Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

#2325
Tsjemig...die rechtse, moet dat nu echt ?

Gefelicteerd CZ....lijkt me een wel overwogen keuze geweest.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Die plaatjes staan er Xander, even terugzoeken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Is het ook Hans, de instrumenten en stemmen zijn natuurlijker en het geheel is transparanter, daarentegen minder bas, maar nauwelijks merkbaar in de muziek die ik luister.

Erg blij mee, had de Avalons al weer ruim 7 jaar maar nu weer eens wat anders
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Kingpin op februari  2, 2018, 10:38:58
Mooie monitoren  :headbanging:
Ga je daar nog een subje bijplaatsen?

Weet het eigenlijk nog niet, ik heb in mijn kamer niet de mogelijkheid om overal een aub te plaatsen. Wellicht leen ik een keer een rel om eens te testen maar voor nu is het prima zo
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op februari  1, 2018, 22:33:20
De kogel is door de kerk, ik hou de Scan Spears en verkoop de Avalons.

In mijn set en in mijn kamer vindt ik de Scan speaks een mooiere afbeelding neerzetten en een natuurlijker beeld. Beide zeer mooie speakers maar de Scan Spears bevallen me beter
proficiat met de speaker-wissel :pompom: :pompom:

veel plezier ermee!!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

#2330
Speakers worden as we speak voorzien van een ander kleurtje en als ze dan toch open zijn dan gelijk een aantal filteraanpassingen (o.a. Superior caps) dus het worden/zijn blijvertjes.

De avalons zijn naar een nieuwe eigenaar hier vlakbij, hem gelijk even geholpen met het transport en dus keurig geregeld...nieuwe eigenaar heeft Krell en Spectral en Transparent kabels dus dat ademt wel aan alle kanten Avalon. Hij blij en ik blij.

Ik heb ook gelijk een nieuwe stekkerblok laten maken door een forumgenoot, ik had er een van Ronald (C&D) maar daar klopte niets van tov zijn beloftes (monocrystal kabel en sterbedraad was de afspraak en beide waren niet het geval, prima blok verder maar nu wordt het mooier).

Ik heb ook de hand weten te leggen op een setje Dueland speakerkabels. Reviews zijn erg goed en ik ga er achter komen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2331
Zit stiekem nog wel te denken aan een subje maar de mogelijkheden met plaatsing zijn wat beperkt in mijn kamer waardoor de meest logische plaats achter de rechter speaker in de hoek van de kamer zal zijn. Zou ik dan beter een frontfire nemen i.p.v. een downfire?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hifiman

Citaat van: cz79 op februari 11, 2018, 21:08:25
Zit stiekem nog wel te denken aan een subje maar de mogelijkheden met plaatsing zijn wat beperkt in mijn kamer waardoor de meest logische plaats achter de rechter speaker in de hoek van de kamer zal zijn. Zou ik dan beter een frontfire nemen i.p.v. een downfire?
Ik denk dat twee stuks nemen die beiden dicht bij de speakers staan meer van belang is dan frontfire of downfire.

CZ79

OK aan de linkerzijde wordt dat wel lastig(er), maar stel dat ik toch kies voor één (makkelijker plaatsbaar in de woonkamer en minder kans op een echtscheiding :-)), zou dan de voorkeur FF of DF zijn?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

op eigen verzoek verwijderd.

Voor zover mijn logica reikt (...) maakt het weinig tot niets uit. Laag straalt rondom af immers.

CZ79

OK top! Dan ga ik eens rondneuzen voor een leuke BK Sub
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

op eigen verzoek verwijderd.

Ik geef geen garantie!

;D

CZ79

Snap ik! :D ik ga ook nog niets kopen maar wacht even totdat er iets moois voorbij komt, hier of op MP
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


CZ79

Is laminaat dus ik ga ogen en oren eens open houden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Citaat van: morca op februari 12, 2018, 20:25:14
Bij een harde vloer heeft ff de voorkeur.
Harde vloer geeft vaak teveel verticale reflectie.s.

Wat is voor jou een zachte vloer ? Om te dempen moet je namelijk flink wat dikte hebben....toch ?

En als een harde vloer niet goed is dan zal het toch altijd (en niet vaak) teveel verticale reflecties hebben ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

boem



Citaat van: cz79 op februari 11, 2018, 21:02:46

Ik heb ook gelijk een nieuwe stekkerblok laten maken door een forumgenoot, ik had er een van Ronald (C&D) maar daar klopte niets van tov zijn beloftes (monocrystal kabel en sterbedraad was de afspraak en beide waren niet het geval, prima blok verder maar nu wordt het mooier).


FF off topic mopperen hoor, dat is toch wel echt een patroon met C&D, en dat er dan ook nog forumgenoten (niet jij) zijn die zijn spullen 2e hands verkopen met alle valse beloften van C&D erbij....

Maar goed, mooi spul heb je staan!
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

Pinda13

#2342
Citaat van: boem op februari 13, 2018, 23:47:50

FF off topic mopperen hoor, dat is toch wel echt een patroon met C&D, en dat er dan ook nog forumgenoten (niet jij) zijn die zijn spullen 2e hands verkopen met alle valse beloften van C&D erbij....

Maar goed, mooi spul heb je staan!

Ik reageer, aangezien ik het gevoel heb dat je mijn speakers bedoelt die ik aanbied(mocht dat niet zo zijn; dan nog oke;)) Hierin is inderdaad een set speakers door Ronald gebouwd. Mijn 2de set heb ik identiek gemaakt en ben ik mijzelf in het filter gaan verdiepen en units. Daarmee kan ik zeggen dat op deze speakers wel degelijk een ander verschil zit qua bouw en filter dan de standaard speakerland versie. Deze heb ik namelijk ook gehad en toch flink om moeten bouwen naar die van Ronald zijn build.

Verder de manier waarop dit gebeurde qua communicatie naar mij toe met loze beloftes is inderdaad bizar en daarmee echt een hoop blabla, die man zit vol smoesjes met aanlever data en toppunt van alles was nog dat hij mij ooit een product die 2dehands was, als nieuw te verkopen. Ronald kan mooi spul maken/leveren, maar duurt een eeuwigheid en ik zou dus de spullen altijd controleren hoe het in elkaar zit.

Maar ik zou hem niet meer adviseren voor in de toekomst. Is echt de weg kwijt..


Sorrt voor het kapen van je topic chris!
" no loss of fine detail "

morca

Citaat van: chansig op februari 12, 2018, 22:44:00
Wat is voor jou een zachte vloer ? Om te dempen moet je namelijk flink wat dikte hebben....toch ?

En als een harde vloer niet goed is dan zal het toch altijd (en niet vaak) teveel verticale reflecties hebben ?

Gr. Hans
Hard noem ik:
Tegels
Parket
Laminaat
Hout.

Zacht.
Ik heb zelf dik hoogpolig tapijt.
Met een cm rubber eronder.
Dat dempt de vloer mooi af  :)

2e punt ja .
Je zal altijd meer reflecties hebben met een harde vloer.
Maar met een dd dan nog meer door de afstraling vd woofer.
Krijg je met een betonnen plafond sneller verticale staande golven

op eigen verzoek verwijderd.

Met een betonnen vloer sneller staande golven..?

:crazy:

chansig

Citaat van: morca op februari 14, 2018, 00:25:36
Hard noem ik:
Tegels
Parket
Laminaat
Hout.

Zacht.
Ik heb zelf dik hoogpolig tapijt.
Met een cm rubber eronder.
Dat dempt de vloer mooi af  :)

2e punt ja .
Je zal altijd meer reflecties hebben met een harde vloer.
Maar met een dd dan nog meer door de afstraling vd woofer.
Krijg je met een betonnen plafond sneller verticale staande golven

Ik weet niet hoe dik iets moet zijn om laag te dempen maar volgens mij is dat een behoorlijk pak en rubber dempt geen laag.

Maar bedankt voor je antwoord.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MechanicalAnimal

Citaat van: cz79 op februari 12, 2018, 17:09:23
OK aan de linkerzijde wordt dat wel lastig(er), maar stel dat ik toch kies voor één (makkelijker plaatsbaar in de woonkamer en minder kans op een echtscheiding :-)), zou dan de voorkeur FF of DF zijn?

ik weet niet wat hier het beste zou zijn maar als ik een snel rondje google dan lees ik toch wel wat verschillen tussen DF en FF die het misschien waard zijn om in te duiken alvorens meteen de makkelijke plaatsing de doorslaggevende factor te laten zijn.

Frontfiring zou wat meer dynamisch/punchier moeten zijn als ik het juist interpreteer, een bron laag zou je niet moeten kunnen plaatsen met je gehoor maar de gerichte energie met FF zou beter voelbaar zijn.

Downfiring is handiger met dieren/kinderen in huis.

Heb je een zwevende houten vloer dan schijnt DF af te raden te zijn.

maar zoals altijd.......vind je een "JA, er is verschil-kamp".......dan is er ook een "Nee, maakt niks uit-kamp"  :D

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1663518#df

http://audiophilereview.com/subwoofers/subwoofers-front-firing-or-down-firing.html

Klipsch heeft het zelfs op zijn website staan: "the discernible difference between front firing and side firing models is next to none."

For what it's worth: ikzelf zou DF vs FF niet als 't meest belangrijkste aspect laten gelden.



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

CZ79

Dit weekend mijn speakers weer ophalen bij Pinda13, hij heeft een aantal zaken voor me geregeld:

* filter upgrade, de filters waren al voorzien van een waxcoil en audyn caps, maar de caps zijn vervangen door ene clarity cap en een superiors cap en kwalitatief betere weerstanden
* speakers zijn nu zwart in plaats van bordeauxrood
* de units zijn voorzien van nieuw afdichtingstape

En Pinda heeft nog een bijzonder moooi stekkerblok voor me gemaakt, de DC blocker die ik in het vorige stekkerblok had op alle uitgangen is nu weer gebruikt op twee van de 6 uitgangen dus ik kan nu kiezen, ongefilterd of juist niet.

Petje af voor een fijne forumgenoten die erg behulpzaam is en mooi werk levert
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En wat foto's van de filters en speakers
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Laat je ons weten hetgeen deze tweaks gebracht hebben  :thumbs-up:.

Citaat van: cz79 op februari 17, 2018, 08:30:45
Dit weekend mijn speakers weer ophalen bij Pinda13, hij heeft een aantal zaken voor me geregeld:

* filter upgrade, de filters waren al voorzien van een waxcoil en audyn caps, maar de caps zijn vervangen door ene clarity cap en een superiors cap en kwalitatief betere weerstanden
* speakers zijn nu zwart in plaats van bordeauxrood
* de units zijn voorzien van nieuw afdichtingstape

En Pinda heeft nog een bijzonder moooi stekkerblok voor me gemaakt, de DC blocker die ik in het vorige stekkerblok had op alle uitgangen is nu weer gebruikt op twee van de 6 uitgangen dus ik kan nu kiezen, ongefilterd of juist niet.

Petje af voor een fijne forumgenoten die erg behulpzaam is en mooi werk levert
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT