Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

larzie

Citaat van: morca op november 19, 2012, 19:22:13
Jammer........
doe ze maar gauw weer aan dan  ;)

ben wel bang dat je sub dit ook gaat doen,denk dat je 2 correctie systemen nodig gaat hebben idd.
1 voor je front,s,en later voor de sub....
Je hebt een nare roommode

Toch maar sparen voor de Anthem dus :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge


Timvg

ARC corrigeert de sub toch ook? Of hebben we het hier over een stereo receiver?

high-q

Citaat van: morca op november 19, 2012, 19:47:33
Minidsp is iets goedkoper en werkt net zo goed.
Of doel je op de 2e antimode......

Ik bedoelde de standaard 8033. Ik heb die van Maurits een keer geprobeerd en dat beviel puur op het gehoor goed. Meting hebben we toen niet gedaan.
Met de 2.0 heb ik geen ervaring en met de minidsp ook niet. Misschien voor Lars handig als die daar eens naar kijkt :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Staaled

Citaat van: Timvg op november 19, 2012, 23:48:39
ARC corrigeert de sub toch ook? Of hebben we het hier over een stereo receiver?
ARC doet ook de sub idd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

high-q

@Morca,

Heb jij toevallig ervaring met zowel de Antimode als de MiniDSP? Ik zit me even af te vragen wat voor Lars op de lange termijn praktischer is, aangezien hij aan de roommode niets kan veranderen:

A: REW + meetappratuur + MiniDSP (hoog diy en fun gehalte)
B: Antimode 8033C kosten vergelijkbaar met optie A, maar heeft het voordeel van 1x inregelen en pas weer naar omkijken als je de sub verplaatst.

Nog een derde optie:

C: Anthem MRX700 met ARC en daarna nog maar even geduld hebben met de sub.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

Citaat van: high-q op november 20, 2012, 13:15:17
@Morca,

Heb jij toevallig ervaring met zowel de Antimode als de MiniDSP? Ik zit me even af te vragen wat voor Lars op de lange termijn praktischer is, aangezien hij aan de roommode niets kan veranderen:

A: REW + meetappratuur + MiniDSP (hoog diy en fun gehalte)
B: Antimode 8033C kosten vergelijkbaar met optie A, maar heeft het voordeel van 1x inregelen en pas weer naar omkijken als je de sub verplaatst.

Nog een derde optie:

C: Anthem MRX700 met ARC en daarna nog maar even geduld hebben met de sub.
De Minidsp kost de helft en regeld zichzelf via REW ook vlak,erg goed zelfs tov wat ik van de antimode ken.

Nee ik heb ze niet hier beide gehad,maar ik wil een minidsp.Antimode van Ejorne heb ik vaak mee gespeeld.
Al is het niet eens voor de LT,maar de minidsp regelt supermooi strak glad.

Antimode doet het ook  niet goed hoor op die staande golf,dat geeft vaak problemen.
Moet je toch weer meten,en die antimode kan je dan niet meer bijregelen.
IMO ......koop een minidsp,die kan je inregelen,die antimode doet alleen waar hij zelf zin aan heeft.
Raad ik je sterk af .

Timvg

Ik heb beide gehad. De anti-mode is leuk voor de mensen die zelf niet wensen te tweaken. Bij mij werkte hij erg goed voor EQ.
De minidsp is wel een pak veelzijdiger en geeft je echt de ruimte om te doen wat je wilt, indien je er wat tijd wenst in te steken. De minidsp heeft ook een veel groter bereik dan de anti-mode.

RalphH

Als het een roommode is en Larzie die niet weg krijgt met sokken en slepen, zou ik zeggen: pak een reiceiver met fatsoenlijke automatische EN handmatige EQ.
Die piek van de fronts is denk ik nog steeds aanwezig bij afval onder 80, wel wat minder, maar om die helemaal weg te krijgen moet je aan de EQ op de fronts. Enkel een sub en minidsp zijn dan niet genoeg.

Weet niet hoe het handmatige gedeelte van de Athem is. Auto EQ is altijd een middeling van een aantal luisterplekken in principe. Altijd fijn als je op jouw ultieme luisterplek nog wat kan bijstellen. Vindt dat de grootste manco van een hoop receivers met Audyssey (in iedergeval een aantal Marantz en Onkyo modellen), handmatig niets meer na te stellen.
Pioneer heeft ook een mooie EQ heb ik ooit gezien. Automatisch en daarna nog handmatig breed te finetunen. Weet enkel niet hoe die dingen klinken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Op whathifi zijn de homecinema amps ook veelal Pioneers met name vanwege de veelzijdigheid en mooie apps. Ze schijnen alleen niet met alle speakers te matchen. De Anthem wordt ook met het maximale aantal sterren beloond. Vanwege het ARC systeem zou mijn keuze daar naartoe gaan.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Staaled

Citaat van: RalphH op november 20, 2012, 18:21:44
Als het een roommode is en Larzie die niet weg krijgt met sokken en slepen, zou ik zeggen: pak een reiceiver met fatsoenlijke automatische EN handmatige EQ.
Die piek van de fronts is denk ik nog steeds aanwezig bij afval onder 80, wel wat minder, maar om die helemaal weg te krijgen moet je aan de EQ op de fronts. Enkel een sub en minidsp zijn dan niet genoeg.

Weet niet hoe het handmatige gedeelte van de Athem is. Auto EQ is altijd een middeling van een aantal luisterplekken in principe. Altijd fijn als je op jouw ultieme luisterplek nog wat kan bijstellen. Vindt dat de grootste manco van een hoop receivers met Audyssey (in iedergeval een aantal Marantz en Onkyo modellen), handmatig niets meer na te stellen.
Pioneer heeft ook een mooie EQ heb ik ooit gezien. Automatisch en daarna nog handmatig breed te finetunen. Weet enkel niet hoe die dingen klinken.
De Pioneers werken erg fijn behalve voor het laag.
Dat kent slecht één band bij 63 Hz ter correctie. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Citaat van: Hipster op november 20, 2012, 18:39:59
Dat kent slecht één band bij 63 Hz ter correctie. :-\

Hmm, dan heb ik niet goed gekeken, dacht dat de sub ook helemaal door liep. Grafiekje werd ook op het scherm weergegeven. Wellicht dat toch niet naar de sub EQ zitten kijken. Is ook al een tijdje geleden en was wat vluchtig...Ff goed checken voordat je wat aanschaft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

63 hz is bij mij ook de laagste op de SR5006.
Ik heb hier die bult redelijk weggepoetst ,en met sokken aangepakt  :D
En door 63 iets te dempen een redelijk resultaat,wel jammer dat de bult op 46 hz is.
En dan regel je liever 46 hz,maar dat is jammer genoeg geen optie......

high-q

Citaat van: larzie op november 20, 2012, 18:34:23
Op whathifi zijn de homecinema amps ook veelal Pioneers met name vanwege de veelzijdigheid en mooie apps. Ze schijnen alleen niet met alle speakers te matchen. De Anthem wordt ook met het maximale aantal sterren beloond. Vanwege het ARC systeem zou mijn keuze daar naartoe gaan.

De antwoorden van Morca en RalphH zijn vrij duidelijk, bedankt voor de verheldering. Begrijp ik uit je reactie hierboven goed dat je liever eerst voor een receiver gaat die de EQ voor je fronts en je sub kan doen en de toevoeging van de sub bewaart voor een latere fase?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 20, 2012, 21:33:27
De antwoorden van Morca en RalphH zijn vrij duidelijk, bedankt voor de verheldering. Begrijp ik uit je reactie hierboven goed dat je liever eerst voor een receiver gaat die de EQ voor je fronts en je sub kan doen en de toevoeging van de sub bewaart voor een latere fase?

Dat heb je goed begrepen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

#741
Sub dsp doe ik extern,
sinds kort kennis gemaakt met de eenvoudige versie van ADSY,dus geen subregeling.
Maar ik heb de fronts er goed mee aan kunnen pakken.

ARC ken ik niet zo goed.

Maar zo te zien veroorzaken nogal forse speakers een forse piek bij jouw.
Dat zie je wel vaker.
Wil je zometeen de sub optimaal intregeren,is het idd wenselijk dat je op 1 of andere manier die piek uit je fronts kan gaan halen.



Edit .ik was te lang aan het typen Larzie  :)

larzie

Dankjewel allemaal voor de verhelderende reacties. Ik denk dat ik volgende maand... indien mogelijk ivm de feestdagen een demo aan ga vragen bij Garmtz voor de Anthem MRX 700 en eens kijken wat dat doet in mijn woonkamer en icm mijn D700's. ARC schijnt minstens even goed, misschien wel beter te zijn dan ADSY pro en ARC is gratis in tegenstelling tot ADSY pro geloof ik. Er is tegenwoordig ook ADSY DSX. http://www.audyssey.com/audio-technology/audyssey-dsx
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Citaat van: morca op november 20, 2012, 21:41:08
Sub dsp doe ik extern,
sinds kort kennis gemaakt met de eenvoudige versie van ADSY,dus geen subregeling.

Jouw Audyssey doet wel degelijk iets met het sub signaal volgens mij. Enkel je handmatige afregeling is beperkt. Was bij high-q ook goed te zien. Audyssey had 25 hz (ofzo) flink geboost, enkel handmatig is hier niets aan in te stellen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op november 20, 2012, 22:15:36
Jouw Audyssey doet wel degelijk iets met het sub signaal volgens mij. Enkel je handmatige afregeling is beperkt. Was bij high-q ook goed te zien. Audyssey had 25 hz (ofzo) flink geboost, enkel handmatig is hier niets aan in te stellen.
Ik stel hem handmatig in zonder hem te laten meten,dan kan ik alleen alle 4,of alle 4 apart regelen.
center mist nog dus die staat uit.
Sub zit niet in het ADSY manueel menu bij mij.

Afstanden en alles voer ik zelf in.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Etiennevh

Dit is wel goed om te volgen, ik heb er geen kaas van gegeten maar wel interessant de verschillende oplossingen die worden aangedragen. Ik moet te zijner tijd daar ook maar eens wat meer mee bezig gaan.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto


Maurits

#748
Larzie,

Heb je de baspoorten achterop de D700's al dichtgestopt met sokken?
Misschien kan je ook de set iets verder naar links schuiven, zodat je rechter speaker niet zo dicht in de hoek staat.
Tevens is het verstandig om de D700's iets verder van de muur te schuiven.

Dit zijn allemaal low-cost maatregelen die ik als eerste zou doen voordat je nieuwe apparatuur gaan aanschaffen.
Je weet dat ik hier ongeveer hetzelfde heb staan, en daardoor ook hetzelfde heb meegemaakt.
Als je hierna nog problemen met bas hebt, kan je aan de EQ gaan. Maar eerst de basis goed!

Succes!
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

Citaat van: Maurits op november 22, 2012, 07:17:39
Larzie,

Heb je de baspoorten achterop de D700's al dichtgestopt met sokken?

Ja dat had ik vlak hierboven al gemeld. Had geen merkbaar effect op het ongecontroleerde laag.

Citaat van: Maurits op november 22, 2012, 07:17:39
Misschien kan je ook de set iets verder naar links schuiven, zodat je rechter speaker niet zo dicht in de hoek staat.
Tevens is het verstandig om de D700's iets verder van de muur te schuiven.

Dit zijn allemaal low-cost maatregelen die ik als eerste zou doen voordat je nieuwe apparatuur gaan aanschaffen.
Je weet dat ik hier ongeveer hetzelfde heb staan, en daardoor ook hetzelfde heb meegemaakt.
Als je hierna nog problemen met bas hebt, kan je aan de EQ gaan. Maar eerst de basis goed!

Succes!

Wellicht dat ik het geheel inderdaad nog een klein stukje naar het midden kan schuiven. Misschien binnenkort maar eens bekijken in hoeverre dat mogelijk is. De D700's staan al redelijk van de muur hoor. En ik wil ze ook niet midden in de kamer hebben. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT