Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RalphH

#7625
Citaat van: Baardmannetje op januari 17, 2019, 12:37:03
Akoestiek, de snoertjes van 2019!

O0

Het alternatief wat echt verschil maakt bedoel je  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Citaat van: frank2 op januari 17, 2019, 12:18:30
Ik vind het eigenlijk vreemd dat je allerlei vreemde toestanden bouwt rond de speakers en luisterpositie, de speakers zijn nooit ontworpen om zo dienst te doen. Maw je zegt dat ze erg goed klinken, maar als je schotten en kaasdoek nodig hebt om ze goed te laten klinken betwijfel ik of je wel de juiste speakers hebt, ook nog gezien het feit dat ze dsp hebben.

Jij denkt dat je in je huidige setup het optimale geluid/muziek uit je speakers hoort ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: RalphH op januari 17, 2019, 12:52:41
Het alternatief wat echt verschil maakt bedoel je  ;)

Meer de volledig onbegrepen materie...

;D

RalphH

Ahja, inderdaad, als ik iets niet wil begrijpen, dan lukt me dat.

Wat ik dan wel weer zou willen weten, is hoe een luidspreker dan wel dienst hoort te doen, kan ik dat thuis exact nabouwen. :thumbs-up:

Lijkt me overigens dat instrumenten door de maker ueberhaupt nooit bedoeld zijn geweest  voor weergave door iets anders dan t betreffende instrument, maar das wellicht een andere discussie ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sirius666

@Hans Als ik de foto's zo zie vraag ik mij af of de schuine wand achter jou nu niet van negatieve invloed is. Heb je wel eens andersom gezeten, dus met de rechte zijde achter de luisterplek? Dan kan je de schuine wand evt. goed dempen.

chansig

Geen idee of die van negatieve invloed is. Ik hoor het in ieder geval niet terug in het geluid. Maar dat zegt natuurlijk niet alles.

Daarnaast ga ik de set niet andersom neerzetten. Totaal niet praktisch gezien de panelen die dan in de deuropening moeten gaan komen. Het is wat het is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: chansig op januari 17, 2019, 17:33:09
Jij denkt dat je in je huidige setup het optimale geluid/muziek uit je speakers hoort ?

Gr. Hans

@Frank: Nog over nagedacht?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik denk dat Frank lekker zit te luisteren naar zijn mooie set ipv deelnemen aan een kansloze discussie...  :laugh:

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op januari 18, 2019, 18:05:29
Ik denk dat Frank lekker zit te luisteren naar zijn mooie set ipv deelnemen aan een kansloze discussie...  :laugh:

Wat doe jij dan hier?

RalphH

De "discussie" die door Frank was gestart toch een kleiiiiiin beetje in leven houden :laugh:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Citaat van: Baardmannetje op januari 18, 2019, 18:44:25
Wat doe jij dan hier?

Walter heeft geen mooie set.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: RalphH op januari 18, 2019, 18:59:25
De "discussie" die door Frank was gestart toch een kleiiiiiin beetje in leven houden :laugh:

Discussie?

Meer een soort ' two girls one fart'....

;D

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op januari 18, 2019, 19:45:09
Walter heeft geen mooie set.

Je hebt het gehoord..?

En dat zonder mij, tsssskk.

chansig

Nee...meer afgeleid van hoogfrequente deelname van Walter aan en in zinloze discussies.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Canvas voor de zijkanten besteld en vandaag binnen gekomen. Geen idee of ik zin heb om het van het weekend in orde te maken. Heb het idee dat het er wel weer netter van gaat worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Je zou ook aardig 'last' moeten hebben van hoogfrequentie afval las ik elders  ;D

Mooi dat je hobby je zo bezig houd Hans.
Geniet van je nieuwe ruimte  :thumbs-up:

RalphH

Citaat van: chansig op januari 18, 2019, 21:41:41
Nee...meer afgeleid van hoogfrequente deelname van Walter aan en in zinloze discussies.

Gr. Hans

Dempen dempen dempen
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op januari 18, 2019, 21:41:41
Nee...meer afgeleid van hoogfrequente deelname van Walter aan en in zinloze discussies.

Dan zit het met mijn setje ook wel goed dus...

;D

Wat is je plan met het canvas?

frank2

#7646
Citaat van: chansig op januari 18, 2019, 17:21:58
@Frank: Nog over nagedacht?

Gr. Hans
Set kan zeker nog beter, ik ben er zeker nog niet, gisteren een andere zekering in de meterkast getest van iemand die klonk stukken beter dan wat ik nu gebruik, daarnaast de draden naar de audiogroep nog veranderen dan gaathet hier nog beter klinken...

Maar mijn set presteert al hoogstaand, maar er zeker nog potentie.


Akoestiek is hier al voor zover mogelijk optimaal en is zeker goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Maar wat maakt het uit, wat ik doe is toch onzin stroom is stroom en dsp maakt alles mooi en klaar.......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#7648
Citaat van: Baardmannetje op januari 19, 2019, 06:52:12
Wat is je plan met het canvas?

Komt aan de zijkanten. Voor de afwerking van de ruimte.

Citaat van: frank2 op januari 19, 2019, 07:01:17
Set kan zeker nog beter, ik ben er zeker nog niet, gisteren een andere zekering in de meterkast getest van iemand die klonk stukken beter dan wat ik nu gebruik, daarnaast de draden naar de audiogroep nog veranderen dan gaathet hier nog beter klinken...

Maar mijn set presteert al hoogstaand, maar er zeker nog potentie.

Akoestiek is hier al voor zover mogelijk optimaal en is zeker goed.

Ik denk dat je de invloed van je akoestiek onderschat. En je verbaast zal zijn als je de ruimte meer aan zou kunnen pakken. Nog zonder dsp. Kan Martijn een keer gemeten hebben en aangegeven hebben dat je ruimte best ok is. Maar dat is het dan ook, best ok.

Ik zou je een ervaring van jouw speakers in een goede ruimte gunnen. Maar ik snap je opmerking van zover mogelijk. Heb ik beneden ook mee te maken gehad. En daar klonk het ook al best wel ok.

Citaat van: frank2 op januari 19, 2019, 07:13:28
Maar wat maakt het uit, wat ik doe is toch onzin stroom is stroom en dsp maakt alles mooi en klaar.......

Ik vind wat jij doet inderdaad onzin. Maar andersom snap je mij niet. Hoeven we wat mij betreft niet keer op keer vast te stellen.

Maar stellen dat de speakers niet goed zouden zijn omdat ik allerlei middelen gebruik past in jouw gedachtegang. En getuigt mijn inziens in het hebben van geen inzicht in akoestiek en zijn/haar invloed. Akoestiek is gewoon uit te leggen, het is er altijd, dus altijd invloed.

DSP maakt zeker niet alles mooi en klaar. DSP is icm met sub(s) mooi om het laag mee op te knappen. De rest vanaf een Hz of 300 laat je onbemoeit. En probeer je met akoestische middelen aan te pakken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Jouw speakers zijn wel goed, door brakke stroom kunnen ze alleen hun potentie niet geheel Laren horen, dat is wat ik zeg. Maar maakt niet uit als jij maar gelukkig bent met je muziek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren