staat.

Vanmiddag maak ik nog wel wat andere foto's vanuit andere hoeken en met mijn fototoestel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Citaat van: Bas Akkerman op juli 29, 2012, 11:01:08
Dat is toch wel heel anders bij mij. Uiterlijk is pas iets voor het laatst vind ik, eerst moet goed klinken. Al vaker gezegd, maar mijn vrouw is daar gelukkig een stuk makkelijker in. Zeker als ik het soms zo om mij om me heen hoor. Veel WAF dus en daar ben ik al erg gelukkig mee.

Het scheelt dat er zo ontzettend veel aanbod is dat het toestaat om eerst naar uiterlijk te kijken.
Anders zou het natuurlijk een ander verhaal zijn geweest.
Daarbij komt ook dat, in veel gevallen, hoe duurder de merken hoe lelijker de ontwerpen worden.

Een WAF is hier niet aanwezig, dus kan daar in zelf beslissen ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Ik vind ook dat kwaliteit voor vorm gaat, dus geen onnodige zaken als dat ten kostte gaat van de geluidskwaliteit. En het lijkt er inderdaad op dat de duurdere merken vaker minder mooi zijn dan goedkopere merken. Een Devialet Premier vind ik dan wel weer een mooi ontwerp en de kwaliteiten zijn ook niet mis heb ik begrepen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Mij teveel chroom. Dat wil je toch op de uitlaten van een Harley? :D
Maar las ook dat het goed spul moet zijn. De apparatuur, niet de chroom.

Ik zelf ben aan het omschakelen naar Emotiva.
Redelijk strak design of de blauwe LED-verlichting na dan. Die is best wel aanwezig.
Kwaliteit bevalt mij ook prima.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Jumping Jack

Schrijf de Devialet nog niet af Weust, hij is er ook in andere kleuren  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

whoknows

Nou vind niet dat je Devialet moet vergelijken met Emotiva, totaal aner produkt, specs en prijsklasse....
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Citaat van: Joris1971 op juli 29, 2012, 07:50:40
Waarom heb je geen DD15 of DD12 genomen? Of is de DD18 echt nodig in jouw ruimte?
Voor een DD12 moet z'n vrouw teveel afvallen.

Xander32

Citaat van: weust op juli 29, 2012, 12:33:43
Het ging hier ook even voornamelijk om de vormgeving.
... zeker in dat geval beide niet met elkander vergelijken ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op juli 29, 2012, 12:39:41
... zeker in dat geval beide niet met elkander vergelijken ;).
Nee, dat is appels met meloenen vergelijken.

Citaat van: AbZ op juli 29, 2012, 12:33:53
Voor een DD12 moet z'n vrouw teveel afvallen.
;D ;D Hoe zou zo'n zwarte laklaag haar eigenlijk staan...? :sleepy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op juli 29, 2012, 12:49:32
Hoe zou zo'n zwarte laklaag haar eigenlijk staan...?

Nou, als je je dat afvraagt dan weet je meteen wat je kan geven voor haar verjaardag of voor kerst. Of gewoon zomaar, omdat het kan  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Alsjeblieft schat!                                                                                                  En voor mij




Nahhhh, ze is net jarig geweest. En deze doosjes vind ik toch mooier staan en nog veel mooier klinken bovendien
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

En nog wat "betere" foto's.

                   Vanuit de keuken                                                                                                                                           

De muziek is blijkbaar niet ieders smaak... ;)
                    De vrije opstelling                                                                                                                                                 

Een close-upje
                          En nog een close-upje                                                                                        Heerlijke sweetspot!
     


Ik had ook nog een filmpje gemaakt, maar de geluidskwaliteit is zo slecht dat dat echt geen recht doet aan de weergave hier. Het is zelfs precies andersom, het filmpje is vrij scherp en hol, terwijl het hier warm en vol klinkt. Binnenkort eens met mijn telefoon proberen of mijn oude videocamera tevoorschijn halen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Wat heb je nu voor speakerdraadjes en waarom 2 per kant (dus 4 per speaker) ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.