Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Nu op zoek naar een betrouwbare en nauwkeurige externe dvd drive, t.b.v. het rippen van mijn CD's. En een externe HDD waarop ik de boel ga opslaan totdat ik eind dit jaar een NAS ga inrichten.


Tips/ adviezen in deze zijn welkom!
Evenzeer aangaande de te gebruiken software voor het rippen en taggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rha007

Ik zweer zelf bij dbpoweramp.
Ik ben als leek begonnen met dit programma en vind het echt heel gebruiksvriendelijk, voor zowel rippen, taggen en covers toevoegen.
Volgens mij bestaat er geen makkelijker programma.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Martin!!!

#1102
+1

Voor het geld hoef het zeker niet te laten!

Wel even de instellingen optimaal zetten:

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Rha007 op mei 25, 2013, 20:41:02
Ik zweer zelf bij dbpoweramp.
Ik ben als leek begonnen met dit programma en vind het echt heel gebruiksvriendelijk, voor zowel rippen, taggen en covers toevoegen.
Volgens mij bestaat er geen makkelijker programma.

Citaat van: Martin!!! op mei 26, 2013, 09:36:42
+1

Voor get geld hoef het zeker niet te laten!

Wel even de instellingen optimaal zetten:

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm
Dank u heren; DBPoweramp staat reeds voor mij vast :thumbs-up:.


Maar wat betreft een externe CD/DVD writer?
Nog advies in deze?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op mei 26, 2013, 10:43:51
Dank u heren; DBPoweramp staat reeds voor mij vast :thumbs-up:.


Maar wat betreft een externe CD/DVD writer?
Nog advies in deze?

Ik heb gewoon die van mijn Toshiba lap-topje gebruikt en dat ging prima!
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op mei 26, 2013, 12:45:34
Ik heb gewoon die van mijn Toshiba lap-topje gebruikt en dat ging prima!
... in die van mij heb ik weinig vertrouwen; ga dus echt op zoek naar een nauwkeurige en betrouwbare externe.
Heb al een advies gekregen betreft een Plextor, maar dat betreft een interne. Die zou ik dan in een behuizing moeten schroeven maar waar ik die vandaan haal heb ik nog niet helder ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rha007

Citaat van: Xander32 op mei 26, 2013, 10:43:51
Dank u heren; DBPoweramp staat reeds voor mij vast :thumbs-up:.

Maar wat betreft een externe CD/DVD writer?
Nog advies in deze?
Heb ik zelf geen verstand van.
Ik heb degene van mijn laptop gebruikt. Weet het niet meer zeker of het met dbpoweramp was, maar volgens mij word er bij de eerste keer dat je dbpoweramp gebruikt een soort calibratie of iets dergelijks opgestart voor je cd writer.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Deleted member

Klopt, voor 't eerste gebruik plaats je een willekeurige audio CD die veel verkocht is (een zgn. keydisk waarvan er al zo'n miljoen zijn) om automatisch door Accuraterip de offsets te bepalen van specifiek jouw CD/DVD/BR drive. Zie ook: http://www.accuraterip.com/

Xander32

Heren, mijn dank. Maar ik ga echt voor een externe cd/dvd drive. De kosten die daarmee gemoeid gaan zijn te overzien en ik heb daar een heel ander gevoel bij, lees; meer vertrouwen in.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

M.i. voldoet elke gangbare drive van een paar tientjes. Maar er zijn wel sites die de drives testen op performance (snelheid, nauwkeurigheid etc.) als je er een studie van wilt maken!  ;)

Xander32

Citaat van: Antoine op mei 26, 2013, 13:22:22
M.i. voldoet elke gangbare drive van een paar tientjes. Maar er zijn wel sites die de drives testen op performance (snelheid, nauwkeurigheid etc.) als je er een studie van wilt maken!  ;)




... ik ga er zeer zeker geen studie van maken :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een goede audiovriend brengt binnenkort dBpoweramp mee en gaat deze hier installeren en inrichten  :clapping:.


Nu nog een goede dvd/cd drive ???.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2013, 19:38:22
Een goede audiovriend brengt binnenkort dBpoweramp mee en gaat deze hier installeren en inrichten  :clapping:.

Je kunt dBpoeweramp na betaling gewoon downloaden hoor  :D
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op mei 28, 2013, 20:29:24
Je kunt dBpoeweramp na betaling gewoon downloaden hoor  :D
I know ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei 28, 2013, 20:29:24
Je kunt dBpoeweramp na betaling gewoon downloaden hoor  :D
Sander is niet zo van de volle pond betalen. :satisfied: :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Bas Akkerman op mei 28, 2013, 21:27:50
Sander is niet zo van de volle pond betalen. :satisfied: :P

21 day full functionality Reference trial versie!

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2013, 21:33:03
Who, me?



Oh jee, moet ik me ongerust gaan maken? Sorry Sander ben in een melige bui.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rha007

Citaat van: drees62 op mei 28, 2013, 21:58:51
21 day full functionality Reference trial versie!
:withstupid:

Weet niet hoeveel cd's je te gaan hebt om te rippen, maar ik zou trial versie maar alvast binnen halen.
Het rippen is echt een tijdrovend klusje  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Xander32

#1119
 :sarcasm:
Citaat van: Bas Akkerman op mei 28, 2013, 22:06:21
Oh jee, moet ik me ongerust gaan maken? Sorry Sander ben in een melige bui.
Nee hoor, in het geheel niet. Foute-grap-modus aan; je hebt geluk dat mijn twee Roemeense vrienden momenteel vast zitten, foute-grap-modus uit!

8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#1120
Citaat van: Rha007 op mei 28, 2013, 22:14:01
:withstupid:

Weet niet hoeveel cd's je te gaan hebt om te rippen, maar ik zou trial versie maar alvast binnen halen.
Het rippen is echt een tijdrovend klusje  ;)
... Indien de trail mij kan bevalt, ben ik bereid om er een paar euris op stuk te slaan. Rippen ga ik in alle rust doen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2013, 19:38:22
Een goede audiovriend brengt binnenkort dBpoweramp mee en gaat deze hier installeren en inrichten  :clapping:.


Nu nog een goede dvd/cd drive ???.

Zojuist een WD 2TB externe HDD gekocht en een Samsung externe DVD/CD Drive.
Volgende week komt daar dBpoweramp bij en dan ready om mijn CD`s te rippen, opdat ik aan het eind van dit jaar een NAS kan gaan inrichten  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op juni  2, 2013, 15:05:28
Zojuist een WD 2TB externe HDD gekocht en een Samsung externe DVD/CD Drive.
Volgende week komt daar dBpoweramp bij en dan ready om mijn CD`s te rippen, opdat ik aan het eind van dit jaar een NAS kan gaan inrichten  8).

En vergeet MP3tag niet (ondanks name voor alle formaten handig = freeware) zie onder / tips !

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127440.0
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op juni  2, 2013, 15:53:41
En vergeet MP3tag niet (ondanks name voor alle formaten handig = freeware) zie onder / tips !

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127440.0
Dank G.J., maar ik begrijp nog steeds niet helemaal de meerwaarde van betreffende tool; middels dBpoweramp kan je toch juist ook direct de passende tags toevoegen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op juni  2, 2013, 16:13:01
Dank G.J., maar ik begrijp nog steeds niet helemaal de meerwaarde van betreffende tool; middels dBpoweramp kan je toch juist ook direct de passende tags toevoegen?

Gewoon ff mijn tips goed doorlezen !

Als je veel ript, weet je niet precies meer hoe alles als TAG is opgeslagen
was het nu "The Rolling Stones"  of "Rolling Stones"  "BACH" of "J.S.Bach"  of "Johan Sebastian Bach"
Als je dan nu weer voor het feit staat om weer een Bach-cd te rippen, wil je dat alles consequent gebeurt
maar hoe stond het met de Bach cd's die je 3 weken geleden had geript ?

Ga er niet vanuit, dat alle metadata (tag) consequent 100% correct staat, als alles is geript !
Met MP3tag, kan je alle Metadata van je geripte cd's maar ook losse tracknummers mooi uitlijsten
in een view wat lijkt op excel en hierin kan je filteren, sorteren etc..
Dit stelt je in staat om alle metadata te controleren op invoerfouten maar ook alles t.o.v. elkaar kunt checken.
Je kunt alle metadata via MP3tag eenvoudig (achteraf) wijzigen en zelf een grotere populatie heel snel (massawijziging)

Hier doe je later alleen je voordeel mee, als je gaat afspelen (zoekfuncties) 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD