Kermits 21:9 Homecinema

Gestart door kermit, december 14, 2006, 21:10:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kermit

Citaat van: s.t. op februari  5, 2015, 09:40:22
Er zou ook meer licht zijn omdat de light engine anders is. Merk je dit ook?
Nee dat merk ik niet echt. Verschil in lightouput is nihil.Als je een lichtkanon wil voor je woonkamer zou ik eerder voor de Sony gaan. Is ook een hele mooie projector.

flash1982


Mooie ruimte!!

Mag ik vragen wat voor panelen je op de muren hebt?


kermit

Citaat van: flash1982 op maart 11, 2015, 11:30:47
Mooie ruimte!!

Mag ik vragen wat voor panelen je op de muren hebt?

Thanks.
Het zijn auralex panelen.


raindog

Dag Kermit, ik bladerde zojuist door je draadje omdat ik nu ook een 21:9 scherm overweeg. Eigenlijk ben ik er al wel van overtuigd dat het een mooiere kijkervaring geeft. Alleen twijfel ik nog vanwege de ondertiteling. Zelf heb ik die vaak uit staan maar mijn vrouw wil niet zonder kijken. Nu valt de ondertiteling bij de meeste van mijn bronnen in de zwarte balk. Hoe zijn jouw ervaringen daar mee?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

kermit

#880
Citaat van: raindog op april  1, 2015, 19:49:57
Dag Kermit, ik bladerde zojuist door je draadje omdat ik nu ook een 21:9 scherm overweeg. Eigenlijk ben ik er al wel van overtuigd dat het een mooiere kijkervaring geeft. Alleen twijfel ik nog vanwege de ondertiteling. Zelf heb ik die vaak uit staan maar mijn vrouw wil niet zonder kijken. Nu valt de ondertiteling bij de meeste van mijn bronnen in de zwarte balk. Hoe zijn jouw ervaringen daar mee?

Hoi Raindog! Met  een 21:9 scherm is de kijkervaring veel mooier. Ik kijk nu al 10 jaar met een 21:9 scherm en zou niet meer terug willen. Je kunt het verhaal van de ondertiteling opvangen met de Oppo. Alle Oppo blurayspelers kunnen de titels shiften naar boven en beneden. Ook de mediaspeler kunnen de ondertiteling omhoog shiften. Ik speel al jaren met een Dune en dat gaat prima. Ik weet niet of je een Oppo of een Dune hebt?

raindog

Nee, ik heb nog geen Oppo helaas. Maar goed om te horen dat de mogelijkheden er dus wel zijn, al is een Oppo nog een behoorlijke investering. Bij de Apple TV (vooral netflix) kan ik wel de ondertitels verplaatsen zag ik. Blijft over, de Humax, het merendeel van de kabel uitzendingen zijn daar 16:9 dus minder een probleem. Alleen bij HBO niet maar de geruchten zijn dat die binnenkort ook via een Apple TV te bekijken is. Dus dat zal het probleem dan ook niet lang zijn.

Mag ik nog vragen wat de grootte is van je scherm en op welke kijkafstand je nu zit? Ik overweeg een 270x115 scherm ter vervanging van mijn Kingpin VFS240 (230x140).

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

kermit

#882
Citaat van: raindog op april  1, 2015, 20:37:31
Nee, ik heb nog geen Oppo helaas. Maar goed om te horen dat de mogelijkheden er dus wel zijn, al is een Oppo nog een behoorlijke investering. Bij de Apple TV (vooral netflix) kan ik wel de ondertitels verplaatsen zag ik. Blijft over, de Humax, het merendeel van de kabel uitzendingen zijn daar 16:9 dus minder een probleem. Alleen bij HBO niet maar de geruchten zijn dat die binnenkort ook via een Apple TV te bekijken is. Dus dat zal het probleem dan ook niet lang zijn.

Mag ik nog vragen wat de grootte is van je scherm en op welke kijkafstand je nu zit? Ik overweeg een 270x115 scherm ter vervanging van mijn Kingpin VFS240 (230x140).
De blurayspelers van Philips kunnen ook de shift doen.(popcorn enz).
Ik heb een scherm gehad van 260CM breed .(21:9) en toen zat ik op 400cm afstand.. Sinds 2 jaar heb ik een 210CM breed scherm. Ik zit nu op ongeveer 3.20m afstand van het scherm.

luuk123456

#883
Hey Kermit,

na `n zoektocht toch bij jou prive home theater uitgekomen, en :wub:
Dit HT verdient toch wel `n paar extra foto`s naar wij dachten ;D

De RS49 heb ik bij forumlid Raindog mogen aanschouwen, wat `n prachtig apparaat is dat zeg!
De planning is om deze ook nog `n keer in bezit te krijgen, maar de TW9200 mét ND filter zet, voor nu, ook `n prima plaatje neer.

Op deze foto zie ik 'slechts' één sub dus dit is neem ik aan `n iets oudere foto?
Super mooie ruimte in ieder geval!

Gr. Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

kermit

Citaat van: luuk123456 op juli  3, 2015, 08:46:10
Hey Kermit,

na `n zoektocht toch bij jou prive home theater uitgekomen, en :wub:
Dit HT verdient toch wel `n paar extra foto`s naar wij dachten ;D

De RS49 heb ik bij forumlid Raindog mogen aanschouwen, wat `n prachtig apparaat is dat zeg!
De planning is om deze ook nog `n keer in bezit te krijgen, maar de TW9200 mét ND filter zet, voor nu, ook `n prima plaatje neer.

Op deze foto zie ik 'slechts' één sub dus dit is neem ik aan `n iets oudere foto?
Super mooie ruimte in ieder geval!

Gr. Luuk

Hoi Luuk,

Dank je voor de complimenten.  :pompom: Morgen ga ik een nieuwe foto maken van mijn HT. Gelukkig is mijn HT lekker koel dus kan ik nog foto's maken. ;D. Ja, de RS49 is echt een mooie projector. Geeft een prachtig plaatje. De Epsons zijn ook mooie projectoren. Ooit heb ik de TW5000 zien spelen en vond het erg mooi. Ik ga ervan uit dat de 9200 een nog mooier plaatje neerzet.

luuk123456

#885
Citaat van: kermit op juli  3, 2015, 12:57:14
Hoi Luuk,

Dank je voor de complimenten.  [emoji14]ompom: Morgen ga ik een nieuwe foto maken van mijn HT. Gelukkig is mijn HT lekker koel dus kan ik nog foto's maken. ;D. Ja, de RS49 is echt een mooie projector. Geeft een prachtig plaatje. De Epsons zijn ook mooie projectoren. Ooit heb ik de TW5000 zien spelen en vond het erg mooi. Ik ga ervan uit dat de 9200 een nog mooier plaatje neerzet.
De TW9200 zet inderdaad n prachtig plaatje neer, maar net als jou blijk ik 'n zwak te hebben voor contrast, en daar vind ik de Epson reeks toch wat tekort in schieten.
Daarom komt er in de toekomst hoe dan ook een jvc (x35 of x500)
Al zal het wel kritisch worden met de throw distance van 3.15m. Op 'n 230cm scherm...
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

kermit

Citaat van: luuk123456 op juli  3, 2015, 14:02:17
De TW9200 zet inderdaad n prachtig plaatje neer, maar net als jou blijk ik 'n zwak te hebben voor contrast, en daar vind ik de Epson reeks toch wat tekort in schieten.
Daarom komt er in de toekomst hoe dan ook een jvc (x35 of x500)
Al zal het wel kritisch worden met de throw distance van 3.15m. Op 'n 230cm scherm...
Ik heb altijd JVC gehad door het ontzettend hoge contrast en de blacklevel. De X35 is ook een mooie projector. Met beide zit je goed. En zeker hoe je een eigen bioscoop ruimte hebt zonder omgevinglicht komt de Jvc echt tot z'n recht. Maar met de afstand moet het gaan lukken. Ik heb ooit geprojecteerd met een x30 op een 223 cm scherm . Afstand projector tot scherm was 3.50m en ik had nog genoeg zoom over.

kermit

#887
Nog even een foto gemaakt van een dual Klipsch SW115. ;)

kermit


williams

Ziet er weer geweldig uit .
Ga je binnenkort nog wat upgraden ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

luuk123456

Het heeft even geduurd,  maar dan heb je ook wat! ;)
Mooie ruimte man! ziet er indrukwekkend uit met die twee subs :clapping:

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

rijstfj


kermit

#892
Citaat van: williams op augustus  1, 2015, 09:03:28
Ziet er weer geweldig uit .
Ga je binnenkort nog wat upgraden ?
Thanks William.
Wat betreft upgraden wacht ik even af wat marktleider DTS gaat doen. Ben erg tevreden met het geluid nu.Ben wel erg benieuwd naar hun nieuwste audio X wat het gaat brengen. Dolby Atmos ligt op en laag pitje dus voor mij geen dolby atmos.

kermit

Citaat van: luuk123456 op augustus  1, 2015, 10:24:16
Het heeft even geduurd,  maar dan heb je ook wat! ;)
Mooie ruimte man! ziet er indrukwekkend uit met die twee subs :clapping:
Thanks Luuk. Het heeft idd lang geduurd. :D Vakantie he. :D

kermit



kermit

 :inlove: :inlove:
Citaat van: morca op augustus  1, 2015, 12:53:34
2 bruute Sub,s Kermie ,staat goed in je ruimte  :headbanging:
thanks Morca :D

denoontje


Kjelt

Hey Kermit,
ziet er weer goed uit behalve die witte meubels dat kan echt niet in een batcave. Tip: veel cola morsen is ie zo een wat donkerder kleurtje.  ;D

Citaat van: kermit op augustus  1, 2015, 12:04:23
Ben wel erg benieuwd naar hun nieuwste audio X wat het gaat brengen. Dolby Atmos ligt op en laag pitje dus voor mij geen dolby atmos.
Huh? Bijna alle moviestudio's hebben afgelopen maand gecommit aan het Dolby Vision/Atmos combi voor bioscopen dus hoezo laag pitje? Er is nog geen enkele DTS-X film aangekondigd, dus ik denk dat je de twee moet omdraaien  :)
Maar je wilt beide formaten ondersteunen dan zit je zeker safe dus afwachten kan geen kwaad.

http://www.technobuffalo.com/2015/07/24/dolby-cinema-gets-support-from-major-movie-studios/
CitaatDolby on Wednesday announced all the major studios have signed on to release their biggest upcoming releases in Dolby Cinema. Joining Disney and Warner Bros., Lionsgate, Paramount, Sony, 20th Century Fox and Universal have all committed to Dolby's new technology, which combines screen clarity (Dolby Vision), audio (Dolby Atmos) and design for an unprecedented movie-going experience.

cardas49

Jeetje, 2x de R-115  :headbanging:. Ik tril mijn woonkamer al uit met 1 zo'n ding. Stijgen je stoelen niet op?  ;D

Mooi ruimte heb je. 1 van de weinige met 21:9 scherm op het forum geloof ik.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup