ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Gestart door Former member 78, oktober 12, 2009, 21:18:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Former member 78

De sub is voor 95% klaar, her en der nog een paar kleine puntjes van aandacht nodig.
Ben alleen vergeten de frontjes te lakken ???


morca

Mooi geworden Arjan,ach frontje later eens doen.
We vergeten allemaal wel eens wat,waren die niet bekleed met stof trouwens?

Former member 78

Citaat van: morca op maart  2, 2012, 19:07:49
Mooi geworden Arjan,ach frontje later eens doen.
We vergeten allemaal wel eens wat,waren die niet bekleed met stof trouwens?

Die zijn idd bekleed met stof, maar dat is demontabel :)
Maar ga ze zo nog ff schilderen, dan zijn ze morgen klaar.

Heb trouwens alweer 5 nieuwe wieltjes er onder.
De 6 die er onder zaten, waren voor 20kg per stuk.

Heb er nu 5 onder voor 40kg, hopen dat die het wel houden.

morca

hahahaha was hij door ze wielen gezakt,goed gebouwd subje,niks beschadigd hoop ik.
Nou beter dat je er nu achter komt,dan als je thuis komt en de vrouw heeft hem iets verzet en dan....oeps.

deze houden wel,wel met rem genomen ? Handrem  :D

Former member 78

Zijn zonder rem, maar hij blijft staan.
Net even getest met aardig wat volume :)



Lastig trouwens om een beetje glans op de foto te krijgen.

frank2

Citaat van: ArjanR1 op maart  2, 2012, 19:21:19
Zijn zonder rem, maar hij blijft staan.
Net even getest met aardig wat volume :)



Lastig trouwens om een beetje glans op de foto te krijgen.

is dat op de achtergrond die schreeuwerd :D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Nee, die is heerlijk stil nu :D

frank2

Citaat van: ArjanR1 op maart  2, 2012, 19:44:10
Nee, die is heerlijk stil nu :D
heb je de waterspuit weer gebruikt :D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

morca

Citaat van: ArjanR1 op maart  2, 2012, 19:21:19
Zijn zonder rem, maar hij blijft staan.
Net even getest met aardig wat volume :)



Lastig trouwens om een beetje glans op de foto te krijgen.

Maak ook maar een grapje,voordat een sub gaat rijden  :crazy: heb je ook nieuwe ramen nodig denk ik.
Mooie kleine Ushers trouwens  :thumbs-up: grote en kleine keuze zat  :thumbs-up:

Former member 78

Citaat van: frank2 op maart  2, 2012, 19:45:16
heb je de waterspuit weer gebruikt :D

Nee, alleen vanochtend een keer ;)

Citaat van: morca op maart  2, 2012, 19:46:16
Maak ook maar een grapje,voordat een sub gaat rijden  :crazy: heb je ook nieuwe ramen nodig denk ik.
Mooie kleine Ushers trouwens  :thumbs-up: grote en kleine keuze zat  :thumbs-up:

Moet wel eerlijk zeggen, dat de kleintjes meer uren maken dan de Be10.
En dat is in combinatie met de sub geen straf :D

morca

Je zit teveel film te kijken  ;D ik ook zometeen als eindelijk ook HD kan kijken en MA en LPCM af kan spelen van BD  :pompom:
Daar het bij muziek ook niet verkeerd zal klinken vermoed ik  ;)

Former member 78

Met muziek is het prima, maar het verschil met de grote set is echt groot.

Former member 78

Waarschuwing: er is al ten minste 30 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.


:P

Maar er zijn toch twee veranderingen in mijn set.
Als eerste, ik heb geen buis meer  :angel:

Voor de Cha'am is er nu een nieuwe Luxman L550AX gekomen.
2x 20watt klasse A, het lijkt zo weinig... Maar het ding speelt echt heel erg mooi.
Soms mis je wel wat buizen sound, maar dit ding doet het écht erg goed!

Ten tweede,
Heb een streamer gekocht, de Cambridge Stream Magic 6.
Speelt goed, maar heeft volgens mij wel wat tijd nodig om op klank te komen. Want de eerste klanken koud uit de doos
waren wat plat. Dit is nu al wat losser geworden, na een uur of 10. Voordeel van deze streamer is ook, dat hij als ''losse'' DAC gebruikt kan worden. De tv wordt straks via de optische uitgang aangesloten op de streamer. Ga namelijk de set weer op de korte kant zetten, om op deze manier wat meer woonkamer te krijgen.

Heb vandaag ook redelijk wat connectors besteld, set XLR, stroom en voor LS kabels. Allen wordt ''zelfbouw''
Kijken wat dat gaat doen :)

Heb nog wat te doen dus!

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op juni 14, 2012, 01:31:36
Waarschuwing: er is al ten minste 30 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.


:P

Maar er zijn toch twee veranderingen in mijn set.
Als eerste, ik heb geen buis meer  :angel:

Voor de Cha'am is er nu een nieuwe Luxman L550AX gekomen.
2x 20watt klasse A, het lijkt zo weinig... Maar het ding speelt echt heel erg mooi.
Soms mis je wel wat buizen sound, maar dit ding doet het écht erg goed!

Ten tweede,
Heb een streamer gekocht, de Cambridge Stream Magic 6.
Speelt goed, maar heeft volgens mij wel wat tijd nodig om op klank te komen. Want de eerste klanken koud uit de doos
waren wat plat. Dit is nu al wat losser geworden, na een uur of 10. Voordeel van deze streamer is ook, dat hij als ''losse'' DAC gebruikt kan worden. De tv wordt straks via de optische uitgang aangesloten op de streamer. Ga namelijk de set weer op de korte kant zetten, om op deze manier wat meer woonkamer te krijgen.

Heb vandaag ook redelijk wat connectors besteld, set XLR, stroom en voor LS kabels. Allen wordt ''zelfbouw''
Kijken wat dat gaat doen :)

Heb nog wat te doen dus!
Mooie aanwinsten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Een Luxman L550A heb ik al eens gehoord op Ushers, combineerde erg goed. Heb je de Cha'am ingeruild bij W&W? Kun je het klankverschil omschrijven?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Pjotr27

Mooie aanwinsten! Veel plezier ermee...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Mooie aanwinst. Luxman maakt mooie spullen en die versterker is echt  8).

Waarom heb je die Emilé versterker alweer zo snel weggedaan? Persoonlijk vind ik wel dat jij zeer snel switched van versterkers. Van een NAT naar Emilé en nu Luxman. Die NAT had je volgens mij pas sinds september 2011. Vanaf januari 2012 een Emilé versterker. En sinds kort weer een andere, de Luxman.


Citaat van: ArjanR1 op augustus 31, 2011, 21:54:52
Ben net terug van WenW, Karel was nog aan het werk.
Mijn oude VV & EV ingeleverd, morgen komt er toch een nieuwe NAT Single.

Citaat van: ArjanR1 op januari 11, 2012, 09:38:42
Ja, dat ik dus geen NAT meer heb.

Was nog steeds héél erg tevreden over die versterker trouwens.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Former member 78

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 14, 2012, 18:40:21
Mooie aanwinst. Luxman maakt mooie spullen en die versterker is echt  8).

Waarom heb je die Emilé versterker alweer zo snel weggedaan? Persoonlijk vind ik wel dat jij zeer snel switched van versterkers. Van een NAT naar Emilé en nu Luxman. Die NAT had je volgens mij pas sinds september 2011. Vanaf januari 2012 een Emilé versterker. En sinds kort weer een andere, de Luxman.

Ik heb sinds dat ik begonnen ben met de hobby, altijd nog met buis gespeeld.
Wilde dus eens kijken wat de andere kant te bieden had.

De 550AX is de nieuwste van Luxman, en had geen idee wat ik er van kon verwachten toen ik
'm mee nam voor een test. Maar het pakte dus erg positief uit! Het grootste pluspunt is, zoals waarschijnlijk
wel te verwachten is, is een strakker laag. Ook is er meer detail in het hoog. Wel mis ik nu het luchtige van een buis.

Ik wissel idd nog wel eens, maar dat vind ik persoonlijk erg leuk.

bones

Grappig Arjan, ik ben momenteel ook met een buis bezig. Gaat waarschijnlijk mijn Pass vervangen. Die buis doet bij mij meer in het laag dan de Pass. Afgezien daarvan vind ik dat een buis een 'vloeiend' geluid geeft. Ik weet het niet beter te omschrijven. Verlies je dat niet met de Luxman (als je begrijpt wat ik bedoel)?
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Former member 78

Ik begrijp het. Moest trouwens direct aan Zwelgje denken :D
Het geen ik mis bij de Luxman, is hooguit het mooie luchtige wat een goede buis in zich heeft.

Wat doet die buis van jou beter dan de Pass?
Kan me bijna niet voorstellen dat het laag strakker klinkt met een buis namelijk ;)
Want die Pass X250 is geen kleine versterker.

Kingpin

Misschien ligt dat ook wel een beetje aan het type buis. Mijn Svetlana's gaan ook veel strakker in het laag dan de originelen die erbij zaten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78

Citaat van: Kingpin op juni 15, 2012, 00:35:46
Misschien ligt dat ook wel een beetje aan het type buis. Mijn Svetlana's gaan ook veel strakker in het laag dan de originelen die erbij zaten.

Doelde meer op de dempingsfactor van de Pass.
Die zal sowieso een stuk hoger liggen dan wat een buis heeft.

chansig

Over welke cijfermatige verschillen heb je het dan ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Citaat van: ArjanR1 op juni 15, 2012, 01:27:15
Doelde meer op de dempingsfactor van de Pass.
Die zal sowieso een stuk hoger liggen dan wat een buis heeft.
Een hoge dempingsfactor zegt nog niets over de kwaliteit van een systeem. Deze is ook vaak afhankelijk welke luidsprekers je erop aansluit en diverse omgevingsfactoren die meespelen.
Veel versterkers met een hoge dempingsfactor hebben ook vaak veel negatieve feedback, iets wat je soms niet wilt hebben.
Hoge dempingsfactor wordt ook vaak in verband gebracht met een strak laag, cleaner/gedetaileerder sound, terwijl een lage dempingsfactor meer een rijkere toon heeft door vervorming van (ik meen) oneven harmonischen wat we herkennen in een buis.
Een elektrische gitaar zal daarom ook vaak beter klinken op een buis omdat je daar graag een lagere dempingsfactor wilt hebben (de muzikanten weten wel waarom), de gitaar gaat meer 'zingen' wordt 'voller'.

Met de Accuphase 202 kon je zelfs in 3 standen de dempingsfactor beinvloeden om de 'sound' te creëren die het je meest beviel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted member

Arjan, gefeliciteerd maar weer!!!  ;) :thumbs-up:


---
Paul McGowan van PS Audio heeft 't verhaal van de 'damping factor' laatst best helder opgeschreven moet ik zeggen en wat discussie uitgelokt. Trek zelf je conclusie maar...  ;)

http://www.pstracks.com/pauls-posts/damping-factor/6493/
CitaatThe damping factor of a power amplifier is a metric used to describe the amplifier's ability to control the loudspeaker.  It's basically calculated by dividing the amplifier's output impedance into the loudspeaker's input impedance when the speaker is operating near resonance.  It's a really important number to know when you're making a decision on matching an amp to a speaker – yet you rarely ever see it mentioned these days?

I have been wondering as of late why?  Is it because no one cares?  No one knows what it means?  I don't have an answer to these questions but they're good questions.

The long and short of this is that an amplifier with a low damping factor has trouble controlling a connected loudspeaker where an amp with a high damping factor is the boss in the amp/loudspeaker control battle.  Moreover what's detrimental to achieving a flat response from the speaker is when an amp has a low damping factor not all frequencies produced by the speaker are flat causing bumps and dips in its response.

Tube amplifiers, because they require an output transformer, have notoriously low damping factors which is one of the reasons they sound so different on various loudspeakers – some of this good, some of it bad – but all a matter of personal taste.

I would encourage a broader discussion on the topic as well as hope that more manufacturer's of amps and loudspeakers publish both their imedance curves as well as damping factors.

It might spark some good conversation as well.



http://www.pstracks.com/pauls-posts/cure-worse-disease/6830/
Citaat
In our comments about amplifier damping and how higher damping factors offer better control of the loudspeaker than that of low damping factors, several of you wrote suggesting that some high damping amps sound cold while the opposite can also apply.

This observation has merit but the conclusion that better control of the loudspeaker means colder sound and therefore should be avoided is misplaced.  The reason some amps with good control sound cold isn't a consequence of their level of control but how that control was achieved.

It used to be standard procedure to add a lot of negative feedback to increase the damping factor – the use of high negative feedback has often results in cold and hard sonic qualities if not done properly.  So the cure is worse than the disease.

Properly implemented good loudspeaker control is always preferable to poor control.

You just have to make sure the cure isn't worse than the disease.