Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

beetle99 en 8 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Dat klinkt veelbelovend ;D.
Buizen pakken soms heel fraai uit.



Citaat van: cz79 op september  3, 2014, 20:20:04
Ik ben toch verliefd geworden op het geluid dat de Dion geeft, nu is hetgeen ik thuis heb een prototype en dat gaat hem niet worden (moet ook worden aangepast). Bij de maker ben ik vanochtend geweest en heb daar een buizen voorversterker beluisterd, die doet dus wat het prototype doet met een factor 10.
Ik ga hem vrijblijvend thuis testen maar het belooft veel goeds, open, transparant, echt geluid om verliefd op te worden, match is zeer goed.
Nog niet eerder een versterker gehad die zo iets deed als deze, dus....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... met dank aan Eddy was het aan mijzelf de eer om de 100ste pagina in mijn topic te openen :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Feli!

>2500 berichten in je eigen topic. Krijg je nu een presentje van de mods?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

... ik zal de komende nacht onrustig slapen van de spanning, in afwachting van hetgeen de pakketbezorger morgen mij zal brengen :pompom:.


Citaat van: Eddye op september  3, 2014, 20:28:56
Feli!

>2500 berichten in je eigen topic. Krijg je nu een presentje van de mods?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


CZ79

Gaan je vast en zeker bevallen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Jij speelt er zelf toch ook mee?


Citaat van: cz79 op september  3, 2014, 21:12:38
Gaan je vast en zeker bevallen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Zeker, van voor tot achter. Ik heb alle kabels vervangen door de oranje wokkelkabels en ik heb de kabel in de meterkast (aparte audiogroep) voorzien van monokristal kabel, deze zelfde kabel zit ook in het nieuwe stekkerblok en van dezelfde kabel komt ook nog een biwire LS kabel (is er morgen hoop ik)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

.... maar je hebt onderwijl zoveel gewijzigd dat je vast niet kan vertellen hetgeen de netkabels brachten ?

Citaat van: cz79 op september  3, 2014, 22:34:23
Zeker, van voor tot achter. Ik heb alle kabels vervangen door de oranje wokkelkabels en ik heb de kabel in de meterkast (aparte audiogroep) voorzien van monokristal kabel, deze zelfde kabel zit ook in het nieuwe stekkerblok en van dezelfde kabel komt ook nog een biwire LS kabel (is er morgen hoop ik)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Niet enkel de netkabels nee, dat is dan MET stekkerblok en het kleine stukje kabel in de meterkast. Het is vooral veel homogener, de aanpak van de stroomvoorziening zorgde er in elk geval voor dat alles iets ' cleaner' werd, alles wat beter doortekend en strakker afgebakend, voornamelijk merkbaar met de bassen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

#2487
Citaat van: cz79 op september  3, 2014, 22:41:46
Niet enkel de netkabels nee, dat is dan MET stekkerblok en het kleine stukje kabel in de meterkast. Het is vooral veel homogener, de aanpak van de stroomvoorziening zorgde er in elk geval voor dat alles iets ' cleaner' werd, alles wat beter doortekend en strakker afgebakend, voornamelijk merkbaar met de bassen
Wel knap trouwens dat je dat met die "kabelverschillen" nog allemaal uit elkaar kan houden met al dat gewissel van apparatuur.

Ik zou het niet kunnen :nowink:


Ik dacht trouwens dat de "Oranjekoorts" wel over was ná het WK :D




CZ79

Welke apparatuur wissel? Ik heb gewoon hetzelfde als maanden geleden hoor
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

O, is het dat; enkele maanden is tegenwoordig de norm ...


;D


Vroegah kocht men iets en daar kwam pas iets anders wanneer die na jaren intensief gebruik, rijp voor de kliko was (toen waarschijnlijk nog een zinken vuilnisemmer).


Citaat van: cz79 op september  3, 2014, 23:14:38
Welke apparatuur wissel? Ik heb gewoon hetzelfde als maanden geleden hoor
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

 :D tijden zijn veranderd, vroeger schreef je poepen ook met drie 'oe's'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Citaat van: cz79 op september  3, 2014, 23:14:38
Welke apparatuur wissel? Ik heb gewoon hetzelfde als maanden geleden hoor


Auteur Topic: Re: Set van CZ79 ***ML weg en Dion buizenversterker ervoor terug? ***  (gelezen 40181 keer)



'T komt toch echt uit jouw topic ;)

CZ79

Goed lezen, ik heb niets anders, vandaar ook het vraagteken erachter.

Ik heb een paar dagen iets als test gehad, staat ook echt in mijn topic, nog niets permanent. De kabels heb ik alweer een x aantal weken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

#2493
Citaat van: cz79 op september  4, 2014, 08:08:18
Goed lezen, ik heb niets anders, vandaar ook het vraagteken erachter.

Ik heb een paar dagen iets als test gehad, staat ook echt in mijn topic, nog niets permanent. De kabels heb ik alweer een x aantal weken

Zolang je nog volop aan het rommelen bent met apparatuur en duidelijk aangeeft helemaal nog niet "kláár" en tevreden te zijn lijkt het me een vreemd moment om nieuwe kabels in je set te donderen.

Volgens velen hier moet je kabels "matchen" aan je set, kunnen deze een set zelfs maken of breken.


Maar goed, als jij het maar ziet zitten, is tóch belangrijk ;)

CZ79

Zeker waar, nogmaals lees mijn topic ik ben NU aan het rommelen. De kabels zitten er lang genoeg om te bepalen wat ze doen in mijn set. Ik heb net de dion twee dagen aangesloten staan, althans draaiend. In de tussentijd heeft de ML al die tijd gewoon zijn ding gedaan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Citaat van: cz79 op september  4, 2014, 13:07:26
Zeker waar, nogmaals lees mijn topic ik ben NU aan het rommelen. De kabels zitten er lang genoeg om te bepalen wat ze doen in mijn set. Ik heb net de dion twee dagen aangesloten staan, althans draaiend. In de tussentijd heeft de ML al die tijd gewoon zijn ding gedaan
Je hebt in ieder geval nog wat te doen de komende tijd :)

Xander32

Zoals ik C. in schat, is stil zitten ook niet z`n sterkste eigenschap; laat hem maar lekker rommelen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op september  4, 2014, 19:26:13
Zoals ik C. in schat, is stil zitten ook niet z`n sterkste eigenschap; laat hem maar lekker rommelen 8).

Er zijn mensen zat die oprecht plezier putten uit lekker rommelen......ik ben er ook zo eentje  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Lekker blijven rommelen wanneer het positieve energie geeft :thumbs-up:

Citaat van: YamahaRXV op september  4, 2014, 19:47:15
Er zijn mensen zat die oprecht plezier putten uit lekker rommelen......ik ben er ook zo eentje  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

En vaak leer je er ook nog van waardoor je deze lering weer kunt gebruiken voor andere audio opties of verbeteringen. Ga vooral zo door!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren