X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

morca

Citaat van: Bas Akkerman op september 27, 2012, 21:41:40
Dacht ik met skyfox naar AV-NU te gaan, gaat de hele show niet door! Zal eens kijken wie er zondag gaan en of het mogelijk is daar te komen met het OV.
het is niet direct bij het station dacht ik,succes Bas ik hoop voor je dat je met Sky kan gaan.
best leuke show hoor  ;)

citac

Dank je Pjotr voor de update.
Neem aan dat Salabert een aantal medewerkers had , die hem hielpen met de ontwikkeling en produktie.
Wellicht kunnen zij helpen ,om de lijn voort te zetten.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Bas Akkerman

Citaat van: morca op september 27, 2012, 21:43:03
het is niet direct bij het station dacht ik,succes Bas ik hoop voor je dat je met Sky kan gaan.
best leuke show hoor  ;)
Nee, die gaat sowieso niet. Ik denk er nog even over, lijkt me wel leuk zo'n show en forumleden ontmoeten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Ik ga al 4 of 5 jaar ,maar een M&G is er nooit van gekomen.
er staan ook maar een paar leden in de startpost,en ik vraag me af of die een HTforum badge dragen  :D

Bas Akkerman

Citaat van: morca op september 27, 2012, 21:54:50
Ik ga al 4 of 5 jaar ,maar een M&G is er nooit van gekomen.
er staan ook maar een paar leden in de startpost,en ik vraag me af of die een HTforum badge dragen  :D
Dat is waar. Voordeel is dat ik lekker opval. Mmm, tenzij mensen voor mij willen vluchten. :P Ok, genoeg off topic gebrabbel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


denoontje

Citaat van: morca op september 27, 2012, 21:54:50
Ik ga al 4 of 5 jaar ,maar een M&G is er nooit van gekomen.
er staan ook maar een paar leden in de startpost,en ik vraag me af of die een HTforum badge dragen  :D
wel hoor


gast2018

Citaat van: advr op september 26, 2012, 20:51:45
Zaterdag ga ik ook samen met Erge. :clapping:

Zal in de ochtend zijn. ;D
Ga morgen dus ook. :D

denoontje

Citaat van: morca op september 27, 2012, 23:59:18
geen M&G waar ik bij was   :D

Daar kan ik ook niets aan doen.
Was destijds wel in veldhoven.

Martijn M

Ik zal er morgen zijn, mogelijk zondag ook!
Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Citaat van: denoontje op september 28, 2012, 19:45:32
Daar kan ik ook niets aan doen.
Was destijds wel in veldhoven.
Nee daar had ikzelf wat aan moeten doen,maar we waren om een uur of 2 a 3 echt uitgekeken,en de meeting was om 5 uur.
Dus het was vanaf 8 uur rijden al weer een heel dagje  ;)

phmeijer

#113
Spullen staan klaar, zometeen met leuke aanbiedingen naar Veldhoven!
Demo, inruil en restanten; daarnaast wat leuke connectoren (RCA, banaan & spades) ingeslagen voor een beursaanbieding!

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT


FvP

Wij gaan zondagmiddag een kijkje nemen samen met bevriende dealers/importeurs
Tegen dan zal wel duidelijk zijn wat we zeker niet mogen missen ...

Ejorne

Ik vond het jammer dat er geen goede beursinfo was. De deelnemers en merken waren natuurlijk wel vanaf de website te checken maar ik heb nog geen hippe telefoon. Het plattegrondje dat ik kreeg was ook compleet waardeloos.

Verder zag ik de ingang over het hoofd en liep zo de hoofdingang in en zag helemaal niemand en kon zo de beurs oplopen. Toch maar even terug gelopen en aan de balie juffrouw gevraagd waar ik kon betalen en beursinfo kon kopen. Helaas was dat laatste dus niet aanwezig maar de entree is wel gelukt. Leuke dames die me het kaartje verkocht.

Op de beurs zelf niet veel heel bijzondere indrukken opgedaan. Wel een boel mooie sets met goed geluid. En opnieuw, evenals vorig jaar in Utrecht aangenaam verast van de Marantz-Boston combi. Nu met de wat duurdere speakers maar met 1200 euro nog steeds een klein prijsje ten opzichte van veel andere speakers die ik soms behoorlijk slechter vond presteren dan het (voor mij mogelijk toch nog eens bereikbare) marantz-boston setje...

morca

Citaat van: Ejorne op september 29, 2012, 20:39:58
Ik vond het jammer dat er geen goede beursinfo was. De deelnemers en merken waren natuurlijk wel vanaf de website te checken maar ik heb nog geen hippe telefoon. Het plattegrondje dat ik kreeg was ook compleet waardeloos.

Verder zag ik de ingang over het hoofd en liep zo de hoofdingang in en zag helemaal niemand en kon zo de beurs oplopen. Toch maar even terug gelopen en aan de balie juffrouw gevraagd waar ik kon betalen en beursinfo kon kopen. Helaas was dat laatste dus niet aanwezig maar de entree is wel gelukt. Leuke dames die me het kaartje verkocht.

Op de beurs zelf niet veel heel bijzondere indrukken opgedaan. Wel een boel mooie sets met goed geluid. En opnieuw, evenals vorig jaar in Utrecht aangenaam verast van de Marantz-Boston combi. Nu met de wat duurdere speakers maar met 1200 euro nog steeds een klein prijsje ten opzichte van veel andere speakers die ik soms behoorlijk slechter vond presteren dan het (voor mij mogelijk toch nog eens bereikbare) marantz-boston setje...
Makker je bent alleen geweest,dus er stonden in ieder geval weer van die mooie dame,s  :D

Pjotr27

CitaatEn opnieuw, evenals vorig jaar in Utrecht aangenaam verast van de Marantz-Boston combi. Nu met de wat duurdere speakers maar met 1200 euro nog steeds een klein prijsje ten opzichte van veel andere speakers die ik soms behoorlijk slechter vond presteren dan het (voor mij mogelijk toch nog eens bereikbare) marantz-boston setje...

Vergis je niet in de bekabeling en het power filter van Camino wat werd gebruikt... Dat kost ook de nodige pegels....
Maar wel leuk dat je de set mooi vond, er werd gedemonstreerd door mijn vriend Cor...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

martin778

#119
Die set klonk inderdaad verrekte goed, nog even een plaatje:



Er zat peperdure bekabeling van Living Audio ertussen maar hoe dan ook het geluid was erg goed.

Ejorne

Citaat van: morca op september 29, 2012, 21:10:50
Makker je bent alleen geweest,dus er stonden in ieder geval weer van die mooie dame,s  :D

Het was wel een interessante dag hoor. Ik heb het een beetje negatief neergezet zie ik...  :huh2:
Echt hel bijzondere indrukken heb ik niet opgedaan zoals onze eerste kennismaking met jk-aucoustic of de Martin Logans.

Hoewel, nu ik er even rustig op terug kijk heb ik best wel mooie dingen gezien. Ik denk dat het ook een beetje gewoonte wordt en dat het daadoor ook een emotioneel wat vlakkere indruk maakt. Maar een stukje op Blumenhovers vond ik wel mooi maar daarna werd iets opgezet wat ik minder mooi op die speakers vond.

En ook electrostaten op Lyngdorf vond ik wel apart. Maar ik miste wat mid hoewel dat zou kunnen komen door een vrij fors aanwezig laag. Ik baal ervan dat ik niet gevraagd heb of even gekeken heb wat die bas veroorzaakte. Ik zag alleen de electrostaten en het was nogal druk en ben toen weer verder gelopen.

Ook een grote hoor in een nog grotere vertikale hoorn met daain 4 grote open baffle woofers klonk mooi. Maar ja zulke dingen zet je doorgaans niet maar even zo in de woonkamer. Hij speelde ook met een pc met software die alles in het geheugen laadt en volgens mij ophoog resampled. Wel leuk om te zien maar de software leek nogal eens wat nukken te vertonen en moest een track nogmaals aangeklikt worden. Ik ben wel weer benieuwd geraakt naar zon [[pleur bijna heel windows in een soort stand-by en speel de track vanuit het RAM geheugen]] toepassing. Misschine toch maar weer eens mee gaan prutsen...

Ik heb op de beurs eigenlijk ook geen sleachte ervaring opgedaan zoals bijvoorbeeld die ene keer dat we jean michelle jarre hoorde over een ranzig schel klinkende surround set. Of de bizar harde hoge tonen uit die Kef speakers die,zo hard als ze al stonden, ook nog eens veel harder konden gaan. En door al dat tweeter geweld geen enkele indruk over het mid en laag uit die speakers ons is bijgebleven...  :crazy:

:P

Ejorne

Citaat van: Pjotr27 op september 29, 2012, 21:24:02
Vergis je niet in de bekabeling en het power filter van Camino wat werd gebruikt... Dat kost ook de nodige pegels....
Maar wel leuk dat je de set mooi vond, er werd gedemonstreerd door mijn vriend Cor...

Ja inderdaad, die kabels waren huge!  O0
Maar ik verwacht ook met een stel canare kabels en zonder filter erg van die set te kunnen genieten mocht ik die hier thuis hebben kunne staan.  8)

martin778

Heb je dat mislukking van een set met Audio Note Ongaku en grote vintage hoorns (Altec, WE?) gehoord?  :laugh:

Ik ben ook nog bij Solosound geweest, meneer deed een leuk praatje over kwaliteit en hun lange garantieperiode maar wanneer hij muziek opzette was een compleet volle zaal in drie tellen bijna leeg geworden :D

CZ79

Citaat van: Pjotr27 op september 29, 2012, 21:24:02
Vergis je niet in de bekabeling en het power filter van Camino wat werd gebruikt... Dat kost ook de nodige pegels....
Maar wel leuk dat je de set mooi vond, er werd gedemonstreerd door mijn vriend Cor...

Dat waren volgens mij de privé kabels van Fritz, LIve Cable
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: martin778 op september 29, 2012, 22:03:54
Heb je dat mislukking van een set met Audio Note Ongaku en grote vintage hoorns (Altec, WE?) gehoord?  :laugh:

Ik ben ook nog bij Solosound geweest, meneer deed een leuk praatje over kwaliteit en hun lange garantieperiode maar wanneer hij muziek opzette was een compleet volle zaal in drie tellen bijna leeg geworden :D

Dat waren drie korte tellen in ieder geval, alleen maar hoog en geen enkel mid en laag, dat hadden ze moeten combineren met die walgelijke kasten die bij Audionote stonden, daar kwam namelijk alleen maar bas uit. Drie m3 per luidspreker en dan alleen maar laag :nopompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika