Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Kan je ook Toy Story opnieuw gaan bekijken :D

Series, gefeliciteerd met je nieuwe geluid. Is het maar goed dat je de DVE BD nog hebt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Mooi hoor, ik ben benieuwd hoe het geheel nu staat!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: MVG op augustus 26, 2013, 23:29:37
Proficiat met deze zeer mooie aankoop!  :thumbs-up:  :pompom: veel plezier gewenst!

Dankjewel!! Gaat goedkomen!!

Citaat van: HTip op augustus 27, 2013, 07:25:09
Kan je ook Toy Story opnieuw gaan bekijken :D
Hahaha ja inderdaad, zal het voorstellen thuis :D

Citaat
Serieus, gefeliciteerd met je nieuwe geluid. Is het maar goed dat je de DVE BD nog hebt ;)
Dat is inderdaad maar goed! Maarja, gelijk het volgende dilemma. Toys zijn single wire, ik heb nog steeds die biwire Black Magic kabels van W&M. Wel vond ik dat er bij Marius een erg lekker geluidje uit kwam en hij heeft gewoon standaard Nordost Wirewizard Spellbinder geloof ik bij BB&G vandaan voor een paar euri de meter dus ik ga ze maar eens contacten. De Toy Towers klinken soms een klein beetje wollig op de W&M's, vind ik. Maar dat kan ook weer akoestiek zijn....

Citaat van: Madhouse op augustus 27, 2013, 09:07:29
Mooi hoor, ik ben benieuwd hoe het geheel nu staat!  ;)
Dankje. Ja ik zal van de week eens even nieuwe plaatjes schieten. Ik heb nu ook sinds een paar maand een goed statief (MeFoto), dus je zou zeggen dat het moet gaan lukken ^^





Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Mijn speelgoed heeft een mooi thuis gevonden, daar ben ik blij mee.

Geniet ervan samen!!

erik s.

Citaat van: Etiennevh op augustus 27, 2013, 09:17:33
Dankjewel!! Gaat goedkomen!!
Hahaha ja inderdaad, zal het voorstellen thuis :D
Dat is inderdaad maar goed! Maarja, gelijk het volgende dilemma. Toys zijn single wire, ik heb nog steeds die biwire Black Magic kabels van W&M. Wel vond ik dat er bij Marius een erg lekker geluidje uit kwam en hij heeft gewoon standaard Nordost Wirewizard Spellbinder geloof ik bij BB&G vandaan voor een paar euri de meter dus ik ga ze maar eens contacten. De Toy Towers klinken soms een klein beetje wollig op de W&M's, vind ik. Maar dat kan ook weer akoestiek zijn....
Dankje. Ja ik zal van de week eens even nieuwe plaatjes schieten. Ik heb nu ook sinds een paar maand een goed statief (MeFoto), dus je zou zeggen dat het moet gaan lukken ^^
hoe heb je de bi-wire kabel aangesloten op de SF?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op augustus 27, 2013, 10:09:29
Mijn speelgoed heeft een mooi thuis gevonden, daar ben ik blij mee.

Geniet ervan samen!!
Komt goed! :) Haha jij bedankt en dat je ook een mooie stek mag vinden ;)

Citaat van: erik s. op augustus 27, 2013, 12:16:21
hoe heb je de bi-wire kabel aangesloten op de SF?
Ehh.. ader 1 & 2 gebruiken en 3 en 4 niet. Ik had de aders ook kunnen bundelen, maar dat lijkt me nou ook niet heel erg jovel..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

CitaatVanavond ga ik dat nog verder onderzoeken omdat ik het idee heb dat het in de opname zit, dus nog niets aan de hand, maar wellicht komt het omdat de Toys veel meer detail weergeven en het daarom nu ineens hoorbaar is. Zo niet dan moet ik toch even onderzoeken of er wat met de tweeter aan de hand zou kunnen zijn... laten we het niet hopen :)

Nog even wat verder geluisterd en er lijkt weinig aan de hand. Hoor het echter ook in een opname van Miles Davis. Nu kan het natuurlijk aan die twee opnames liggen. Iemand een idee hoe ik dit goed zou kunnen testen?

Foto's volgen trouwens binnenkort, beetje druk geweest de afgelopen weken..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

erik s.

Citaat van: Etiennevh op augustus 27, 2013, 12:43:17
Komt goed! :) Haha jij bedankt en dat je ook een mooie stek mag vinden ;)
Ehh.. ader 1 & 2 gebruiken en 3 en 4 niet. Ik had de aders ook kunnen bundelen, maar dat lijkt me nou ook niet heel erg jovel..
zeker bundelen. nu heb je grote antennes aan je versterker hangen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Etiennevh

Citaat van: erik s. op augustus 27, 2013, 13:04:23
zeker bundelen. nu heb je grote antennes aan je versterker hangen.
Ok Erik, thanks voor het advies. Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Ik heb trouwens nog steeds heel veel plezier van die Nordost Bassline kabel die ik ooit van je heb overgenomen :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zo, even wat tijd gemaakt om foto's te kunnen maken. De nieuwe opstelling incl. de Toy Towers. Binnen niet al te lange tijd dus de gordijnen weg en in die hoek een mooi audio wandmeubel met daaronder een sub.



De Tower


De Toy


Sonus Faber
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Mooie foto's Etienne! Toys zien er goed uit.
Vraagje, staan ze met spikes op de vloer? Misschien beter om onderleggers te gebruiken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Ziet er goed uit! 8)

Ben benieuwd hoe het zal staan met een audio toren in de hoek, sowieso zal het een stuk netter staan als je center niet meer op die mooie Oppo staat :) Nu je inmiddels wat meer gewend bent aan de nieuwe fronts, hoe bevallen ze tot nu toe?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: HTip op september 14, 2013, 19:03:17
Mooie foto's Etienne! Toys zien er goed uit.
Vraagje, staan ze met spikes op de vloer? Misschien beter om onderleggers te gebruiken.
Dankje.

Klopt. De originele onderlegschijven heeft Marius nooit gekregen en had er ook nooit naar gevraagd, omdat hij ze op hun vloerbedekking had staan. Binnenkort kan ik een setje bij BB&G ophalen omdat ze daar vandaan komen :) Tot die tijd is het gewoon voorzichtig doen en vooral niet schuiven. Al vind ik het schuiven niet zo erg, want ik wil wel graag een andere vloer ;) :P

Citaat van: Martijn90 op september 14, 2013, 20:02:12
Ziet er goed uit! 8)

Ben benieuwd hoe het zal staan met een audio toren in de hoek, sowieso zal het een stuk netter staan als je center niet meer op die mooie Oppo staat :) Nu je inmiddels wat meer gewend bent aan de nieuwe fronts, hoe bevallen ze tot nu toe?
Dankje en inderdaad, dat zal een stuk netter staan. Momenteel is er even geen andere voor mij acceptabele oplossing, maargoed, straks een mooi rack en een nog veel mooiere subwoofer ;) Alleen wel als we er geld voor hebben, en dat duurt nog een paar maandjes ;) Eerst de verbouwing van het huis afmaken.

Tot nu toe bevallen de speakers buitengewoon goed. De ruimtelijkheid en openheid van klanken komen als geroepen, nu hoor ik pas wat ik miste bij de Driade's. Dat waren overigens ook buitengewoon fijne speakers en blijven in de familie, dat is wel leuk :) Verder schijnt het probleem met de hoge tonen van de tweeter in de opnames te zitten, ik hoor het in twee nummers van Miles Davis en van Sting, maar als ik gelijkwaardige muziekstukken opzet van andere artiesten, dan hoor ik het niet. Ik heb overigens nog niet veel tijd gehad om dat verder te testen dus dat ga ik nog wel doen, maar voor nu ga ik er van uit dat er niets aan de hand is.

Buiten bovengenoemde blijkt gewoon wat een toevoeging in homogeniteit je krijgt als je set compleet en van het zelfde merk is. Muziek wordt hier momenteel voor sommige nummers compleet opnieuw beleefd. Absoluut geen spijt van deze aankoop! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Ziet er goed uit Etienne! Ik ben benieuwd naar de muzikaliteit van de Towers.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op september 14, 2013, 21:23:03
Ziet er goed uit Etienne! Ik ben benieuwd naar de muzikaliteit van de Towers.
Dank je Roy. Een klein voorbeeldje: de SACD van Dire Straits, Brothers in Arms. In de intro hoor je duidelijk die lange "fluittoon" die over alle 5 de kanalen "rondfluit". Normaliter zwakte deze af bij de fronts, waarschijnlijk omdat de weergave gewoon minder was op die speakers. Nu klinkt dat echt als één geheel en buiten dat hoor ik echt veel meer details in de muziek dan voorheen. Dat is misschien een wat analytische noot i.p.v. muzikaliteit, maar zeker de details voegen voor mij ook een hoop aan de muzikaliteit toe.

Zie ik je morgen op de X-Fi? Praten we wel ff verder ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Ja ik ben er morgen dus kunnen we even ervaringen uitwisselen ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Xander32

Mooie set hoor :thumbs-up:. Ik lees dat je de gordijnen uit die linker hoek gaat halen en er een (hard) meubel weer gaat plaatsen; besef dat dit het geluid behoorlijk kan beïnvloeden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hans47

ehhhh een center speaker boven op een Blu Ray speler?
oeps.... (zal tijdelijk zijn schat ik in :-)

Voor de rest hele mooie speakers en overigens een smaakvol interieur :-) (mooie vloer)

Heel veel luisterplezier met deze mooie set.


Etiennevh

Citaat van: Xander32 op september 15, 2013, 08:48:43
Mooie set hoor :thumbs-up:. Ik lees dat je de gordijnen uit die linker hoek gaat halen en er een (hard) meubel weer gaat plaatsen; besef dat dit het geluid behoorlijk kan beïnvloeden.
dankje Xander. Dat het het geluid zal beinvloeden dat is zeker, althans ik verwacht het ook.

Om je vraag alvast te beantwoorden wat ik daaraan ga doen, hierbij: Er komen voor alle ramen plissé gordijnen, dubbele honingraat profiel. Ik kan het niet testen maar ik verwacht dat ze ook een positief effect op de akoestiek zullen hebben. Buiten dat komt er ook een hoogpolig karpet ( als ik het tapijt of kleed noem krijg ik op mijn .... Van mijn vrouw ;) ) wat ook zeker de akoestiek zal verbeteren.

En buiten dat zal de opstelling er ook gewoon een stuk beter uit zien op een rack.... ;)

Citaat van: Hans47 op september 15, 2013, 08:53:06
ehhhh een center speaker boven op een Blu Ray speler?
oeps.... (zal tijdelijk zijn schat ik in :-)

Voor de rest hele mooie speakers en overigens een smaakvol interieur :-) (mooie vloer)

Heel veel luisterplezier met deze mooie set.


dankjewel Hans! Ja het is inderdaad tijdelijk. Niet de ideale oplossing, maar voor nu is het even niet anders. In de kast past hij niet, en naast de center mag hij ook niet staan van de vrouw :)

Het interieur is vooral ook keuze van mijn vrouw, ik zal haar de complimenten doorgeven ;) zelf ben ik er inmiddels een beetje op uit gekeken en zou ik de vloer graag betegelen met vloerverwarming eronder, maar dat zal er voorlopig wel niet inzitten ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Xander32

Citaat van: Etiennevh op september 15, 2013, 18:43:48
dankje Xander. Dat het het geluid zal beinvloeden dat is zeker, althans ik verwacht het ook.

Om je vraag alvast te beantwoorden wat ik daaraan ga doen, hierbij: Er komen voor alle ramen plissé gordijnen, dubbele honingraat profiel. Ik kan het niet testen maar ik verwacht dat ze ook een positief effect op de akoestiek zullen hebben. Buiten dat komt er ook een hoogpolig karpet ( als ik het tapijt of kleed noem krijg ik op mijn .... Van mijn vrouw ;) ) wat ook zeker de akoestiek zal verbeteren. En buiten dat zal het er ook gewoon een stuk beter uit zien....
Try & error. Je hebt er iig. goed over nagedacht :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Citaat van: Xander32 op september 15, 2013, 18:48:43
Try & error. Je hebt er iig. goed over nagedacht :thumbs-up:.

Wil niet muggenziften, maar ik doe het toch. Het is Trial and error.  :tongue2:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Etiennevh

Citaat van: Xander32 op september 15, 2013, 18:48:43
Try & error. Je hebt er iig. goed over nagedacht :thumbs-up:.
Inderdaad, het is proefondervindelijk maargoed, het is de enige aanvaardbare WAF keuze.. en zelf denk ik dat ik wel eens een erg mooi resultaat daarmee ga krijgen. Die gordijnen die we willen hebben een soort honingraat structuur, ik hoop eerlijk gezegd dat ze een waardevolle toevoeging worden..

Voorbeeldje


Citaat van: larzie op september 15, 2013, 20:39:32
Wil niet muggenziften, maar ik doe het toch. Het is Trial and error.  :tongue2:
Hehehe  :hehe:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Xander32

Citaat van: larzie op september 15, 2013, 20:39:32
Wil niet muggenziften, maar ik doe het toch. Het is Trial and error.  :tongue2:
Klopt, niet goed over nagedacht 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Etiennevh

Toevoeging op bovenstaande: als de plissé gordijnen een positief effect hebben dan ga ik voor de elektrische variant, zodat ik met een afstandsbediening een preset kan maken waardoor de gordijnen op luisterhoogte dicht zijn.. Ik dacht zelf aan een soort van geïmprovideerd diffusiepaneel ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto