Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fluissie

Nee mijn gehoor en dat van iemand anders oa (vond t ook niks)....

Vandaar dat het jammer is dat je je F18 niet wilt meten tegen de 18 inch van flakkees

Je zegt wel voor jouw optie c maar dat zou ik nog wel eens willen zien

holco

#1676
Zonder überhaupt maar iets te meten is het wel heel vaag om aan te nemen dat het puur aan de sub licht, zeker in het laag bereik van een sub speelt de ruimte zelf de grootste rol.

Als je mij een beetje gevolgd heb weet je dat ik juist veel meet en daarmee het optimale uit de setup probeer te krijgen, iets wat ook meestal soelaas bied, door dat meten weet ik ook goed waar bij mij de problemen zitten in de ruimte waardoor de aanschaf van de F18 al redelijk voorspelbaar is voor mij, zie meting van mijn voorlaatste gesloten sub project.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157508.0

URL=https://picturepush.com/public/15063447][/URL]

Dit ziet er vrijwel perfect uit met een mooi laag bereik, de F18 (soort gelijke sub) kan dit zeker minimaal net zo goed doen maar zal door de MF sneller en meer gedetailleerd zijn met minder vervorming en tevens meer druk geven als de 15" Dayton woofer.

Citaat van: fluissie op augustus  3, 2019, 18:06:10
Nee mijn gehoor en dat van iemand anders oa (vond t ook niks)....

Vandaar dat het jammer is dat je je F18 niet wilt meten tegen de 18 inch van flakkees

Je zegt wel voor jouw optie c maar dat zou ik nog wel eens willen zien
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

FedEx gaat lekker 😊

Saturday , 8/03/2019
7:49 pm
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
In transit
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Citaat van: fluissie op augustus  3, 2019, 13:35:23
Ben er ook wel benieuwd naar.... Tot nu toe heb ik rythmik meer als rythniks ervaren .
Je bent de enige die dat blijft roepen ;D .
Een kennis van mij heeft op mijn advies 2 15 inch gepoort gekocht.
Dat is wel hele andere slag sq als meeste andere merken.


Citaat van: holco op augustus  3, 2019, 19:54:07
FedEx gaat lekker 😊

Saturday , 8/03/2019
7:49 pm
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
In transit
Mooie sub :thumbs-up:
Hoop voor je dat hij er snel is.

Citaat van: fluissie op augustus  3, 2019, 18:06:10
Nee mijn gehoor en dat van iemand anders oa (vond t ook niks)....

Vandaar dat het jammer is dat je je F18 niet wilt meten tegen de 18 inch van flakkees

Je zegt wel voor jouw optie c maar dat zou ik nog wel eens willen zien
Meten welke strakker en lager speelt.
Of welke harder speelt?  ;D

Contour

Helaas zijn er nog zat mensen die denken dat veel diepe bas hetzelfde is als een goed laag. Van die opgefokte HT subwoofers heeft echt 0,0 te maken met high end laag weergave.

Gr. Walter

holco

Ben het niet altijd met je eens Walter, maar hier sta ik 100% achter 👍

Citaat van: Contour op augustus  3, 2019, 20:49:18
Helaas zijn er nog zat mensen die denken dat veel diepe bas hetzelfde is als een goed laag. Van die opgefokte HT subwoofers heeft echt 0,0 te maken met high end laag weergave.

Gr. Walter
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mancaver

Hoi Holco,

Wij hebben hier sinds 6 maanden een dual FV15HP set up staan. Wij zijn voor de gepoorte gegaan, maar wij gebruiken ze dan ook 90% film - 10% muziek. We hadden eerst de Rythmik FV15HP-SE van Rudy (RvD) gekocht en binnen twee weken de beslissing gemaakt dat er een dual opstelling moest komen. We kwamen van een triple, 2x SVS PB200 + Arendal Sub 1 en deze 3 konden linea recta de deur uit. Goede subs dat wel, maar na een Rythmik in volle glory te horen spelen met al zijn definitie en power...  een No brainer IMO.
Dus... Contact opgenomen met Brian en Lynn (Designer en admin van Rythmik) en na een maandje onderhandelen een super deal weten te scoren, korting op de subs, goede shipping voorwaarden en niet geheel onbelangrijk, een 2e invoice voor de douane ;) Al met al had ik de 2 subs 2 weken na betaling op de stoep voor een zeer schappelijke prijs. En de FV15HP-SE was zo weg. Na wat geschoven te hebben met de subs (eidresultaat was een links voor tussen LF en Center en een rechts achter in de ruimte) kwam ik op een strakke lijn over de gehele 'sub-linie'

Ik weet dus bijna zeker dat je hier heel veel plezier van gaat hebben. Ben benieuwd naar je bevindingen :)


holco

Klinkt als een waanzinnige setup mancaver  :clapping:

Ben er zelf ook niet bang voor hoor (wel erg nieuwsgierig
!!) dat ik erg in mijn nopjes zal zijn met de F18.

Btw, via USA2YOU (fijne gasten) ook een soortgelijke douane constructie  :D


Citaat van: mancaver op augustus  3, 2019, 21:42:06
Hoi Holco,

Wij hebben hier sinds 6 maanden een dual FV15HP set up staan. Wij zijn voor de gepoorte gegaan, maar wij gebruiken ze dan ook 90% film - 10% muziek. We hadden eerst de Rythmik FV15HP-SE van Rudy (RvD) gekocht en binnen twee weken de beslissing gemaakt dat er een dual opstelling moest komen. We kwamen van een triple, 2x SVS PB200 + Arendal Sub 1 en deze 3 konden linea recta de deur uit. Goede subs dat wel, maar na een Rythmik in volle glory te horen spelen met al zijn definitie en power...  een No brainer IMO.
Dus... Contact opgenomen met Brian en Lynn (Designer en admin van Rythmik) en na een maandje onderhandelen een super deal weten te scoren, korting op de subs, goede shipping voorwaarden en niet geheel onbelangrijk, een 2e invoice voor de douane ;) Al met al had ik de 2 subs 2 weken na betaling op de stoep voor een zeer schappelijke prijs. En de FV15HP-SE was zo weg. Na wat geschoven te hebben met de subs (eidresultaat was een links voor tussen LF en Center en een rechts achter in de ruimte) kwam ik op een strakke lijn over de gehele 'sub-linie'

Ik weet dus bijna zeker dat je hier heel veel plezier van gaat hebben. Ben benieuwd naar je bevindingen :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mancaver

Citaat van: holco op augustus  3, 2019, 21:52:36
Btw, via USA2YOU (fijne gasten) ook een soortgelijke douane constructie  :D
Maakte de deal voor mij nog iets ''zoeter''.
Ik heb sinds een aantal weken ook een IOTAVX AVXP1 staan.... toevallig....  :ph34r:

holco

Duidelijk ook een neus voor de ............... :clapping:

Citaat van: mancaver op augustus  3, 2019, 22:01:37
Maakte de deal voor mij nog iets ''zoeter''.
Ik heb sinds een aantal weken ook een IOTAVX AVXP1 staan.... toevallig....  :ph34r:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

#1686
Citaat van: Contour op augustus  3, 2019, 20:49:18
Helaas zijn er nog zat mensen die denken dat veel diepe bas hetzelfde is als een goed laag. Van die opgefokte HT subwoofers heeft echt 0,0 te maken met high end laag weergave.

Gr. Walter

Kansloze reactie walter ....als je op Mijn doelt ; Mijn arendal heeft weinig met 'opgefokte' ht te maken

Ook schitterend wat voor kritiek je krijgt als je rythmik bekritiseerd   :laugh:

Was echt oprecht benieuwd naar de metingen en een vergelijk met flakkees zijn diy 18 inch om een betere indruk te krijgen van rythmik .......

Ach laat ook maar  :thumbs-up:

fluissie

Citaat van: morca op augustus  3, 2019, 20:45:32
Je bent de enige die dat blijft roepen ;D .
Een kennis van mij heeft op mijn advies 2 15 inch gepoort gekocht.

Och tuurlijk denk al .... Waar blijft Mocro :clapping:
Valt nog mee ? Dat je hem geen gesloten en een bandpass geadviseerd heb  ;D

morca

#1688
Citaat van: fluissie op augustus  3, 2019, 22:43:44
Och tuurlijk denk al .... Waar blijft Mocro :clapping:
Valt nog mee ? Dat je hem geen gesloten en een bandpass geadviseerd heb  ;D
Wat ben je weer vriendelijk  :D

Nee Holco kent mijn idee al te goed 
Dus ik hoef hem niks te vertellen wat we al eerder besproken hebben.

Leuk  dat je weer zoals gewoonlijk meteen weer over mijn bandpass begint ;D
Terwijl een kenner weet wat een dergelijk ontwerp doet.
Output van 3 drivers produceren tov normaal  gepoort ontwerp.
Kan je rekenen :D

Ik vind het top dat je nu de sub hebt  die je zoekt.
Dat meen ik.
Het zou je sieren niet altijd over mijn bandpass te beginnnen .
En de ondertoon daarbij  :)
Ps die ondertonen doet ie heel goed btw  :music:

Het is Morca   ;) Marco mag ook

Mocro is een niet aardige  benaming voor marokanen.
Het zou je sieren als je me niet meer zo noemt ;)
Maar dat laat ik aan jouw.....
Als ik een marokaan was had je een probleem nu . Discriminatie ;)

chansig

Jongens, jongens....mijn piemel is echt de grootste. Dus maak je niet  druk.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Een bandpass is een ontwerp dat uitstekend gebruikt kan worden voor PA toepassingen, enorm hoge SPL, kleine konus uitslag en de driver zit goed beschermd. Echter het geluid verlaat de kast d.m.v. een resonerend element wat de geluidskwaliteit nadelig beinvloed, daarom zijn bandpass kasten doorgaans niet zo geschikt voor high end toepassingen. 

Gr. Walter

Dolby

Citaat van: chansig op augustus  4, 2019, 05:24:14
Jongens, jongens....mijn piemel is echt de grootste. Dus maak je niet  druk.

Gr. Hans

Goed lezen Hans. Het gaat niet over de grootste, maar over de hardste en de strakste 😄

holco

Kwist niet dat er een wedstrijd was 🤔
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Eerdaags gaat mijn Dual Opposed 15" sub de markt op, iemand een idee wat hij zou kunnen opbrengen?

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162781.0
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Jinsu

En nu weer normaal verder zonder scheldwoorden en andere aantijgingen.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

knubbe

Citaat van: holco op augustus  4, 2019, 09:30:54
Eerdaags gaat mijn Dual Opposed 15" sub de markt op, iemand een idee wat hij zou kunnen opbrengen?

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162781.0


250-300€
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Ik begrijp dat je interesse hebt 🤔

Helaas is het bedrag verre van realistisch 😂

Citaat van: knubbe op augustus  4, 2019, 09:56:21

250-300€
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

knubbe

Citaat van: holco op augustus  4, 2019, 10:01:52
Ik begrijp dat je interesse hebt 🤔

Helaas is het bedrag verre van realistisch 😂

Nee, geen interesse.

Ik pak altijd 50% van de nieuwwaarde van de drivers voor DIY.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase