A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op mei 19, 2013, 18:24:11
Na veel training en onderling afstemmen + een set met heldere normen kan je ook subjectieve zaken heel betrouwbaar van een oordeel voorzien.
Dit zou kunnen werken voor professionele reviewers, echter voor de gemiddelde audioliefhebbers gaat het zeker niet op.

Ondanks dat dank voor het inzicht dat je hebt gegeven.

Je vroeg ook een aantal posten geleden; Martin: kan je iets zeggen hoe de Touch, mits goed geconfigureert zich verhoudt tot de MM?

Met mijn 'staatje van luisterplezier' heb ik je na lang nadenken en met veel moeite getracht iets te vertellen van hoe ik vond dat de Touch zich verhoudt tot de MM. En omdat het gezien de verschillende set ups een beetje appels met peren vergelijken was heb ik als gemiddelde audioliefebber een gevoelscijfer hieraan vastgeplakt. Niet wetende dat je hier min of meer een proffesionele review van mij had verwacht, sorry Henk daartoe ben ik niet in staat.

mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2013, 13:48:35
http://www.channld.com/support-troubleshooting.html

Dit verklaart ook het probleem wat ik nu heb na die kl*te update van iTunes 11.0.3 vanmorgen....... :-X

Inmiddels blijkt (zoals op computer audiophile te lezen is)  dat ook Amarra en Audirvana gebruikers problemen hebben met de recente 11.0.3 versie  >:(

Hmm, oude versie maar weer terug zetten tot dat er een goede oplossing geboden kan worden voor het ''handshake'' probleem met de div. optimalisatie programma,s ??

Tussen alle waarderingen en rapportcijfers door  :P kan ik melden dat mijn  (en dat van vele andere Pure Music gebruikers) ''handshake'' probleem met iTunes en Pure Music gelukkig is opgelost  :pompom:   Op computeraudiophile waren al vele ongeruste berichtgevingen te lezen van Pure Music, Amarra en Audirvana gebruikers die problemen ervaarden met de zeer recente iTunes 11.0.3 versie.
Behalve dat ik nog zeer happy ben met Pure Music qua klank, vind ik het ook zeer positief te noemen dat zij zo snel een oplossing  kunnen bieden aan hun gebruikers/klanten.
Alles speelt weer als een zonnetje en lijkt (na de grote software update) nóg beter te werken  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op mei 19, 2013, 18:38:19
Je vroeg ook een aantal posten geleden; Martin: kan je iets zeggen hoe de Touch, mits goed geconfigureert zich verhoudt tot de MM?

Met mijn 'staatje van luisterplezier' heb ik je na lang nadenken en met veel moeite getracht iets te vertellen van hoe ik vond dat de Touch zich verhoudt tot de MM. En omdat het gezien de verschillende set ups een beetje appels met peren vergelijken was heb ik als gemiddelde audioliefebber een gevoelscijfer hieraan vastgeplakt. Niet wetende dat je hier min of meer een proffesionele review van mij had verwacht, sorry Henk daartoe ben ik niet in staat.

Nee hoor. dat verwacht ik helemaal niet. Vond het heel goed om te lezen hoe jij er tegen aan kijkt. Dat heeft te maken met het sluimerend gevoel me te orienteren op wat er nog meer is dan een Touch. Ook met Jan heb ik het al eens gehad over de MM als kandidaat. De twijfel zit bij mij vooral bij iTunes omdat ik er gewoon nog te weinig van af weet.

vanzomereng

Mooi verslag Martin!!!

Behalve het testwerk ook nog lekker v/d muziek genoten en nieuwe muziek ontdekt  :eh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Martin!!!

Citaat van: VANZOMERENG op mei 19, 2013, 20:13:47
Mooi verslag Martin!!!

Behalve het testwerk ook nog lekker v/d muziek genoten en nieuwe muziek ontdekt  :eh:

Dank je........

Zeer zeker genoten van de muziek!
mainly British stuff

Xander32

Mooie verslagen mannen; audio op zeer hoog niveau :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#5256
Mooi lappen tekst van mannen, fijn om te lezen en goed geschreven :clapping:
Tja die duivelse MacMini toch ;D. Heel terecht noemt Martin de multifunctionaliteit van het ding nog eens....

Jan, al bij al groeit jouw set toch wel tot een zeer zeer hoogwaardige. Ik begin met jou in mijn "nabijheid" zo langzamerhand een beetje het gevoel te krijgen dat ik continue achter de feiten "aansjok" :P. Man wat ga jij hard en wat deel jij klappen uit zeg :worship:

Je bent hier ook langzamerhand een "how to" aan het schrijven voor alle huidige en toekomstige MacMini highenders ;)

YamahaRXV

#5257
Citaat van: twani op mei 19, 2013, 23:42:27
Mooi lappen tekst van mannen, fijn om te lezen en goed geschreven :clapping:
Tja die duivelse MacMini toch ;D. Heel terecht noemt Martin de multifunctionaliteit van het ding nog eens....

Jan, al bij al groeit jouw set toch wel tot een zeer zeer hoogwaardige. Ik begin met jou in mijn "nabijheid" zo langzamerhand een beetje het gevoel te krijgen dat ik continue achter de feiten "aansjok" :P. Man wat ga jij hard en wat deel jij klappen uit zeg :worship:

Je bent hier ook langzamerhand een "how to" aan het schrijven voor alle huidige en toekomstige MacMini highenders ;)

Theo, bedankt voor de complimenten en er is inderdaad aardig input in de betreffende stukken tekst gestoken (zeker door Martin  :worship:) en zo zie je maar dat een interessante en lekker weglezende opgestelde review zeker aan meerdere dan één persoon hier op het forum toegedicht is  ::)
Ik denk ook dat de positieve constateringen en de gemoedelijke belevenis in het vergelijk wel hebben bijgedragen tot het opstellen van het vergelijkingsverslag.
Tja, en die ''gammele'' Mac Mini, die doet eigenlijk niets verkeerd en heel veel goed zo blijkt maar weer.  Eerlijk gezegd had ik vooraf niet verwacht dat ik met dat ding klankmatig zo ver zou kunnen komen  :o 
Ik ga er niet teveel superlatieven over uitspreken want dat triggert waarschijnlijk toch weer bepaalde mensen tot het plaatsen van onzinnige niet onderbouwde reply,s.
Persoonlijk ben ik wel erg tevreden met het feit dat er inmiddels 3 forumleden de MM hier hebben horen spelen en weten dat ik geen euforische BS heb geplaatst.
Het is gewoon erg leuk om met het ding te stoeien en ik ben zelf erg benieuwd wat de lineare voeding nog aan verbeteringen gaat brengen.

Met de set zoals die nu samengesteld is en klinkt ben ik erg tevreden (hoewel die Supernait met HiCap van Martin i.c.m. de MM toch ook wel heel erg lekker klonk hoor... :inlove:) en geniet elk moment van diens weergave. Voor mij zit het mogelijk wel op een hoogwaardig niveau, maar dat is een persoonlijk gevoel/belevenis.
Het zou ook zomaar kunnen dat een ander (met een andere smaak of voorkeur) het helemaal niets vind.


Hoe is het inmiddels gesteld met de upgrade van je netwerk (switch en bekabeling) ?  Je moet natuurlijk niet té veel achter de feiten aansjokken.... :P  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

#5258
Tof verslag Martin!

Jan, gaaf om weer positieve bevindingen te lezen over de MM. Die wordt zeker bij mijn toekomstige streamertesten toegevoegd. Over een paar weken zit ik wat rustiger in mijn tijd en dan zou ik het eerlijk gezegd wel leuk vinden als ik eens langs zou mogen komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#5259
Ik heb via "de achterklap" vernomen dat jij nogal veel stúkmaakt "Akkerman" ;D.  Dus weet wat je doet Jan :laugh:

Bas Akkerman

Citaat van: twani op mei 20, 2013, 09:06:44
Ik heb via "de achterklap" vernomen dat jij nogal veel stúkmaakt "Akkerman" ;D.  Dus weet wat je doet Jan :laugh:
Tsja, dat wordt zelfs geen handen schudden dus. :bored: Nee, de laatste tijd valt het mee, bij Sander is er ook niks kapot gegaan. Die is zijn luidsprekers wel aan het wisselen, dat lijkt tevens een neveneffect te zijn van mijn komst. Zo beredeneerd zou je denken dat ik bij driekwart van de forumleden ben langs geweest. ;D

Ach, Jan weet volgens mij verdomd goed wat hij wil en doet. Ik ben dan ook erg benieuwd naar zijn set!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2013, 13:48:35
http://www.channld.com/support-troubleshooting.html

Dit verklaart ook het probleem wat ik nu heb na die kl*te update van iTunes 11.0.3 vanmorgen....... :-X

Inmiddels blijkt (zoals op computer audiophile te lezen is)  dat ook Amarra en Audirvana gebruikers problemen hebben met de recente 11.0.3 versie  >:(

Hmm, oude versie maar weer terug zetten tot dat er een goede oplossing geboden kan worden voor het ''handshake'' probleem met de div. optimalisatie programma,s ??

Had gister met m'n MM zitten prutsen om die eens lekker naast mn SBT en MC200\MS200 uit te testen om hem uiteindelijk in een hoek te gooie!!! Hij gaf alleen geluid als ik ook de TV aan had staan. Als die uit stond skipte hij alle nummers.... en da's slecht luisteren.

Laat ik nu gister voordat ik ging testen de laatste versie van iTunes er op gezet hebben en de laatste van Audirvana.
Na het lezen van jouw post even gekeken en jawel... er is nu een update voor Audirvana voor dit issue sinds gister eind van de dag. Ga weer eens verder testen... Bedankt!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 10:32:37
Tsja, dat wordt zelfs geen handen schudden dus. :bored: Nee, de laatste tijd valt het mee, bij Sander is er ook niks kapot gegaan. Die is zijn luidsprekers wel aan het wisselen, dat lijkt tevens een neveneffect te zijn van mijn komst. Zo beredeneerd zou je denken dat ik bij driekwart van de forumleden ben langs geweest. ;D

Ach, Jan weet volgens mij verdomd goed wat hij wil en doet. Ik ben dan ook erg benieuwd naar zijn set!
... je dicht jou zelf veels teveel toe Bas ..." en ik zie heus de " ;) " wel en denk van daaruit jouw bedoeling te begrijpen, maar desondanks heb ik toch de behoefte om deze kanttekening te plaatsen.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

En om aan te tonen dat ik niet als een "zombie" in mijn eigen topic ronddwaal ;D. hierbij wat foto's van mijn eigen werkzaamheden ;)

Ik heb mijn laptop (is al een tijdje mijn bron omdat ik data aangeleverd via USB het mooist vind klinken) van een Samsung SSD voorzien en ben nu de Netgear switch aan het implementern...

Voor de twijfelaars onder ons die twijfelen over de overstap naar SSD nog het volgende.

Ik heb een schone W7 install gedaan omdat dan alles gelijk goed ingesteld staat voor SSD en jezus wat is dat ding "retesnel" nu zeg, niet normaal :o

De nieuwe Asus i7 met W8 van Monique legt het qua snelheid nu ruimschoots af tegen mijn Pentium W7 dual core, ongelooflijk.....

twani

Oh ja, op de foto zie je uiteraard de oude HDD en niet de nieuwe SSD....

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 01:07:35
Tof verslag Martin!

Jan, gaaf om weer positieve bevindingen te lezen over de MM. Die wordt zeker bij mijn toekomstige streamertesten toegevoegd. Over een paar weken zit ik wat rustiger in mijn tijd en dan zou ik het eerlijk gezegd wel leuk vinden als ik eens langs zou mogen komen.

Bas, uiteraard ben je welkom hier om mijn setje te komen beluisteren  ;)
Ik moet wel even goed kijken hoe e.e.a. te plannen want volgende week zondag heb ik zowieso een Mac mini "shoot out" met Martin_2703 en zijn getweakte MM en ook heb ik VANZOMERENG nog beloofd om op korte termijn een datum te prikken voor een luisterbezoek hier.
Ik kom er nog wel even op terug bij je via PM  ;)

Ik heb helaas geen akoestische brievenbus hier, dus daar moet ik je alvast mee teleurstellen... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

#5266
Bas krijgt het ook druk de komende tijd met al z'n M&G's eerdaags staat er volgens mij ook nog een bezoekje aan Theo op de rol.......... 
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 20, 2013, 11:23:27
En om aan te tonen dat ik niet als een "zombie" in mijn eigen topic ronddwaal ;D. hierbij wat foto's van mijn eigen werkzaamheden ;)

Ik heb mijn laptop (is al een tijdje mijn bron omdat ik data aangeleverd via USB het mooist vind klinken) van een Samsung SSD voorzien en ben nu de Netgear switch aan het implementern...

Voor de twijfelaars onder ons die twijfelen over de overstap naar SSD nog het volgende.

Ik heb een schone W7 install gedaan omdat dan alles gelijk goed ingesteld staat voor SSD en jezus wat is dat ding "retesnel" nu zeg, niet normaal :o

De nieuwe Asus i7 met W8 van Monique legt het qua snelheid nu ruimschoots af tegen mijn Pentium W7 dual core, ongelooflijk.....

Kijk, "now we,re talking" Theo  ;) Ik was al nieuwsgierig wat je allemaal van plan was, maar interessant om te zien en lezen wat je aangeschaft en geïnstalleerd heb.
Zo,n SSD is misschien wel een prijzige uitgave, maar m.i. wel een zeer goede investering.
Het biedt alleen maar voordelen zoals snelheid, geruisloos, geen vibraties, minder warmte opbouw, en een lager stroomverbruik. Sommige mensen zien er het nut niet van in, maar geloof me het werkt absoluut in het voordeel als je de laptop (of MM) inzet voor het streamen  ;)

Heb je evt. niet de optie overwogen om voor de pro versie te gaan van de Samsung 840 SSD ?
Kleine tip (voor het geval je dit nog niet heb gedaan) : installeer op je laptop het programmaatje "Trim Enabler" 2.0 (of 2.3)  Dit programmaatje zorgt ervoor dat je SSD constant snel blijft werken,en dus niet trager wordt na verloop van tijd. SSD,s zijn loeisnel, maar kunnen na verloop van tijd ook trager worden en moeten ook regelmatig ge-herstructureerd worden  ;)

Succes nog met de installatie van de netgear switch en foto,s zijn altijd welkom  :P



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Ik vermoed dat Theo nu aan het tijgeren is in zijn kruipruimte....  :ph34r:
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 11:51:37
Bas krijgt het ook druk de komende tijd met al z'n M&G's eerdaags staat er volgens mij ook nog een bezoekje aan Theo op de rol..........

Ja, inderdaad..... Bas meets Theo ;)    Wanneer kunnen we een verslag verwachten ?  :P :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 12:24:03
Ik vermoed dat Theo nu aan het tijgeren is in zijn kruipruimte....  :ph34r:

Yep, de kabel ligt er al zo te zien...., nu nog de eind inspectie  ;D
Mooie uitrusting trouwens Theo  :pompom:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op mei 20, 2013, 12:24:11
Ja, inderdaad..... Bas meets Theo ;)    Wanneer kunnen we een verslag verwachten ?  :P :D

Hopelijk voor St. Juttemis.....  :D
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: rovinggecko op mei 20, 2013, 10:51:24
Had gister met m'n MM zitten prutsen om die eens lekker naast mn SBT en MC200\MS200 uit te testen om hem uiteindelijk in een hoek te gooie!!! Hij gaf alleen geluid als ik ook de TV aan had staan. Als die uit stond skipte hij alle nummers.... en da's slecht luisteren.

Laat ik nu gister voordat ik ging testen de laatste versie van iTunes er op gezet hebben en de laatste van Audirvana.
Na het lezen van jouw post even gekeken en jawel... er is nu een update voor Audirvana voor dit issue sinds gister eind van de dag. Ga weer eens verder testen... Bedankt!

Niet in de hoek gooien, dat is erg zonde namelijk... ;D  Even rustig door de instellingen gaan, en e.e.a. evt. even op het gemak uitproberen  ;)
Goed om te lezen dat Audirvana inmiddels ook een update heeft voor het vervelende issue.
In eerste instantie kon ik niet goed begrijpen wat er mis was, want zaterdag heeft de MM probleemloos naar hartelust staan te streamen. Zondag OSX update gedaan en daarna zijn de problemen ontstaan  >:(
Maar gelukkig nu dus weer opgelost bij jou en mij  ;)

Amarra, de duurste van allemaal met hun software heeft volgens mij nog geen oplossing voor het issue  :(
Onderstaande info heb ik net van hun site afgehaald.

Q) iTunes just released version 11.0.3, should I upgrade immediately ?

A) NO, not at this time.  There is an issue in the 11.0.3 build of iTunes that causes it to crash when changing sample rates in some environments.  We are working on isolating the issue and would recommend not updating at this point.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

rovinggecko

Ja, zo blijkt maar weer dat de duurste niet altijd de beste service geeft!

Heb alleen puremusic en audirvana uitgeprobeerd en vond audirvana goed klinken en een stuk makkelijker in de omgang. Blij te zien dat ze actief ontwikkelen ( nu ook 5.1 support) en bugs snel fixen!

Nu eerst eens de MM goed aanhaken n dan eens naar de verschillen luisteren...

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Jumping Jack

Heb ik vorig jaar toch al de juiste switch gekocht  :headbanging:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs