Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

chansig

Pffff....geen idee. Qua laag is het niet nodig. Voldoende aanwezig. Misschien dan voor de liggende/staande golven.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#6276
Toch voegt conusoppervlak in het laag een dimensie toe in het laag die niet alleen in SPL uit te drukken is? Of is dat inbeelding? Kom er maar in, professionals!

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Markus2

Citaat van: doorofnight op april  2, 2018, 21:09:34
Toch voegt conusoppervlak in het laag een dimensie toe in het laag die niet alleen in SPL uit te drukken is? Of is dat inbeelding? Kom er maar in, professionals!

Mja, te weinig kennis hier, maar kan dat te maken hebben met de koppeling van diezelfde luchtkolom aan een groter dynamisch oppervlak (waarmee de benodigde uitslag wel weer kleiner is). Niet zozeer in termen van beter maar anders?

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

morca

Je ontlast je speakers en amp van het laag waardoor ze detailtijker spelen.
En laat de subs doen waar ze beter in zijn als de speaker.
Niet zo ingewikkeld. :)

Roksan

Citaat van: morca op april  3, 2018, 02:01:33
Je ontlast je speakers en amp van het laag waardoor ze detailtijker spelen.
En laat de subs doen waar ze beter in zijn als de speaker.
Niet zo ingewikkeld. :)

Mits je het laag weg kunt filteren voor de luidsprekers. Dat lukt vaak niet.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Citaat van: doorofnight op april  2, 2018, 21:09:34
Toch voegt conusoppervlak in het laag een dimensie toe in het laag die niet alleen in SPL uit te drukken is? Of is dat inbeelding? Kom er maar in, professionals!

Citaat van: morca op april  3, 2018, 02:01:33
Je ontlast je speakers en amp van het laag waardoor ze detailtijker spelen.
En laat de subs doen waar ze beter in zijn als de speaker.
Niet zo ingewikkeld. :)

Ik heb 2 versterkers, voor de beide units 1. Dus zou voor mijn speakers geen drol uitmaken.

Wat ik denk is dat wanneer je je laag gecontroleerd aan het spelen krijgt (met 1,2, 3 of 14 subs), je a meer output hebt (conusopp) en door de controle meer definitie wat vervolgens doorwerkt op de hogere frequenties.

Dat is mijn gedachte.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Klopt Hans, ontlasten van versterker ca speakers is compleet onzin. Als er weinig laag is lijkt er meer detaillering te zijn omdat je dan vooral mid en hoog hoort, bij mindere speakers zal dat beter lijken, bij goede speakers die jij hebt maakt dat niets uit, vooral als je strakke bass hebt, zou deze wollig zijn kan deze door de wollige bass de detaillering overstemmen. Maar Martijn maakt goede speakers dus is voor jou niet relevant.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Markus2

Citaat van: morca op april  3, 2018, 02:01:33
Je ontlast je speakers en amp van het laag waardoor ze detailtijker spelen.
Die logica volg ik, daarom in het verleden twee stereoversterkers in gebruik gehad. De praktijk wees uit dat 1 volstond.
Met andere woorden; Ik betwijfel de feitelijkheid.
Citaat
En laat de subs doen waar ze beter in zijn als de speaker.
Niet zo ingewikkeld. :)
Ik denk dat dit niet het antwoord is. Maar ik laat me graag voorlichten. ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: chansig op april  3, 2018, 08:26:32
Ik heb 2 versterkers, voor de beide units 1. Dus zou voor mijn speakers geen drol uitmaken.

Wat ik denk is dat wanneer je je laag gecontroleerd aan het spelen krijgt (met 1,2, 3 of 14 subs), je a meer output hebt (conusopp) en door de controle meer definitie wat vervolgens doorwerkt op de hogere frequenties.

Dat is mijn gedachte.

Gr. Hans

Ik denk dus inderdaad, dat je het moet zoeken in o.a. het oppervlak.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

morca

#6284
Citaat van: chansig op april  3, 2018, 08:26:32
Ik heb 2 versterkers, voor de beide units 1. Dus zou voor mijn speakers geen drol uitmaken.

Wat ik denk is dat wanneer je je laag gecontroleerd aan het spelen krijgt (met 1,2, 3 of 14 subs), je a meer output hebt (conusopp) en door de controle meer definitie wat vervolgens doorwerkt op de hogere frequenties.

Dat is mijn gedachte.

Gr. Hans
Ik heb ook 2 eindblokken Hans voor de speakers.


Citaat van: frank2 op april  3, 2018, 10:49:57
Klopt Hans, ontlasten van versterker ca speakers is compleet onzin. Als er weinig laag is lijkt er meer detaillering te zijn omdat je dan vooral mid en hoog hoort, bij mindere speakers zal dat beter lijken, bij goede speakers die jij hebt maakt dat niets uit, vooral als je strakke bass hebt, zou deze wollig zijn kan deze door de wollige bass de detaillering overstemmen. Maar Martijn maakt goede speakers dus is voor jou niet relevant.
Jij mag dat onzin vinden Frank.
Maar gebruik je een sub?

Citaat van: Markus2 op april  3, 2018, 12:00:18
Die logica volg ik, daarom in het verleden twee stereoversterkers in gebruik gehad. De praktijk wees uit dat 1 volstond.
Met andere woorden; Ik betwijfel de feitelijkheid.Ik denk dat dit niet het antwoord is. Maar ik laat me graag voorlichten. ;)

Dat mag je betwijfelen Markus.
Ik heb het ook niet over 1 of 2 eindtrappen.
Maar over het ontlasten van het laag.

Bij een dikke eindbak zal je het idd iets minder horen vermoed ik tov een reciever als aansturing.

chansig

Wanneer je 1 eindbak hebt die de gehele speaker voor zijn rekening neemt, dan is het logisch dat de versterker minder hard hoef te werken als je het laag gedeeltelijk laat opknappen door een sub. Of dit dan een positief effect (per definitie) op de rest van weergave...geen idee.

Wanneer je al 2 eindbakken hebt, voor het laag en mid/hoog dan dus gescheiden, maakt het dus simpelweg niet uit dat de eindbak op het laag minder stroom hoeft te leveren, omdat een sub dan een gedeelte overneemt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Bij de D&D is intern het hoog en laag al gescheiden mbt versterking bedoel je Hans?.
Dan heb je een goed punt dan zal het verschil imo ook weinig of niet zijn.

chansig

Klopt...dat had ik inderdaad geschreve.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Eerst even gesport vervolgens het stof op de panelen weer vastgeniet. Paneel aan het planfond gehangen en de internetkabel op een andere manier de kamer in gebonjourd.

Vanmiddag eerst nog wat andere dingen doen en dan aan het eind van de middag maar eens opnieuw gaan luisteren. Achter de luisterplek ga ik ook nog een frame maken met Rockwool erin. Ws een karwei voor over 2 weken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#6289






De huidige stand van zaken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

 :ohmy:
Kaal Rockwool? Je hebt er wel wat voor over.

Groeten...

martien

Als ik de foto's zie dan denk ik bij mezelf; het moet wel heel goed klinken want uiterlijk is mwa.... :D

Maar eigenlijk ben ik vooral jaloers dat ik geen aparte ruimte heb :smile:

chansig

Tussen de speakers komt nog een (kaas)doek over de hele lengte en t/m het dekbed. En gelukkig draait het in audio meer om uiterlijk dan om het geluid...maar het ziet er inderdaad niet uit. Zelfde een beetje als met de Crown versterking die ik ooit had. Prima apparaat...maar zo lelijk als de nacht.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Maar volgens mij hoeft het niet lelijk hoor.

Dat is een keuze...

;D

Markus2

Citaat van: morca op april  3, 2018, 13:01:38
Dat mag je betwijfelen Markus.
Ik heb het ook niet over 1 of 2 eindtrappen.
Maar over het ontlasten van het laag.
Ik zag het, mijn fout... :blush:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

@ Hans. Zitten de isolatierepen strak tegen de achterwand aan geperst? Zo nee, kan je nog experimenteren met een luchtspleet (of meerdere, mits voldoende diepte beschikbaar).

Maarre; Hij gaat lekker zo!

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Nee...er zit nog een ruimte achter.

Gr. Hans
Citaat van: Markus2 op april  4, 2018, 18:04:25
@ Hans. Zitten de isolatierepen strak tegen de achterwand aan geperst? Zo nee, kan je nog experimenteren met een luchtspleet (of meerdere, mits voldoende diepte beschikbaar).

Maarre; Hij gaat lekker zo!

Citaat van: Xander32 op april  4, 2018, 18:15:26



Chique hoor  ;D

Als je dit al chique vindt dan weet ik niet hoe je het nu gaat vinden.

Foto komt nog.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Even snel de subs aangesloten. 1 tussen de speakers en de ander achter de luisterplek. Ingesteld rond de 55 Hz ....whaaa.....knallen !!!!!!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

#6299
Knallen? De zekeringen? Je trommelvliezen? Of was het gewoon goed :)