Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: frank2 op januari 11, 2013, 17:52:24
Maar eerlijk is eerlijk die dingen zien er niet uit !! Foei lelijk design. Usher doet dat beter, net zoals vele andere

Bijna net zo mooi als Harbeth, ik vind het wel wat hebben hoor die Glenair 10"  :worship:
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: frank2 op januari 11, 2013, 17:52:24
Klopt helpt bij mijn vrouw altijd.

Maar eerlijk is eerlijk die dingen zien er niet uit !! Foei lelijk design. Usher doet dat beter, net zoals vele anderen
De TD versie van Tannoy is wel mooi, de TD 8 of 10 zijn erg mooi.
... voor mij komt klank op de eerste plaats, daarna de looks. De Sandrigham is, tja, old school maar de Precision is een strakke, moderne zuil en goed afgewerkt. De Glenairs zijn betreft afwerking prachtig maar diens verschijning zal niets ieders cup of tea zijn ... Ik zou er echter best tegenaan willen kijken in eigen ruimte ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Strakke zuil -> pmc fact.8 (ik roep ook maar wat ik ken hoor  :D)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

#228
Citaat van: Martin!!! op januari 11, 2013, 18:13:44
Bijna net zo mooi als Harbeth, ik vind het wel wat hebben hoor die Glenair 10"  :worship:
... geldt een beetje hetzelfde voor als de Harbeths; je moet deze echt zelf in het eggie zien ... Zien er toch wel fraai uit hoor.

Maar ik kijk nu ook al uit naar het bezoekje aan Vanzomereng, diens Liuto's mogen er ook zijn. Als diens karakteristiek mijn dan ook nog eens aanspreken ...

Maar ff rationeel, hoe dan ook moeten ongeacht welke speakers wel een waardige opvolger zijn op de Ushers en Velo's, anders heb ik geen interesse. Zojuist weer e.e.a. vanaf Spotify beluisterd op mijn eigen gear en dat klinkt toch ook wel erg lekker ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Mooi verslagje van je luisterervaringen. Ik vind de Glenairs in het echt ook een stuk mooier dan op een plaatje. De Sandringhams zijn in vergelijking echt heel erg old skool.

Als Tannoy jouw sound is en je benieuwd bent naar de TD's, dan mag je wel eens komen luisteren :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op januari 11, 2013, 16:59:47
O, ik vergeet weer wat; de Adam Pencil mk III staat ook nog op mijn lijstje !!!

Je was mij net voor.... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op januari 11, 2013, 20:04:24
Je was mij net voor.... ;)
... ik zal daarvoor graag een x van jouw aanbod gebruik willen maken ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op januari 11, 2013, 21:01:00
... ik zal daarvoor graag een x van jouw aanbod gebruik willen maken ;).

Geen probleem hoor, het aanbod staat.  Als je zover ben hoor ik het wel  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De Glenair 15 heeft op mijn shortlist gestaan, leuk om te lezen dat je ze fraai vond klinken...

Xander32

#234
Citaat van: twani op januari 11, 2013, 21:25:10
De Glenair 15 heeft op mijn shortlist gestaan, leuk om te lezen dat je ze fraai vond klinken...
... Erg fraai vond ik ze klinken :inlove:.
De winkeleigenaar prefereerde de 10" boven de 15" ... De 10" doet bijna alles wat de 15" kan maar is bovendien wat sneller ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Ze worden ook wel liefkozend "Glennies" genoemd........

bmateijsen

Ik vind de grotere tannoy's altijd fraaier, maar vragen ondanks gevoeligheid best wat versterking ivm dempingsfactor.

Xander32

Citaat van: bmateijsen op januari 11, 2013, 21:44:46
Ik vind de grotere tannoy's altijd fraaier, maar vragen ondanks gevoeligheid best wat versterking ivm dempingsfactor.
We hebben vandaag met een Exposure pre en ev gedraaid (gezamelijk zo' n 2 mille). Geen moment had ik het idee dat die die de 10" niet onder controle had. Met een 15" zal dat allicht een ander verhaal worden ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Heden naar G.J. Vanzomereng, om naar zijn set en in mijn geval, vooral zijn SF Liuto's te gaan luisteren  :clapping:.

Daarnaast kan hij demonstreren wat het verschil is tussen de SBT op de DAC van zijn SA15 en op die van de Music Hall, ben bemieuwd en heb er zin in.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Eddye

Klinkt goed, hopelijk klink het ook goed :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

@Xander32  Veel luisterplezier toegewenst bij VANZOMERENG in het brabantse land  ;D

Als ik deze tekst lees: ''Als je SF Liuto,s heb gehoord, ga je echt niet meer zoeken naar betere alternatieven, die zijn er niet  :D'' dan is de keus na vandaag bepaald door jou denk ik..... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Veel plezier!! Benieuwd naar je ervaringen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Heden ochtend/middag heb ik dus met enthousiasme gebruik gemaakt van de gastvrije uitnodiging van G.J., om bij hem thuis naar zijn set en in het bijzonder naar de Liuto's te komen luisteren.

Bij binnenkomst zijn het het ook direct de Liuto's die de aandacht opeisen; wat een beauty's :inlove:. Daar gaat hare maje geen problemen mee hebben is het eerst wat mij door het hoofd schiet (hoezo geïndoctrineerd  :P).

Na een hartelijk ontvangst, met koffie en gebak (!) mag ik op de sweetspot plaats nemen en start mijn luistersessie. G.J. had zich zelfs voorbereid in de vorm van een speciale playlist met tracks vanaf zijn Nas t.b.v. mijn sessie, top!

Wennen moest ik in eerste instantie aan het aandeel bass in het plaatje ... Deze is redelijk strak en droog maar ook veel ... Nergens storend, maar voor mijn smaak wel op het randje ... Hetgeen mij voorts is bijgebleven; warm, vloeiend, smeuig echter niet "donker", genoeg nuancering en detail om het levendig te houden. In vergelijk met mijn eigen set is het minder sprankelend.

Voorts komt het geluid goed los van de speakers; deze staat mooi tussen de speakers in en de verschillende stemmen en/of instrumenten staan mooi naast elkaar. Met dat laaste geeft ik tevens aan dat er (helaas) weinig diepte in het geluid aanwezig was. Echter zal daar de opstelling grotendeels debet aan zijn.

Resume; een mooie set (optisch en geluidtechnisch)waar je uren lang achtereen naar kan luisteren, zonder dat het ooit vermoeiend zal worden, een set waarop vooral ook rock en blues erg fraai klonk. Maar ook Bach en tracks van Y Gabriella,  Nils Lofgren en Angus & Julia Stone klonken fraai. Een set die vooral ook stemmen heel mooi weergeeft.


Zou ik nu blind voor de Liuto's willen gaan? Nee.
Hebben deze mij de Glenairs doen vergeten? Nee, zeker niet.
Heb ik deze nu dan afgeschreven? Nee; naast de Glenairs hebben ook de Liuto's veel potentieel en ga ik deze zeker nog een keer vaker beluisteren.


Rest mij om G.J. en vriendin (... ik ben zo slecht in namen  :-[) te bedanken voor hun gastvrije ontvangst en de gezellige middag. Ik heb genoten.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op januari 19, 2013, 10:28:48
@Xander32  Veel luisterplezier toegewenst bij VANZOMERENG in het brabantse land  ;D
Gelders landschap
op ca. 1500 meter van de grens met prov. Limburg
op ca. 5000 meter van de grens met prov N Brabant
op ca. 1000 meter van de grens van Duitsland
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Xander32,

Ik vond het ook reuze gezellig...

De uitvoering van Y Gabriella v/h nummer Starway to Heaven was zeer fraai  :wub:
en ook Brass 2000 ? of zo iets   die het nummer Toccata and Fugue  van Bach vertolkte maar dan met
een orkest van koperen blazers is ook zeer fraai !

Zekerheidshalve hier nog ff de titels voor onvervalste stevige blues:
- Popa Chubby - Live Hit the High hard one
- Popa Chubby - New York Cit Blues
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#246
Citaat van: VANZOMERENG op januari 19, 2013, 17:25:28
Xander32,

Ik vond het ook reuze gezellig...

De uitvoering van Y Gabriella v/h nummer Starway to Heaven was zeer fraai  :wub:
en ook Brass 2000 ? of zo iets   die het nummer Toccata and Fugue  van Bach vertolkte maar dan met
een orkest van koperen blazers is ook zeer fraai !

Zekerheidshalve hier nog ff de titels voor onvervalste stevige blues:
- Popa Chubby - Live Hit the High hard one
- Popa Chubby - New York Cit Blues
Dank G.J., en ik was nog wat vergeten; de SA15 DAC versus de Music Hall ...
Kort en bondig; daar zijn zeker verschillen, die van de SA15 klinkt wat helderder en levendiger, die van de Music Hall klinkt juist wat meer rustig, meer smeuig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op januari 19, 2013, 17:17:19
Gelders landschap
op ca. 1500 meter van de grens met prov. Limburg
op ca. 5000 meter van de grens met prov N Brabant
op ca. 1000 meter van de grens van Duitsland

Ja ja, niet boos worden...... :D  Met zulke minimale verschillen in afstand is het voor mij als randstad bewoner al moeilijk zat  ;D
Een paar jaar geleden zat ik voor mijn werk een tijdje in Cuijk en noemde de medewerkers daar brabanders.......werd mij ook niet in dank afgenomen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@Xander32  Welke speakers staan hierna op de nominatielijst om te gaan beluisteren ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

#249
Citaat van: YamahaRXV op januari 19, 2013, 17:41:57
@Xander32  Welke speakers staan hierna op de nominatielijst om te gaan beluisteren ?
... Ik heb er nog geen planning aan gehangen maar ik wil graag nog die Adams, Dynaudio Focus en allicht Kef R- serie beluisteren.

En ik ga nog een x de grens over om in een grote zaak iig. Canton, Dynaudio, Kef, SF en Elac met elkander te kunnen vergelijken ... Helaas heb ik die mogelijkheid hier binnen NL nergens ...


Maar vooralsnog krijg ik de Glenairs (nog) niet uit mijn hoofd, daar moet ik zeker nog een tweede x naar luisteren ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT