Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: Baardmannetje op januari  9, 2019, 15:47:30
Kijk!

Fotootje van ietsiepietsie meer afstand?

Vanuit de luisterstoel...of bedoel je dat niet ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Je hebt meer speakers gehad dan ik Hans. Leuk zo n sessie foto's
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

En het is nog niet eens alles. Van het oude huis heb ik weinig foto's meer, alleen de eerste.

Begonnen met Kef vloerstaanders, Scan Speak Event, JM Lab Profill 66, Audio Physics Spark, Lua Monitor. En nog een paar dagen Klipsch speakers op bezoek gehad.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op januari  9, 2019, 15:52:05
Vanuit de luisterstoel...of bedoel je dat niet ?

Daarachter, zodat we echt een zweer (...) impressie krijgen!

:smile:

chansig

Ah so....nee nog niet.  :D

Genoeg foto's voor de komende tijd geplaatst.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Nou, dan ga ik maar...

;D

Ralf67

1 subwoofer maakt geen muziek  8)

HuubF

Ah, die Audio Note Zero...  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Ralf67 op januari 16, 2019, 09:06:27
1 subwoofer maakt geen muziek  8)

Doen ze sowieso niet. Veel te weinig bereik.  :D

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar geen zin om uit te zoeken hoe ik het eea in het laag beter kan krijgen. Zeker omdat het met 1 sub uitstekend klinkt.

Citaat van: HuubF op januari 16, 2019, 09:55:56
Ah, die Audio Note Zero...  :wub:

Volgens mij toen met de LUA monitor speakers en niet deze vloerstaanders. Tsjaikovsky was het volgens mij die je tranen deed trekken...of zo iets. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#7609




En hoe klinkt ? Nou zo....



:D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Het wordt wel wat!

Alleen, wat?

;D

Kwabbernoot

#7611
Wat is nu eigenlijk het nut van dat kaasdoek? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het akoestisch veel doet maar daar zal ik vast naast zitten.

Groeten...

PS: Heb je de stoel nu op blokken staan?

chansig

Klopt...die blokken. Anders zit ik te laag. Kaasdoek zorgt voor meer direct geluid. Stukje kippengaas kopen, kaasdoek en dan proberen. Hoor je het vanzelf. Ik vind het effect redelijk groot te noemen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ja... nee, ik denk niet dat ik in mijn huiskamer zo'n Zeeuws kapje ga maken. Ik ben alleen verrast dat dergelijke dunne stof toch schijnbaar zoveel doet.

Groeten...

chansig

Veel, redelijk groot. Zijn ook lastige termen. Voor het zweet en de moeite wat het kost vind ik het effect in ieder geval de moeite waard. Je moet wel een goede set hebben om het te horen... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Precies, daar ga ik al dus. Maar gelukkig ben ik ook hardhorend.  ::)

Effe wat anders: is de 8M uit de D&D collectie gehaald? Heb ik dat ergens gemist?

Groeten...

chansig

#7616
Geen idee.....kan me er wel wat bij voorstellen als dit het geval zou zijn.

Inmiddels heb ik een set opgetuigd waarvan ik alleen de kwaliteiten weet te horen... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Die zeeuwen waren hun tijd al ver vooruit ...

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Konden ze hun man en kinderen goed verstaan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Wil je nu zeggen dat Zeeuwse vrouwen wel luisteren?

Groeten...

chansig

Nee...doordat ze ze beter horen betekent het mogelijk zelfs dat ze nog slechter luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Ik vind het eigenlijk vreemd dat je allerlei vreemde toestanden bouwt rond de speakers en luisterpositie, de speakers zijn nooit ontworpen om zo dienst te doen. Maw je zegt dat ze erg goed klinken, maar als je schotten en kaasdoek nodig hebt om ze goed te laten klinken betwijfel ik of je wel de juiste speakers hebt, ook nog gezien het feit dat ze dsp hebben.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kwabbernoot

Welnee. Het uiteindelijke resultaat is een samenspel van de speaker en de akoestiek. Hans koopt dus erg goede speakers en vervolgens maakt hij de akoestiek ook zo goed mogelijk zodat het resultaat ook zo goed mogelijk is. Daar is echt niets vreemds aan. Hooguit dat hij daarin redelijk extreem gaat maar dat is zijn keuze die ik wel begrijp maar ik zou het zelf nooit zover doorzetten.

Groeten...

chansig

Precies....

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Akoestiek, de snoertjes van 2019!

O0