Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

raptile

Gestopt met blowen op je 40'e ? :D

Sonic Circle

Citaat van: garmtz op augustus 16, 2011, 14:55:41
Feli!

Thanks!
Citaat van: LittleNinja op augustus 16, 2011, 16:00:11
Sorry voor mijn late reactie hier, maar ik moest even wachten tot mijn baas de deur uit was... Ik zit liever niet te vaak op het forum tijdens werktijd... :D

Proficiat kerel!! Op een mooie toekomst. 8)

Verstandig. Maar stel je nou voor dat hij hier mee leest? Big Ben is watching you overal tegenwoordig :).
Thanks!

Madhouse

Citaat van: Sonic Circle op augustus 17, 2011, 20:34:43
Verstandig. Maar stel je nou voor dat hij hier mee leest? Big Ben is watching you overal tegenwoordig :).

Dat zou wel heel ver gaan  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

rodrique


Musical fidelity KW500
Quadral Vulkan VI
PS Audio Digilink III dac with Cullen Circuits stage Three mod
Musical fidelity KW SACD player
Finite Elemente Spider rack
BK Monolith
JVC N5
Antimode 8033-C / Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter

Sonic Circle


Sonic Circle

#1783
Avondje luisteren naar muziek met beamer uit. Bron is de Oppo BDP-83 op stand Pure Audio. CD's zijn al eerder met beide zijden door de Nespa gehaald.

David Sylvian - Secret of the Beehives
Massive Attack - Mezzanine en Collected (best of)
Portishead - Roseland NYC

Alles klinkt zo lekker ruimtelijk, ritmisch, gelaagd, onder controle. De upgrades van het afgelopen jaar (Arcam AVR-600 ipv AVR-350, de Oppo BDP-83 en de Nespa) hebben voor een flinke metormafose gezorgd qua muziekweergave. Natuurlijk staat dit nog niet in verhouding met een dedicated stereo set. Gezien waar ik vandaan kom, ben ik erg tevreden. Er zijn duidelijk nog stappen te maken. Maar dat ik zo'n geluidsbeeld uit de Toys kon halen had ik eerlijk gezegd nooit gehoopt.


HTip

Leuk om te lezen dat je zo'n grote stap in geluid hebt gemaakt, dat je nu van muziek kan genieten. Heb je stereo of surround geluisterd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Beiden. Stereo en 'surround' via een Dolby Pro Logic codec : Pro Logic II music. Deze laatste geeft een lichte spreiding via de surrounds.
Dit werkt veel beter als met mijn Arcam AVR-350 het geval was, veel natuurlijker.

Bijvoorbeeld bij David Sylvian hoorde ik alle belangrijke instrumenten duidelijk uit de fronstage komen en hoorde ik ondersteunende / sferische geluiden meer subtiel uit de surrounds komen.

HTip

Wat kan muziek luisteren toch heerlijk zijn hé? Geniet ervan :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Leuk om te lezen! Jouw set verdient alle lof! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Omdat ik steeds meer naar muziek (ook vaak zonder beeld) luister overweeg ik het idee om mijn Toy fronts te vervangen door 2 Toy Towers. Ik verwacht dat dat het geluidsbeeld weer behoorlijk ten goede komt. Bijkomend voordeel is dat ook soundtracks bij film nog wel wat meer body zullen krijgen.

Daarom wil ik mijn setje Toy fronts binnenkort in de verkoop plaatsen. Iemand geinteresseerd?


Etiennevh

Ben benieuwd wat dat je gaat brengen! Ik ben wel heel erg onder de indruk geraakt van de Toys, dus ik heb wel eventuele interesse ter vervanging van mijn achterspeakers. Ik zat namelijk zelf ook al naar de Toy towers voor fronts te kijken.

Als e.e.a. concreter gaat worden, mag je het mij laten weten per PM ofzo
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Leuk man! Een goede keuze denk ik. En zo zouden we elkaar leuk kunnen helpen.

Zal je vanavond PM'en :)

Martijnst1990

Er is nog geen verkoop topic aangemaakt of ze zijn al verkocht :P

Die Toy Towers lijken me een mooie upgrade, zeker voor muziek :) Blijf dit toch zo'n prachtige ruimte vinden met dat plafond en de 2 koelkastjes met blauwe verlichting  :wub:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Sonic Circle

Verkooptopic nog geen tijd voor gehad, doe ik later vandaag. Er is wel wat interesse per PM getoond.

En bedankt voor je compliment. Ik blijf er ook van genieten elke keer :D.

WickedGame

 Was je HT even ut het oog verloren, maar damn wat ziet je HT er toch geweldig uit :pompom:

Marco66

Citaat van: Sonic Circle op augustus  1, 2011, 22:21:34
Zeker. Ik kende ze al lang. Maar had meestal wat losse mp3tjes. Wil nu toch wel graag een beetje collectie opbouwen.

Het was zelfs een wetenschapper :D.

René viel het gelijk op, dat het beeld 'schoner' was. En dat was ook zo. Ik focuste in eerste instantie op de direct merkbare geluidsverschillen.

Op de eerste plaats,wat een mooie ruimte,om van te dromen!
Ten tweede nog gefeliciteerd en te derde wil je nog een cd aanraden om je set te testen, de cd Moonstruck van Chris Jones en dan eerste nummer. Deze klinkt echt heerlijk met een geweldige dynamiek,bas en gitaar!

Marco ;)
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

larzie

Ja inderdaad je HT room ziet er supervet uit. Vooral dat plafond :inlove: Zal wel een paar centjes hebben gekost, maar het resultaat is er ook naar :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Weer mooie upgradeplannen! Kunnen de Towers ook zo kort op de wand staan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Citaat van: WickedGame op november 23, 2011, 11:13:46
Was je HT even ut het oog verloren, maar damn wat ziet je HT er toch geweldig uit :pompom:
Thanks!

Citaat van: Marco66 op november 23, 2011, 12:01:37
Op de eerste plaats,wat een mooie ruimte,om van te dromen!
Ten tweede nog gefeliciteerd en te derde wil je nog een cd aanraden om je set te testen, de cd Moonstruck van Chris Jones en dan eerste nummer. Deze klinkt echt heerlijk met een geweldige dynamiek,bas en gitaar!
Dank!
Heb even op Joetjoep geluisterd naar dat nummer van Chris Jones: mooi! Zeker een aanrader.
Die CD ga ik zoeken, bedankt voor de tip.

Citaat van: larzie op november 23, 2011, 12:04:43
Ja inderdaad je HT room ziet er supervet uit. Vooral dat plafond :inlove: Zal wel een paar centjes hebben gekost, maar het resultaat is er ook naar :clapping:
We hebben aardig wat bouwwerk zelf gedaan, waardoor de kosten uiteindelijk goed beheersbaar zijn gebleven.

Citaat van: HTip op november 23, 2011, 16:44:38
Weer mooie upgradeplannen! Kunnen de Towers ook zo kort op de wand staan?
Het gaat nu redelijk snel omdat zich er een mooie kans voor doet. Zowel voor het verkopen van mijn Toys, als voor het aankopen van een setje Toy Towers.
De Towers kunnen overigens makkelijk wat van de wand afgezet worden, omdat ze wanneer ze dichterbij staan als de Toys toch buiten het zichtveld blijven door de zichthoek.

Sonic Circle

Mijn Toy fronts zijn gereserveerd voor een forumgenoot.
Toy Towers zijn voor me gereserveerd bij BB&G. Die kunnen nu binnenkort geinstalleerd gaan worden :). Ben een blij man, hoop dat ze voor de kerst hier kunnen staan!

R