Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: larzie op oktober 17, 2012, 21:30:09
Den overigens dat je die vraag beter aan Ralph kan vragen over die sub. Ik neem ook aan dat je ipv de "topic-owner" (want dat ben ik) Ralph bedoelt?  :D

Citaat van: high-q op oktober 17, 2012, 17:02:32
Misschien gelijk een vraag die ik voor de topic-owner kan stellen ...

;)

Citaat van: RalphH op oktober 17, 2012, 21:49:30
Marantz en Tannoy kan wat te warm worden was mijn ervaring en dan klinkt het laag ook wat aangedikt. Meer controle (vermogen?) helpt ook. Dat merkte ik goed bij de overgang van de SR7001 naar de Onkyo 808, meer controle. Of dit nou een vermogensdingetje of de aard van de versterker is weet ik niet, ze zitten ongeveer wel op een zelfde niveau dacht ik, maar het scheelt toch aanmerkelijk.

Voor de oude Definition serie kan ik me dat voorstellen en dat heb ik bij Larzie thuis zelfs een beetje ervaren. Kwestie van smaak denk ik, want volgens mij stoorden wij er ons niet (meteen) aan. Voor de Dimension serie is het wel een ander verhaal, aangezien die een ander karakter hebben dan de Definitions.

Citaat van: RalphH op oktober 17, 2012, 21:44:14
Wat akoestiek betreft, REW is voornamelijk meten en doet zelf actief dus niets voor je akoestiek (kan je wel een EQ correctiefile genereren). Aan de hand van de metingen kun je eerst met plaatsing/volumes aan de gang om daarna met EQ een en ander straktrekken (actief in de sub, je receiver of via bijv een behringer/minidsp).

Pieken op de luisterplek kun je met EQ wel weer heel makkelijk corrigeren. Hier kom je dan een heel eind mee, maar sluit akoestische aanpassingen niet uit. Nagalm bijv blijft een lastig punt, doe je met EQ vaak weinig aan. Meerdere subs kunnen hier wel in helpen maar met akoestische aanpassingen kun je nog gerichter de problemen aanpassen. Als het ueberhaupt nodig is..
En onderschat daarnaast de plaats van je sub niet, dat is wel het eerste punt. Als deze verkeerd staat kun je eq'en wat je wilt, maar dat wordt m dan toch niet.

Duidelijk verhaal. Misschien een beetje kort de bocht gedachte, maar kan je een zelfde soort meting ook niet met de fronts doen? Ik heb zelf het vermoeden dat, door deze anders te plaatsen, het probleem ook gedeeltelijk op te lossen is of in ieder geval te verminderen. Ik weet dat hier ook meetapparatuur voor is, maar of REW dit kan zou ik niet weten.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op oktober 18, 2012, 09:36:37
Duidelijk verhaal. Misschien een beetje kort de bocht gedachte, maar kan je een zelfde soort meting ook niet met de fronts doen? Ik heb zelf het vermoeden dat, door deze anders te plaatsen, het probleem ook gedeeltelijk op te lossen is of in ieder geval te verminderen. Ik weet dat hier ook meetapparatuur voor is, maar of REW dit kan zou ik niet weten.

Zeker wel, REW meet het hele frequentiebereik en van alle speakers waar je te testtoon op afdraait.

Citaat van: high-q op oktober 18, 2012, 09:36:37
Voor de oude Definition serie kan ik me dat voorstellen en dat heb ik bij Larzie thuis zelfs een beetje ervaren. Kwestie van smaak denk ik, want volgens mij stoorden wij er ons niet (meteen) aan. Voor de Dimension serie is het wel een ander verhaal, aangezien die een ander karakter hebben dan de Definitions.

Ik heb de nog oudere (toch?) 615's/sixes serie.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: RalphH op oktober 18, 2012, 10:27:21
Zeker wel, REW meet het hele frequentiebereik en van alle speakers waar je te testtoon op afdraait.

Ik heb de nog oudere (toch?) 615's/sixes serie.

Dan is het sowieso een handige tool om deze situatie te fine-tunen :)

Ik heb het verkeerd gezegd denk ik. Waar ik eigenlijk op doelde is het verschil in klank tussen polypropyleen en papieren drivers. Onder andere de definitions, sixes en profiles hebben een polypropyleen dual concentric driver, terwijl de dimension papieren dc drivers heeft.

Qua klank klinken de dimensions een stuk rustiger en misschien wat minder warm dan de definitions. Bij de switch van D900 naar TD12 was dit bij mij overduidelijk het geval.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Achsooo :smile:

Ik zal eens kijken hoe het bij ons met de agenda zit. De weekenden zitten voorlopig ff vol, maar volgensmij moet mijn vriendin binnenkort een aantal dagen op cursus. Wellicht doordeweeks een keer?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: RalphH op oktober 18, 2012, 11:46:30
Ik zal eens kijken hoe het bij ons met de agenda zit. De weekenden zitten voorlopig ff vol, maar volgensmij moet mijn vriendin binnenkort een aantal dagen op cursus. Wellicht doordeweeks een keer?

Als je dat ziet zitten is dat wat mij betreft geen probleem. Alleen heeft Larzie een probleem met zijn akoestiek en ben ik degene met een sub. Even kijken hoe we tzt dat probleem kunnen tackelen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Rondje Friesland  ;D

Ff kijken inderdaad. Wellicht een dagje van maken, doordeweek houdt dat dan wel een dagje vrij van werk in. Ik heb zat dagen, maar hoe dat met jullie zit, weet ik natuurlijk niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: RalphH op oktober 18, 2012, 12:45:12
Rondje Friesland  ;D

Ff kijken inderdaad. Wellicht een dagje van maken, doordeweek houdt dat dan wel een dagje vrij van werk in. Ik heb zat dagen, maar hoe dat met jullie zit, weet ik natuurlijk niet.

We wonen 10 minuten rijden van elkaar vandaan, dus dat valt op zich mee. Doordeweeks kan wat mij betreft prima, hangt ff van hoe Larzie in zijn project(en) zit.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Ik zal hier de planning van de dame des huizes eens gaan bekijken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Tegenwoordig heb ik vrijdags vaak de hele dag de tijd. Van maandag t/m donderdag werk ik in Apeldoorn. Elke dag een dikke 1,5 tot 2 uur enkele rit rijden. Dus lange dagen.
Maar we moeten inderdaad maar eens wat inplannen, want anders komt het er nooit van.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Hey Lars,

Beetje kort dag, maar ik zat me even af te vragen of je ook met het 24-bit audio verhaal bezig bent geweest in de nightlies/monthlies van XBMC.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dat klinkt op jouw set. Zie je nog een kans om voor de M&G morgen wat 24bit content binnen te halen en een
versie van XBMC die dat ondersteunt?

Reden dat ik nu minder muziek luister met de HTPC is dat fan in mijn beamer te afleidend geluid produceert. Met de Squeezebox Touch klinkt het
meteen een stuk rustiger. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op november  8, 2012, 10:12:10
Reden dat ik nu minder muziek luister met de HTPC is dat fan in mijn beamer te afleidend geluid produceert.

Daarbij ook zonde van je lampuren.
Heb je geen laptopje/tablet waarmee je een RDP naar je pc op kunt zetten? Zo doe ik het en speel dan af via Foobar (XBMC vind nie fijn RDP sessie)
Constellation is wellicht ook een optie icm XBMC, maar vind zelf een volledige desktop wat relaxter werken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: RalphH op november  8, 2012, 10:32:50
Daarbij ook zonde van je lampuren.
Heb je geen laptopje/tablet waarmee je een RDP naar je pc op kunt zetten? Zo doe ik het en speel dan af via Foobar (XBMC vind nie fijn RDP sessie)
Constellation is wellicht ook een optie icm XBMC, maar vind zelf een volledige desktop wat relaxter werken.

Ik had tot gisteren het probleem dat op mijn HTPC in GRUB mijn Ubuntu als default OS ingesteld stond, dus kon ik de sessie niet gemakkelijk met RDP overnemen zonder dat de beamer eerst aan moest. Uiteraard heb ik dat voor de M&G even netjes gemaakt  :angel:

Ben een poos geleden overgestapt op LogMeIn ipv RDP, omdat ze vanuit werk poort 3389 dicht hebben gegooid. Constellation is zeker een top-app!  :clapping:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127936.0

Alhier mijn verslagje van de M&G van de 9e.

Heren Bedankt! Het was een zeer geslaagde dag, enkel veeeel te kort.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Citaat van: RalphH op november 10, 2012, 13:23:47
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127936.0

Alhier mijn verslagje van de M&G van de 9e.

Heren Bedankt! Het was een zeer geslaagde dag, enkel veeeel te kort.

Twas leuk precies!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

larzie

Het was zeker erg leuk en leerzaam. Ben benieuwd wat High-q zijn receiver doet als we die op mijn speakers aansluiten. Of het probleem met het laag er nog steeds zo erg is. Anders wordt het op zoek naar een nieuwe receiver en de subwoofer uitstellen.

PS: Heb inmiddels mijn ervaringen toegevoegd aan het stukje van de M&G.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november 11, 2012, 15:26:07
Ben benieuwd wat High-q zijn receiver doet als we die op mijn speakers aansluiten. Of het probleem met het laag er nog steeds zo erg is. Anders wordt het op zoek naar een nieuwe receiver en de subwoofer uitstellen.

Ik hoop echt voor je dat het aan jouw receiver ligt, maar durf er zelf nog niets over te zeggen.
Binnenkort maar even afspreken voor een test.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 11, 2012, 17:36:27
Ik hoop echt voor je dat het aan jouw receiver ligt, maar durf er zelf nog niets over te zeggen.
Binnenkort maar even afspreken voor een test.

Ik heb het vermoeden van wel, maar dat weet je pas zeker als je het test. Of ik het hoop dat weet ik niet. Dat zou betekenen dat ik een nieuwe receiver moet zoeken en dat de subwoofer moet wachten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Zoals beloofd hierbij de grafieken van de REW meting die Ralph heeft uitgevoerd. Beetje laat maar goed :)





Zoals u allen kunt zien heb ik een probleem. Heb een enorme piek in de buurt 50 Hz. Ralph vermoedt dat dit aan mijn receiver ligt, omdat ik geen probleem had toen ik de Arcam AVR200 in de set had aangesloten. High-q zou nog langskomen met zijn SR8002 dus ben benieuwd of dat ook verschil gaat geven. Mocht dat het geval zijn denk ik dat er een andere receiver gaat komen. Zoals ik er nu over denk is de kans groot dat ik Garmtz dan ga bellen om de Anthem MRX700 een kans te geven in mijn setup. Eerst maar even afwachten wat High-q zijn SR8002 doet in mijn setup.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

#693
Ben benieuwd wat die andere amp doet,het lijkt namelijk op een roommode die je bij een sub ook vaak ziet.
Je hebt toch van die grote Tannoy,s ? Edit : idd die in je signature  :D

larzie

#694
Citaat van: morca op november 17, 2012, 18:20:18
Ben benieuwd wat die andere amp doet,het lijkt namelijk op een roommode die je bij een sub ook vaak ziet.
Je hebt toch van die grote Tannoy,s ? Edit : idd die in je signature  :D

Klopt ik heb Tannoy D700's. Maar wat bedoel je met roommode? Staande golf? http://www.marktaw.com/recording/Acoustics/RoomModeStandingWaveCalcu.html
Volgens mij had Ralph ook de meting iets verder naar voor gedaan en kwam dezelfde piek uit. Terwijl ik met de Arcam AVR200 nergens last van had. Die zou dan toch hetzelfde effect moeten geven?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Staaled

Citaat van: larzie op november 17, 2012, 18:53:43
Klopt ik heb Tannoy D700's. Maar wat bedoel je met roommode?
Roommode is een frequentie die je speaker "aanslaat".
Ofwel een staande golf in de ruimte.
Die heeft pieken en dalen.
Je piek is dus niets anders dan een geactiveerde roommode.

Handig is :
http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

larzie

Bedankt voor de uitleg Hipster. Mijn kamer is ongeveer 9.5 meter lang, 3.5 meter breed en 2,70 meter hoog. De keuken die er aan vast zit niet meegerekend. Ook niet meegerekend een stukje wand wat wat schuin loopt. Weet alleen niet wat je dan met die berekening verder kunt. En als dit die genoemde roommode is hoe je dit op zou kunnen lossen?
Zou die Anthem met room correction dan een uitkomst bieden mocht de SR8002 van High-q geen verschil maken?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Staaled

Citaat van: larzie op november 17, 2012, 19:09:48
Bedankt voor de uitleg Hipster. Mijn kamer is ongeveer 9.5 meter lang, 3.5 meter breed en 2,70 meter hoog. De keuken die er aan vast zit niet meegerekend. Ook niet meegerekend een stukje wand wat wat schuin loopt. Weet alleen niet wat je dan met die berekening verder kunt. En als dit die genoemde roommode is hoe je dit op zou kunnen lossen?
Zou die Anthem met room correction dan een uitkomst bieden mocht de SR8002 van High-q geen verschil maken?
Lijkt mij een raar euvel van een receiver aangezien ik ook heb gelezen dat de piek vnlk op de luisterplek zit.
Even naar voren is ie minder/weg.
Da' s bij uitstek een roommode.

Een Anthem zal er ongetwijfeld korte metten mee maken middels ARC.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

high-q

Citaat van: Hipster op november 17, 2012, 22:51:42
Lijkt mij een raar euvel van een receiver aangezien ik ook heb gelezen dat de piek vnlk op de luisterplek zit.
Even naar voren is ie minder/weg.
Da' s bij uitstek een roommode.

Een Anthem zal er ongetwijfeld korte metten mee maken middels ARC.

Hebben we het tijdens de meetsessie ook over gehad, maar een stukje naar voren zitten is niet echt een optie vanwege de ruimte.
Lijkt erop dat je moet gaan beginnen met sparen. Ben je al begonnen met lezen van het Anthem MRX topic? Daarin is goed te lezen wat ARC doet.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frank2

#699
Probeer eens een Anthem te lenen diens DSP zal dit probleemloos weghalen, proefondervindelijk al vastgesteld. Bovendien kun je via je PC nog man. aanpassingen doen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren