The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loondijke

Mooi dat je aan het genieten bent. Daar doe je het voor :).

Verder best wel herkenbaar Martijn. Op audiogebied doe ik het met een kwalitatief mindere set, maar toch was dit in het begin echt een grote overstap vanaf mijn Z-5500. Nu ben ik eraan gewend en blijf ik redelijk hunkeren naar een upgrade van mijn rears :D.

De tv? Tja....over de VT60 blijf ik me elke keer weer verbazen. Het design is niet zo mooi als mijn oude VT50, maar toch ruim voldoende. De beeldkwaliteit gaat het uiteindelijk om. Gewoon top en niet beter te vinden op dit moment.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op oktober 11, 2013, 14:42:50
Je sub de 12W7. Is die als single sub niet genoeg in zijn gesloten inrichting :D ?
Ach jawel, maar je wilt is wat meer hé :D Had een subwoofer kanaal over en er kwam een leuke sub voorbij dus vond dat ik het op zijn minst moest proberen ;) Vond het genoeg toevoegen om te mogen blijven, maar ook alleen de 12W7 is al ruim voldoende hoor.

Citaat van: paaj op oktober 11, 2013, 14:46:31
Welke film is dat? :D
The Window :D (even snel gecheckt en de film bestaat echt :P)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: Loondijke op oktober 11, 2013, 14:48:31
Mooi dat je aan het genieten bent. Daar doe je het voor :).

Verder best wel herkenbaar Martijn. Op audiogebied doe ik het met een kwalitatief mindere set, maar toch was dit in het begin echt een grote overstap vanaf mijn Z-5500. Nu ben ik eraan gewend en blijf ik redelijk hunkeren naar een upgrade van mijn rears :D.

De tv? Tja....over de VT60 blijf ik me elke keer weer verbazen. Het design is niet zo mooi als mijn oude VT50, maar toch ruim voldoende. De beeldkwaliteit gaat het uiteindelijk om. Gewoon top en niet beter te vinden op dit moment.
Inderdaad, daar doe je het ook voor :) Als ik nu terug denk aan de Z-5500 die ik ook heb gehad... :P Best wel een significant verschil te noemen :D

Gelukkig ben ik wel de upgrade periode voorbij (voorlopig..) ondanks dat het wow effect wat minder is. En die TV.. inderdaad, qua design blijf ik hem top vinden, maar de beeldkwaliteit is natuurlijk niet minder, in tegendeel.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

TV is een plaatje no doubt  :worship:



Raymond187

:D

ok ok het is vrijdag  :headbanging:

StefaanD

Inderdaad, dan hoef je geen rekening met me te houden ... of mijn uitspraken  ;D

morca

Citaat van: Martijn90 op oktober 11, 2013, 14:33:58
Zo, het is hier weer een tijdje stil geweest :D Nog steeds volop aan het genieten van de set :) Merk wel dat het steeds meer gewenning wordt helaas, minder "wow" gevoel toen ik net de nieuwe sub en tv had. Maar dat zal er wel een beetje bij horen. Qua upgrades is er weinig te melden. Heb een tijdje een Raumfeld Connector 2 gehad voor het streamen van muziek van een externe HDD, maar deze is toch weer binnen de probeer periode terug gestuurd naar Teufel. De Connector was alleen te besturen via een app op de smartphone en op het apparaat zelf zat geen display of controls, dit vond ik achteraf toch niet erg makkelijk en heb hem daarom weer terug gestuurd.

Het enige waar ik me nog een beetje aan stoorde was de hoogte van de nieuwe center stand, deze was toch iets te laag waardoor de stemmen te duidelijk van onder de tv kwamen, dus hier moest iets op verzonnen worden. Daar is een "plaat" onder gekomen en precies de verhoging gaf die ik nodig had. Nu staat hij precies onder de tv en dat heeft de stemmen toch wel goed gedaan.

Hier een fotootje (helaas een niet al te beste, moet het nog steeds met een telefoon doen als camera) van de huidige situatie met de "plaat" onder de center stand, degene die raad wat het precies is gaat door naar de volgende ronde :D



PS: het design van de VT50 blijf ik echt prachtig vinden, iedere keer als ik er weer eens goed naar kijk sta ik daar even bij stil, zo ook weer op de foto :D
Misschien tijd om eens te testen met die andere aan de voorkant.

1 of 2 sub,s maakt aardig veel uit,vooral als ze ong dezelfde roomode aanspreken/plaatsing hebben.
Dan wappert alles aanzienelijk harder met 2.
Bij mij stond die ene eerst ook niet optimaal,dat heeft me veel druk en detail opgebracht door ze naast elkaar te zetten.

En dan weer effe meten  ;)    ;D

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op oktober 11, 2013, 15:06:13
TV is een plaatje no doubt  :worship:
8)

Citaat van: StefaanD op oktober 11, 2013, 15:08:50
Nee, nee denk echt wel dat het een echte is   :tongue2:
:P

Citaat van: morca op oktober 11, 2013, 16:16:08
Misschien tijd om eens te testen met die andere aan de voorkant.

1 of 2 sub,s maakt aardig veel uit,vooral als ze ong dezelfde roomode aanspreken/plaatsing hebben.
Dan wappert alles aanzienelijk harder met 2.
Bij mij stond die ene eerst ook niet optimaal,dat heeft me veel druk en detail opgebracht door ze naast elkaar te zetten.

En dan weer effe meten  ;)    ;D
Wil hem op zich best aan de voorkant proberen, alleen gaat dat niet met de huidige kist van de 10". Het lijkt mij wel gaaf om zowel links als rechts naast de center een sub te hebben in zo'n zelfde kist, alleen ziet dat er weer raar uit als de 1 een 10" is en de ander een 12". Of er moet voor beide een frontje komen, of ik moet de 10 inruilen voor een 12 :D

Op zich is het best een idee om 2 nieuwe kistjes te (laten) bouwen, beide met een frontje en ze dan allebei vooraan te zetten. Lijkt me wel een gaaf gezicht 8) En als dat ook nog eens beter zou klinken..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Je had het er pas wel over dat je de achterste niet echt hoort tov de voorste.....toch,of vergis ik me met iemand anders.
Diameter vd driver,boeien als dat beter klinkt  ;)
Je kan het zo eens testen door deze er voor de gein naast te zetten.

Heb je op beide woofer een aparte dsp en LT toegepast?
Dan moet je wel die van die ene achter even aanpassen.


Martijnst1990

Citaat van: morca op oktober 11, 2013, 21:04:00
Je had het er pas wel over dat je de achterste niet echt hoort tov de voorste.....toch,of vergis ik me met iemand anders.
Diameter vd driver,boeien als dat beter klinkt  ;)
Je kan het zo eens testen door deze er voor de gein naast te zetten.

Heb je op beide woofer een aparte dsp en LT toegepast?
Dan moet je wel die van die ene achter even aanpassen.
Horen doe ik de achterste niet echt, maar voel hem best hoor :D

Kan hem er als test wel een keer rechts naast de center kwijt denk ik, denk dat dat net past. Heb op beide woofers dezelfde LT gezet. Misschien niet het beste, maar qua klank ben ik heel erg tevreden :) En qua diameter, tja, ik zal niet 2 dezelfde kisten vooraan neerzetten met andere maat drivers zonder frontjes. Dan moeten er toch of frontjes voor of dezelfde maat driver. Voor mij moet zoiets wel symmetrisch zijn :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Martijn, hele mooie set heb je!
JL & XTZ  :inlove: En een machtige tv!
Een degelijke set waarbij alles mooi op niveau is.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Atmoz


Wow mooi zeg :worship: :worship:

Mooie foto ook.
En even over je VT60: ik lees dat je eerst de VT50 had, merk je veel verschil in kwaliteit? (tja, heel veel kan sowieso niet, want dan zou het verschil tussen VT50 en iedere LCD tv niet eens te beschrijven zijn) ;)

Maar merk je serieus verschil?

Geniet van je apparatuur, op de foto "klopt" het allemaal :wub:

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Martijnst1990

Citaat van: knubbe op oktober 11, 2013, 21:23:53
Martijn, hele mooie set heb je!
JL & XTZ  :inlove: En een machtige tv!
Een degelijke set waarbij alles mooi op niveau is.
Thanks  :-[  :inlove:

Vind het zelf ook een heerlijke combi. Zijn mijn eerste serieuze speakers, maar zal ze niet snel up-/sidegraden.

Citaat van: Atmoz op oktober 11, 2013, 22:02:16
Wow mooi zeg :worship: :worship:

Mooie foto ook.
En even over je VT60: ik lees dat je eerst de VT50 had, merk je veel verschil in kwaliteit? (tja, heel veel kan sowieso niet, want dan zou het verschil tussen VT50 en iedere LCD tv niet eens te beschrijven zijn) ;)

Maar merk je serieus verschil?

Geniet van je apparatuur, op de foto "klopt" het allemaal :wub:

Grtz,

Atmoz
Thanks! 8)

Ik heb zelf de VT50 en geen VT60 ;) Loondijke heeft wel de upgrade gedaan van de VT50 naar 60. Persoonlijk kan ik me ook bijna niet voorstellen dat de beeld kwaliteit zoveel beter zal zijn, maar heb me er niet echt in verdiept ;)

Genieten van de set gaat zeker goed komen! :D

Gister White House Down gekeken. Niet echt een beste film qua verhaal, maar qua vermaak des te meer. Zat bij sommige stukjes toch wel weer even met het bekende wow gevoel 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Mooi dat je zo geniet van je mooie set! Kan ook eigenlijk niet anders ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Citaat van: Martijn90 op oktober 12, 2013, 12:10:51

Gister White House Down gekeken. Niet echt een beste film qua verhaal, maar qua vermaak des te meer. Zat bij sommige stukjes toch wel weer even met het bekende wow gevoel 8)

Deze ga ik vanavond ook kijken  :)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Citaat van: Atmoz op oktober 11, 2013, 22:02:16
Wow mooi zeg :worship: :worship:

Mooie foto ook.
En even over je VT60: ik lees dat je eerst de VT50 had, merk je veel verschil in kwaliteit? (tja, heel veel kan sowieso niet, want dan zou het verschil tussen VT50 en iedere LCD tv niet eens te beschrijven zijn) ;)

Maar merk je serieus verschil?

Geniet van je apparatuur, op de foto "klopt" het allemaal :wub:

Grtz,

Atmoz
Ja verkoop je VT50 maar voor ene prikkie aan mij :P

RalphH

Citaat van: Raymond187 op oktober 14, 2013, 15:39:10
Ja verkoop je VT50 maar voor ene prikkie aan mij :P

Heb jij voor dat prikkie niet liever die sneeuwwitte bruidsjurk ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober 12, 2013, 12:56:43
Mooi dat je zo geniet van je mooie set! Kan ook eigenlijk niet anders ;)
Thanks ;)

Citaat van: RubenV. op oktober 12, 2013, 20:17:04
Deze ga ik vanavond ook kijken  :)
En? :)

Citaat van: Raymond187 op oktober 14, 2013, 15:39:10
Ja verkoop je VT50 maar voor ene prikkie aan mij :P
:D

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

Citaat van: Martijn90 op oktober 14, 2013, 18:40:17
En? :)

Dat was lekker wegkijken. Ik vind deze beter dan die andere " witte huis" film met Gegard Butler, welke opzicht nog wel aardig begon.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op oktober 16, 2013, 19:29:22
Dat was lekker wegkijken. Ik vind deze beter dan die andere " witte huis" film met Gegard Butler, welke opzicht nog wel aardig begon.
Vond hem ook zeker beter dan Olympus has Fallen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Las ik nou dat je de PS4 gelijk op de release al ontvangt? :D Erg gaaf!
En nog lekker aan het genieten van de HT?

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op november 20, 2013, 09:21:33
Las ik nou dat je de PS4 gelijk op de release al ontvangt? :D Erg gaaf!
En nog lekker aan het genieten van de HT?
Klopt ja, volgende week vrijdag mag ik hem ophalen :D Is voor het eerst dat ik een console op de release koop.

En ik geniet er nog zeker van, hoewel ik er de laatste tijd wat minder gebruik van maak. De laatste tijd speel ik af en toe is een spelletje op de PC en kijk ik is een comedy serie of zo, denk dat mijn subwoofer al 2 weken niet aan is geweest..  :-[ Maar dat zal binnenkort wel weer ineens veranderen. Sowieso met de komst van de PS4 zullen er weer games in 5.1 gespeeld worden ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op november 22, 2013, 16:01:21
Klopt ja, volgende week vrijdag mag ik hem ophalen :D Is voor het eerst dat ik een console op de release koop.

En ik geniet er nog zeker van, hoewel ik er de laatste tijd wat minder gebruik van maak. De laatste tijd speel ik af en toe is een spelletje op de PC en kijk ik is een comedy serie of zo, denk dat mijn subwoofer al 2 weken niet aan is geweest..  :-[ Maar dat zal binnenkort wel weer ineens veranderen. Sowieso met de komst van de PS4 zullen er weer games in 5.1 gespeeld worden ;)

Mooi om te horen! Achja, er zijn ook andere belangrijke(re) dingen in het leven hè :D