Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

larzie

#600
OPGELOST!!!

Ik heb dus een ATI HD6750 kaart en een ATI HD5750 kaart.
Van HD5750 moet een hdmi kabel van htpc naar ingang receiver lopen en vervolgens een hdmi kabel van uitgang receiver naar een hdmi ingang op de tv.
Van HD6750 moet een hdmi kabel van htpc naar een hdmi ingang op de tv lopen om rechtstreeks 3d beeld te krijgen op mijn tv zonder dat de receiver die het niet ondersteund er tussen zit.

Nu ziet mijn htpc 2 videokaarten en dus 2 bureaubladen. De grap is nu dat ik het geluid nu wel via de receiver kan laten lopen en door uitgebreid bureaublad te kiezen kan ik het andere bureaublad, die van de HD6750 selecteren om hier het beeld op weer te kunnen geven. Je moet echter wel aangeven dat je hier je desktop op te zien wilt hebben ook, want anders zie je alleen maar je achtergrondafbeelding en uiteraard even switchen naar juiste hdmi kanaal.

De oplossing stond dus inderdaad in het stukje wat ik had ge-quote hierboven.

Nu dus nog even een extra hdmi 1.4 kabel bestellen bij een forumsponsor!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op september  7, 2012, 14:29:30
OPGELOST!!!

Ik heb dus een ATI HD6750 kaart en een ATI HD5750 kaart.
Van HD5750 moet een hdmi kabel van htpc naar ingang receiver lopen en vervolgens een hdmi kabel van uitgang receiver naar een hdmi ingang op de tv.
Van HD6750 moet een hdmi kabel van htpc naar een hdmi ingang op de tv lopen om rechtstreeks 3d beeld te krijgen op mijn tv zonder dat de receiver die het niet ondersteund er tussen zit.

Nu ziet mijn htpc 2 videokaarten en dus 2 bureaubladen. De grap is nu dat ik het geluid nu wel via de receiver kan laten lopen en door uitgebreid bureaublad te kiezen kan ik het andere bureaublad, die van de HD6750 selecteren om hier het beeld op weer te kunnen geven. Je moet echter wel aangeven dat je hier je desktop op te zien wilt hebben ook, want anders zie je alleen maar je achtergrondafbeelding en uiteraard even switchen naar juiste hdmi kanaal.

De oplossing stond dus inderdaad in het stukje wat ik had ge-quote hierboven.

Nu dus nog even een extra hdmi 1.4 kabel bestellen bij een forumsponsor!  :pompom:

Mooi dat het werkt :clapping:
Zou de oplossing daar zelf NOOIT gezocht hebben!

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op september  7, 2012, 14:39:34
Mooi dat het werkt :clapping:
Zou de oplossing daar zelf NOOIT gezocht hebben!

Ik in eerste instantie ook niet. En ik had die quote wat in gedachte. Toen had ik eerst het idee van eens kijken of het werkt via de HD6750 die in de 2e pci-e poort zit. Toen had ik beeld en geluid. Toen dacht ik als ik nou de kabel van het beeld er nu tussen uit ga halen en die rechtstreeks aan de tv ga hangen. Toen had ik opeens niks meer.... geen beeld en geen geluid. Dat was voor mij wel een trigger. Vervolgens heb ik zoals boven beschreven de kaarten aangesloten. En vervolgens naar het andere hdmi kanaal geswitched. Daar zag ik echter alleen het bureaubladachtergrondafbeelding. Toen dacht ik ok eens even kijken bij de beeldscherminstellingen voor het bureaublad vanwege die quote.
Zodoende kwam ik erachter.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Goed bezig!

Dit lijkt overigens wel een beetje op hoe het "vroeger" in XP werkte. Ik had destijds één HD4850 (als ik me niet vergis) en daar gaf het geluidsgedeelte inderdaad pas geluid als het 2e "display" geactiveerd was. De "beeldweergever" was dan de marantz AVR.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op september  7, 2012, 14:56:16
Goed bezig!

Dit lijkt overigens wel een beetje op hoe het "vroeger" in XP werkte. Ik had destijds één HD4850 (als ik me niet vergis) en daar gaf het geluidsgedeelte inderdaad pas geluid als het 2e "display" geactiveerd was. De "beeldweergever" was dan de marantz AVR.

Domme Microsoft Windhoos! :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Soms wel.
Aan de andere kant wordt ook verwacht dat het pakket 1001 dingen (en meer) kan. Doorgaans lukt dat ook wel, enkel dan met een (wel of niet logische) omweg.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op september  7, 2012, 15:02:32
Soms wel.
Aan de andere kant wordt ook verwacht dat het pakket 1001 dingen (en meer) kan. Doorgaans lukt dat ook wel, enkel dan met een (wel of niet logische) omweg.

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Daar zal inderdaad elk besturingssysteem last van hebben. Bij andere besturingssystemen zul je misschien zelfs nog wel meer out-of-the-box moeten denken, omdat heel veel software, drivers, hardware, etc.. nog steeds in eerste instantie is gemaakt voor windows. Meeste gebruikers, hoogste winstmarge.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op september  7, 2012, 15:07:34
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Daar zal inderdaad elk besturingssysteem last van hebben. Bij andere besturingssystemen zul je misschien zelfs nog wel meer out-of-the-box moeten denken, omdat heel veel software, drivers, hardware, etc.. nog steeds in eerste instantie is gemaakt voor windows. Meeste gebruikers, hoogste winstmarge.

Ik zou zeggen: Probeer het eens!
Zijn tegenwoordig genoeg open-source oplossingen waarin XBMC draait ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op september  7, 2012, 15:29:36
Ik zou zeggen: Probeer het eens!
Zijn tegenwoordig genoeg open-source oplossingen waarin XBMC draait ;)

Komt wel als ik met de tijd een mac mini heb ipv mijn htpc. Ben blij dat nu alles werkt zoals ik t wil. Straks nog even op advies van Skank1 (echte naam weet ik niet) MPC integreren in XBMC, zodat je MadVR filtering hebt. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Kon zo even niet vinden waar dat staat. Maar ga je dan mpc(-ht)  gebruiken als externe player?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Herstel, gevonden. Idd als externe player.
Was na BR integratie net blij dat ik daar vanaf was ;D. Ik laat het wel ff zo tot een volgende versie van XBMC die het wel native ondersteund.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Citaat van: larzie op september  7, 2012, 15:44:07
Komt wel als ik met de tijd een mac mini heb ipv mijn htpc. Ben blij dat nu alles werkt zoals ik t wil. Straks nog even op advies van Skank1 (echte naam weet ik niet) MPC integreren in XBMC, zodat je MadVR filtering hebt. :)

Stijn :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: RalphH op september  7, 2012, 16:10:45
Kon zo even niet vinden waar dat staat. Maar ga je dan mpc(-ht)  gebruiken als externe player?

Yup
Werkt perfect en merk je zelfs niks van de overgang
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: RalphH op september  7, 2012, 16:13:23
Herstel, gevonden. Idd als externe player.
Was na BR integratie net blij dat ik daar vanaf was ;D. Ik laat het wel ff zo tot een volgende versie van XBMC die het wel native ondersteund.

Enige reden waarom ik externe mediaspeler gebruik is het feit dat de interne xbmc speler niet overweg kan met pgs subs bij m2ts en de iets mindere beeldkwaliteit , maar eerlijk gezegd dit is haast niet te merken...
Zodra ik een oplossing heb vr de subs heb ik geen reden meer voor externe speler
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Citaat van: skank1 op september  7, 2012, 16:16:20
Enige reden waarom ik externe mediaspeler gebruik is het feit dat de interne xbmc speler niet overweg kan met pgs subs bij m2ts en de iets mindere beeldkwaliteit , maar eerlijk gezegd dit is haast niet te merken...
Zodra ik een oplossing heb vr de subs heb ik geen reden meer voor externe speler

Moet zeggen dat ik ook wel tevree ben. Ken eerlijk gezegd de kwaliteit met MadVR ook niet.
Maar dan laat ik het zo.

pgs subs is het subtitle bestand uit de blu ray? Waarom hebben die de voorkeur boven .srt?
De laatste werkt prima namelijk, zelfs bij het gewoon afspelen van de index.bdmv van een BR disc en het daarna selecteren van de srt file.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Citaat van: RalphH op september  7, 2012, 16:22:31
Moet zeggen dat ik ook wel tevree ben. Ken eerlijk gezegd de kwaliteit met MadVR ook niet.
Maar dan laat ik het zo.

pgs subs is het subtitle bestand uit de blu ray? Waarom hebben die de voorkeur boven .srt?
De laatste werkt prima namelijk, zelfs bij het gewoon afspelen van de index.bdmv van een BR disc en het daarna selecteren van de srt file.

Wel echt, met madvr in mkv tov de interne, verschil is miniem.
Iets scherper en betere zwartwaardes..

Pgs subs zijn idd de standaard uit bluray.
Srt werken idd wel bij bluray.. Maar dan moet je die nogmaals zoeken en zeker zijn dat ze sync lopen en das meestal het probleem...
Bovendien moet hij het gewoon kunnen, andere spelers kunnen het wel. Pgs in mkv zijn geen probleem
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Citaat van: skank1 op september  7, 2012, 16:25:39
Wel echt, met madvr in mkv tov de interne, verschil is miniem.
Iets scherper en betere zwartwaardes..

Pgs subs zijn idd de standaard uit bluray.
Srt werken idd wel bij bluray.. Maar dan moet je die nogmaals zoeken en zeker zijn dat ze sync lopen en das meestal het probleem...
Bovendien moet hij het gewoon kunnen, andere spelers kunnen het wel. Pgs in mkv zijn geen probleem

Dan ben ik toch nieuwsgierig geworden waar jij die pgsjes dan vandaan haalt.
Aan de andere kant kijken wij altijd met engelse subs en die zitten er eigenlijk altijd wel in. En moet ik nl hebben en pak m (via opensubtitles.org) van een blu ray rip van één van de bekendere scene groups/rippers, dan is ie 9,5 van de 10 keer goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Citaat van: RalphH op september  7, 2012, 16:41:50
Dan ben ik toch nieuwsgierig geworden waar jij die pgsjes dan vandaan haalt.
Aan de andere kant kijken wij altijd met engelse subs en die zitten er eigenlijk altijd wel in. En moet ik nl hebben en pak m (via opensubtitles.org) van een blu ray rip van één van de bekendere scene groups/rippers, dan is ie 9,5 van de 10 keer goed.

Ik haal ze nergens van , ze zitten erin.. Hoef ik geen aparte meer te downloaden ook niet. Het werkt overal behalve bij vlc en xbmc interne player. Het moet maar werken.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

In een iso? Of wat kijk je, ben m ff kwijt. Als ik een BR (fulltime disc) heb dan werken de subs prima.

Sorry voor de topicvervuiling  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Citaat van: RalphH op september  7, 2012, 18:11:28
In een iso? Of wat kijk je, ben m ff kwijt. Als ik een BR (fulltime disc) heb dan werken de subs prima.

Sorry voor de topicvervuiling  ;D

Bdmv/m2ts
Ga verder ook niet offtopic ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Martijnst1990

#620
Lekker dat je TV inmiddels helemaal ingespeeld is, kan je nu lekker genieten van dat prachtige scherm :) Ook mooi dat de 2 videokaarten werken, als je nou eenmaal een 3D tv hebt wil je ook wel dat alles werkt ;)

En ook al aan het nadenken over een sub lees ik, nu heb je er geen 1? Al is aan zelfbouw gedacht?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

#621
Citaat van: Martijn90 op september  7, 2012, 23:34:50
Lekker dat je TV inmiddels helemaal ingespeeld is, kan je nu lekker genieten van dat prachtige scherm :) Ook mooi dat de 2 videokaarten werken, als je nou eenmaal een 3D tv hebt wil je ook wel dat alles werkt ;)

En ook al aan het nadenken over een sub lees ik, nu heb je er geen 1? Al is aan zelfbouw gedacht?

Ja en het is ook echt genieten hoor. Wauw! Echt heel erg blij met mijn plasmaatje :D Hmm dat klinkt wat raar dat plasmaatje, met name als je de klemtoon net even anders legt :P
Ja straks mooi 3D films kijken en hd geluid zonder dat ik een 3D receiver heb. Toch wel een mooie oplossing tot ik over een jaar/ paar jaar een nieuwe receiver bijelkaar gespaard heb. :)

Sub nog niet ook nagedacht over zelfbouw, maar dat ga ik ook niet doen.  :D We sparen gewoon verder en zien wel wat het gaat worden. Hangt er ook vanaf wat er op dat moment voorbij komt.

PS: Ik heb nog een mooie audioquest pearl hdmi kabel besteld bij forumsponsor Hificorner :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skank1

Mooi dat die 3d gelukt is, zo weet ik ook een omweg ... Als het er van komt... Mn receiver doet ook geen 3d vandaar

Volgende stap mpchc met madvr?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Xander32

Verlanglijstje upgrades:
1. Panasonic tx-p50vt50
2. Subwoofer (Velodyne, SVS, BK, oid)
3. Andere rears (D300/D500)
4. Krachtigere AV Receiver (Arcam, Anthem, oid)
5. Mac Mini als bron ipv htpc
6. Audio streamer



Je hebt nog een mooie wishlist, waarvan de inhoud goed te realiseren is. Neemt niet weg dat je er nu al een fraaie set hebt staan :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Citaat van: skank1 op september  8, 2012, 08:00:09
Mooi dat die 3d gelukt is, zo weet ik ook een omweg ... Als het er van komt... Mn receiver doet ook geen 3d vandaar

Volgende stap mpchc met madvr?

Boven op mijn pc reeds gelukt. Kan het nu zo kopiëren naar beneden! Top hoor met die external player en vet simpel om te activeren!  :pompom:
Hier staat het precies beschreven voor mensen die het interesseert:

http://www.mediasmartserver.net/2010/06/04/guide-using-mpc-hc-as-your-video-player-in-xbmc/

Citaat van: Xander32 op september  8, 2012, 09:01:40
Verlanglijstje upgrades:
1. Panasonic tx-p50vt50
2. Subwoofer (Velodyne, SVS, BK, oid)
3. Andere rears (D300/D500)
4. Krachtigere AV Receiver (Arcam, Anthem, oid)
5. Mac Mini als bron ipv htpc
6. Audio streamer



Je hebt nog een mooie wishlist, waarvan de inhoud goed te realiseren is. Neemt niet weg dat je er nu al een fraaie set hebt staan :thumbs-up:.

Thanks! Ik weet dat ik al een hele mooie set heb staan, maar wil absoluut nog verbeteren. Zoals ik een tijdje geleden met High-q heb ontdekt geeft een Arcam in mijn situatie praktisch geen problemen met lange lage gedeeltes. Dit is dus heel interessant. Dus met de tijd wil ik zeker Arcam en Anthem die roomcorrectie heeft eens uitproberen. Maar dat is uiteraard voor later.

De subwoofer is het enige echte wat nog ontbreekt in de setup. Dus daar gaat de zoektocht eerst naar uit. Als ik dan mijn setup compleet heb kan ik gaan upgraden stapje voor stapje. Ik heb nummertjes voor het verlanglijstje staan, maar dat wil niet zeggen dat alles precies in die volgorde gaat gebeuren. :D


Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT